Basisschool de Beemden in Boxtel

Het team van Basisschool de Beemden in Boxtel

Current section: team
Apollopad 99
5283 Boxtel

Zie hier hoe het team van Basisschool de Beemden is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Beemden. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Beemden bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Beemden bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Beemden zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.9%)
Man (7.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Beemden. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.7%)
25-35 jaar (7.7%)
35-45 jaar (30.8%)
45-55 jaar (7.7%)
55-65 jaar (38.5%)
&ge;65 jaar (7.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Beemden werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (7.1%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Beemden gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Basisschool de Beemden

Bij Basisschool de Beemden in Boxtel zorgen we voor een structurele aanpak van leerkrachtvervanging. Onze stichting onderhoudt een gespecialiseerde VIP-pool, bestaande uit ervaren vervangers en invallers. Via deze pool wordt direct de nodige vervanging geregeld, zodat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft. In de meeste gevallen kunnen wij zieke leerkrachten tijdig en adequaat vervangen. Mocht de VIP-pool onverhoopt niet voldoende beschikbare krachten hebben, dan schakelen we parttimers in die flexibel inzetbaar zijn voor onze school. Zij hebben aangegeven graag vervangingswerkzaamheden te willen verrichten. Indien beide opties niet toereikend zijn, overwegen we, indien verantwoord, een herverdeling van leerlingen over andere groepen. Dit kan betekenen dat een klas tijdelijk bij een andere groep wordt gevoegd. Het naar huis sturen van kinderen is een allerlaatste redmiddel. In zo'n uitzonderlijk geval bieden we wel opvang aan voor de betrokken leerlingen. Wij hechten veel waarde aan open communicatie en informeren betrokken ouders zo spoedig mogelijk over eventuele wijzigingen. Uw kind kan rekenen op kwalitatief hoogstaand onderwijs, ook tijdens afwezigheid van de eigen leerkracht.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Basisschool de Beemden

3

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Academische Groei
Remedial Teacher voor Gerichte Hulp
Taalspecialist voor Communicatieve Vaardigheden

Toelichting van de school:

Ons toegewijde team omvat een rekencoördinator en twee taalcoördinatoren die de academische ontwikkeling van uw kind centraal stellen. Zij analyseren samen met de kwaliteitscoördinator en directeur de toetsresultaten om gerichte interventies te implementeren en het onderwijsteam te coachen. Deze specialisten brengen nieuwe inzichten en methodieken in om de taal- en rekenvaardigheden van alle leerlingen te optimaliseren.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Kanjertraining voor een Positief Klimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Sociaal Welzijn
Intern Begeleider voor Emotionele Steun
Kanjercoördinator voor Groepsdynamiek

Toelichting van de school:

Basisschool de Beemden hanteert de Kanjertraining, een bewezen methode om onderling vertrouwen en een veilige leeromgeving te bevorderen. Deze training legt de fundamenten voor rust in de klas en stimuleert sociale interactie en een positief schoolklimaat. Onze specialisten begeleiden de implementatie van Kanjertraining om een omgeving te creëren waarin elk kind zich gewaardeerd voelt.

2

Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Effectieve Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Studievaardigheden
Intern Begeleider voor Studiebegeleiding

Toelichting van de school:

In samenwerking met externe gedragsspecialisten ontwikkelt onze kwaliteitscoördinator effectieve aanpakken voor leerlingen. Wij bieden leerkrachten en leerlingen ondersteuning bij het formuleren van concrete plannen om de werkhouding en taakaanpak te verbeteren. Onze aanpak richt zich op het vergroten van de zelfstandigheid en motivatie van elk kind.

1

Motorische Ontwikkeling: Gymlessen door Vakspecialisten

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gymnastiek voor Actieve Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Voor hoogwaardige gymlessen werken wij samen met Buurtsport en de gemeente Boxtel. Op maandagen verzorgt een gespecialiseerde vakleerkracht de gymlessen voor de groepen 3 tot en met 8. Deze lessen dragen bij aan de fysieke gezondheid en motorische vaardigheden van onze leerlingen.

3

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Ziektebeelden
Remedial Teacher voor Zorgbehoeften
Vier BHV-ers voor Noodsituaties

Toelichting van de school:

Basisschool de Beemden volgt een strikt protocol voor medisch handelen, opgesteld door Stichting Talentis, wat de veiligheid van uw kind garandeert. Dit protocol is beschikbaar bij de directie voor inzage. Onze BHV-ers zijn getraind om adequaat te handelen in geval van nood, wat bijdraagt aan een veilige schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Kooklokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool de Beemden

Een Diepgaande Kijk op Ons Ondersteuningsaanbod

Basisschool de Beemden biedt uitstekend basisonderwijs aan met 6 diverse (combinatie)groepen. Ons gebouw huisvest tevens Wereldschool Taalrijk, een gespecialiseerde taalklas. In deze taalklas ondersteunen we leerlingen die een nieuwe taal leren en zich de Nederlandse taal eigen willen maken. Na ongeveer een schooljaar stromen deze talenten door naar het ISK (Internationale Schakelklas voor leerlingen vanaf 12 jaar), een reguliere schoolklas of passend speciaal onderwijs. Toekomstig versterken wij ons aanbod met de Kanjertraining, gericht op sociaal-emotionele ontwikkeling. Dit combineren we met de PLG Leren Leren methode, die executieve functies zoals plannen en organiseren verbetert. Onze plusklas biedt uitdagende projecten voor leergierige leerlingen. Zij ontvangen hier gespecialiseerde instructie en opdrachten, die zij vervolgens binnen de weektaak in hun eigen klas verder uitwerken. Dit stimuleert diepgaand leren en probleemoplossend vermogen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontwikkeling en Kwaliteitszorg op Basisschool de Beemden

Welke ambitieuze doelstellingen bevat ons schoolplan?

