
De resultaten van Openbare Basisschool De Trampoline in Brunssum
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool De Trampoline, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Openbare Basisschool De Trampoline bij jullie?
Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Trampoline bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Succes met het Fundamentele Niveau op De Trampoline
Ontdek hoe onze leerlingen presteren op het fundamentele niveau, de essentiële basis voor taal en rekenen die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit niveau wordt geëvalueerd in groep acht met de doorstroomtoets, een belangrijke graadmeter voor de ontwikkeling van uw kind. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. We zijn trots te melden dat 95.08% van onze leerlingen dit fundamentele niveau bereikt, wat ruim boven de landelijke norm van 85% ligt en 0.41 procentpunt hoger is dan de vergelijkingsscore van 94.68%.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie en Resultaten: Het Streefniveau op De Trampoline
Bij Openbare Basisschool De Trampoline streven we ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen het streefniveau behalen, een uitdagender doel dan het fundamentele niveau. De inspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Op onze school heeft 46.99% van de leerlingen het streefniveau bereikt, wat 5.71 procentpunt hoger is dan de vastgestelde signaleringswaarde van 41.2%. Dit resultaat overtreft de vergelijkingsscore van 51.68% en toont onze toewijding aan excellent onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool De Trampoline?
Op Basisschool De Trampoline in Brunssum hanteren we een zorgvuldig proces voor het kansrijk adviseren van leerlingen voor het voortgezet onderwijs. Vanaf het tweede deel van groep 6 starten we proactief het gesprek met ouders en leerlingen over een voorlopig advies voor het middelbaar onderwijs. Meerdere professionals, waaronder leerkrachten en de interne begeleider, zijn betrokken bij het totstandkomen van dit advies. Dit waarborgt een brede kijk op de ontwikkeling van iedere leerling, waarbij we rekening houden met zowel actuele prestaties als toekomstig potentieel. We streven naar een neutrale blik door meerdere leerkrachten te laten meekijken, om zo mogelijke vooroordelen te voorkomen. Bij twijfel moedigen we het geven van dubbele schooladviezen aan. Dit biedt leerlingen en ouders meer flexibiliteit en zekerheid bij de schoolkeuze. De definitieve aanpassing van het advies, mede gebaseerd op de resultaten van de doorstroomtoets, gebeurt altijd in samenspraak met de ouders en de leerling, waarbij een gegronde onderbouwing centraal staat.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale en Emotionele Ontwikkeling op Basisschool De Trampoline
Openbare Basisschool De Trampoline in Brunssum legt een essentiële basis voor de algehele ontwikkeling van onze leerlingen, met speciale aandacht voor sociale en emotionele vaardigheden. Wij bereiden kinderen voor op een dynamische toekomst door hen te leren functioneren in de maatschappij van de 21ste eeuw. Ons Jenaplanonderwijs benadrukt dat verbetering een continu proces is, gestuurd door reflectie en actie. Leren gedijt in een omgeving van geborgenheid en veiligheid, waar elk kind wordt aangemoedigd zijn of haar volledige potentieel te benutten. Op De Trampoline stimuleren we niet alleen cognitieve groei, maar ook de ontwikkeling van maatschappelijke en sociaal-emotionele vaardigheden. Deze focus op sociaal-emotionele vorming is cruciaal voor de verdere ontwikkeling van onze leerlingen en helpt hen de beste resultaten te behalen.
Wederzijds vertrouwen tussen leerlingen, leerkrachten en ouders
Een veilige en stimulerende leeromgeving
Respect voor elkaar en voor de omgeving
Hoe bevordert Basisschool De Trampoline de sociale ontwikkeling van uw kind?
Wij volgen de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen nauwgezet met behulp van ons leerlingvolgsysteem dat gekoppeld is aan de Kanjertraining. Deze training omvat interactieve lessen en oefeningen die direct in de klas worden gegeven door de leerkracht. De Kanjertraining is ontworpen om de klassfeer positief te beïnvloeden, zowel preventief als curatief. Centraal staan vijf duidelijke Kanjerregels die gelden voor de gehele schoolgemeenschap, wat bijdraagt aan een veilige en respectvolle leeromgeving.
Welke methodes gebruikt Basisschool De Trampoline voor sociaal-emotioneel leren?
Basisschool De Trampoline zet diverse effectieve methodes in om het sociaal-emotioneel leren te stimuleren en de sociale opbrengsten te monitoren. Onze aanpak omvat onder andere de volgende methodieken: 'Een doos vol gevoelens', intensieve 'Kanjer trainingen' en de inzet van 'SOEMO-kaarten'. Deze middelen ondersteunen de kinderen in het begrijpen en uiten van emoties, en in het ontwikkelen van positieve sociale interacties.
- Een doos vol gevoelens
- Kanjer trainingen
- SOEMO-kaarten
Hoe registreert Basisschool De Trampoline de sociale vooruitgang van leerlingen?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen systematisch in kaart te brengen, maken we gebruik van specifieke registratievormen. Een van de belangrijkste tools die we hiervoor inzetten is: Kanvas. Dit systeem helpt ons de ontwikkeling van sociale vaardigheden te volgen en te documenteren, zodat we gerichte ondersteuning kunnen bieden waar nodig.
Inspectierapport Openbare Basisschool De Trampoline: Kwaliteit en Toekomst
Openbare Basisschool De Trampoline wordt jaarlijks gecontroleerd door de onderwijsinspectie. Ons laatste kwaliteitsonderzoek vond plaats in 2015. Uit dit onderzoek bleek dat onze school uitstekend presteert en dat de onderwijsinspectie ons basisarrangement handhaaft. Dit bevestigt de solide basis van ons onderwijs. De onderwijsinspectie is een belangrijk instrument om de kwaliteit van ons onderwijs te waarborgen en te verbeteren. Wij hechten veel waarde aan deze externe beoordeling. Vooruitkijkend staat er in het voorjaar van 2025 een interne audit gepland, uitgevoerd door Movare. Deze audit zal de waarderingskaders en standaarden van de onderwijsinspectie als leidraad nemen. Wij zien deze audit als een waardevolle kans om onze onderwijskwaliteit grondig te evalueren en concrete adviezen te ontvangen voor verdere optimalisatie. Dit draagt bij aan onze continue ambitie om het beste onderwijs te bieden aan alle leerlingen.