Basisschool Unknown School in bruinisse

Het team van Unknown School in bruinisse

Current section: team
Adres onbekend
bruinisse

Zie hier hoe het team van Unknown School is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Unknown School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Unknown School bij jullie?

Ontdek hoe goed Unknown School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Unknown School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Unknown School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (33.3%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Unknown School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (40%)
Direct ondersteunend personeel (40%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (20%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Unknown School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid: Zorgeloze Continuïteit van Onderwijs

Ons schoolvervangingsbeleid garandeert een soepele voortzetting van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. We volgen strikt de geldende CAO PO om de beste oplossing te bieden voor elke situatie. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht zetten we primair in op interne flexibiliteit. Als kleine school vragen we eerst onze duo-collega's om extra taken op zich te nemen. Indien nodig kan ook de directeur bijspringen om de lessen te verzorgen, zodat de continuïteit gewaarborgd blijft. De rol van de intern begeleider (IB'er) is cruciaal voor de onderwijsontwikkeling. Daarom beschermen we haar speciale IB-dagen. Haar werkzaamheden vereisen diepgaande planning en overleg, wat niet zomaar onderbroken kan worden. De IB'er ondersteunt naast haar begeleidende taken ook een dag per week een deeltijd klas. Indien er ondanks deze inspanningen geen geschikte vervanger beschikbaar is, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen. Deze maatregel passen we slechts incidenteel toe en nooit voor langere periodes om de klasdynamiek te behouden. In uitzonderlijke gevallen, als alle andere opties falen, kan een klas helaas naar huis worden gestuurd. Leerlingen krijgen dan de mogelijkheid om zelfstandig online opdrachten uit te voeren via onze digitale leeromgeving. Waar mogelijk bieden we ook online lesuren aan om de leerachterstand te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We werken met enkelvoudige groepen en combinatiegroepen. In alle groepen wordt gewerkt op minimaal drie niveaus; de basisgroep, de groep die meer instructie-onafhankelijk kan werken en de groep die meer instructie nodig heeft. Daarnaast hebben de meeste groepen kinderen met een eigen leerlijn op één of meer vakgebieden. Vanaf groep 5 is er voor de kinderen die meer aankunnen een uur om de week apart les. Zij krijgen dan vakken aangeboden die niet standaard in het reguliere curriculum voorkomen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Specialistische Ondersteuningsteam voor Kindontwikkeling

4

Taal, Rekenen en Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Gynzy Trainer
Rots & Water Trainer

Toelichting van de school:

Onze intern begeleider is uw aanspreekpunt voor alle vragen rondom lezen, rekenen en taalontwikkeling. Daarnaast beschikt onze school over een gespecialiseerde rekencoördinator en zijn we bezig met het opleiden van een taalspecialist om onze leerlingen optimaal te ondersteunen. Twee docenten zijn gecertificeerde trainers voor digitale leermiddelen, zoals Gynzy, en onze intern begeleider biedt de effectieve Rots & Water weerbaarheidstraining aan.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
KiVa Coördinator

Toelichting van de school:

Wij zetten ons actief in voor een positief sociaal klimaat met het KiVa-programma, gericht op pestpreventie en sociaal-emotionele vaardigheden. Onze toegewijde KiVa-coördinator vormt samen met de intern begeleider en directeur een ondersteuningsteam dat zorgt voor een veilige leeromgeving voor elk kind.

2

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Voor kinderen met specifieke leerbehoeften, waaronder hoogbegaafdheid, bieden wij deskundige begeleiding. Onze intern begeleider en een gespecialiseerde leerkracht coördineren dit. We implementeren een gestructureerde leerlijn voor werkhouding en zelfstandig werken, ondersteund door de BOOT-methode om executieve functies te versterken en effectieve feedback te geven.

1

Motorische Ontwikkeling en Beweging

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerd Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs, ook een gecertificeerd MRT-therapeut, biedt gerichte ondersteuning bij motorische ontwikkelingsvragen. Zij zorgt ervoor dat alle leerlingen hun motorische vaardigheden optimaal kunnen ontwikkelen in een stimulerende omgeving.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Ons team beschikt over gecertificeerde BHV'ers die jaarlijks hun kennis opfrissen voor een veilige schoolomgeving. Momenteel zijn er geen leerlingen met specifieke medische zorgbehoeften. Indien dit zich voordoet, zullen wij altijd externe, gekwalificeerde specialisten inschakelen conform de geldende richtlijnen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Kinderopvang en BSO

Maatwerk Ondersteuning voor Elk Kind op CBS Op Dreef

Ontdek Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid

CBS Op Dreef verwelkomt alle kinderen en biedt een solide basis voor hun ontwikkeling. Als reguliere basisschool met een breed ondersteuningsprofiel, beoordelen we individueel welke hulp elk kind nodig heeft. We streven ernaar aan alle leerbehoeften te voldoen. Onze school werkt nauw samen met het samenwerkingsverband om de meest effectieve ondersteuning te garanderen. In constante dialoog met ouders en het samenwerkingsverband zoeken we naar de beste oplossingen, zowel binnen als buiten de schoolmuren. Ons uitgebreide schoolondersteuningsplan beschrijft deze aanpak gedetailleerd. Voor de komende schooljaren blijven we alert op de veranderende onderwijsbehoeften van onze leerlingen. We evalueren continu onze mogelijkheden en passen ons aanbod aan om optimale ondersteuning te blijven bieden. Dit proactieve beleid zorgt ervoor dat elk kind de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Schoolplan: Visie, Doelen en Kwaliteitszorg

Welke ambitieuze doelen stellen we vast in ons schoolplan?

