Basisschool Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus in Buitenkaag

Het team van Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus in Buitenkaag

Current section: team
Hoofdweg 2034
2158 Buitenkaag

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (50%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op Basisschool St. Willibrordus: Uw Kind Kan Altijd Leren

Bij Rooms Katholieke Basisschool St. Willibrordus staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Wij streven ernaar dat uw kind altijd kan rekenen op kwalitatief hoogstaande lessen, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Onze aanpak voor leerkrachtvervanging is zorgvuldig georganiseerd. Bij ziekte van een docent zetten we direct de eerste stappen om een passende vervanger te vinden. Hiervoor maken we gebruik van een efficiënt regionaal systeem dat ons koppelt aan beschikbare, gekwalificeerde onderwijsprofessionals. Indien een externe vervanger niet direct beschikbaar is, kijken we naar interne oplossingen. Vaak kan een duo-collega de les overnemen, wat zorgt voor minimale onderbreking van het leerproces. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan kan onze ervaren leerkrachtondersteuner ingeschakeld worden om de groep te begeleiden. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kan het noodzakelijk zijn om kinderen tijdelijk naar huis te sturen. Dit besluit nemen we alleen als laatste redmiddel, wanneer er absoluut geen andere mogelijkheid is om het onderwijs te garanderen. De prioriteit blijft altijd het welzijn en de educatie van uw kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij werken met de combinatiegroepen 1-2-3, 4-5-6 en 7-8.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Deskundig Ondersteuningsteam voor Uw Kind

2

Taal- en Rekenspecialisten: Verbeteren van Lees- en Rekenvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Leesspecialist
Pedagoog

Toelichting van de school:

Onze leesspecialist heeft een doordacht leesplan ontwikkeld dat gericht is op het stimuleren van leesplezier en leesvaardigheid. We integreren diverse leesactiviteiten zoals voorlezen, stil lezen, tutorlezen, toneellezen, samenlezen, racelezen, het leescircuit en de boekenkring om een brede leeservaring te garanderen. Vanaf groep 3 maken we gebruik van de effectieve methode ‘Veilig Leren Lezen’ en vanaf groep 4 introduceren we ‘Estafette’, een methode die een rijke variëteit aan tekstsoorten aanbiedt, waaronder informatieve teksten, recepten, moppen, gedichten en krantenartikelen. Jaarlijks nemen we enthousiast deel aan de Kinderboekenweek en organiseren we aanvullend twee thematische weken, zoals de ‘Week van de Poëzie’, de ‘Nationale Voorleesdagen’ of de ‘Week van de Schrijver’, om lezen nog centraler te stellen en de liefde voor taal te vergroten.

1

Sociaal-Emotionele Begeleiding: Groei in Zelfvertrouwen en Sociale Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Pedagoog

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat bij ons centraal. Alle groepen werken met de methode ‘Leefstijl’, een uitgebreid programma ontworpen om essentiële sociaal-emotionele vaardigheden te ontwikkelen. Dit omvat een breed scala aan competenties, zoals effectief communiceren, luisteren, het uiten van gevoelens, assertiviteit, weerbaarheid, conflictoplossing en het omgaan met groepsdruk. De voortgang van deze ontwikkeling volgen we nauwgezet via het programma ‘Kindbegrip’. Vanaf groep 5 vullen leerlingen en leerkrachten gezamenlijk vragenlijsten in, waarbij het programma waardevolle inzichten biedt in het welbevinden en de betrokkenheid van de leerling, inclusief op maat gemaakte doelen en handelingssuggesties.

1

Gedrag en Werkhouding: Stimuleren van Positief Leren

Beschikbare specialisten:

Pedagoog

Toelichting van de school:

