Camminghaschool in Bunnik

De resultaten van Camminghaschool in Bunnik

Current section: resultaten
Camminghalaan 27D
3981 Bunnik

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Camminghaschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Camminghaschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Camminghaschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau op de Camminghaschool

Op de Camminghaschool streven we ernaar dat alle leerlingen aan het einde van groep 8 een solide basis hebben in taal en rekenen. Dit wordt gemeten met de doorstroomtoets, waarbij we ons richten op het behalen van het fundamentele niveau. De landelijke signaleringswaarde voor dit basisniveau is vastgesteld op 85%. Dit betekent dat minstens 85% van onze leerlingen dit essentiële niveau moet bereiken om aan de verwachtingen te voldoen. Wij monitoren deze resultaten nauwgezet om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen.

Grafiek

Grafiek laden...

Prestaties Streefniveau Camminghaschool Leerlingen

Naast het fundamentele niveau stimuleren we onze leerlingen om ook het streefniveau te behalen. Dit hogere niveau weerspiegelt een dieper begrip en meer vaardigheid in taal en rekenen. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de leerlingpopulatie. Voor de Camminghaschool is deze specifieke doelstelling een belangrijk aandachtspunt. We zetten ons in om zoveel mogelijk leerlingen dit ambitieuze niveau te laten bereiken, wat bijdraagt aan hun succesvolle doorstroom naar het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Camminghaschool?

Bij de Camminghaschool in Bunnik wordt het schooladvies zorgvuldig bepaald door ervaren leerkrachten uit groep 5/6 en 7/8, in samenwerking met de intern begeleider. Zij baseren zich op actuele observaties en de leeropbrengsten van elke leerling om het meest geschikte vervolgonderwijs te adviseren. In groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig advies, een belangrijk moment voor de verdere schoolloopbaan. Dit advies wordt later in groep 8, in januari, definitief besproken met alle betrokken leerkrachten van leerplein 7/8. Na het afleggen van de doorstroomtoets in februari, ontvangen de leerlingen halverwege maart het definitieve schooladvies van de leerkracht. Dit stelt hen in staat om eind maart gericht te solliciteren bij een school voor voortgezet onderwijs. Ouders worden gedurende groep 7 en 8 uitgebreid geïnformeerd over de procedure van het schooladvies, zodat zij hun kind optimaal kunnen begeleiden bij deze belangrijke stap.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welzijn op de Camminghaschool

De Camminghaschool in Bunnik creëert een omgeving waarin elk kind zich thuis en veilig voelt. We stimuleren leerlingen om hun identiteit te ontdekken en actief deel te nemen aan onze schoolgemeenschap. Zelfcompassie staat centraal, zodat kinderen een sterk zelfbeeld ontwikkelen en leren dat fouten maken een essentieel onderdeel is van groei en leren. Wij bereiden onze leerlingen voor op een complexe en diverse samenleving door hen te vormen tot wereldburgers. Kennis van maatschappelijke vraagstukken en de wereld om hen heen is hierbij cruciaal. Door concrete ervaringen en lokale activiteiten verbinden we de leerstof met de praktijk en de leefomgeving van de kinderen. Onze school legt de nadruk op respect, zorgzaamheid en samenleven. Leerlingen leren effectief samen te werken en ontwikkelen de kennis, vaardigheden en het verantwoordelijkheidsbesef die nodig zijn om succesvol te functioneren in de maatschappij. De Vreedzame School methode en gerichte trainingen voor executieve functies ondersteunen deze ontwikkeling actief.

Zelfvertrouwen vergroten

Emotionele intelligentie ontwikkelen

Sociale vaardigheden aanleren

Hoe bevordert de Camminghaschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De Camminghaschool hanteert de 'Vreedzame School' methode, die leerlingen actief betrekt bij het creëren van een positief schoolklimaat. Leerlingen worden mede-eigenaar van de schoolorganisatie en activiteiten. In hogere groepen kunnen leerlingen deelnemen aan de leerlingenraad of worden opgeleid tot mediator om conflicten op te lossen. Tweejaarlijkse 'Leerling in Beeld' vragenlijsten, ingevuld door zowel leerkrachten als leerlingen uit groep 6, 7 en 8, helpen ons de sociale vooruitgang te monitoren. De resultaten worden besproken in leerpleinteams om gerichte actie te ondernemen waar nodig.

Welke registratiemiddelen zet de school in voor sociale opbrengsten?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt de Camminghaschool gebruik van de volgende registratiemiddelen:

  • MijnKleutergroep
  • Leerling in Beeld

Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast?

De Camminghaschool maakt gebruik van de gerenommeerde 'Vreedzame School' methode om sociaal-emotioneel leren te stimuleren.

Inspectierapport Camminghaschool: Kwaliteit en Ontwikkeling in het Basis Onderwijs

De Camminghaschool in Bunnik, met 320 leerlingen, biedt een solide basis voor de educatieve reis van elk kind. Onze school staat voor kwalitatief hoogstaand basis onderwijs, waarbij we continu streven naar verbetering en innovatie. Ontdek hoe onze aanpak bijdraagt aan de ontwikkeling van onze leerlingen. Dit inspectierapport geeft inzicht in de prestaties en de kwaliteit van ons onderwijs. Wij nodigen u van harte uit om de bevindingen van de onderwijsinspectie te bekijken en te zien hoe de Camminghaschool zich inzet voor een optimale leeromgeving.

Resultaten | Camminghaschool in Bunnik | [2025] Schoolregister