Ons schoolplan, een gedetailleerd document over onze onderwijsdoelen, is beschikbaar voor inzage bij de schoolleiding en de onderwijsinspectie. Project 1: Schoolpromotie en Leerlingengroei. We stimuleren de zichtbaarheid van onze school door een gezamenlijke open dag met het Beemdenhuis te organiseren en een inspirerende denk-tank avond voor ouders. Een verzorgde schoolomgeving draagt bij aan een positieve uitstraling en we streven naar een versterkte samenwerking binnen het Beemdenhuis. Project 2: Taal- en Leesvaardigheid, en Leerresultaten (PLG). Een kernfocus ligt op het verhogen van de didactische vaardigheden van onze leerkrachten. We optimaliseren de doorlopende leerlijn voor spellingonderwijs om een solide basis te leggen. Project 3: Leerstrategieën Ontwikkelen (PLG). In nauwe samenwerking met de Ondersteuningseenheid Zuid ontwikkelen we een op maat gemaakt schoolarrangement. Dit schooljaar introduceren we een consistent en gestructureerd aanbod voor alle groepen, van kleuters tot groep 8. Project 4: Rekenen en Leerresultaten (PLG). Ook binnen het rekenonderwijs zetten we in op de verdere ontwikkeling van leerkrachtvaardigheden. We waarborgen een consistente en eenduidige schooltaal door onze leerkrachten en versterken de automatisering van rekenvaardigheden. Project 5: Passend Onderwijs en Zorg. We volgen nauwgezet de cyclus van Handelingsgericht Werken (HGW) met behulp van onze vernieuwde kwaliteitskalender. Geplande werkvergaderingen faciliteren diepgaande analyses. De toepassing van HGW in groep 1-2 wordt verder versterkt, evenals de aandacht voor hoogbegaafdheid. Project 6: IPC en Burgerschapsvorming. Coördinatoren bewaken de hoogwaardige kwaliteit van het IPC-onderwijs door middel van lesobservaties en het zichtbaar maken van leerresultaten bij zowel leerlingen als leerkrachten. De effectiviteit van ons aanbod meten we via de vragenlijst van Rovict. Project 7: Muziek en Techniekonderwijs. We benutten de samenwerking met ASML en participeren actief in het techniekonderwijsnetwerk van Boxtel. We onderzoeken hoe techniek een integrale en vaste plaats kan krijgen binnen ons IPC- en themaonderwijs.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Onze leerkrachten vormen zelf leerteams (PLG's) en werken gedurende het schooljaar intensief samen aan de schoolontwikkeling. De schoolcoördinatoren fungeren als drijvende kracht binnen deze teams. Via studiedagen faciliteert het team, onder leiding van de directeur, actieve deelname aan PLG-teams om de projecten uit het jaarplan te realiseren. De voortgang van deze projecten is transparant zichtbaar op het centrale scrum-bord in de teamkamer. Geplande werkvergaderingen stellen ons in staat om gezamenlijk resultaten te analyseren, verbeterplannen op te stellen en van elkaars expertise te leren, wat leidt tot continue kwaliteitsverbetering. Tijdens de managementteamvergaderingen en de coördinatorenoverleggen wordt de voortgang van de schoolplan-doelstellingen besproken met de verantwoordelijke teamleden. Dit zorgt voor een gestructureerde monitoring en bijsturing. Tweemaal per jaar vindt een voortgangsgesprek plaats met de kwaliteitsmanager van Stichting Talentis. Ook de medezeggenschapsraad (MR) wordt tweemaal per jaar geïnformeerd over de realisatie van het schoolplan.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool de Beemden

Toelichting van de school

Op Basisschool de Beemden verwelkomen we onze jongste en oudste kleuters in een gezellige, gecombineerde groep. Voor onze jongste leerlingen staat wennen aan de schoolomgeving centraal, met een sterke focus op spelend leren. Door deze speelse aanpak doen zij waardevolle ervaringen op die hun verdere schoolontwikkeling ondersteunen. Wij stimuleren de ontwikkeling van motorische vaardigheden, taalbegrip en cognitieve groei. Tijdens het samen spelen leren kinderen essentiële sociale vaardigheden, zoals aanpassen en rekening houden met leeftijdsgenootjes. Dit draagt bij aan een positieve en ondersteunende leerervaring. Voor de oudste kleuters nemen de leerkrachten een meer begeleidende rol aan. We bieden diverse educatieve spelactiviteiten die hen optimaal voorbereiden op de overgang naar groep 3, waar de fundamenten voor lezen, rekenen en schrijven worden gelegd. Zo zorgen we voor een soepele en succesvolle start in het vervolgonderwijs.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen bij Basisschool de Beemden?

Basisschool de Beemden biedt een verrijkend extra aanbod speciaal voor onze jongste leerlingen, ter ondersteuning van hun vroege ontwikkeling en schoolintegratie.

Basisschool de Beemden biedt een verrijkend extra aanbod speciaal voor onze jongste leerlingen, ter ondersteuning van hun vroege ontwikkeling en schoolintegratie.

Professionele kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Basisschool de Beemden samen voor het jonge kind?

Voor een optimale ontwikkeling van onze jonge kinderen, werkt Basisschool de Beemden nauw samen met vertrouwde partners zoals Kindertuin, om een breed en ondersteunend educatief netwerk te garanderen.

Voor een optimale ontwikkeling van onze jonge kinderen, werkt Basisschool de Beemden nauw samen met vertrouwde partners zoals Kindertuin, om een breed en ondersteunend educatief netwerk te garanderen.

Team | Basisschool de Beemden in Boxtel | [2025] Schoolregister