
Het team van Openbare Basisschool De Trampoline in Brunssum
Current section: teamZie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Trampoline is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Trampoline. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Openbare Basisschool De Trampoline bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Trampoline bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Openbare Basisschool De Trampoline zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 61.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Trampoline. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Openbare Basisschool De Trampoline werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Trampoline gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten: Een Soepele Overgang bij De Trampoline
Bij Openbare Basisschool De Trampoline zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Ons vervangingsbeleid is gebaseerd op de richtlijnen van MOVARE, een systeem dat garant staat voor efficiënte en kwalitatieve vervanging. U kunt het volledige MOVARE vervangingsbeleid raadplegen via de volgende link voor gedetailleerde informatie over onze procedures. Dit beleid is ontworpen om de impact van afwezigheid te minimaliseren en de educatieve ervaring van uw kind te waarborgen. Onze toegewijde schoolvervangster, mevrouw Nienke Pieters, coördineert alle vervangingen. Zij zorgt ervoor dat elke klas de aandacht en begeleiding krijgt die nodig is, met gekwalificeerde en vertrouwde gezichten voor de klas.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De groepen 3 tot en met 8 starten in de cursusgroep om vervolgens om 11.30 uur naar de basisgroep te gaan waar kinderen van drie verschillende leeftijden bij elkaar zitten. Er zijn vakken die wij niet geschikt vinden om aan groepen met drie leeftijden te geven. Het gaat hier vooral om de basiskennis: rekenen, taal, lezen, schrijven, verkeer en Engels in de bovenbouw. Speciaal voor die vakken hebben we cursusgroepen, waarin kinderen, waar mogelijk, van één en dezelfde leeftijd bij elkaar zitten.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Trampoline
Taalontwikkeling en Rekenen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Openbare Basisschool De Trampoline in Brunssum zetten we ons in voor optimale taal- en rekenvaardigheden. Onze toegewijde rekenspecialist biedt gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben. Deze specialist zorgt voor een gestructureerde aanpak om de rekenkundige vaardigheden van elk kind te versterken en een solide basis te leggen voor toekomstig succes.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Onze school is verrijkt met een gedragsspecialist die zich richt op het bevorderen van een positief schoolklimaat en het aanpakken van gedragsuitdagingen. U vindt ons protocol sociale veiligheid op de website, waar u gedetailleerde informatie kunt vinden over hoe wij een veilige en ondersteunende omgeving creëren voor alle kinderen. Dit protocol is ook direct toegankelijk via de verstrekte link.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gedragsspecialisten ondersteunen leerlingen bij het ontwikkelen van een positieve werk- en leerhouding. Zij bieden praktische strategieën om de taakaanpak te verbeteren en leerdoelen effectiever te bereiken. Door deze gespecialiseerde begeleiding helpen we kinderen om zelfstandiger en gemotiveerder te worden in hun schoolwerk.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Openbare Basisschool De Trampoline hecht veel belang aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Wij werken samen met een gediplomeerde vakleerkracht bewegingsonderwijs van Nationaal Bureau Sport Stimuleren, de heer Quint Vroomen. Deze samenwerking garandeert een kwalitatieve en doorlopende leerlijn voor bewegingsonderwijs. Bovendien bieden we schoolzwemmen aan voor groep 4, verzorgd door ervaren en gediplomeerde badmeesters, wat bijdraagt aan de waterveiligheid van onze leerlingen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor specifieke ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag naar de relevante zorgprofessionals en instanties buiten de schoolomgeving.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Aanpak: Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling
Gedetailleerde Uitleg van Basisschool De Trampoline
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Visie: Het Schoolplan van De Trampoline
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2023-2027?
Hoe waarborgt De Trampoline de onderwijskwaliteit?
Optimale Start: Vroeg- en Voorschoolse Educatie voor Jonge Kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor peuters en kleuters op onze basisschool?
Openbare Basisschool De Trampoline biedt een rijk en gestructureerd aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met lokale peuteropvangorganisaties. Ons doel is om een optimale voorbereiding op de basisschool te bieden, met doorlopende leerlijnen en een warme overdracht. We gebruiken de Schatkist methode voor een soepele ontwikkeling. Dit aanbod zorgt ervoor dat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen en met veel plezier de schoolcarrière begint.
Met welke vooraanstaande kinderopvangorganisaties werkt onze school samen voor het jonge kind?
Openbare Basisschool De Trampoline werkt nauw samen met erkende en kwalitatieve kinderopvangpartners. Deze samenwerkingen garanderen een doorlopende ontwikkeling en een soepele overgang van de peuteropvang naar onze basisschool. We zijn trots op onze samenwerking met: * FLOW Kinderopvang, specifiek Kinderdagverblijf de Springplank, voor een geïntegreerde aanpak. * Peuteropvang Pluk Brunssum Centrum, voor een gezamenlijke focus op vroeg- en voorschoolse educatie.