basisschool Titus Brandsma in Brunssum

Het team van basisschool Titus Brandsma in Brunssum

Current section: team
De Gasperistraat 5
6441 Brunssum

Zie hier hoe het team van basisschool Titus Brandsma is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van basisschool Titus Brandsma. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past basisschool Titus Brandsma bij jullie?

Ontdek hoe goed basisschool Titus Brandsma bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij basisschool Titus Brandsma zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 70% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (70%)
Man (30%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij basisschool Titus Brandsma. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (11.1%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (33.3%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij basisschool Titus Brandsma werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88.9%)
Direct ondersteunend personeel (11.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor basisschool Titus Brandsma gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Professionele Invulling van Leerkrachtvervanging bij Titus Brandsma

Bij Basisschool Titus Brandsma zorgen we voor een vlotte en professionele afhandeling van leerkrachtvervanging. We onderscheiden hierin tussen gepland verlof en onverwachte afwezigheid. Voor regulier verlof, zoals ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof of ander kortstondig bijzonder verlof, vragen we onze leerkrachten om dit ruim van tevoren te melden. Dit stelt ons in staat om tijdig een passende oplossing te vinden en de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Bij ziekteverzuim vragen wij onze leerkrachten zich zo spoedig mogelijk, bij voorkeur de dag van tevoren, ziek te melden bij de directie. Om flexibele en betrouwbare vervanging bij ziekte te garanderen, werken we nauw samen met een pool van gereserveerde leerkrachten. Deze gezamenlijke inspanning met basisscholen zoals Caleidoscoop, Opstap en De Trampoline zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen. Indien onze eigen vervangingspool onverhoopt niet beschikbaar is, zetten we direct alles op alles om een geschikte en gekwalificeerde vervanger te vinden. De kwaliteit van ons onderwijs en de lescontinuïteit voor uw kind staan hierbij altijd voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool Titus Brandsma

2

Taal- en Rekenspecialisten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexieexpert
Intern Begeleider met focus op leerontwikkeling

Toelichting van de school:

Op Basisschool Titus Brandsma zetten wij twee toegewijde specialisten in om uw kind te ondersteunen bij taal- en rekenvaardigheden. Onze dyslexiespecialist biedt gerichte hulp aan leerlingen met dyslexie, terwijl onze intern begeleider zorgt voor een gestructureerde aanpak om alle leerlingen te laten excelleren in rekenen en taal. Wij geloven in een proactieve benadering om leerachterstanden te voorkomen en de leerprestaties te maximaliseren. Onze specialisten werken nauw samen met leerkrachten om een optimaal leerklimaat te creëren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Het welzijn en de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staan centraal bij Basisschool Titus Brandsma. Met een team van drie deskundigen, waaronder een gedragsspecialist, een intern begeleider en een ergotherapeut, bieden we uitgebreide ondersteuning. Onze specialisten helpen kinderen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden, het omgaan met emoties en het bevorderen van een positief zelfbeeld. Ze werken aan een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich gezien en gehoord voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Basisschool Titus Brandsma besteedt veel aandacht aan de werkhouding en taakaanpak van onze leerlingen. Twee ervaren specialisten, onze intern begeleider en ergotherapeut, staan klaar om uw kind hierin te begeleiden. Zij bieden praktische strategieën en ondersteuning om concentratie te verbeteren, taken efficiënt af te ronden en een positieve leerhouding te ontwikkelen. Dit draagt bij aan een succesvolle schoolervaring voor ieder kind.

