Basisschool Sport obs 't Kruisrak in Bunschoten-Spakenburg

Het team van Sport obs 't Kruisrak in Bunschoten-Spakenburg

Current section: team
Vogelpad 3
3752 Bunschoten-Spakenburg

Zie hier hoe het team van Sport obs 't Kruisrak is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Sport obs 't Kruisrak. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Sport obs 't Kruisrak bij jullie?

Ontdek hoe goed Sport obs 't Kruisrak bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Sport obs 't Kruisrak zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70%)
Man (30%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Sport obs 't Kruisrak. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (15%)
&ge;65 jaar (10%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Sport obs 't Kruisrak werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (63.2%)
Direct ondersteunend personeel (26.3%)
Indirect ondersteunend personeel (5.3%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Sport obs 't Kruisrak gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Zekerheid voor Uw Kind op 't Kruisrak

Bij Sportbasisschool 't Kruisrak zorgen we ervoor dat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Onze eerste prioriteit is interne vervanging, waarbij we gebruikmaken van de expertise van onze duopartners. Dit zorgt voor een snelle en vertrouwde oplossing, zodat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt. Indien interne oplossingen niet toereikend zijn, schakelen we de gespecialiseerde vervangingspool van PIO/Transvita in. Zij bieden professionele vervangingskrachten die de kwaliteit van ons onderwijs voortzetten. In uitzonderlijke situaties, wanneer geen enkele andere optie beschikbaar is, kan het voorkomen dat een lesgroep tijdelijk wordt opgedeeld over andere klassen. Dit doen we altijd met de grootst mogelijke zorg en met het oog op minimale verstoring van het leerproces.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Visie op onderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Optimale Ondersteuning op Basisschool 't Kruisrak

5

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Intern Begeleider
Gespecialiseerde Rekenspecialist
Expert voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Toegewijde Taalspecialist
Actieve Samenwerking met Schoolondersteuningsteam regio Bunschoten

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider is een gecertificeerde Kwaliteitscoördinator (KC-er). Voortdurende professionele ontwikkeling is cruciaal voor ons team. Dit gebeurt zowel collectief als individueel, met focus op innovatieve lesmethoden, meertaligheid, masteropleidingen educational needs en gedragsmanagement. 't Kruisrak participeert actief in het gesubsidieerde traject voor hoogbegaafdheid binnen de gemeente Bunschoten, in samenwerking met SWV de Eem. Onze taal- en rekenspecialisten volgen continu bijscholingen om de nieuwste inzichten te integreren en deze kennis delen ze met het hele team. WIJS, het Schoolondersteuningsteam van Bunschoten: WIJS bundelt de expertise van diverse specialisten om leerlingen op alle basisscholen in Bunschoten-Spakenburg en Eemdijk te ondersteunen bij hun leerproces. 't Kruisrak werkt nauw samen met dit team, dat alle lokale basisscholen omvat. De intern begeleider van 't Kruisrak kan een aanvraag indienen bij WIJS wanneer de eigen schoolfaciliteiten ontoereikend zijn of wanneer een leerling extra begeleiding nodig heeft. WIJS kan ook proactief ingeschakeld worden voor advies over inclusief onderwijs en voor het meedenken over de specifieke behoeften van leerlingen of groepen. Na een aanmelding wordt de hulpvraag zorgvuldig geanalyseerd om de meest geschikte specialist toe te wijzen. Gedurende het hele traject is er een continue samenwerking tussen de specialist, de leerkracht(en), de ouders en het kind. Het doel van WIJS is het bieden van snelle en effectieve ondersteuning op alle basisscholen, teneinde de optimale ontwikkeling van elke leerling te waarborgen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Deskundige Gedragsspecialist
Ervaren Intern Begeleider
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling werken wij samen met het brede schoolondersteuningsteam 'WIJS' binnen onze gemeente, wat zorgt voor een gecoördineerde aanpak.

3

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Gedragsspecialist
Betrokken Intern Begeleider
Expert voor Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Ook op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak maken we gebruik van de expertise van het dorpsbrede schoolondersteuningsteam 'WIJS' voor een effectieve ondersteuning.

2

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Onze Intern Begeleider
Gediplomeerde Bewegingsspecialisten (Vakleerkrachten BO)

Toelichting van de school:

Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motoriek en lichamelijke ontwikkeling, krijgen begeleiding van onze gespecialiseerde bewegingsspecialisten, met speciale aandacht voor Motorische Remedial Teaching (MRT).

