
Het team van Basisschool De Klim in Boxtel
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool De Klim is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Klim. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool De Klim bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Klim bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool De Klim zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Klim. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool De Klim werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Klim gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool De Klim: Onze Aanpak
Basisschool De Klim, een trotse school binnen Stichting Talentis, werkt nauw samen met twee andere vooraanstaande stichtingen binnen de Dommelgroep. Voor het regelen van personeelsvervanging maken wij effectief gebruik van de gespecialiseerde Vervangingspool van de Dommelgroep. Deze pool bestaat uit toegewijde leerkrachten, die met hun expertise direct inzetbaar zijn op onze school. Wat als er geen vervanging beschikbaar is? Door het huidige lerarentekort kunnen we helaas niet altijd direct voor vervanging zorgen. Wij informeren u proactief over onze procedures in dergelijke situaties. Wanneer een externe invaller niet beschikbaar is, zoeken we altijd naar een passende interne oplossing binnen onze school. Welke interne oplossingen zijn mogelijk? Denk hierbij aan het inzetten van een ambulante of parttime leerkracht, een LIO-stagiaire onder deskundige begeleiding van een ervaren leerkracht, of een onderwijsassistent die eveneens nauwlettend wordt gemonitord. In de meeste gevallen vinden we een interne oplossing die het onderwijs voor uw kind waarborgt. Indien er onverhoopt geen interne oplossing mogelijk is, hanteren we twee opties. We kunnen de lesstof van de betreffende groep verdelen over andere klassen, waarbij de leerlingen aan hun taken kunnen werken. Als alternatief vragen we u middels een communicatie om uw kind, indien mogelijk, thuis te houden. Voor ouders bij wie dit niet haalbaar is, zorgen we voor opvang op school en een passende dagindeling in een andere groep met leerwerk. We streven ernaar de situatie altijd zo goed mogelijk te maken voor de leerlingen en communiceren hierover transparant en tijdig met u.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Basisschool De Klim is een kleine school. Dat wil zeggen dat er gewerkt wordt met minder dan 8 groepen. Op onze school werken wij met combinatiegroepen. Kinderen die in een combinatiegroep zitten, moeten leren omgaan met situaties waarin de meester of juf even geen aandacht voor hen heeft. ‘Uitgestelde aandacht’ heet dat in onderwijsjargon. Soms krijgt het ene deel van de groep uitleg en moet de andere helft zelfstandig werken, dan weer zijn de rollen omgedraaid. Natuurlijk worden de twee groepen van een combinatiegroep niet voortdurend opgesplitst. Er zitten veel voordelen aan een combinatiegroep. Het leeftijdsverschil heeft vaak een positieve invloed op de (sociale) ontwikkeling van kinderen. Jongere kinderen leren van de oudere kinderen, de oudere kinderen leren veel van het helpen van jongere kinderen. Bovendien leren kinderen in combinatiegroepen over het algemeen erg goed zelfstandig en geconcentreerd werken. Combinatiegroepen kunnen ook een voordeel zijn voor kinderen die in één of meer vakken achterlopen of juist vooruit zijn. Zij kunnen gemakkelijker aanschuiven bij de instructie van het andere deel van de groep.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Specialistische Ondersteuning op Basisschool De Klim: Een Team van Experts
Taal en Rekenen: Extra Begeleiding voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Klim biedt leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, gespecialiseerde hulp. In eerste instantie ontvangen zij intensievere instructies en meer leertijd binnen de klas. Indien nodig wordt de expertise van onze Remedial Teacher ingeschakeld voor gerichte bijles. Wanneer blijkt dat meer gespecialiseerde interventies noodzakelijk zijn, werkt de leerkracht nauw samen met de betreffende specialist en de intern begeleider om de beste volgende stappen te bepalen voor optimale leerresultaten.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Veiligheid Voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool De Klim hanteren we een consistente, schoolbrede aanpak gericht op sociaal-emotioneel leren. We volgen de ontwikkeling van elk kind nauwlettend door middel van gesprekken en observaties. Om de sociale competenties van onze leerlingen te meten en te volgen, en om kinderen die extra aandacht nodig hebben te signaleren, maken we gebruik van de Sociale Competentie Observatie Lijst (SCOL). Dit instrument helpt ons proactief in te spelen op individuele behoeften en een veilige leeromgeving te garanderen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Klim hanteert een schoolbrede, gestructureerde aanpak voor gedrag, werkhouding en de uitvoering van taken. Leerlingen die op deze gebieden extra ondersteuning wensen, ontvangen intensieve begeleiding van onze toegewijde leerkrachten en gespecialiseerde teamleden. Indien de specifieke ondersteuningsbehoefte dit vereist, zullen we niet aarzelen om externe expertise in te schakelen om een optimale ontwikkeling voor ieder kind te waarborgen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel er geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling worden vermeld, integreert Basisschool De Klim beweging en fysieke activiteiten actief in het dagelijkse onderwijs om de algehele ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Welzijn en Zorg
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool De Klim richt zich primair op educatieve en pedagogische ondersteuning. Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging wordt verwezen naar gespecialiseerde externe zorgverleners of de ouders/verzorgers, conform schoolbeleid en wettelijke richtlijnen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Klim
Ons Toegewijde Zorgbeleid en Ondersteuningsaanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool De Klim: Een Toekomstgerichte Aanpak
Wat zijn de onderwijsdoelen van Basisschool De Klim voor 2024-2026?
Hoe implementeert Basisschool De Klim haar onderwijsdoelen?
Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen in Boxtel
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod biedt Basisschool De Klim voor jonge kinderen?
Basisschool De Klim biedt gespecialiseerde programma's voor de allerkleinsten. Ons aanbod is gericht op een stimulerende en veilige start. Ontdek onze gezamenlijke activiteiten met lokale kinderopvangpartners en ons VVE-programma dat de taalontwikkeling bevordert. Zo zorgen we voor een optimale voorbereiding op de basisschool. Wij geloven in een holistische benadering, waarbij we nauw samenwerken met ouders en externe partners om de ontwikkeling van elk kind te maximaliseren.
Met welke partners werkt Basisschool De Klim samen voor het jonge kind programma?
Basisschool De Klim werkt nauw samen met Kinderopvang Kindertuin om de overgang van peuters naar de basisschool zo soepel mogelijk te maken. Deze samenwerking omvat gezamenlijke activiteiten die de kinderen alvast laten wennen aan de schoolse omgeving en de docenten. Dit bevordert een positieve en vertrouwde start. Onze gedeelde visie op vroege educatie zorgt voor een consistente en stimulerende leerervaring vanaf de kinderopvang tot en met de eerste jaren van de basisschool.