2

Motorische Vaardigheden en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Voor de ontwikkeling van motorische vaardigheden en de lichamelijke groei van uw kind, beschikt Basisschool Titus Brandsma over gespecialiseerde expertise. Onze intern begeleider en ergotherapeut werken samen om kinderen te ondersteunen. Zij bieden gerichte oefeningen en adviezen om de fijne en grove motoriek te verbeteren, wat essentieel is voor zowel schoolse taken als algemeen welzijn. Een goede motorische ontwikkeling legt de basis voor een actieve en gezonde levensstijl.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Basisschool Titus Brandsma zorgt voor een veilige en ondersteunende omgeving, ook als het gaat om medische handelingen en persoonlijke verzorging. Onze toegewijde intern begeleider biedt hierin begeleiding. Zij coördineert de nodige ondersteuning en zorgt ervoor dat leerlingen met specifieke zorgbehoeften de juiste aandacht krijgen, zodat zij zich volledig kunnen richten op hun schoolontwikkeling. We werken nauw samen met ouders en externe professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
Onze school beschikt over voldoende chromebooks en laptops die dagelijks worden ingezet.
Daarnaast is de school rolstoelvriendelijk.
We maken gebruik van de gymzaal: de Microhal.
We beschikken over een moestuin.
Onze speelplaats is groot en goed uitgerust.

Maatwerk Ondersteuning: Elk Kind Verdient de Beste Start bij Titus Brandsma

Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod voor Succesvol Leren

Bij basisschool Titus Brandsma in Brunssum geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op de best mogelijke begeleiding. We heten ieder kind van harte welkom, mits onze leerkrachten de expertise en capaciteit hebben om de benodigde ondersteuning te bieden. De mate van ondersteuning wordt zorgvuldig afgewogen op basis van de groepsdynamiek, de klassengrootte in relatie tot onze lesruimtes en de specifieke onderwijsbehoeften van het individuele kind. Onze Visie op Toekomstige Ondersteuning: De Startklas Ter bevordering van passend onderwijs en het maximaliseren van kansen voor leerlingen met diverse en complexe ondersteuningsvragen, hebben we drie jaar geleden de 'Startklas' geïntroduceerd. Dit initiatief biedt kinderen die na de peuterfase nog extra begeleiding nodig hebben, intensieve ondersteuning door een combinatie van onderwijs en zorg. Met deze methode vergroten we de kans op een succesvolle integratie in het reguliere basisonderwijs. De Startklas is onderdeel van het Cluster van Brunssumse/Beekdaelse scholen en is gehuisvest op ABbs. Meander. Voorschools Knooppunt: Samenwerking voor Optimale Doorstroming Bij twijfel over de schoolrijpheid van een leerling, organiseren we een 'voorschools knooppunt'. Hierbij betrekken we de 'moederschool' – de school waar ouders hun kind graag regulier willen laten onderwijzen – vanaf het begin actief bij het overleg en de besluitvorming. Indien een kind de Startklas bezoekt, blijft de moederschool betrokken gedurende het maximale verblijf van één jaar. De moederschool blijft eigenaar en primair verantwoordelijk voor het onderwijs van het kind. Zodra het kind klaar is voor de overstap, en de moederschool de nodige zorg en ondersteuning kan integreren in het reguliere onderwijs, vindt de succesvolle terugkeer plaats.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan

Welke Strategische Verbeterdoelen Bevat Ons Schoolplan 2023-2027?

Voor de periode 2023-2027 heeft Basisschool Titus Brandsma ambitieuze verbeterdoelen vastgesteld die de kern vormen van ons onderwijsbeleid. Deze doelen sturen onze dagelijkse praktijk en zorgen voor een continue ontwikkeling. Een centraal doel is het bevorderen van een professionele en constructieve communicatie en samenwerking binnen onze school, geworteld in onze gedeelde visie. Dit creëert een positieve leeromgeving voor zowel leerlingen als personeel. Daarnaast richten we ons op het effectief ondersteunen van leerlingen met een NT2-achtergrond, om hen optimaal te laten participeren en excelleren in ons onderwijs. Onze zorg en begeleiding worden continu geoptimaliseerd, met een efficiënt gebruik van ons leerlingvolgsysteem ParnasSys. Verder implementeren we gestructureerde kwaliteitskaarten en routines voor didactisch handelen (DIM) en dagelijkse schoolzaken. Dit zorgt voor voorspelbaarheid en een duidelijke lijn voor zowel leerlingen als ons team. We streven naar een doorlopende lijn en een compleet aanbod voor actief burgerschap, zodat onze leerlingen goed voorbereid zijn op hun rol in de maatschappij. Tot slot garanderen we een duidelijk eindverslag en rapportage voor elke leerling, die inzicht geeft in hun ontwikkeling en prestaties.

