Openbare Basisschool De Triolier in Budel

Het team van Openbare Basisschool De Triolier in Budel

Current section: team
Weth. Van Hunselstraat 13
6021 Budel

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Triolier is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Triolier. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Triolier bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Triolier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Triolier zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Triolier. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.6%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (27.8%)
55-65 jaar (5.6%)
&ge;65 jaar (5.6%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Triolier werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (5.9%)
Indirect ondersteunend personeel (11.8%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Triolier gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak bij Afwezigheid op De Triolier

Het tekort aan leerkrachten in het basisonderwijs is een actueel en uitdagend vraagstuk. Bij Openbare Basisschool De Triolier zetten we ons volledig in om de continuïteit van hoogwaardig onderwijs te waarborgen, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Onze school beschikt over een divers team van onderwijsprofessionals, die elk op hun eigen wijze bijdragen aan een stimulerende leeromgeving. Wanneer een groepsleerkracht onverhoopt afwezig is, streven we naar de best mogelijke vervanging. Hierbij is het belangrijk te weten dat niet iedereen binnen het team bevoegd of geschikt is om voor de klas te staan. Het komt steeds vaker voor dat een directe vervanger niet direct beschikbaar is. In dergelijke situaties hanteren wij op De Triolier een reeks proactieve maatregelen om de impact op uw kind te minimaliseren en de onderwijscontinuïteit te maximaliseren. Onze aanpak omvat het inzetten van ambulant personeel, het overdragen van de groep aan een onderwijsassistent of leraarondersteuner, en het benaderen van parttime leerkrachten voor extra uren. Soms kan de groep tijdelijk worden verdeeld over andere klassen, of neemt een collega de groep over. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle andere opties zijn uitgeput, kunnen we genoodzaakt zijn de kinderen naar huis te sturen. Dit doen we echter uitsluitend als laatste redmiddel, met als doel de kwaliteit van het onderwijs te allen tijde te bewaken. Wij begrijpen dat het lerarentekort een zorg kan zijn voor ouders en de schoolontwikkeling kan beïnvloeden. De Triolier committeert zich aan het vinden van de best mogelijke oplossingen om ervoor te zorgen dat uw kind les krijgt van een gekwalificeerde leerkracht. De kwaliteit en continuïteit van het onderwijs voor uw kind staat bij ons voorop. U wordt altijd geïnformeerd via ons ouderportaal over eventuele wijzigingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Triolier

6

Verbeteren Taal en Rekenen: Onze Specialisten

Beschikbare specialisten:

Dyslexie Expert voor Vloeiend Lezen
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Orthopedagoog voor Ontwikkeling
Rekenspecialist voor Sterke Cijfervaardigheid
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Communicatie

Toelichting van de school:

Basisschool De Triolier zet zich in voor uitmuntend onderwijs met een team van toegewijde specialisten. Elke specialist leidt een vakinhoudelijke werkgroep en draagt bij aan ons jaarplan, met focus op rekenen, taal & lezen, meer- en hoogbegaafdheid, pedagogisch klimaat en algemene zorg. Deze experts werken nauw samen om de onderwijsontwikkelingen te analyseren, te optimaliseren en te waarborgen dat elke leerling de best mogelijke begeleiding krijgt. De school investeert in de tijd die nodig is voor deze specialisten om hun cruciale taken effectief uit te voeren, wat de kwaliteit van ons onderwijs ten goede komt.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Klasklimaat
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid voor Talentontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Triolier besteden we veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze gedragsspecialist, intern begeleider en expert meer- en hoogbegaafdheid werken samen om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren. Deze specialisten bieden ondersteuning bij het omgaan met emoties, het ontwikkelen van sociale vaardigheden en het bevorderen van een positief zelfbeeld. Ze zorgen ervoor dat elke leerling zich gewaardeerd en begrepen voelt binnen onze schoolgemeenschap.

