Basisschool Openbare Basisschool De Trampoline in Brunssum

Het team van Openbare Basisschool De Trampoline in Brunssum

Current section: team
Prins Bernhardstraat 40 B
6441 Brunssum

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Trampoline is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Trampoline. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Trampoline bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Trampoline bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Trampoline zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 61.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (61.5%)
Man (38.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Trampoline. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (21.4%)
35-45 jaar (7.1%)
45-55 jaar (35.7%)
55-65 jaar (28.6%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Trampoline werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (23.1%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Trampoline gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Een Soepele Overgang bij De Trampoline

Bij Openbare Basisschool De Trampoline zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Ons vervangingsbeleid is gebaseerd op de richtlijnen van MOVARE, een systeem dat garant staat voor efficiënte en kwalitatieve vervanging. U kunt het volledige MOVARE vervangingsbeleid raadplegen via de volgende link voor gedetailleerde informatie over onze procedures. Dit beleid is ontworpen om de impact van afwezigheid te minimaliseren en de educatieve ervaring van uw kind te waarborgen. Onze toegewijde schoolvervangster, mevrouw Nienke Pieters, coördineert alle vervangingen. Zij zorgt ervoor dat elke klas de aandacht en begeleiding krijgt die nodig is, met gekwalificeerde en vertrouwde gezichten voor de klas.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De groepen 3 tot en met 8 starten in de cursusgroep om vervolgens om 11.30 uur naar de basisgroep te gaan waar kinderen van drie verschillende leeftijden bij elkaar zitten. Er zijn vakken die wij niet geschikt vinden om aan groepen met drie leeftijden te geven. Het gaat hier vooral om de basiskennis: rekenen, taal, lezen, schrijven, verkeer en Engels in de bovenbouw. Speciaal voor die vakken hebben we cursusgroepen, waarin kinderen, waar mogelijk, van één en dezelfde leeftijd bij elkaar zitten.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Kleuterplein
22.5%
Rekenen
22.5%
Kunstzinnige en creatieve vorming
22.5%
Buitenspel
10.1%
Kanjertraining
9%
Bewegingsonderwijs
9%
Schrijven
4.5%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
24%
Rekenen/wiskunde
19.9%
Taal
18.5%
Overig
11.1%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7.9%
Bewegingsonderwijs
7%
Wereldoriëntatie
6.6%
Levensbeschouwing
4%
Engelse taal
1%

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Trampoline

1

Taalontwikkeling en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist voor basisonderwijs

Toelichting van de school:

Op Openbare Basisschool De Trampoline in Brunssum zetten we ons in voor optimale taal- en rekenvaardigheden. Onze toegewijde rekenspecialist biedt gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben. Deze specialist zorgt voor een gestructureerde aanpak om de rekenkundige vaardigheden van elk kind te versterken en een solide basis te leggen voor toekomstig succes.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor basisschoolkinderen

Toelichting van de school:

De sociale en emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal. Onze school is verrijkt met een gedragsspecialist die zich richt op het bevorderen van een positief schoolklimaat en het aanpakken van gedragsuitdagingen. U vindt ons protocol sociale veiligheid op de website, waar u gedetailleerde informatie kunt vinden over hoe wij een veilige en ondersteunende omgeving creëren voor alle kinderen. Dit protocol is ook direct toegankelijk via de verstrekte link.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor leerlingen

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialisten ondersteunen leerlingen bij het ontwikkelen van een positieve werk- en leerhouding. Zij bieden praktische strategieën om de taakaanpak te verbeteren en leerdoelen effectiever te bereiken. Door deze gespecialiseerde begeleiding helpen we kinderen om zelfstandiger en gemotiveerder te worden in hun schoolwerk.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Openbare Basisschool De Trampoline hecht veel belang aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Wij werken samen met een gediplomeerde vakleerkracht bewegingsonderwijs van Nationaal Bureau Sport Stimuleren, de heer Quint Vroomen. Deze samenwerking garandeert een kwalitatieve en doorlopende leerlijn voor bewegingsonderwijs. Bovendien bieden we schoolzwemmen aan voor groep 4, verzorgd door ervaren en gediplomeerde badmeesters, wat bijdraagt aan de waterveiligheid van onze leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging verwijzen wij u graag naar de relevante zorgprofessionals en instanties buiten de schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Gymlokaal
Tablets zijn aanwezig

Ontdek Onze Aanpak: Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling

Gedetailleerde Uitleg van Basisschool De Trampoline

Bij Openbare Basisschool De Trampoline hanteren we een handelingsgerichte werkwijze. Dit betekent dat we ons onderwijs en de begeleiding van elke leerling optimaliseren door aan te sluiten bij hun specifieke onderwijs- en basisbehoeften. We analyseren de kenmerken van elk kind om de precieze onderwijsbehoeften te identificeren. Vervolgens passen we het leerproces hierop aan met behulp van de HGW-cyclus. Dit gestructureerde hulpmiddel helpt ons om zowel de collectieve als de individuele ondersteuning binnen de school effectief vorm te geven. Op groepsniveau worden de onderwijsbehoeften van alle leerlingen in een groepsplan vastgelegd door de leerkracht. Voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben, wordt dit ook op individueel niveau gedocumenteerd, wat zorgt voor gerichte zorg. Sinds 2022 bieden we gespecialiseerd onderwijs voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Dit aanbod is onderbouwd en betekenisvol, afgestemd op de unieke leerbehoeften van deze kinderen, rekening houdend met hun hersenontwikkeling en individuele eigenschappen. Een toegewijde specialist binnen de school zorgt voor de juiste signalering, interventies en begeleiding. Onze Toekomstvisie: Verder Ontwikkelen van Extra Ondersteuning Een belangrijk speerpunt in ons schoolplan 2023-2027 is de volledige implementatie en borging van de vernieuwde versie van Handelingsgericht Werken. Hiermee willen we de kwaliteit van ons onderwijs continu blijven verbeteren en waarborgen dat elke leerling de best mogelijke ondersteuning ontvangt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Visie: Het Schoolplan van De Trampoline

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2023-2027?

