Basisschool Barbaraschool in Bunnik

Het team van Barbaraschool in Bunnik

Current section: team
Rijnzichtlaan 3
3981 Bunnik

Zie hier hoe het team van Barbaraschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Barbaraschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Barbaraschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Barbaraschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Barbaraschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 72.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (72.7%)
Man (27.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Barbaraschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Barbaraschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.8%)
Direct ondersteunend personeel (9.1%)
Management (9.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Barbaraschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Optimale Leercontinuïteit: Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging

Bij de Barbaraschool staan wij garant voor een consistente leerervaring, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Ons zorgvuldig opgesteld vervangingsbeleid zorgt ervoor dat uw kind altijd in een veilige en leerzame omgeving verblijft. We zetten verschillende stappen om de continuïteit te waarborgen. Onze prioriteit ligt bij het snel vinden van een geschikte vervanger. Eerst benaderen we direct collega's binnen de school die bereid zijn extra taken op zich te nemen. Vervolgens kijken we naar beschikbare leerkrachten binnen ons eigen schoolteam. Indien nodig, schakelen we gespecialiseerde bureaus zoals Transvita in of maken we gebruik van ons netwerk van schoolvervangers. Daarnaast zetten we creatieve oplossingen in, zoals het tijdelijk overnemen van lesuren door een LIO-begeleider, of de inzet van onze gespecialiseerde teams zoals Talentico, de Programmeerschool, het VR-lab en Young Engineers. Ook stagiairs, onderwijsondersteuners en klassenassistenten spelen een waardevolle rol in het waarborgen van de lesdoelen. Als laatste redmiddel benaderen we collega's van partnerbasisscholen binnen de clusters: Camminghaschool, De Vonk en de Delteykschool. Mocht onverhoopt geen van deze opties slagen, dan vragen we met klem uw medewerking om uw kind op de eerste dag van afwezigheid thuis op te vangen. Wij streven ernaar dit te allen tijde te voorkomen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Naast de leerkrachten en intern begeleider zijn er ook twee onderwijsondersteuners aanwezig die de leerkrachten en leerlingen ondersteunen. In de school zijn veel leerkrachten met een eigen expertise. Zo zijn er onder andere specialisten op het gebied van ict, kunst en cultuur, hoogbegaafdheid, rouw- en traumaverwerking en gedrag. Daarnaast zijn er leerkrachten met specialisaties in taal, lezen en rekenen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op de Barbaraschool

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Hulp op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist Barbaraschool
Intern Begeleider Barbaraschool
Rekenspecialist Barbaraschool
Remedial Teacher Barbaraschool
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid Barbaraschool
Leesconsulent Barbaraschool

Toelichting van de school:

De Barbaraschool zet zich actief in voor de taal- en rekenontwikkeling van elke leerling. Wij werken samen met Opdidakt voor gespecialiseerde begeleiding bij dyslexie, zodat leerlingen met lees- en spellingproblemen de juiste ondersteuning krijgen. Voor leerlingen met een andere thuistaal bieden we extra taalkundige ondersteuning. De school wordt hierbij vakkundig begeleid door NT2 coaches van de stichting Fectio, die zorgen voor een effectieve integratie en taalverwerving.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Barbaraschool
Orthopedagoog Barbaraschool
Remedial Teacher Barbaraschool
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid Barbaraschool
Rouw- en Traumaspecialist Barbaraschool
Gedragscoach Fectio Barbaraschool

Toelichting van de school:

Op de Barbaraschool besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze talentcoach begeleidt kinderen met meer- en hoogbegaafdheid via het 'flexloket'. In dit flexloket ontvangen leerlingen op maat gemaakte, uitdagende opdrachten die aansluiten bij hun individuele leerbehoeften en interesses. Binnen ons onderwijscollectief in Bunnik, waartoe de Barbaraschool, De Camminghaschool, De Vonk en De Delteyk behoren, is een toegewijde orthopedagoog werkzaam. Deze professional ondersteunt leerlingen, leerkrachten en ouders bij diverse ontwikkelingsvraagstukken.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Leren met Plezier

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Barbaraschool
Intern Begeleider Barbaraschool
Specialist Groepsgeluk Barbaraschool

Toelichting van de school:

De Barbaraschool stimuleert een positieve werk- en leerhouding bij alle leerlingen. Op onze school is een leerkracht gespecialiseerd in de effectieve methodiek 'Groepsgeluk'. Deze aanpak richt zich op het creëren van een veilige en prettige leeromgeving, waarin elke leerling zich gewaardeerd voelt en optimaal kan presteren. Dit draagt bij aan een succesvolle taakaanpak en een positieve groepsdynamiek.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Fit en Vaardig