3

Effectieve Gedragsaanpak en Werkhouding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Gedragsmanagement
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid voor Talentontwikkeling

Toelichting van de school:

Basisschool De Triolier beschikt over een gespecialiseerde gedragsexpert die de ondersteuning op het gebied van gedrag versterkt. Deze specialist werkt nauw samen met de intern begeleider en de expert meer- en hoogbegaafdheid om de taakaanpak en werkhouding van leerlingen te optimaliseren. Daarnaast maken we gebruik van het Ondersteuningsteam Inclusief Onderwijs van ons bestuur. Dit team wordt regelmatig geraadpleegd voor complexe vraagstukken, waardoor we een brede en deskundige aanpak kunnen garanderen voor alle leerlingen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke motorische specialisten aan onze basisschool verbonden zijn, integreren wij beweging en lichamelijke activiteit actief in ons dagelijkse lesprogramma. We stimuleren de motorische ontwikkeling door middel van diverse sport- en spelactiviteiten. Onze leerkrachten zorgen voor een gevarieerd aanbod dat de grove en fijne motoriek van de kinderen bevordert. Bij specifieke vragen over motorische ontwikkeling werken we samen met externe partners om de best mogelijke ondersteuning te bieden.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en, indien nodig, met externe medische professionals. De school streeft ernaar een veilige en verzorgende omgeving te bieden. Onze schoolleiding en leerkrachten zijn getraind om adequaat te handelen in situaties die specifieke zorg vereisen, altijd met respect voor de privacy en de behoeften van het individuele kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Labotheek

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op De Triolier

Gedetailleerde Uitleg van Ons Zorgbeleid

Op Openbare Basisschool De Triolier geloven we in een persoonlijke aanpak voor elke leerling. We bieden een breed scala aan extra ondersteuningsmogelijkheden. Ons actuele aanbod aan ondersteuning is jaarlijks te vinden in ons School Ondersteunings Profiel (SOP). Dit document geeft een helder overzicht van de zorg die wij momenteel kunnen bieden en de gebieden waarop we ons onderwijs continu willen verbeteren. Ontdek alles over ons toegewijde zorgbeleid en hoe wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren. Het volledige School Ondersteunings Profiel is beschikbaar op onze website, zodat u altijd op de hoogte bent van onze inspanningen voor een optimale leeromgeving. Bekijk het volledige School Ondersteunings Profiel hier: www.obsdetriolier.nl/School_Ondersteunings_Profiel.pdf

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Toekomstvisie voor OBS De Triolier

Welke concrete onderwijsdoelen staan beschreven in het schoolplan van De Triolier?

Op Openbare Basisschool De Triolier baseren we ons onderwijs op een gedeelde missie en visie. Deze leidende principes sturen onze onderwijsontwikkeling en bepalen de ambities die we nastreven om de schooluitdagingen van vandaag en morgen aan te gaan. Onze ambities zijn verankerd in de vijf kernwaarden van de school en worden vertaald naar concrete acties in onze jaarplannen, wat zorgt voor een duidelijke focus op onze schoolontwikkeling. We implementeren de methodiek van stichting Leerkracht om onze doelen te realiseren. Kinderdoelen worden per periode centraal gesteld tijdens bordsessies, gezamenlijke lesontwerpmomenten en klasbezoeken. Dit garandeert focus en controle op de schoolontwikkeling. Voorafgaand aan elk schooljaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op met onze ambities. Werkgroepen geven deze ambities vorm en ondersteunen het team bij het behalen van de gestelde doelstellingen. Onze kernwaarden: SAMEN WERKEN: We benutten elkaars sterktes, leren van en met elkaar, en streven naar een gemeenschappelijk doel. Leerlingen werken in diverse samenstellingen en nemen verschillende rollen aan. Leerkrachten waarderen elkaars individuele kwaliteiten. RESPECT: Op De Triolier creëren we een omgeving van wederzijds respect, waarin iedereen trots is op zichzelf, de ander en de school. Leerkrachten bevorderen een veilig leerklimaat door planmatig, cyclisch en preventief te werken aan gedragsvraagstukken. VERANTWOORDELIJKHEID: Wij werken vanuit vertrouwen naar gedeelde verantwoordelijkheid. Leerkrachten betrekken leerlingen actief bij hun leerproces en hebben oog voor hun unieke talenten en groeimogelijkheden. Kwaliteitskaarten worden breed ingezet ter ondersteuning. Op OBS De Triolier zijn de onderwijsresultaten op alle niveaus minimaal passend bij onze leerlingenpopulatie. De ondersteuningsstructuur is door de hele school verweven en draagt bij aan de onderwijskwaliteit. PROFESSIONEEL: We cultiveren een professionele werkomgeving waarin doelgericht onderwijs op diverse manieren wordt vormgegeven. Leerkrachten blijven zich ontwikkelen, delen kennis en streven continu naar verbetering. Zij stellen heldere, ambitieuze leerdoelen en kijken kansrijk naar de brede ontwikkeling van elk kind, met speciale aandacht voor de onderwijsbehoeften van anderstalige nieuwkomers (NT2). ENTHOUSIAST: We stimuleren hoge betrokkenheid door enthousiasme en inspiratie, en streven naar optimaal geluk voor iedereen. Een nauwe samenwerking met Fluks opvang zorgt voor een naadloze afstemming tussen opvang en onderwijs. Naar aanleiding van onze onderwijsvragensessies hebben we diverse thema's geïdentificeerd die verdere exploratie vereisen. Deze thema's zijn essentieel voor de verdere organisatie van ons onderwijs en zullen zorgvuldig en grondig worden onderzocht om draagvlak te creëren en de uitvoerbaarheid, duurzaamheid en toekomstbestendigheid te waarborgen.

