
Schoolweging
De schoolweging van Bussumse Montessorischool is 21,53 , met een spreiding van 4,76 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Bussumse Montessorischool | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 178 | 179.71 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Tussenresultaten worden gemeten door: - Methode gebonden toetsen op de vakken rekenen en spelling - CITO toetsafname voor de vakken: technisch lezen, begrijpend lezen, rekenen, (werkwoord)spelling en studievaardigheden.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Kinderen leren van elkaar door aandacht te hebben voor elkaar, naar elkaar te kijken en te luisteren. Op de BMS leren ze spelenderwijs met elkaar samen te leven en te leren. Ze leren een ander te helpen en hulp te vragen en rekening te houden met elkaar. Ze ervaren dat je door samenwerking meer kunt doen. Persoonlijke ontwikkeling, taakgerichtheid en werkhouding, sociale ontwikkeling, concentratie, creativiteit en het ‘lekker in je vel’ zitten vormen voor kinderen de voorwaarden om kennis tot zich te nemen. LEES MINDER
Samenwerken
Zelfvertrouwen
Zelfstandigheid
Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?
Op onze school is zitten kinderen van verschillende leeftijden samen in één groep. Dit bevordert samenwerken en sociaal gedrag. Soms geeft het kind hulp, soms krijgt het hulp. Het kind heeft ieder jaar een andere positie binnen de groep: jongste, middelste, oudste. Door onze aandacht voor de brede ontwikkeling bieden we een stevige basis om talenten van kinderen maximaal tot hun recht te laten komen.