Dr. De Visserschool in Breda

De resultaten van Dr. De Visserschool in Breda

Current section: resultaten
Burg Serrarislaan 32
4835 Breda

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Dr. De Visserschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Dr. De Visserschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Dr. De Visserschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit percentage geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Dr. De Visserschool, en dient als indicator voor de basiskwaliteit van het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Potentieel Streefniveau: Excellente Resultaten op Dr. De Visserschool

Het streefniveau markeert een ambitieuzer prestatieniveau dan het fundamentele niveau. Ons streven is om een zo groot mogelijk aantal leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke leerlingkenmerken. Deze waarde weerspiegelt het percentage leerlingen dat naar verwachting dit ambitieuze niveau zal behalen, en dient als maatstaf voor de schoolontwikkeling.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Dr. De Visserschool?

De Dr. De Visserschool in Breda begeleidt leerlingen zorgvuldig naar een succesvolle overstap naar het voortgezet onderwijs. In groep 7 ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies. Dit advies is gebaseerd op een brede evaluatie die verder gaat dan alleen leerresultaten. Factoren zoals de individuele capaciteiten, interesses, motivatie, inzet, doorzettingsvermogen en zelfstandigheid van uw kind worden meegenomen. Daarnaast houden we rekening met de specifieke toelatingscriteria van de diverse scholen voor voortgezet onderwijs. In januari van groep 8 wordt het definitieve schooladvies uitgebracht, gevolgd door de doorstroomtoets 'Leerling in Beeld' in februari. Om u en uw kind te ondersteunen bij de keuze voor het voortgezet onderwijs, organiseren scholen open dagen. Meer informatie vindt u op https://www.vobreda.nl/.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool Dr. De Visserschool

Dr. De Visserschool in Breda biedt een veilige en stimulerende omgeving waar leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel op cognitief als sociaal-emotioneel vlak. We hechten veel waarde aan een positief sociaal klimaat. Jaarlijks meten we de sociale veiligheid bij onze leerlingen in groep 5 tot en met 8 met behulp van een speciale monitor. Dit stelt ons in staat om gericht te werken aan de sociaal-emotionele groei van elk kind en de algehele sociale veiligheid op school te waarborgen.

Respect voor elkaar en de omgeving

Samenwerken aan een positief leerklimaat

Persoonlijke groei en ontwikkeling stimuleren

Hoe bevordert Dr. De Visserschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op Dr. De Visserschool zetten we de methode 'Kwink' in, die gebaseerd is op het principe dat sociaal wenselijk gedrag aangeleerd kan worden. Dit valt onder sociaal-emotioneel leren (SEL). Leerkrachten vullen tweemaal per jaar de SCOL (Sociale Competentie en Observatielijst) in voor elke leerling. Deze observaties geven inzicht in diverse sociale vaardigheden, en de resultaten worden gedeeld via het rapport van het kind. Indien extra ondersteuning nodig is, bieden onze gespecialiseerde collega's individuele of groepsgerichte begeleiding. Deze kan direct worden gestart wanneer de situatie daarom vraagt, met constante terugkoppeling naar de groepsleerkracht. In groepen 6 en 8, waar veel sociale en emotionele dynamiek plaatsvindt, bieden we speciale trainingen aan. De resultaten van deze trainingen worden geëvalueerd met de Kwaliteitscoördinator en leerkrachten, waarna een terugkoppeling plaatsvindt naar de directie.

Welke methoden en observaties gebruikt Dr. De Visserschool voor sociale groei?

Om de sociale opbrengsten en ontwikkeling van leerlingen in kaart te brengen, maakt Dr. De Visserschool gebruik van de volgende methoden en registratievormen: * **Observatie:** De Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) wordt ingezet voor gestructureerde observaties. * **Methodieken voor Sociaal-Emotioneel Leren:** We hanteren diverse bewezen methoden, waaronder 'Kinderen en… hun sociale talenten', de 'Rots en water training' en 'KWINK'. Deze methoden ondersteunen de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen.

Welke specifieke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?

Dr. De Visserschool maakt gebruik van een diversiteit aan methoden om sociaal-emotioneel leren te stimuleren. Hieronder vallen: * 'Kinderen en… hun sociale talenten' * 'Rots en water training' * 'KWINK' Deze methoden dragen bij aan de persoonlijke groei en sociale vaardigheden van onze leerlingen.

Inspectierapport Dr. De Visserschool Breda: Kwaliteit en Ontwikkeling

De Dr. De Visserschool in Breda, een basisschool met 450 leerlingen, voldoet aan de hoogste onderwijsnormen. Onze school biedt een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We focussen op zowel academische vooruitgang als persoonlijke groei. Dit inspectierapport geeft inzicht in de kwaliteitsbeoordeling en de continue verbeteringen die we doorvoeren. Ontdek de sterke punten van ons onderwijs en onze toekomstplannen.

Resultaten | Dr. De Visserschool in Breda | [2025] Schoolregister