
De resultaten van Montessori + locatie Breda in Breda
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Montessori + locatie Breda, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Montessori + locatie Breda bij jullie?
Ontdek hoe goed Montessori + locatie Breda bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op Montessorischool Breda
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden geëvalueerd in groep 8 middels een doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau bereiken. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze vestiging in Breda.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Prestaties Montessorischool Breda: Meer dan Basis
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en hogere academische doelen te bereiken. Ons doel is om zoveel mogelijk leerlingen in groep 8 dit hogere niveau te laten excelleren. De onderwijsinspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Zo monitoren we de voortgang en ambitie van onze leerlingen op Montessorischool Breda.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Montessori + locatie Breda?
Bij Montessori Breda kijken we verder dan alleen schoolresultaten. We hechten enorm veel waarde aan de persoonlijke ontwikkeling van elk kind, inclusief hun doorzettingsvermogen en werkhouding. Natuurlijk is de cognitieve vooruitgang essentieel, en het Cito leerlingvolgsysteem biedt ons betrouwbare data voor het schooladvies. Daarnaast stimuleren we actief samenwerking, planningsvaardigheden en het nemen van verantwoordelijkheid, passend bij de leeftijd en ontwikkeling. In onze snel veranderende wereld is het cruciaal dat leerlingen kennis en vaardigheden flexibel kunnen toepassen. Onze leerlingen verlaten Montessori Breda met een sterke basis, klaar voor succes in het vervolgonderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Montessorischool Breda
Onze Montessorischool in Breda legt de nadruk op de sociale ontwikkeling van elk kind. Wij geloven dat leren van en met elkaar de basis vormt voor een succesvolle toekomst. Binnen onze Montessori-aanpak zijn sociale vaardigheden integraal onderdeel van het dagelijkse onderwijs. Kinderen ontwikkelen respect voor zichzelf, hun medeleerlingen en hun omgeving door middel van praktische oefeningen en klassikale activiteiten. Speciaal voor onze hoogbegaafde leerlingen (vanaf schooljaar 2020-2021) integreren we de 'Levenshouding'-aanpak. Deze methode, gebaseerd op positieve en ontwikkelingspsychologie, leert kinderen essentiële levensvaardigheden. Dagelijks besteden we 30-45 minuten aan thema's zoals emotieherkenning, effectieve communicatie en het benutten van persoonlijke talenten. Ons toegewijde SEO-team werkt continu aan het optimaliseren van ons educatieve aanbod en de communicatie hierover, om de best mogelijke leerervaring te garanderen.
Persoonlijke zorg en verantwoordelijkheid
Zorg voor medeleerlingen en gemeenschap
Respect voor de leefomgeving
Hoe bevordert uw school de sociale ontwikkeling bij leerlingen?
Onze school integreert zorg voor zelf, medeleerlingen en de omgeving in het lesprogramma. Dit gebeurt via specifieke lesactiviteiten en individuele gesprekken met leerkrachten. Wij werken met heterogene groepen, waarin leerlingen van drie verschillende leeftijden samen leren. Deze unieke groepsdynamiek stimuleert samenwerking en wederzijdse hulp, waarbij elk kind leert zowel te helpen als hulp te vragen. De variërende rollen als oudste, middelste of jongste binnen de groep dagen kinderen uit verschillende sociale vaardigheden te ontwikkelen. Deze aanpak creëert een positief pedagogisch klimaat waarin hulpvaardigheid en teamwork centraal staan. Tevens hanteren wij de methode 'De Vreedzame School' voor sociaal-emotioneel leren.
Welke methoden gebruikt uw school om sociale vooruitgang te meten?
Onze school maakt gebruik van de volgende registratiemethoden om de sociale ontwikkeling van leerlingen te volgen:
- Kijk! observatie-instrument
- Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEV)
- Zien! observatie- en registratiesysteem
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden op uw school toegepast?
Onze school past de volgende methoden toe voor het sociaal-emotioneel leren van leerlingen:
- Leerlijn LevenshoudingsGericht Onderwijs (LGO)
Onderwijsinspectie Rapport: Inzicht in de Kwaliteit van Montessori Breda
Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over onze school. Wij streven continu naar excellentie in het basisonderwijs. Dit rapport biedt een gedetailleerd overzicht van de prestaties, de pedagogische aanpak en de onderwijskwaliteit. Het is een waardevolle bron voor ouders die zich oriënteren op een basisschool in Breda. Lees verder voor de specifieke resultaten en hoe wij deze inzichten gebruiken voor verdere verbetering van ons Montessori onderwijs.