Basisschool Basisschool De Hobbendonken in Boxtel

Het team van Basisschool De Hobbendonken in Boxtel

Current section: team
Beneluxlaan 4
5283 Boxtel

Zie hier hoe het team van Basisschool De Hobbendonken is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Hobbendonken. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Hobbendonken bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Hobbendonken bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Hobbendonken zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.9%)
Man (23.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Hobbendonken. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.7%)
25-35 jaar (13.3%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (26.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Hobbendonken werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (84.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Hobbendonken gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging bij De Hobbendonken: Onze Aanpak

Bij Basisschool De Hobbendonken streven we naar continuïteit in het onderwijs. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht door ziekte of verlof, zetten we onze vervangerspool optimaal in om passende vervanging te garanderen. We begrijpen dat afwezigheid soms onvermijdelijk is. In situaties waar directe vervanging niet direct beschikbaar is, hanteren we een zorgvuldig afwegingsproces met verschillende opties. Dit zorgt ervoor dat de impact op het leerproces van uw kind geminimaliseerd wordt en de kwaliteit van ons onderwijs gewaarborgd blijft. Onze prioriteit ligt bij een stabiele leeromgeving. Daarom evalueren we continu de effectiviteit van onze vervangingsstrategieën en passen we deze waar nodig aan. Deze transparante communicatie over onze aanpak helpt ons om samen met u als ouders de beste leeromstandigheden te creëren voor alle leerlingen van De Hobbendonken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor elke Leerling op Basisschool De Hobbendonken

2

Versterking Taal en Rekenen: Specialisten aan het Woord

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Basisschool De Hobbendonken beschikt over een toegewijde taalspecialist en rekenspecialist die het onderwijs verrijken. Deze experts ontwikkelen beleid, coachen teamleden en bezoeken klassen om de kwaliteit van taal- en rekenonderwijs te waarborgen en te verbeteren. Ze spelen een cruciale rol in het stimuleren van deze kernvakken, zodat elke leerling de best mogelijke start krijgt in zijn of haar academische reis bij ons op school.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Sfeer

Beschikbare specialisten:

Kwink-coach

Toelichting van de school:

Onze school heeft een ervaren Kwink-coach, tevens de anti-pestcoördinator, die zich inzet voor een positieve en veilige leeromgeving. Deze coach implementeert de effectieve 'Kwink'-methode en coördineert belangrijke initiatieven zoals de gouden, zilveren en bronzen weken. Daarnaast organiseert de coach speciale themaweken, waaronder de 'week tegen het pesten' en 'lentekriebels', om het welzijn en de sociale vaardigheden van onze leerlingen te bevorderen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Individuele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke gedragsspecialist is aangesteld, richt ons team zich sterk op het individueel begeleiden van leerlingen. We werken aan het verbeteren van werkhouding en taakaanpak binnen de klas. Wij geloven in een proactieve aanpak waarbij leerkrachten, met ondersteuning van de interne begeleiding, de behoeften van leerlingen signaleren en hierop inspelen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gymlessen op Basisschool De Hobbendonken worden gegeven met aandacht voor het curriculum, vaak in samenwerking met stagiaires van erkende gymopleidingen. Dit zorgt voor een professionele invulling van bewegingsonderwijs. Bovendien beschikken de meeste teamleden over een gymbevoegdheid, waardoor zij indien nodig ook zelfstandig gymlessen kunnen verzorgen. Dit garandeert een continue en kwalitatieve aanpak van lichamelijke ontwikkeling.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid voorop

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
EHBO'er
BHV

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan centraal. Op Basisschool De Hobbendonken is dagelijks een gecertificeerde Eerste Hulp Bij Ongevallen (EHBO'er) aanwezig om adequaat te kunnen handelen bij noodgevallen. Daarnaast beschikt ons schoolteam over meerdere gecertificeerde Bedrijfshulpverleners (BHV'ers), die getraind zijn om de veiligheid te waarborgen en snel te reageren in diverse situaties.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Interne BSO