Een gevoel van veiligheid is de basis voor succesvol leren. Ons toegewijde team creëert actief een veilige en stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen. De methode Leefstijl ondersteunt de ontwikkeling tot zelfstandige individuen met een realistisch zelfbeeld en het vermogen om zowel eigen emoties als die van anderen te herkennen en te hanteren. Dit wordt aangevuld met duidelijke school- en omgangsregels die aan het begin van elk schooljaar besproken en indien nodig bijgesteld worden. We hechten groot belang aan het naleven van deze regels door zowel leerlingen als ouders. Daarnaast zetten we, via inspirerende prentenboeken, acht positieve leerkrachtkaraktertrekken in om een actieve leerhouding te bevorderen: proberen, niet opgeven, nieuwsgierig zijn, concentreren, samenwerken, jezelf blijven verbeteren, genieten van leren en fantasie gebruiken. Deze eigenschappen worden zichtbaar gemaakt in de klas en gekoppeld aan leerdoelen, waarbij we ook gebruikmaken van de effectieve ‘leerkuil’ methode.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief Leren en Welbevinden

Beschikbare specialisten:

vakdocent bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze vakdocent bewegingsonderwijs verzorgt tweemaal wekelijks de gymlessen voor alle groepen en integreert tevens energizers en bewegend leren in het lesprogramma. Onderzoek toont steeds duidelijker aan dat beweging cruciaal is voor een gezond brein en optimale leerprestaties. Energizers zijn korte, leuke activiteiten die zorgen voor afwisseling, energie en focus, en dragen bij aan een positieve sfeer in de klas. Wij erkennen dat leerlingen niet de hele dag stil kunnen zitten. Daarom passen we ‘bewegend leren’ toe: fysieke activiteiten tijdens cognitieve leertaken, zoals spelletjes gerelateerd aan letters, cijfers of wereldoriëntatie. Bewegend leren verbetert de concentratie, verhoogt de taakgerichtheid en versterkt het zelfvertrouwen van leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Samenwerking voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Meerdere malen per jaar vindt er overleg plaats tussen onze intern begeleider, de schoolcoach van Altra en de jeugdverpleegkundige van de GGD. Dit overleg is gericht op vroegtijdige signalering en beoordeling van mogelijke problematiek bij leerlingen, met als doel tijdige verwijzing naar passende hulpverlening. Leerlingen waarover zorgen bestaan, kunnen ter consultatie worden ingebracht, waarbij ouders hiervan altijd op de hoogte worden gesteld. Ook leerlingen die recent van school zijn gewisseld, worden besproken in het zorgoverleg. Indien u bezwaar heeft tegen deelname van uw kind aan dit overleg, verzoeken wij u dit kenbaar te maken bij de directie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Aula

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Uw Kind op St. Willibrordus

Ons Toegewijde Team Staat Klaar voor Uw Kind

Op Basisschool St. Willibrordus faciliteren we een rijke leeromgeving waar elk kind de kans krijgt om te excelleren. We stimuleren zowel groepsgericht als individueel leren, met een focus op cognitieve, sociaal-emotionele en creatieve ontwikkeling. Ons onderwijs is gebaseerd op het geloof in de eigen capaciteiten van elk kind. Door zelfstandigheid te bevorderen en waardering voor elkaar te cultiveren, helpen we kinderen zich te ontwikkelen tot positief reflecterende, zelfredzame en sociaal vaardige individuen. Wij hechten enorm veel waarde aan een sterke samenwerking met ouders en verzorgers. Door proactieve communicatie en openheid creëren we een effectieve driehoek van school, ouders en kind, wat essentieel is voor het leerplezier en de vooruitgang van uw kind. Het kind staat centraal in al onze activiteiten. We bereiden leerlingen voor op de uitdagingen van de maatschappij door hen te leren hoe ze effectief kunnen leren. Leren zien wij als een actief en bewust proces, waarbij we kinderen geleidelijk meer verantwoordelijkheid geven over hun eigen leerdoelen en -traject. De betrokkenheid van ouders is cruciaal voor het succes van onze leerlingen. Dit principe ziet u terug in onze gesprekken, waar leerlingen vanaf groep 4 actief deelnemen aan de voortgangsbesprekingen samen met hun ouders en leerkracht. Ons motto, 'Samen leren we meer!', benadrukt de kracht van gezamenlijke inspanningen. We streven naar een nauwe band met u als ouder, omdat uw betrokkenheid het leerproces van uw kind aanzienlijk verbetert. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning: Ons team verdiept zich continu in de nieuwste inzichten over hersenontwikkeling en past wetenschappelijk onderbouwde methodes toe in onze didactiek. Dit stelt ons in staat om de unieke talenten van elk kind optimaal te benutten. Daarnaast evalueren we als team regelmatig welke leerlingen extra ondersteuning kunnen gebruiken, waarbij onze gespecialiseerde leerkrachtondersteuner een belangrijke rol speelt in het bieden van deze aanvullende hulp.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool St. Willibrordus