Ons schoolplan, een vierjaarlijks document, vormt de basis voor onze onderwijsvisie en langetermijndoelstellingen. Jaarlijks vertalen we deze algemene doelen naar concrete, meetbare speerpunten in onze jaarplannen. Dit omvat vernieuwingen in personeelsbeleid, evaluatie van bestaande procedures, aanschaf van moderne leermiddelen en de introductie van nieuwe vakgebieden. Elk aspect van ons onderwijs, gericht op leerlingen, ouders en personeel, kan deel uitmaken van deze jaarlijkse planning. Voor het komende schooljaar zetten we vol in op het versterken van eigenaarschap en het verder ontwikkelen van zelfstandig leren bij onze leerlingen. We zijn trots deel te nemen aan het innovatieve project dBos+, dat gericht is op het optimaliseren van leesvaardigheid. De dBos+ aanpak, een samenwerking met de Bibliotheek op School, stimuleert thematisch leesonderwijs gebaseerd op het gedachtegoed van 'rijke taal'. Onze leesconsulenten bieden leerkrachten ondersteuning bij het effectief inzetten van jeugdliteratuur en het creëren van een rijke taalomgeving. In lijn met de wettelijke opdracht voor burgerschapsonderwijs, integreren we de kerndoelen via methodes als Faqta! (wereldoriëntatie) en KiVa (sociaal-emotionele ontwikkeling). Specifieke aandacht gaat uit naar kerndoel 38 (respectvolle omgang met seksualiteit en diversiteit) middels de Veilig Wijs methode. Ons proces start altijd met een grondige analyse van behoeften, gebaseerd op data uit ons leerlingvolgsysteem, administratie en enquêtes. Vervolgens stellen we gedetailleerde plannen op, die we bespreken en vaststellen. De uitvoering wordt continu geëvalueerd, waarbij we successen borgen en periodiek toetsen. Dit continue proces, beïnvloed door overheidsregelgeving en financiële kaders, stelt ons in staat ons onderwijs voortdurend te verbeteren. Onze school- en jaarplannen weerspiegelen onze unieke identiteit: aandacht voor elk kind, op elk niveau, met moderne leermiddelen en een focus op kennisoverdracht. We integreren 21e-eeuwse vaardigheden en handelen vanuit onze christelijke identiteit.

Hoe monitoren en realiseren we onze onderwijsdoelen effectief?

Onze jaarplanningen zijn gestructureerd rond een Plan-Do-Check-Act cyclus, wat zorgt voor een systematische aanpak. Onderwijsinhoudelijke doelen worden maandelijks besproken tijdens teamvergaderingen, waarbij we de voortgang monitoren en successen analyseren. De resultaten, zowel op het gebied van leerlingprestaties als de sociaal-emotionele ontwikkeling en de professionele groei van ons team, worden grondig geëvalueerd. Deze evaluaties vinden plaats tijdens speciale tussentijdse vergaderingen in het eerste kwartaal en aan het einde van elk schooljaar, zodat we continu kunnen bijsturen en optimaliseren.

Ontdek ons aanbod voor jonge kinderen: Een naadloze overgang van opvang naar school

Toelichting van de school

CBS Op Dreef en Kibeo Op Dreef werken nauw samen in één gebouw, wat resulteert in een uniek Integraal Kindcentrum (IKC). Deze hechte samenwerking zorgt voor een natuurlijke eenheid waar kinderen, ouders en medewerkers centraal staan. Iedereen kent de kinderen, beleidsregels zijn gelijkgetrokken en er is een gedeelde verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van elk kind. We hanteren hetzelfde leerlingvolgsysteem, waardoor we de voortgang van jonge kinderen vanaf het allereerste begin nauwkeurig kunnen volgen. Dit garandeert een soepele overgang van de kinderopvang naar de basisschool, zonder onderbrekingen in de educatieve lijn. Onze peuter- en kleutermomenten worden afgestemd, denk hierbij aan gezamenlijke buitenspeelsessies, bewegingsactiviteiten onder leiding van onze vakleerkracht en gedeelde fruitmomenten of voorleessessies. Nieuwsbrieven worden gezamenlijk uitgegeven en er worden speciale kennismakingsbijeenkomsten georganiseerd om de overgang te vergemakkelijken. De thema's van de onderbouwgroepen en de peuteropvang worden op elkaar afgestemd om een consistente leerervaring te bieden. Beide teams werken actief samen in een werkgroep voor een doorlopende leerlijn, ondersteund door de gemeente. Voor de komende schooljaren staan structurele opvang- en onderwijsmomenten gepland om de doorlopende lijn verder te versterken. Daarnaast nemen we deel aan de jonge kindbijeenkomsten die georganiseerd worden door een andere stichting in Zeeland, wat bijdraagt aan een breder netwerk en gedeelde expertise.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor jonge kinderen op onze school?

Onze school biedt een rijk en gevarieerd extra aanbod speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen, om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren.

Onze school biedt een rijk en gevarieerd extra aanbod speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen, om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren.

Deskundige kinderopvang
Stimulerende Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) via peuteropvang

Met welke partnerschappen verrijkt de school het aanbod voor jonge kinderen?

De school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Kibeo Op Dreef om een compleet en geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te garanderen.

De school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Kibeo Op Dreef om een compleet en geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te garanderen.

Team | Unknown School in bruinisse | [2025] Schoolregister