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Hobbendonken

Ons Schoolondersteuningsprofiel: Een Diepgaande Uitleg

Basisondersteuning op De Hobbendonken Op Basisschool De Hobbendonken zetten we ons dagelijks in voor passend onderwijs. Dit betekent dat we de zorg voor elke leerling als onze hoogste prioriteit beschouwen. We hebben concrete afspraken gemaakt om de basisondersteuning te waarborgen, inclusief een gestructureerd leerlingvolgsysteem en vroege signalering van eventuele leer- of gedragsproblemen. Onze aanpak omvat het omgaan met verschillen tussen leerlingen door middel van gedifferentieerde instructie. We werken actief aan het voorkomen van pestgedrag en bevorderen een veilige leeromgeving. Samenwerking met externe jeugdhulpinstanties en het inzetten van een ondersteuningsteam zijn hierin cruciaal. Elk detail van onze ondersteuningsstrategie is vastgelegd in een persoonlijk schoolondersteuningsprofiel, waarover de medezeggenschapsraad adviserend is. Extra Ondersteuning en Arrangementen Soms heeft een leerling meer nodig dan de basisondersteuning kan bieden. In dergelijke gevallen schakelen we de expertise en middelen van het Samenwerkingsverband in. Na een zorgvuldige aanmelding kan uw kind in aanmerking komen voor een arrangement, wat extra middelen of gespecialiseerde menskracht betekent. Dit stelt ons in staat om onderwijs op maat te bieden. Indien de ondersteuningsbehoefte van uw kind te complex is voor het regulier onderwijs, werken we nauw samen met u en het Samenwerkingsverband. Samen verkennen we de best passende onderwijsplek binnen ons bredere netwerk. Vanaf 1 augustus 2014 is hiervoor een officiële toelaatbaarheidsverklaring vereist. Ontwikkelingsperspectief: Een Plan voor Succes Wanneer we extra ondersteuning ontvangen van het Samenwerkingsverband, stellen we een gedetailleerd Ontwikkelingsperspectief op. Dit plan beschrijft nauwkeurig hoe de extra middelen worden ingezet, bijvoorbeeld door middel van nieuwe leermethoden, intensieve individuele begeleiding of specifieke steunlessen. Een open overleg met u als ouder en uw instemming zijn hierbij essentieel. Continue Kwaliteitsverbetering en Evaluatie Wij monitoren de voortgang van onze leerlingen continu door dagelijkse analyse van ons onderwijs. Observaties, gesprekken en diverse toetsen vormen de basis voor deze evaluatie. Als team analyseren en evalueren we gezamenlijk de groeps- en schoolresultaten, inclusief de resultaten van midden- en eindtoetsen en vragenlijsten over sociale veiligheid.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Schoolplan Basisschool De Hobbendonken

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan?

Ons schoolplan 2022-2026 legt de strategische koers vast voor de komende jaren. De concrete doelstellingen voor het schooljaar 2023-2024 zijn hieruit afgeleid en omvatten diverse kerngebieden. We zetten vol in op het versterken van spelend leren voor onze jongste leerlingen om hun ontwikkeling optimaal te stimuleren. Daarnaast borgen we de effectiviteit van Expliciete Directe Instructie (EDI) in al onze klassen voor een gestructureerde leerervaring. We verbeteren continu ons aanbod voor begrijpend lezen en streven naar hogere resultaten bij rekenen. Het curriculum wordt verrijkt met bewegend leren, en we besteden veel aandacht aan burgerschapsvorming om onze leerlingen voor te bereiden op de maatschappij.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen en waarborgen we kwaliteit?

