Basisschool WereldKidz Anne Frankschool in Bunnik

Het team van WereldKidz Anne Frankschool in Bunnik

Current section: team
Camminghalaan 27e
3981 Bunnik

Zie hier hoe het team van WereldKidz Anne Frankschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van WereldKidz Anne Frankschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past WereldKidz Anne Frankschool bij jullie?

Ontdek hoe goed WereldKidz Anne Frankschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij WereldKidz Anne Frankschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 93.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (93.3%)
Man (6.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij WereldKidz Anne Frankschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (13.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij WereldKidz Anne Frankschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (26.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor WereldKidz Anne Frankschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Onderwijsondersteuning: Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging

Bij WereldKidz Anne Frankschool zetten we in op een breed team van professionals om de ontwikkeling van elk kind te stimuleren. Naast onze toegewijde leerkrachten, worden onze leerlingen ondersteund door leraarondersteuners, onderwijsassistenten, intern begeleiders en soms externe specialisten, allemaal onder leiding van de schoolleiding. Deze samenwerking in diverse rollen garandeert dat elk kind optimale begeleiding krijgt. Onderwijsassistenten en leraarondersteuners werken nauw samen met de leerkrachten, waarbij zij kleine groepen begeleiden of zelfs een hele groep onder hun hoede nemen. De leerkracht is leidend in de aanpak en bepaalt samen met de ondersteunende collega's de specifieke taken en communicatie met ouders. Het lerarentekort is een uitdaging waar we proactief mee omgaan. Door de inzet van ons veelzijdige team van onderwijsprofessionals, waarborgen we de kwaliteit en continuïteit van ons onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Zo blijft de leerervaring voor uw kind altijd optimaal.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepen op de Anne Frankschool

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op WereldKidz Anne Frankschool

4

Versterking Taal en Rekenen: Specialistische Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Coördinatie en Expertise
Rekenspecialist: Diepgaande Kennis van Rekenonderwijs
Remedial Teacher: Gerichte Hulp bij Leerproblemen
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Stimuleren van Talent

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten werken nauw samen met het gehele schoolteam om de individuele ontwikkeling van elke leerling te waarborgen. Zij bieden gerichte ondersteuning op maat, waardoor elke leerling de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Deze teamgerichte aanpak zorgt voor een consistente en effectieve begeleiding door het hele schooljaar heen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Cruciale Rol in Welzijn
Remedial Teacher: Ondersteuning bij Emotionele Uitdagingen
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Begeleiding bij Sociale Dynamiek

Toelichting van de school:

Wij geloven in een holistische benadering, waarbij sociaal-emotionele ontwikkeling centraal staat. Onze specialisten bieden begeleiding om leerlingen te helpen bij het ontwikkelen van zelfvertrouwen, veerkracht en positieve sociale vaardigheden. Samen met het team creëren we een ondersteunende omgeving waarin leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseren van Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Beoordelen van Leergedrag
Remedial Teacher: Strategieën voor Verbetering
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid: Aangepaste Werkvormen

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en een effectieve taakaanpak zijn essentieel voor academisch succes. Onze experts helpen leerlingen met gedragsuitdagingen en bieden strategieën om hun concentratie en motivatie te vergroten. Door middel van gerichte interventies en samenwerking met leerkrachten bevorderen we een optimale leeromgeving voor iedereen.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerd Vakleerkracht Gym: Deskundige Begeleiding bij Beweging

Toelichting van de school:

Beweging is een integraal onderdeel van gezonde ontwikkeling en leren. Onze gespecialiseerde gymdocent stimuleert de motorische vaardigheden en een actieve levensstijl bij alle leerlingen. Dit draagt bij aan zowel fysieke gezondheid als cognitieve prestaties, waardoor leerlingen energiek en gefocust blijven.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Individuele Zorg

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke zorgvragen op medisch of verzorgingsgebied, coördineert onze intern begeleider de benodigde ondersteuning. Zij inventariseert de mogelijkheden en zorgt voor afstemming met ouders en externe professionals. Uw kind kan rekenen op een zorgvuldige en gepersonaliseerde aanpak binnen onze school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal

Optimale Leerlingondersteuning op Maat bij WereldKidz Anne Frankschool

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) van WereldKidz Anne Frankschool beschrijft gedetailleerd hoe wij leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften extra ondersteuning bieden. Wij leggen duidelijk de focus op de mogelijkheden binnen onze school en waar eventuele grenzen liggen van deze zorg. Ons SOP is een levend document dat een algemeen beeld schetst van de extra ondersteuningsmogelijkheden die wij als school nastreven. In de dagelijkse onderwijspraktijk geloven wij sterk in maatwerk; elke leerling krijgt de begeleiding die specifiek bij hem of haar past. We committeren ons aan een verantwoorde en effectieve begeleiding voor alle kinderen die onze school bezoeken. Binnen onze school zetten we ons maximaal in om leerlingen de benodigde ondersteuning te bieden, altijd binnen de gestelde kaders. Onze aanpak begint bij differentiatie binnen de klas, waarbij we inspelen op zowel leerlingen die extra uitdaging zoeken als leerlingen die meer begeleiding nodig hebben. Kinderen met dyslexie en dyscalculie ontvangen extra ondersteuning met specifieke hulpmiddelen en gerichte oefeningen. Daarnaast bieden we passende begeleiding aan leerlingen die baat hebben bij meer structuur of die extra sociaal-emotionele ondersteuning nodig hebben. De intern begeleider fungeert als een belangrijke schakel, adviseert leerkrachten en ouders en schakelt, indien nodig, tijdelijk externe expertise in via ons samenwerkingsverband. Bij specifieke onderwijsbehoeften gaan we altijd in gesprek met ouders om te bepalen of WereldKidz Anne Frankschool de meest geschikte omgeving kan bieden. Hierbij kijken we naar de aard van de benodigde begeleiding en de dynamiek binnen de groep, inclusief de groepsgrootte en de specifieke onderwijsbehoeften van medeleerlingen. De veiligheid en optimale ontwikkeling van alle kinderen staan hierbij altijd voorop. We monitoren de voortgang nauwlettend, in samenwerking met ouders en, indien nodig, het samenwerkingsverband. Dit zorgt ervoor dat de extra inspanningen daadwerkelijk bijdragen aan de sociaal-emotionele en cognitieve groei van elk kind. Het is belangrijk te erkennen dat er grenzen zijn aan de extra ondersteuning die wij kunnen bieden, mede door de reguliere bekostiging. De middelen vanuit het samenwerkingsverband voor passend onderwijs zijn bedoeld voor alle leerlingen van WereldKidz. Mocht onze school niet de specifieke expertise of faciliteiten kunnen bieden die een kind nodig heeft, dan zoeken we in nauwe samenwerking met de ouders naar een passende plek op een andere reguliere school, met ondersteuning van ons samenwerkingsverband. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning: We werken continu aan de verbetering van onze ondersteuningsstructuur. Momenteel wordt het dyscalculieprotocol herzien en wordt er geïnvesteerd in de verdere scholing van onze leerkrachten op dit vlak. Daarnaast wordt het beleid rondom gedragsmanagement geëvalueerd en aangescherpt middels een herzien gedragsprotocol, om zo een nog veiligere en stimulerende leeromgeving te garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan: Ontdek Onze Educatieve Ambitie

Welke Ambitieuze Doelen Staan Centraal in Ons Schoolplan?

