
Het team van Basisschool het Avontuur in Buchten
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool het Avontuur is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool het Avontuur. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool het Avontuur bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool het Avontuur bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool het Avontuur zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool het Avontuur. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool het Avontuur werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool het Avontuur gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op Basisschool het Avontuur: Onze Aanpak
Het waarborgen van continuïteit in het onderwijs is cruciaal, zeker gezien de huidige uitdagingen met lerarentekorten. Op Basisschool het Avontuur zetten we alles op alles om vervangingen soepel te laten verlopen. Soms kunnen we direct intern oplossingen bieden, zodat uw kind zo min mogelijk hinder ondervindt. Als onderdeel van een bestuurlijk cluster werken we nauw samen met andere scholen in Zuidwest Midden-Limburg. Dit cluster bestaat uit Basisschool het Avontuur, Basisschool 't Keuningshöfke in Koningsbosch, Basisschool Swentibold in Born, Basisschool Triangel in Linne en Basisschool De Draaiende Wieken in Posterholt. Deze samenwerking stelt ons in staat om vervangingen efficiënter te organiseren. Bij de noodzaak van vervanging volgen we een gestructureerd proces. Eerst verkennen we interne mogelijkheden om het reguliere onderwijs zo veel mogelijk door te laten gaan. Hierbij kijken we naar de inzetbaarheid van ambulante leerkrachten binnen onze eigen school, de mogelijkheid tot tijdelijke uitbreiding van uren voor parttimers, en de inzet van onderwijsondersteuners onder begeleiding van een bevoegde leerkracht. Ook het inzetten van personeel uit ons samenwerkingscluster behoort tot de opties. Op de eerste ziektedag streven we ernaar om de lesgevende taken direct intern op te vangen. Het kan echter voorkomen dat uw kind gedurende de afwezigheid van de vaste groepsleerkracht met verschillende leerkrachten te maken krijgt. We doen ons uiterste best om de impact hiervan te minimaliseren. In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat we een groep niet kunnen opvangen. In dat geval informeren wij u uiterlijk de dag voorafgaand om 17.00 uur via ons communicatiesysteem ISY. Dit geeft u de gelegenheid om opvang te regelen. Indien groepen thuis moeten blijven, schakelen we zo spoedig mogelijk over op onderwijs op afstand. Voor gedetailleerde informatie over ons protocol voor personeelsvervanging kunt u contact opnemen met de directie van Basisschool het Avontuur.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
In de afgelopen twee schooljaren zijn we gestart met onderwijs anders organiseren waarbij de inzet van onderwijsondersteuners een bewuste keuze binnen de formatie is geworden. Binnen de school werken wij in twee bouwen waarbij de leerlingen van de groepen 1, 2 en 3 geclusterd zijn en de leerlingen van de groepen 4 t/m 8.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek Onze Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling
Taal en Rekenen: Fundamenten voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde taal- en rekenspecialisten sturen het beleid aan, met een focus op consistente kwaliteit. Ze waarborgen een uniforme aanpak in alle klassen, wat zorgt voor een duidelijke leerlijn. Deze experts bieden proactieve ondersteuning aan leerkrachten bij het signaleren van leerlingen die extra uitdaging of begeleiding nodig hebben. Samen met de intern begeleider en de leerkracht implementeren zij effectieve interventies voor optimale leerresultaten, aangepast aan het individuele niveau van elke leerling.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gedragsspecialist zorgt voor een consistente toepassing van onze sociaal-emotionele methode. Deze specialist ziet toe op zichtbare afspraken binnen de school voor een harmonieuze sfeer. Bij leerlingen die gedrag vertonen dat hun eigen ontwikkeling of die van de groep belemmert, biedt de gedragsspecialist gerichte ondersteuning. In nauwe samenwerking met de leerkracht en de intern begeleider, en altijd in overleg met ouders, worden interventies uitgevoerd om positief gedrag te stimuleren.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze leerkrachten, samen met de intern begeleider en gedragsspecialist, hebben een gestructureerd plan ontwikkeld. Dit plan richt zich op het vergroten van het bewustzijn rond taakaanpak en werkhouding, met aandacht voor executieve functies. We gebruiken schoolbreed de methode Kwink en specifieke trainingen voor executieve functies om deze vaardigheden te versterken. De gedragsspecialist monitort de sociale veiligheid via Kindbegrip en faciliteert gesprekken met leerkrachten over opkomende signalen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor ondersteuning van de motorische en lichamelijke ontwikkeling werken wij nauw samen met gespecialiseerde ergotherapeuten. Indien nodig kan de school ondersteuning aanvragen van een Clusterondersteuner Passend Onderwijs. Deze ondersteuning wordt bovenschools geregeld via Innovo, om elke leerling de best mogelijke begeleiding te bieden.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op dit moment beschikt onze school niet over gediplomeerde specialisten voor medisch handelen en persoonlijke verzorging. Bij een aanmelding wordt de specifieke ondersteuningsbehoefte van uw kind zorgvuldig geëvalueerd om te bepalen of wij deze zelf kunnen bieden of dat externe hulp nodig is. We onderhouden wel een sterke samenwerking met ergotherapeuten en logopedisten om de brede ontwikkeling van onze leerlingen te ondersteunen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling
Gedetailleerde Toelichting op Onderwijsbehoeften bij Basisschool het Avontuur
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ons Schoolplan: Kwaliteitszorg en Ontwikkeling bij Basisschool het Avontuur
Welke ambitieuze doelen staan centraal in ons schoolplan voor de komende jaren?
Hoe waarborgt Basisschool het Avontuur de kwaliteit van onderwijs en hoe wordt dit gemonitord?
Voorbereid op School: Ons Aanbod voor Jonge Kinderen in Buchten
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool het Avontuur?
Basisschool het Avontuur biedt speciale programma's om jonge kinderen optimaal voor te bereiden op hun schoolcarrière. Dit omvat nauwe samenwerking met onze peuterspeelzaal. Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van uw kind te stimuleren en een soepele overgang naar groep 1 te waarborgen. We richten ons op een speelse kennismaking met de basisschoolomgeving.
Met welke partners werkt Basisschool het Avontuur samen voor het jonge kind?
Basisschool het Avontuur werkt nauw samen met peuterspeelzaal Ukkepuk. Deze samenwerking is essentieel voor een effectieve overdracht van peuters naar groep 1. Daarnaast werken we samen met Spelenderwijs, de organisatie waar peuterspeelzaal Ukkepuk onder valt. Deze samenwerking zorgt ervoor dat pedagogisch medewerkers en leerkrachten op één lijn zitten wat betreft de begeleiding en ontwikkeling van jonge kinderen.