Ons toegewijde team werkt dagelijks aan het hooghouden van onze onderwijskwaliteit. De visie van ons strategisch beleidsplan, 'Talentis', wordt vertaald naar concrete school- en jaarplannen. Specialisten en kennisteams op het gebied van taal, rekenen, expressie en persoonlijk leren werken samen met diverse werkgroepen om deze doelen te realiseren. Deze teams komen regelmatig bijeen om voortgang te boeken. We monitoren de ontwikkeling van elke leerling nauwgezet met behulp van kwaliteitskaarten en groepsplannen. Twee keer per jaar voeren we een grondige schoolzelfevaluatie uit, die we bespreken met het team en de Medezeggenschapsraad (MR). Dit proces resulteert in concrete vervolgstappen die bijdragen aan continue kwaliteitsverbetering. **Versterking spelend leren (groep 1 t/m 4):** In het schooljaar 2022-2023 heeft ons team een training gevolgd om spel nog centraler te stellen in het leerproces van jonge kinderen. Door thematisch onderwijs en aansluiting bij de belevingswereld van het kind te optimaliseren, leren zij op een waardevolle manier die past bij hun ontwikkeling. Een verdiepingstraining volgt in het schooljaar 2023-2024. **Versterking van Expliciete Directe Instructie (EDI):** Middels teamtrainingen, klassenobservaties en collegiale consultatie versterken we de inzet van EDI. Teamleden leren van elkaar en geven constructieve feedback, wat zorgt voor een consistente aanpak van instructie, inoefening en verwerking volgens een gestructureerd lesmodel. **Verbetering van begrijpend lezen:** Tijdens studiemomenten delen we kennis en presenteren we concrete lesvoorbeelden voor begrijpend lezen. Gezamenlijke lesvoorbereidingen en feedbacksessies verbeteren de aanpak. We focussen op leesplezier, woordenschatontwikkeling en het effectief inzetten van lesdoelen om tekstbegrip te vergroten. **Verhoging van rekenresultaten:** Door analyse van methodeonafhankelijke en -afhankelijke toetsen identificeren we aandachtsgebieden in ons rekenonderwijs. Gerichte extra ondersteuning aan leerlingen helpt ons de resultaten te verbeteren en ons rekenonderwijs te versterken. **Integratie van bewegend leren:** Naast gymlessen en buitenspelen vinden we beweging essentieel. We integreren 'bewegend leren' in alle groepen en in het reguliere lesaanbod. Scholing van teamleden en kennisdeling versterken dit onderdeel van ons curriculum. **Burgerschapsonderwijs:** Basisschool De Hobbendonken is een oefenplaats voor burgerschap. Dit is geïntegreerd in ons dagelijks onderwijs, niet als een apart vak. Door onze methodes voor wereldoriëntatie (BLINK) en sociaal-emotionele vorming (KWINK) effectiever in te zetten, behandelen we diverse maatschappelijke thema's. We leren leerlingen samenwerken, omgaan met maatschappelijke regels, hun identiteit ontwikkelen en elkaars mening respecteren.

Succesvolle Start op De Hobbendonken: Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij Basisschool De Hobbendonken geloven we in een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. We zorgen voor een warme en persoonlijke kennismaking om elke nieuwe leerling zich direct thuis te laten voelen. Een goede voorbereiding en informatie-uitwisseling over onze startende leerlingen is cruciaal voor een positieve start. Wij zetten ons in om een veilige en stimulerende omgeving te creëren waar jonge kinderen kunnen floreren vanaf dag één.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op De Hobbendonken?

Basisschool De Hobbendonken biedt een rijk en speciaal afgestemd programma voor jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om de natuurlijke nieuwsgierigheid te stimuleren en een solide basis te leggen voor toekomstig leren. We focussen op spelenderwijs ontdekken en ontwikkelen, met aandacht voor sociale vaardigheden en creativiteit. Ons doel is om elke peuter en kleuter een stimulerende en plezierige leerervaring te bieden.

Basisschool De Hobbendonken biedt een rijk en speciaal afgestemd programma voor jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om de natuurlijke nieuwsgierigheid te stimuleren en een solide basis te leggen voor toekomstig leren. We focussen op spelenderwijs ontdekken en ontwikkelen, met aandacht voor sociale vaardigheden en creativiteit. Ons doel is om elke peuter en kleuter een stimulerende en plezierige leerervaring te bieden.

Samenwerkingsverband De Meijerij: Ondersteuning voor Jonge Leerlingen

Werkt Basisschool De Hobbendonken samen met externe partners voor het jonge kind programma?

Momenteel onderhoudt Basisschool De Hobbendonken geen formele samenwerkingen met externe organisaties voor het specifieke aanbod voor jonge kinderen. Onze focus ligt op de expertise binnen onze eigen school. We ontwikkelen continu ons eigen uitgebreide programma, met toegewijde leerkrachten die gespecialiseerd zijn in de behoeften van jonge leerlingen. Hierdoor garanderen we een consistente en hoogwaardige educatieve ervaring.
Team | Basisschool De Hobbendonken in Boxtel | [2025] Schoolregister