Ons schoolplan voor de periode 2024-2028 omvat strategische doelen gericht op essentiële ontwikkelingsgebieden. We focussen op burgerschap, digitale geletterdheid en continue kwaliteitszorg. Burgerschap: Onze visie op burgerschapsonderwijs is gericht op het vormen van democratische wereldburgers. Leerlingen ontwikkelen kennis en cruciale sociale en maatschappelijke vaardigheden om actief deel te nemen aan de samenleving en een positieve bijdrage te leveren. We leren hen omgaan met diversiteit en respectvol te interageren in zowel fysieke als digitale omgevingen. Wat is Goed Burgerschap? Als openbare school hanteren we kernwaarden die gelijkwaardigheid, vrijheid en ontmoeting centraal stellen. We geloven dat diversiteit een verrijking is en leren leerlingen omgaan met verschillende achtergronden en opvattingen. Vrijheid betekent eigen keuzes maken en de ander in zijn waarde laten. Ontmoeting bevorderen we door verhalen te delen en zorg voor de omgeving te stimuleren. Onze Rol in Democratisch Burgerschap: Wij zien het als onze taak om leerlingen te ontwikkelen tot actieve burgers die de democratie begrijpen en eraan deelnemen. We besteden aandacht aan conflictpreventie en -oplossing, waarbij empathie en respect voor meningsverschillen centraal staan. Dit draagt bij aan persoonlijke groei en succesvolle maatschappelijke participatie. Maatschappelijke Verantwoordelijkheid: We onderwijzen leerlingen over hun rol in een duurzame en rechtvaardige samenleving. Door bewustwording te creëren rondom milieu- en maatschappelijke uitdagingen, stimuleren we verantwoord handelen en een positieve bijdrage aan verandering. Het begrijpen en vieren van verschillen is essentieel voor een inclusieve samenleving. Digitale Geletterdheid: Ons onderwijs in digitale geletterdheid bereidt leerlingen voor op een technologisch gedreven wereld. Ze leren kritisch om te gaan met digitale informatie, verantwoord media te gebruiken en digitale tools effectief in te zetten voor communicatie en samenwerking. Dit vergroot hun zelfredzaamheid en participatie. Onze Verantwoordelijkheid in Digitale Ontwikkeling: We begeleiden leerlingen in hun digitale groei, informeren over kansen en risico's van de digitale wereld en integreren digitale vaardigheden in alle vakgebieden. Ouders betrekken we actief bij de digitale vorming van hun kinderen. Wetenschappelijk Onderzoek en Kwaliteit: We nemen deel aan wetenschappelijk onderzoek en gebruiken geanonimiseerde resultaten uit het leerlingvolgsysteem om onderwijsontwikkelingen te analyseren. Deze data, zoals taal- en rekentoetsscores, helpen ons om de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren, zowel lokaal als landelijk.

Hoe Zorgt Onze School Voor Het Bereiken Van De Gestelde Doelen?

De realisatie van onze ambitieuze doelen wordt continu gemonitord en besproken tijdens onderwijsteamoverleggen en procesbegeleidersoverleggen. De dagelijkse praktijk in de klassen zorgt voor implementatie, terwijl studiedagen en teammomenten worden benut voor verdieping en schoolbrede afstemming.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op WereldKidz Anne Frankschool

Toelichting van de school

Op WereldKidz Anne Frankschool in Bunnik bieden we een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van jonge kinderen, met aandacht voor spelend leren en sociale vaardigheden. Wij geloven in een veilige en vertrouwde start voor elk kind in de basisschoolleeftijd. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een leven lang leren en groeien. Onze school is er om uw kind de beste start te geven.

Veelgestelde vragen

Biedt WereldKidz Anne Frankschool extra programma's voor jonge kinderen?

Ja, WereldKidz Anne Frankschool heeft speciale programma's ontworpen die gericht zijn op de behoeften van jonge kinderen. Deze programma's stimuleren de vroege ontwikkeling en zorgen voor een soepele overgang naar het basisonderwijs. Wij zetten ons in om alle kinderen een fantastische start te bieden.

Met welke organisaties werkt WereldKidz Anne Frankschool samen voor het jonge kind?

WereldKidz Anne Frankschool werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te garanderen. Onze partners KMN Kind&co en Partou dragen bij aan een naadloze ontwikkeling van uw kind, van de kinderopvang tot aan de basisschool. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod voor het jonge kind.

WereldKidz Anne Frankschool werkt nauw samen met gerenommeerde kinderopvangorganisaties om een doorlopende leerlijn te garanderen. Onze partners KMN Kind&co en Partou dragen bij aan een naadloze ontwikkeling van uw kind, van de kinderopvang tot aan de basisschool. Deze samenwerkingen versterken ons aanbod voor het jonge kind.

Team | WereldKidz Anne Frankschool in Bunnik | [2025] Schoolregister