Beschikbare specialisten:

Gespecialiseerde Leerkracht Bewegingsonderwijs Barbaraschool

Toelichting van de school:

De Barbarschool hecht groot belang aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Tweemaal per schooljaar voeren we de MQ-scan uit, een waardevol instrument dat diepgaand inzicht biedt in de voortgang op het gebied van motoriek en beweging. Voor verdere ondersteuning en expertise op dit vlak werkt de school nauw samen met de organisatie Bunnik Beweegt, die zorgt voor gespecialiseerde begeleiding en activiteiten.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De Barbaraschool faciliteert en ondersteunt waar mogelijk medische zorg op school. We nodigen specialisten voor medische handelingen en persoonlijke verzorging van harte uit om noodzakelijke zorg te verlenen binnen de schoolmuren en tijdens schooltijd. Onze prioriteit is het welzijn van elke leerling, waarbij we streven naar een veilige en ondersteunende omgeving voor alle zorgbehoeften.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
16
Totaal specialisten
16
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymzaal in de straat

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op de Barbaraschool

Uitleg over Passend Onderwijs en Extra Hulp op Maat

Elk kind leert op zijn eigen tempo en manier. Op de Barbaraschool begrijpen we dat leren soms uitdagender kan zijn. Met de juiste begeleiding en een veilige omgeving vinden kinderen vaak hun draai weer terug. Wij bieden extra oefening en stimuleren het zelfvertrouwen van elke leerling. Onze deskundige leerkrachten signaleren vroegtijdig eventuele leer- of ontwikkelingsbeperkingen. Door middel van observaties, toetsen en gespecialiseerde instrumenten brengen we de behoeften van uw kind in kaart. Samen met onze intern begeleider en u als ouder zoeken we naar de meest effectieve aanpak, want elk kind is uniek en verdient persoonlijke aandacht. Indien uw kind extra ondersteuning nodig heeft die verder gaat dan de reguliere zorg, kunnen we via een 'arrangement' aanvullende middelen of extra begeleidingsuren inzetten. Dit zorgt ervoor dat we de benodigde zorg kunnen bieden en uw kind zich optimaal kan ontwikkelen. De Barbaraschool is trots lid van Samenwerkingsverband ZOUT (Zuid-Oost-Utrecht). In dit verband werken scholen en besturen samen aan het realiseren van passend onderwijs voor elk kind. Soms kan speciaal onderwijs een betere uitkomst bieden, en in overleg met u als ouder bekijken we welke onderwijsplek het beste aansluit bij de behoeften van uw kind. Wij blijven continu innoveren om het leerpotentieel van al onze leerlingen te maximaliseren. Onze focus ligt op gepersonaliseerde leerlijnen en duidelijke leerdoelen. Zo garanderen we een ononderbroken leerproces, afgestemd op het tempo, niveau en de individuele leerstijl van ieder kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Barbaraschool: Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Wat zijn de kernambities van de Barbaraschool voor de komende jaren?

Het schoolplan van de Barbaraschool schetst onze ambitieuze doelen voor de komende jaren. We streven naar een bloeiende leer- en verbetercultuur die de ontwikkeling van elke leerling stimuleert. Onze schoolorganisatie is opgebouwd uit twee dynamische onderwijsteams en gespecialiseerde expertteams. Binnen de onderwijsteams (groep 1-4 en groep 5-8) volgen we nauwgezet de sociale en cognitieve groei van onze leerlingen. Het lesprogramma wordt continu geëvalueerd en geoptimaliseerd, zodat het naadloos aansluit bij de unieke onderwijsbehoeften van elk kind. De intern begeleider speelt hierin een cruciale, ondersteunende rol. De expertteams richten zich op de schoolbrede innovatie en ontwikkeling. De doelstellingen van het schoolplan vormen de basis voor hun werk, waarbij elke zes maanden een grondige evaluatie plaatsvindt. Leerkrachten worden ingezet binnen expertteams op basis van hun specifieke expertise en interesses, wat zorgt voor een gerichte en effectieve ontwikkeling. De samenwerking met de schoolleider is hierbij essentieel voor het behalen van deze doelstellingen.

Hoe garandeert de Barbaraschool het behalen van de onderwijsdoelen?