Hoe borgt OBS De Triolier de kwaliteit en behaalt zij de gestelde onderwijsdoelen?

Binnen het Fluks- en OBS De Triolier-kader monitoren en verantwoorden we onze onderwijskwaliteit systematisch. Professionals doorlopen de cyclus Data, Duiden, Doelen, Doen herhaaldelijk, wat de basis vormt voor ons handelen. Deze aanpak geeft ons diepgaand inzicht in de onderwijskwaliteit, versterkt door het duiden van kwaliteitsgebieden en standaarden. Voor het realiseren van onze doelen hanteren we de methodiek van stichting Leerkracht. Onze ambities worden vertaald naar specifieke (kinder)doelen die periodiek worden besproken tijdens bordsessies, gezamenlijke lesontwerpmomenten en groepsbezoeken. Dit proces zorgt voor continue focus en grip op de schoolontwikkeling. Elk schooljaar stellen we een jaarplan op met onze ambities, die vervolgens door werkgroepen worden uitgewerkt en waarmee het team wordt begeleid. Twee keer per jaar analyseren we de onderwijsresultaten op schoolniveau, en tweemaal per jaar leveren we een gedetailleerde schoolanalyse aan het bestuur. Deze analyses vormen de basis voor ons kwaliteitsgesprek, waarna we onze koers continueren of bijsturen om de best mogelijke leerervaringen te garanderen.

Ontdek ons Aanbod voor het Jonge Kind in Budel

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Triolier biedt een uniek programma voor kinderen van 2 tot 12 jaar, in nauwe samenwerking met onze gewaardeerde partner IK-OOK. Deze intense samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van kinderopvang naar school. Peuters en kleuters ervaren dagelijks interactie met elkaar, wat de sociale ontwikkeling stimuleert. Bovendien zijn de lesprogramma's perfect op elkaar afgestemd, wat een consistente en stimulerende leeromgeving garandeert.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Basisschool De Triolier voor jonge kinderen?

Basisschool De Triolier biedt uitgebreid speciaal aanbod voor de allerkleinsten. Dit omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, wat de voorbereiding op de basisschool optimaliseert. Tevens functioneren wij als een integraal kindcentrum, waar opvang en onderwijs samenkomen. Dit alles is gericht op een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Wij geloven in een brede ontwikkeling, van de jongste peuter tot de oudere leerling.

Basisschool De Triolier biedt uitgebreid speciaal aanbod voor de allerkleinsten. Dit omvat Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang, wat de voorbereiding op de basisschool optimaliseert. Tevens functioneren wij als een integraal kindcentrum, waar opvang en onderwijs samenkomen. Dit alles is gericht op een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Wij geloven in een brede ontwikkeling, van de jongste peuter tot de oudere leerling.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang Budel
Integraal Kindcentrum Budel

Met welke partners werkt Basisschool De Triolier samen voor het jonge kind aanbod?

Voor ons aanbod voor het jonge kind werken wij nauw samen met IK-OOK, een betrouwbare partner in kinderopvang en peuterontwikkeling. Deze samenwerking met IK-OOK garandeert een hoogwaardige doorlopende leerlijn. Het zorgt ervoor dat de kinderen een vertrouwde en stimulerende omgeving ervaren, zowel voor als tijdens de schooluren.

Voor ons aanbod voor het jonge kind werken wij nauw samen met IK-OOK, een betrouwbare partner in kinderopvang en peuterontwikkeling. Deze samenwerking met IK-OOK garandeert een hoogwaardige doorlopende leerlijn. Het zorgt ervoor dat de kinderen een vertrouwde en stimulerende omgeving ervaren, zowel voor als tijdens de schooluren.

Team | Openbare Basisschool De Triolier in Budel | [2025] Schoolregister