
Het team van Dr. De Visserschool in Breda
Current section: teamZie hier hoe het team van Dr. De Visserschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dr. De Visserschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Dr. De Visserschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Dr. De Visserschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Dr. De Visserschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 82.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dr. De Visserschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Dr. De Visserschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dr. De Visserschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten: Continuïteit in Onderwijs bij Dr. De Visserschool
Bij Dr. De Visserschool garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. We zetten ons actief in om de impact van uitval te minimaliseren door te werken met een team van toegewijde, vaste invallers. Deze vaste krachten zorgen voor een soepele overgang en behoud van de vertrouwde lesstructuur. Bovendien heerst er binnen ons getalenteerde team een sterke onderlinge collegialiteit, waardoor leerkrachten elkaar proactief ondersteunen bij ziektevervanging. Ons doel is om leerlingen van Dr. De Visserschool een stabiele en kwalitatieve leeromgeving te bieden, waarin onderbrekingen door afwezigheid tot een absoluut minimum worden beperkt.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Hoe ziet een schooldag eruit?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten aan de Dr. De Visserschool
Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Vooruitgang
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over een toegewijde Kwaliteitscoördinator die tevens fungeert als onze dyslexiespecialist. Bij specifieke behoeften schakelen we externe experts in, zoals orthopedagogen, taalspecialisten en logopedisten, om optimale ondersteuning te garanderen. Alle PCPO-scholen volgen een strikt dyslexieprotocol. Sinds de invoering van Passend Onderwijs en de decentralisatie van jeugdzorg naar gemeenten, vallen de financiering van ernstige dyslexie-ondersteuning onder de gemeentelijke verantwoordelijkheid. Voor gedetailleerde informatie over de lokale regelingen en de ondersteuning bij ernstige dyslexie (ED), verwijzen we u graag naar de website van uw gemeente en het samenwerkingsverband Passend Onderwijs.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei en Welzijn van Elk Kind
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Dr. De Visserschool hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Hiervoor hebben we een stuurgroep die zich specifiek richt op deze cruciale ontwikkelingsgebieden. Onze aanpak omvat diverse bewezen methodes en trainingen, waaronder de Rots & Water trainingen, Kleurentrainingen en de Kwink methode voor sociaal-emotionele vorming. Daarnaast integreren we yoga, mindfulness en weerbaarheidstrainingen om kinderen te helpen bij hun persoonlijke groei en welzijn. Ook speciale trainingen voor jongens en meisjes maken deel uit van ons aanbod.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Stimuleren van Leerpotentieel
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze Intern Begeleiders en Kwaliteitscoördinator bieden gerichte begeleiding bij gedrag, werkhouding en taakaanpak. Zij zorgen voor een optimale leeromgeving waarin elk kind zich kan ontwikkelen. Bij specifieke uitdagingen op deze gebieden, zoals gedragsproblematiek, hoogbegaafdheid of ergotherapie, heeft de Kwaliteitscoördinator de mogelijkheid om externe specialisten in te schakelen. Deze deskundige ondersteuning stelt ons in staat om effectieve, op maat gemaakte leerplannen te ontwikkelen en de voortgang van elke leerling te maximaliseren.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Dr. De Visserschool stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van al onze leerlingen. We beschikken over goed opgeleide vakleerkrachten gymnastiek. Ook ons eigen getrainde personeel draagt bij aan een gevarieerd en uitdagend bewegingsprogramma. Door middel van sport en spel bevorderen we niet alleen de fysieke gezondheid, maar ook belangrijke vaardigheden zoals teamwork en doorzettingsvermogen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan centraal. Ons gehele schoolteam is getraind in Bedrijfshulpverlening (BHV). Dit betekent dat wij voorbereid zijn op diverse noodsituaties en adequaat kunnen handelen om de veiligheid van iedereen op school te waarborgen. We nemen de nodige voorzorgsmaatregelen om een veilige en verzorgde omgeving te creëren waarin kinderen zich optimaal kunnen concentreren op hun leerproces.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Extra Ondersteuning voor Uw Kind op Dr. De Visserschool
Gedetailleerde Informatie over Ons Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitsborging en Ontwikkelingsplan Dr. De Visserschool
Wat zijn de strategische doelen van ons schoolplan?
Hoe waarborgt de Dr. De Visserschool de onderwijskwaliteit?
PeuterPlus: Stimulatie voor Jonge Kinderen op de Dr. De Visserschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt de Dr. De Visserschool specifieke programma's voor jonge kinderen?
Ja, de Dr. De Visserschool biedt het PeuterPlus programma aan als een uitbreiding op het reguliere onderwijs voor jonge kinderen. Dit programma is gericht op kinderen vanaf drie jaar die zindelijk zijn en extra uitdaging nodig hebben.