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Assistentie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Binnen ons team zijn diverse medewerkers BHV-gecertificeerd voor eerste hulp. Indien nodig, kan een ambulante hulpverlener ingeschakeld worden als onderdeel van een individueel ondersteuningsarrangement voor een specifieke leerling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Taalklas
Grote hal voor gezamenlijke bijeenkomsten
Ruim schoolplein
Diverse kleinere ruimtes voor begeleiding

Ontdek de Extra Ondersteuning op Sport obs 't Kruisrak

Gedetailleerde Uitleg van Onze Onderwijsondersteuning

Bij Sport obs 't Kruisrak geloven we sterk in het bieden van goed en passend onderwijs aan elk kind. We streven ernaar om zoveel mogelijk leerlingen regulier primair onderwijs dicht bij huis te laten volgen. Onze school draagt de zorgplicht om te voldoen aan de basisondersteuning zoals beschreven in het zorgondersteuningsplan van Samenwerkingsverband De Eem. Dit omvat specifieke hulp voor kinderen met dyslexie, dyscalculie en extra uitdagingen voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. U vindt ons uitgebreide schoolondersteuningsprofiel ook op Schoolvensters. Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte ontvangen begeleiding van onze toegewijde onderwijsassistenten. Indien nodig, en via een arrangement, zetten we een extra leerkracht in. 't Kruisrak werkt nauw samen met de onderwijsondersteuner van SWV De Eem. Hieronder stelt zij zich graag aan u voor: 'Mijn naam is Connie Baan, werkzaam bij Samenwerkingsverband De Eem. Ik ben betrokken bij alle 11 basisscholen in Bunschoten Spakenburg en Eemdijk als onderwijsondersteuner. Het Samenwerkingsverband is een netwerkorganisatie die expertise en middelen bundelt om leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, optimaal te kunnen helpen. Ik werk nauw samen met de school, ouders en andere partners, zoals het sociaal team. Samen verhelderen we de onderwijsbehoeften en adviseren we over de benodigde ondersteuning. Dit kan zowel op schoolniveau als op leerlingniveau. U kunt mij tegenkomen bij multidisciplinair overleg (MDO), tijdens observaties in de klas of op het schoolplein, of in gesprek met de intern begeleider, leerkracht of directeur. Voor contact kunt u terecht bij de intern begeleider op school.' Bij de aanmelding van nieuwe leerlingen onderzoeken we zorgvuldig, volgens de stappen van onze zorgplicht, of Sport obs 't Kruisrak de leerling passend onderwijs kan bieden en kan voldoen aan de specifieke onderwijsbehoefte. Meer gedetailleerde informatie over onze aanpak en ondersteuningsmogelijkheden vindt u op de website www.kruisrak.nl. Toekomstig Aanbod aan Extra Ondersteuning In Bunschoten zetten we gezamenlijk stappen richting een steeds inclusiever onderwijs. Onze missie is om samen te zorgen voor alle leerlingen in ons dorp, zodat leerlingen met speciale onderwijsbehoeften thuisnabij de juiste ondersteuning en toerusting krijgen. Dit is een meerjarig groeiproces binnen de gemeente Bunschoten. We focussen op de ontwikkeling en kennisdeling tussen scholen om inclusief onderwijs uiteindelijk dorpsbreed te kunnen realiseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie op Toekomstig Onderwijs

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij Sport OBS 't Kruisrak streven we naar hoogwaardig onderwijs dat alle leerlingen kansen biedt. Samen met onze partners dragen we bij aan de optimale ontwikkeling van onze leerlingen, met oog voor hun zelfbewustzijn en initiatief binnen een mondiale context. We omarmen continue verbetering door kritisch naar onszelf te kijken en te leren van nieuwe inzichten. Onze drijfveren Lef, Ambitie, Nieuwsgierigheid en Samen vormen de basis van ons onderwijs. De komende vier jaar focussen we op drie kerndoelen: kansrijk leren, inclusief wereldburgerschap en educatief partnerschap. Deze pijlers zijn essentieel om onze missie en visie te realiseren en onze impact te vergroten. Kansrijk Leren: We bieden een uitdagende leeromgeving die leerlingen helpt hun volledige potentieel te bereiken en zelfverzekerd deel te nemen aan de maatschappij. Veiligheid om te ontdekken wie ze zijn en wat ze kunnen, staat centraal. Hoge verwachtingen en ambitieuze doelen voor leerlingen en school stimuleren een inspirerende leercultuur. Inclusief Wereldburgerschap: Als 'mini-maatschappij' oefenen onze scholen leerlingen in samenleven, spelen en werken. We bevorderen respect voor diversiteit en leren leerlingen over verschillende culturen, wat essentieel is voor maatschappelijke participatie. Persoonlijke ontwikkeling en maatschappelijke betrokkenheid gaan hand in hand. Educatief Partnerschap: 'Samen Sterk' is ons motto. We versterken samenwerkingen met ouders, kinderopvang, jeugdzorg en andere partners om het welzijn en de ontwikkeling van leerlingen en medewerkers te ondersteunen. Dit creëert een veilige en vertrouwde leeromgeving voor iedereen. Onze specifieke doelstellingen voor 2024-2028 omvatten: De school als afspiegeling van de maatschappij. Een veilige oefenplaats voor de toekomst. Hoogwaardig onderwijs met hoge verwachtingen. Samenwerking voor onderwijskwaliteit. Ontwikkeling tot een Integraal Kindcentrum (IKC) 0-12 jaar. Excellente prestaties in reken- en taalonderwijs. Stimulering van brede ontwikkeling en gezond gedrag. Verantwoorde invulling van passend onderwijs.

Hoe waarborgt Sport OBS 't Kruisrak de onderwijskwaliteit?

