Camminghaschool in Bunnik

Het team van Camminghaschool in Bunnik

Current section: team
Camminghalaan 27D
3981 Bunnik

Zie hier hoe het team van Camminghaschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Camminghaschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Camminghaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Camminghaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Camminghaschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Camminghaschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (4.8%)
25-35 jaar (42.9%)
35-45 jaar (28.6%)
45-55 jaar (9.5%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.4%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (26.8%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (17.9%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Camminghaschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Management (4.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Camminghaschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Personeel op de Camminghaschool: Onderwijscontinuïteit Gegarandeerd

Op de Camminghaschool in Bunnik staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Mocht een van onze toegewijde leerkrachten of medewerkers onverhoopt afwezig zijn, dan zetten wij alles op alles om het leerproces van onze leerlingen soepel te laten verlopen. Onze prioriteit is het waarborgen van kwalitatief goed onderwijs, zelfs tijdens afwezigheid van vast personeel. Daarom hanteren we een zorgvuldig stappenplan om de continuïteit te verzekeren. We zoeken primair naar interne oplossingen, waarbij collega's bijspringen of we een beroep doen op onze betrouwbare invalpool. Bij kortdurende ziekte van een leerkracht volgen we een duidelijke procedure. Eerst kijken we of een interne leerkracht de lessen kan overnemen of dat de invalpool een geschikte vervanger kan leveren. Indien nodig worden leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen, zodat zoveel mogelijk kinderen les kunnen blijven krijgen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer geen enkele andere oplossing mogelijk is, kan een klas naar huis gestuurd worden. In zo'n situatie neemt de school de verantwoording voor de opvang, mochten ouders hier zelf niet toe in staat zijn. Voordat een klas naar huis wordt gestuurd, evalueren we of deze groep al vaker onderwijs heeft gemist. Als dat het geval is, zoeken we intern naar een herverdeling van taken om te voorkomen dat dezelfde groep opnieuw geen les kan volgen. Ook bij langdurige afwezigheid van personeel blijft het continueren van het onderwijs onze absolute drijfveer. We streven ernaar dat elke leerling op de Camminghaschool ononderbroken toegang heeft tot kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, ongeacht de omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Leren op het leerplein

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Uw Kind

6

Taal- en Rekenzwaktes: Gerichte Hulp op Maat

Beschikbare specialisten:

Ervaren Intern Begeleider
Gekwalificeerde Orthopedagoog
Gespecialiseerde Rekencoach
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Externe Onderwijsadviseur
Gedreven Leerspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde specialisten versterken het leerplein­team en bieden individuele begeleiding aan leerlingen. Alle ondersteuningstrajecten worden nauwlettend afgestemd met u als ouder, zodat we samen de beste resultaten behalen voor uw kind. Wij geloven in een proactieve aanpak om leerachterstanden te voorkomen en talenten te ontwikkelen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Stevig in je Schoenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Naast onze gestructureerde leerlijn voor sociaal-emotionele vaardigheden, bieden we ook individuele begeleiding waar nodig. Als leerkrachten of ouders signaleren dat een kind extra ondersteuning nodig heeft bij zijn sociaal-emotionele groei, betrekken we direct onze school­specialisten. Indien aanvullende expertise gewenst is, maken we gebruik van gespecialiseerde professionals van het samenwerkingsverband of het 'Centrum voor Elkaar' in Bunnik.

4

Gedrag en Werkhouding: Effectief Leren en Concentreren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Leerspecialist

Toelichting van de school:

Onze specialisten bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen met specifieke gedrags­uitdagingen of behoefte aan een verbeterde werkhouding. Ze werken nauw samen met het leerplein­team en individuele leerlingen, altijd in overleg met de ouders. Samen creëren we een optimale leeromgeving waarin elk kind succesvol kan zijn.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief en Vaardig

Beschikbare specialisten:

Deskundige Gymdocent

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde gymdocent verzorgt motorische remedial teaching om de fysieke vaardigheden van uw kind te verbeteren. De begeleiding vindt plaats in nauwe samenwerking met de groepsleerkracht en u als ouder. Zo zorgen we voor een integrale aanpak van de ontwikkeling van uw kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veilige en Zorgzame Omgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische ondersteuning of hulp bij persoonlijke verzorging werken wij samen met de juiste professionals. De school streeft naar een veilige en zorgzame omgeving waar aan alle behoeften van de leerlingen wordt voldaan. Neem contact op voor meer informatie over de beschikbare ondersteuning.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Flexklas (kinderen met spec. onderwijsbehoeften)

Optimale Leerontwikkeling: Passend Onderwijs voor Elk Kind

Ontdek Onze Ondersteuningsmogelijkheden op de Camminghaschool

Bij Camminghaschool streven we ernaar elk kind de educatie te bieden die het verdient, met oog voor individuele behoeften en talenten. Onze toegewijde leerkrachten werken op de leerpleinen nauw samen om passend onderwijs te realiseren, gebruikmakend van de rijke expertise binnen onze school. Indien de onderwijsbehoeften van een leerling specifieke aandacht vereisen, benutten we de expertise binnen onze stichting. Daarnaast werken we samen met het samenwerkingsverband ZOUT (Zuid Oost Utrecht) voor gespecialiseerde ondersteuning. Mocht het onderwijsaanbod op onze school onverhoopt toch niet meer optimaal aansluiten, dan begeleiden we u en uw kind actief bij het vinden van een passende schoolomgeving. Naast ondersteuning voor leerlingen die extra hulp nodig hebben bij de basisleerstof, bieden wij ook begeleiding aan kinderen die gebaat zijn bij extra uitdaging. Hierbij focussen we op 'leren leren', het ontwikkelen van executieve functies en het omgaan met leerervaringen. Een unieke kans hiervoor is onze Flexklas, waar zelfregulerend leren centraal staat. Deze klas is een tijdelijke interventie (0,5-1 jaar) voor leerlingen vanaf groep 5 die extra stimulans nodig hebben. De Flexklas is een samenwerking tussen de Fectio-scholen in Bunnik en vindt plaats op woensdagen van 8.30 tot 12.00 uur op basisschool De Vonk in Odijk. Er zijn 15 plaatsen beschikbaar voor vier deelnemende scholen. Onze leerkrachten en specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid screenen leerlingen nauwkeurig via observaties en resultaten om de meest geschikte kandidaten te selecteren voor deze verrijkende ervaring. Toekomstgericht Aanbod voor Intensieve Ondersteuning Binnen onze leerpleinen werken leerkrachten continu samen om alle leerlingen de benodigde ondersteuning te bieden, waarbij de intensiteit kan variëren. Wanneer reguliere lessen en extra verdieping niet volstaan, bieden we intensievere interventies, zoals een persoonlijk ontwikkelingsplan met inzet van specialisten. Om deze ondersteuning nog verder te optimaliseren, heeft het team van de Camminghaschool zich ambitieuze doelen gesteld voor het komende schooljaar. We richten ons op het verfijnen van de differentiatie binnen de leerpleinen om aan te sluiten bij elke individuele onderwijsbehoefte, het monitoren van de voortgang van leerlingen met meer- en hoogbegaafdheid via specifieke voortrekkers en de intern begeleider, en het versterken van de samenwerking met ketenpartners zoals voorschoolse educatie, Jeugdzorg, GGD en het samenwerkingsverband ZOUT. Bovendien continueren en versterken we het aanbod voor leerlingen die versneld de leerdoelen van groep 8 behalen, om hun talenten optimaal te blijven ontwikkelen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Schoolplan: Kwaliteit en Visie voor Basisonderwijs

Wat zijn de kernambities van de Camminghaschool in het schoolplan?