Hoe Realiseert Basisschool Titus Brandsma Haar Educatieve Doelen?

Elk van onze strategische doelen heeft een toegewijde eigenaar binnen ons onderwijsteam. We hanteren een gestructureerde aanpak om deze doelen te bereiken, met een sterke focus op continue verbetering. We plannen meerdere evaluatiemomenten in om de voortgang te monitoren en bij te sturen. Succesmetingen staan centraal tijdens onze overlegmomenten, waarbij we gebruikmaken van PDSA-cycli (Plan-Do-Study-Act) om effectiviteit te waarborgen. Tussentijdse evaluaties en de uiteindelijke resultaten van onze verbeterplannen worden gestructureerd vormgegeven door effectieve werkvormen. Het team evalueert gezamenlijk de positieve aspecten van ons werk, om deze te behouden en te versterken. Dit proces kan leiden tot de aanpassing of aanscherping van onze bestaande basisafspraken. Veranderingen die we succesvol hebben doorgevoerd en willen bestendigen, integreren we in de schoolbrede kwaliteitskaarten. Dit waarborgt de continuïteit en kwaliteit van ons onderwijs, specifiek voor Basisschool Titus Brandsma.

Optimale Start: Voor- en Vroegschoolse Educatie bij Titus Brandsma

Toelichting van de school

Basisschool Titus Brandsma biedt uitgebreide ondersteuning voor jonge kinderen met speciale programma's voor kinderopvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). We werken nauw samen met BSO Humankind en peuterspeelzaal Pluk, die gevestigd zijn in ons schoolgebouw. Dit zorgt voor een naadloze overgang en een vertrouwde omgeving voor uw kind. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben om achterstanden te voorkomen, ontvangen gerichte aandacht. Ons doel is om elk kind een succesvolle start op de basisschool te garanderen. VVE-programma's worden zowel op de peuterspeelzaal als in onze kleuterklassen (groep 1 en 2) aangeboden. De samenwerking tussen schoolbesturen en het gemeentebestuur is essentieel voor de uitvoering van deze educatieve programma's. Ouderbetrokkenheid is een kernonderdeel van zowel voor- als vroegschoolse educatie, omdat we geloven dat dit de ontwikkeling van uw kind maximaal stimuleert.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Basisschool Titus Brandsma voor jonge kinderen?

Basisschool Titus Brandsma biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder kinderopvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om kinderen, met name die met een verhoogd risico op ontwikkelingsachterstanden, een vliegende start te geven op de basisschool. De VVE-programma's worden geïntegreerd aangeboden, zowel in de peuteropvang als in de groepen 1 en 2 van de basisschool, wat zorgt voor een continue leerlijn.

Basisschool Titus Brandsma biedt gespecialiseerde programma's voor jonge kinderen, waaronder kinderopvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om kinderen, met name die met een verhoogd risico op ontwikkelingsachterstanden, een vliegende start te geven op de basisschool. De VVE-programma's worden geïntegreerd aangeboden, zowel in de peuteropvang als in de groepen 1 en 2 van de basisschool, wat zorgt voor een continue leerlijn.

Kinderopvang in Brunssum
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool Titus Brandsma samen voor het jonge kind?

Voor het aanbod voor jonge kinderen gaat Basisschool Titus Brandsma een samenwerking aan met gerenommeerde partners. Dit omvat peuterspeelzaal Pluk en BSO Humankind. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat kinderen een breed scala aan ontwikkelingsmogelijkheden krijgen binnen een veilige en stimulerende omgeving, zowel voor als na schooltijd.

Voor het aanbod voor jonge kinderen gaat Basisschool Titus Brandsma een samenwerking aan met gerenommeerde partners. Dit omvat peuterspeelzaal Pluk en BSO Humankind. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat kinderen een breed scala aan ontwikkelingsmogelijkheden krijgen binnen een veilige en stimulerende omgeving, zowel voor als na schooltijd.

Peuterspeelzaal Pluk in de buurt
BSO Humankind voor naschoolse opvang
Team | basisschool Titus Brandsma in Brunssum | [2025] Schoolregister