Openbare Basisschool De Trampoline zet zich in voor optimale leerontwikkeling. Ons schoolplan 2023-2027 benadrukt de volgende kernambities: het versterken van de doorlopende leerlijn en schoolbrede afspraken tot en met groep 8. Daarnaast implementeren en borgen we een vernieuwde aanpak van Handelingsgericht Werken. Met een focus op onze Jenaplanidentiteit, profileren we ons opnieuw als een school die dit gedachtegoed levend houdt. We streven naar een verhoogde betrokkenheid van ouders bij de school. Op het gebied van burgerschapsonderwijs volgt onze school het strategisch beleidsplan van MOVARE. We ontwikkelen en implementeren een doelgericht en samenhangend burgerschapsonderwijs dat aansluit bij de behoeften van onze leerlingen.

Hoe waarborgt De Trampoline de onderwijskwaliteit?

Bij Openbare Basisschool De Trampoline hanteren we een proactieve kwaliteitszorgcultuur. We maken gebruik van de kwaliteitskalender en bijbehorende kwaliteitskaarten van Onderwijsstichting Movare. Deze instrumenten stellen ons in staat om de basiskwaliteit van ons onderwijs continu te bewaken en effectief verantwoording af te leggen. We beantwoorden hierbij essentiële vragen: Krijgen onze leerlingen kwalitatief goed onderwijs? Behalen zij de gestelde leerdoelen? Voelen zij zich veilig op school? En zetten wij de juiste middelen in? Dit proces stimuleert ons als team om kritisch te reflecteren op onze basiskwaliteit en specifieke kwaliteitsaspecten, wat leidt tot continue verbetering van ons onderwijsaanbod.

Optimale Start: Vroeg- en Voorschoolse Educatie voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Trampoline is een gecertificeerde VVE-school (Vroeg- en Voorschoolse Educatie) die een naadloze overgang naar het basisonderwijs garandeert. We onderhouden een sterke en structurele samenwerking met peuteropvang 'Pluk Brunssum Centrum', gevestigd in hetzelfde pand. Deze samenwerking omvat regelmatige afstemmingen over ons lesaanbod, educatieve werkwijzen en de zorg en begeleiding van jonge kinderen. We maken gebruik van de erkende lesmethode Schatkist, die uitstekend aansluit bij de methode die op de peuteropvang wordt toegepast. Onze school koestert een uitstekende relatie met de peuteropvang. Bij elke inschrijving van een kind op onze basisschool zorgen we voor een warme en zorgvuldige overdracht, waarbij alle betrokkenen geïnformeerd en betrokken zijn. Daarnaast is ook Kinderopvang 'De Springplank' van FLOW in ons gebouw gevestigd. Voor peuters die via deze organisatie bij ons op school worden ingeschreven, volgen we dezelfde succesvolle samenwerkingsprotocollen als bij de peuteropvang. LEES MEER OVER ONZE VOORWAARDEN

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor peuters en kleuters op onze basisschool?

Openbare Basisschool De Trampoline biedt een rijk en gestructureerd aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met lokale peuteropvangorganisaties. Ons doel is om een optimale voorbereiding op de basisschool te bieden, met doorlopende leerlijnen en een warme overdracht. We gebruiken de Schatkist methode voor een soepele ontwikkeling. Dit aanbod zorgt ervoor dat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen en met veel plezier de schoolcarrière begint.

Openbare Basisschool De Trampoline biedt een rijk en gestructureerd aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat Vroeg- en Voorschoolse Educatie (VVE) en een nauwe samenwerking met lokale peuteropvangorganisaties. Ons doel is om een optimale voorbereiding op de basisschool te bieden, met doorlopende leerlijnen en een warme overdracht. We gebruiken de Schatkist methode voor een soepele ontwikkeling. Dit aanbod zorgt ervoor dat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen en met veel plezier de schoolcarrière begint.

Met welke vooraanstaande kinderopvangorganisaties werkt onze school samen voor het jonge kind?

Openbare Basisschool De Trampoline werkt nauw samen met erkende en kwalitatieve kinderopvangpartners. Deze samenwerkingen garanderen een doorlopende ontwikkeling en een soepele overgang van de peuteropvang naar onze basisschool. We zijn trots op onze samenwerking met: * FLOW Kinderopvang, specifiek Kinderdagverblijf de Springplank, voor een geïntegreerde aanpak. * Peuteropvang Pluk Brunssum Centrum, voor een gezamenlijke focus op vroeg- en voorschoolse educatie.

Openbare Basisschool De Trampoline werkt nauw samen met erkende en kwalitatieve kinderopvangpartners. Deze samenwerkingen garanderen een doorlopende ontwikkeling en een soepele overgang van de peuteropvang naar onze basisschool. We zijn trots op onze samenwerking met: * FLOW Kinderopvang, specifiek Kinderdagverblijf de Springplank, voor een geïntegreerde aanpak. * Peuteropvang Pluk Brunssum Centrum, voor een gezamenlijke focus op vroeg- en voorschoolse educatie.

Team | Openbare Basisschool De Trampoline in Brunssum | [2025] Schoolregister