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Op Basisschool St. Willibrordus in Buitenkaag geloven we in de groei van elk kind. Onze onderwijsvisie is gericht op ontdekken en eigen verantwoordelijkheid nemen. Wij bieden een omgeving waar talenten worden herkend en ontwikkeld, vanuit een christelijke grondslag met respect voor diversiteit. Ons schoolplan 2023-2027 focust op de thema's: 'Het kind in de wereld' voor een brede ontwikkeling tot wereldburger, 'Waarde(n)vol onderwijs' met aandacht voor welzijn en duurzaamheid, 'Vitaliteit en groei in vakmanschap' door samen leren en continue professionele ontwikkeling van ons team, en 'Actief burgerschap en sociale integratie' om kinderen voor te bereiden op de maatschappij. Door deze thema's centraal te stellen, bouwen we aan de persoonlijke ontwikkeling van elk kind en creëren we een veilige, uitdagende leeromgeving.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen?

Wij volgen de ontwikkeling van onze leerlingen nauwgezet op drie niveaus: school, groep en individueel. Op schoolniveau analyseren we tweemaal jaarlijks de leerresultaten met het team om interventies te bepalen. Op groepsniveau analyseren we resultaten en noteren we interventies in ons groepsplan, waarbij we ook methodegebonden toetsen gebruiken. Individuele leerlingen krijgen extra ondersteuning via handelingsplannen indien nodig. Ons team werkt continu aan verbetering. In het schooljaar 2023-2024 hebben we ons gericht op het EDI-model (Educatie Door Interactie) en nieuwe rekenmethodes (Semsom en Wereld in Getallen 5) geïmplementeerd, wat resulteerde in betere leerlingresultaten. Ook de methode Leefstijl is vernieuwd voor een sterker pedagogisch klimaat. Voor het schooljaar 2024-2025 zetten we de focus op het werken in een professionele leergemeenschap en het verbeteren van de werkwoordspelling. Dit alles met als doel de leerlingen optimaal voor te bereiden op de toekomst.

Ontdek Ons Programma voor het Jonge Kind: Een Zachte Start bij St. Willibrordus

Toelichting van de school

Bij Basisschool St. Willibrordus Buitenkaag geloven we in een warme en stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. We bieden een naadloze overgang van kinderopvang naar school. Om dit te realiseren, werken we nauw samen met kinderopvang 'Babino' uit Abbenes. Deze samenwerking zorgt ervoor dat uw kind comfortabel en veilig van en naar de opvang wordt gebracht en gehaald middels onze eigen vervoersservice.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool St. Willibrordus speciale programma's voor jonge kinderen?

Basisschool St. Willibrordus streeft ernaar een optimale start te bieden voor alle jonge kinderen. We faciliteren een soepele overgang van kinderopvang naar onze school. Onze focus ligt op een geïntegreerde aanpak waarbij we samenwerken met externe partners om de beste zorg en educatie te garanderen. Uw kind staat centraal in onze aanpak.

Met welke kinderopvangpartners werkt Basisschool St. Willibrordus samen?

Basisschool St. Willibrordus werkt samen met Babino Kinderopvang uit Abbenes. Deze samenwerking is essentieel voor ons aanbod voor het jonge kind. Via deze samenwerking regelen wij het vervoer van en naar de kinderopvang, zodat uw kind een zorgeloze dag kan beleven. Meer informatie over Babino vindt u via hun website.

Basisschool St. Willibrordus werkt samen met Babino Kinderopvang uit Abbenes. Deze samenwerking is essentieel voor ons aanbod voor het jonge kind. Via deze samenwerking regelen wij het vervoer van en naar de kinderopvang, zodat uw kind een zorgeloze dag kan beleven. Meer informatie over Babino vindt u via hun website.

Babino Kinderopvang Abbenes
Team | Rooms Katholieke basisschool St. Willibrordus in Buitenkaag | [2025] Schoolregister