Binnen onze expertteams hanteren we de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om de voortgang van onze doelen systematisch te monitoren. Daarnaast formuleren we concrete deeltrajecten en monitoren we deze middels het innovatieve leerKRACHT principe. De individuele leerontwikkeling van onze leerlingen wordt zorgvuldig bijgehouden in ons leerlingvolgsysteem, Leeruniek. Dit systeem verzamelt alle onderwijsdata en presenteert deze op een overzichtelijke en evalueerbare manier. Twee keer per jaar analyseren en evalueren we deze data, aangevuld met observaties, om ons onderwijs continu te verfijnen en aan te passen. De kwaliteit van ons onderwijs en het succesvol behalen van onze doelstellingen wordt ook extern gevalideerd. Ouders en onderwijsexperts van binnen en buiten de school leveren waardevolle feedback via enquêtes, observatiebezoeken en gesprekken, zoals tijdens de periodieke audits die door onze stichting worden georganiseerd.

Kleuteronderwijs Barbaraschool: Een Sterke Start voor Uw Kind

Toelichting van de school

Visie op ons kleuteronderwijs: De beste versie van jezelf worden. Op de Barbaraschool in Bunnik begeleiden we uw kind om de beste versie van zichzelf te worden. Wij leggen een stevige basis, stimuleren de eigen kracht en bevorderen leren van en met elkaar. Onze kleuterleerkrachten volgen de kinderen nauwlettend met behulp van leerlijnen, zodat we precies weten wat elk kind nodig heeft en aan welke doelen we kunnen werken. We focussen op de zone van naaste ontwikkeling, waarbij we de kennis en vaardigheden van uw kind ontwikkelen. We observeren de rijping van elk kind en bepalen zorgvuldig wanneer het klaar is voor een volgende stap. Ontwikkeling verloopt in sprongen; waar mogelijk en nodig, passen we het basisaanbod aan. Naast de kerndoelen besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van executieve functies en hogere denkvaardigheden zoals analyseren, evalueren en creëren. Zo verrijken en verbreden we ons onderwijsaanbod continu. Veiligheid en vertrouwen staan centraal. Wij streven ernaar dat elk kind zich thuis voelt op de Barbaraschool. De eerste schooljaren richten we ons op het opbouwen van een sterke samenwerking tussen school en thuis. We werken met de zeven gewoontes van Stephen Covey, die leerlingen helpen inzicht te krijgen in zichzelf en hun relaties met anderen. Hierbij leren ze hun eigen aandeel en verantwoordelijkheid in sociale situaties te herkennen. In de klas stimuleren we actief samenwerken en samenspelen, zodat iedereen zich prettig en veilig voelt. Voorspelbaarheid en autonomie in de kleuterklas. Een voorspelbare dag is belangrijk voor kleuters. Daarom bieden we veel structuur met behulp van dag-, thema- en jaarplanningen. Tijdens verplichte kringmomenten worden de basisvakken aangeboden. Echter, vanuit de zeven gewoontes hechten we ook veel waarde aan de autonomie van onze leerlingen in hun leerproces. Ze plannen zelf hun weektaken en mogen, in overleg met de leerkracht, kiezen waar ze spelen en leren. We ondersteunen onze leerlingen bij het kiezen en behalen van hun eigen leerdoelen. Spelend leren: de motor van ontwikkeling. Het brein van een jong kind ontwikkelt zich optimaal door spel. Al onze leerdoelen in het kleuteronderwijs worden spelenderwijs aangeboden. Door te spelen in thematische hoeken maken de kinderen de leerdoelen eigen. We creëren een rijke, krachtige en betekenisvolle speel- en leeromgeving, uitgerust met materialen die beginnende geletterdheid en ontluikende gecijferdheid stimuleren. Realistisch spel is hierbij essentieel; het biedt jonge kinderen een veilige omgeving om alledaagse problemen te oefenen en op te lossen. Ons leeraanbod is thematisch en richt zich op alle ontwikkelingsgebieden, waaronder taal, rekenen, motorische, sociaal-emotionele en creatieve vaardigheden. De Barbaraschool biedt geen kinderopvang, voor-vroegschoolse educatie of peuteropvang binnen de schoolmuren. Wel onderhouden we nauwe samenwerkingsverbanden met diverse peuterscholen en kinderopvangorganisaties om de overgang naar de basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Veelgestelde vragen

Biedt de Barbaraschool aanvullende programma's voor jonge kinderen?

De Barbaraschool richt zich primair op het basisonderwijs en biedt geen specifieke extra programma's aan buiten het reguliere kleuteronderwijs.

Met welke organisaties werkt de Barbaraschool samen voor een soepele overgang voor jonge kinderen?

De Barbaraschool werkt samen met externe partners zoals Partou kinderopvang om de overgang van peuter naar basisschoolleerling te faciliteren.

De Barbaraschool werkt samen met externe partners zoals Partou kinderopvang om de overgang van peuter naar basisschoolleerling te faciliteren.

Team | Barbaraschool in Bunnik | [2025] Schoolregister