Bij de Camminghaschool koesteren we een veilige en inspirerende leeromgeving waar elke leerling en medewerker zichzelf kan zijn en volop vertrouwen krijgt. We streven naar een inclusieve school waar iedereen zich thuis voelt en met plezier leert, ongeacht achtergrond of individuele behoeften. Onze focus ligt op het stimuleren van nieuwsgierigheid en zelfontdekking, zodat iedereen zich gewaardeerd voelt en zich verder wil ontwikkelen. We bevorderen actieve samenwerking, zowel binnen ons team als met externe partners, om zo de onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Leerlingen, leerkrachten en ouders kennen elkaar, inspireren elkaar en benutten elkaars expertise. De leerpleinteams werken nauw samen om het onderwijs vorm te geven, aangevuld met waardevolle samenwerking met externe experts. Onze leerlingen en leerkrachten krijgen inzicht in hun brede ontwikkeling en voelen eigenaarschap over hun leerproces. Ze zijn actief betrokken, intrinsiek gemotiveerd en leren met plezier. Leerkrachten stemmen het onderwijs af op de leerbehoeften, waarbij zowel cognitieve als praktische vaardigheden worden gewaardeerd. We begeleiden leerlingen en ouders bij het kiezen van het vervolgonderwijs dat het beste past bij het individuele kind. Respect voor elkaar en onze omgeving staat centraal. We creëren een open en inclusieve cultuur waarin iedereen kan deelnemen en zich verbonden voelt met zichzelf, de ander en de wereld om ons heen. We bieden een breed en betekenisvol aanbod, zowel binnen als buiten de schoolmuren, dat leerlingen motiveert en vrijheid geeft om hun talenten te ontdekken. Kunst en cultuur zijn hierbij een integraal onderdeel van ons curriculum van groep 1 tot en met 8, met een coherent en kennisrijk lesprogramma.

Hoe realiseert de Camminghaschool de doelen uit het schoolplan?

Jaarlijks stellen we als team concrete doelen vast uit ons schoolplan, die we uitwerken in een gedetailleerd jaarplan. Deze doelen worden door de schoolleiding, het zorgteam, de leerpleinteams en onze specialisten binnen de professionele leergemeenschappen (PLG's) actief nagestreefd. Voor complexere doelen hanteren we een gestructureerde leercyclus. De schoolleiding en intern begeleider ondersteunen en monitoren de voortgang tijdens vergaderingen. Meerdere keren per jaar evalueren we het jaarplan tijdens studiedagen met het voltallige team. Hierbij bepalen we gezamenlijk de vervolgstappen om onze onderwijskwaliteit continu te waarborgen en te verbeteren, met als doel het beste uit elke leerling te halen.

Optimale Start: Ons Aanbod voor Jonge Kinderen in Bunnik

Toelichting van de school

Bij de Camminghaschool hechten we enorm veel waarde aan een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Dit bevordert een soepele start voor elk nieuw kind. Om dit te garanderen, onderhouden we nauwe contacten en voeren we regelmatig overleg met lokale kinderopvangorganisaties. Zo zorgen we ervoor dat alle kennis en informatie wordt gedeeld. Wanneer uw kind de leeftijd van 3 jaar en 10 maanden bereikt, ontvangt de school een gedetailleerd overdrachtsformulier van de kinderopvang. Dit stelt ons in staat om uw kind optimaal te begeleiden vanaf de eerste schooldag.

Veelgestelde vragen

Biedt de Camminghaschool specifieke programma's voor jonge kinderen?

De Camminghaschool richt zich op een uitstekende voorbereiding en begeleiding van jonge kinderen tijdens hun overstap naar het basisonderwijs. Hoewel er geen aparte 'extra' programma's zijn, integreren we de kennis uit de kinderopvang om een vlekkeloze start te garanderen.

Met welke organisaties werkt de Camminghaschool samen voor jonge kinderen?

De Camminghaschool werkt nauw samen met alle kinderdagverblijven en peuterspeelzalen die gevestigd zijn in Bunnik. Deze samenwerking is essentieel voor een goede informatie-uitwisseling en een soepele overgang voor uw kind.

De Camminghaschool werkt nauw samen met alle kinderdagverblijven en peuterspeelzalen die gevestigd zijn in Bunnik. Deze samenwerking is essentieel voor een goede informatie-uitwisseling en een soepele overgang voor uw kind.

Alle kinderdagverblijven en peuterspeelzalen in Bunnik
Team | Camminghaschool in Bunnik | [2025] Schoolregister