Onze kwaliteitsborging is cyclisch en systematisch, gebaseerd op de PDSA-cyclus (Plan-Do-Check-Act). We streven naar een High Performance Organisatie (HPO) door te focussen op kwaliteitsmanagement, openheid, langetermijngerichtheid, continue verbetering en medewerkerskwaliteit. Onze kwaliteitszorg is nauw verbonden met ons personeelsbeleid. We investeren in de professionele ontwikkeling van onze medewerkers, zodat deze aansluit bij onze schoolontwikkeling. Verbeterpunten worden gezamenlijk geïmplementeerd en gemonitord. We betrekken externen actief bij kwaliteitsbeoordeling, met regelmatige audits en feedback van ouders en de leerlingenraad. Tevredenheidsonderzoeken onder leerlingen, ouders en medewerkers geven ons waardevolle inzichten. Jaarlijks stellen we een jaarplan op met concrete verbeterdoelen, gebaseerd op ons schoolplan. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de voortgang en verantwoorden we ons in een jaarverslag. De Inspectie van het Onderwijs hanteert een waarderingskader voor basis- en stelselkwaliteit. We voeren zelfevaluaties uit aan de hand van deze standaarden om onze prestaties te meten en verbeterpunten te identificeren, welke we integreren in onze jaarplannen. Een sterke kwaliteitscultuur is essentieel. We stimuleren een continue dialoog over kwaliteit tussen alle lagen van de organisatie, waarbij samenwerking tussen scholen en het bestuursbureau centraal staat. Schoolbezoeken, rapportages en ontwikkelgesprekken ondersteunen onze PDSA-cyclus. Het bestuur vervult een verbindende, faciliterende, stimulerende en monitorende rol, waarbij de dialoog met schoolleiders en staf cruciaal is. Kernmerken van onze kwaliteitszorg: Een meerjarenplanning voor kwaliteitszorg. Toetsbare doelen per beleidsterrein. Regelmatige beoordeling van de schoolkwaliteit door leerlingen, ouders en leraren. Periodieke externe audits (elke vier jaar). Systematische evaluatie van verbeterplannen. Borging van kwaliteit door schriftelijke vastlegging. Transparante rapportage aan alle belanghebbenden.

Voorzieningen voor Jonge Kinderen op Sport Basisschool 't Kruisrak

Toelichting van de school

Op Sport Basisschool 't Kruisrak geloven we in een sterke verbinding tussen school en thuis. Daarom organiseren we regelmatig inspirerende ouderbijeenkomsten die direct aansluiten bij de leerervaringen van uw kind. Deze sessies informeren u over de taalontwikkeling en andere belangrijke mijlpalen, en betrekken u actief bij het leerproces. Kinderen bloeien op wanneer thuis interesse wordt getoond in hun schoolse avonturen, wat leidt tot betere leerresultaten. Uw betrokkenheid is essentieel. Daarom nodigen we u van harte uit om een kijkje in de klas te nemen tijdens onze speciale inloopochtenden voor groep 1 tot en met 4. Bovendien organiseren we gedurende het schooljaar het 'Kruisrak kenniscafé', waar we uiteenlopende thema's behandelen, zoals het belang van voorlezen en praktische tips om uw kind thuis te ondersteunen bij schoolse taken. Ontdek hoe wij samenwerken aan een optimale ontwikkeling voor elk jong kind op onze sportieve basisschool.

Veelgestelde vragen

Biedt Sport Basisschool 't Kruisrak extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Sport Basisschool 't Kruisrak richt zich op een brede ontwikkeling binnen het reguliere onderwijs. We bieden geen aparte extra programma's specifiek voor jonge kinderen, maar integreren stimulerende activiteiten in ons dagelijkse lesaanbod om alle leerlingen optimaal te ondersteunen.

Met welke partners werkt Sport Basisschool 't Kruisrak samen voor de jongste leerlingen?

Sport Basisschool 't Kruisrak werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een rijke leeromgeving te creëren voor onze jongste leerlingen. Deze samenwerkingen garanderen een naadloze overgang en een stimulerende start. Onze partners zijn: * **Keet en Koters**: Een kinderopvangorganisatie die bekend staat om haar ontwikkelingsgerichte aanpak, perfect afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. * **Peuterschool 't Kwetternest**: Deze peuterschool biedt een speelse en educatieve voorbereiding op de basisschool, waardoor kinderen vol zelfvertrouwen aan hun schoolcarrière beginnen.

Sport Basisschool 't Kruisrak werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een rijke leeromgeving te creëren voor onze jongste leerlingen. Deze samenwerkingen garanderen een naadloze overgang en een stimulerende start. Onze partners zijn: * **Keet en Koters**: Een kinderopvangorganisatie die bekend staat om haar ontwikkelingsgerichte aanpak, perfect afgestemd op de behoeften van jonge kinderen. * **Peuterschool 't Kwetternest**: Deze peuterschool biedt een speelse en educatieve voorbereiding op de basisschool, waardoor kinderen vol zelfvertrouwen aan hun schoolcarrière beginnen.

Team | Sport obs 't Kruisrak in Bunschoten-Spakenburg | [2025] Schoolregister