St. Stephanusschool in Bornerbroek

Het team van St. Stephanusschool in Bornerbroek

Current section: team
Pastoor Ossestraat 8
7627 Bornerbroek

Zie hier hoe het team van St. Stephanusschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van St. Stephanusschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past St. Stephanusschool bij jullie?

Ontdek hoe goed St. Stephanusschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij St. Stephanusschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij St. Stephanusschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (29.4%)
35-45 jaar (35.3%)
45-55 jaar (17.6%)
55-65 jaar (11.8%)
&ge;65 jaar (5.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij St. Stephanusschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (5.9%)
Indirect ondersteunend personeel (5.9%)
Management (11.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor St. Stephanusschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Professionele Invulling van Leerkrachtvervanging op St. Stephanusschool

Het waarborgen van continuïteit in ons kwalitatief hoogstaand basisonderwijs is onze prioriteit, ook bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Wij hebben een gestructureerd proces ingericht om de impact op leerlingen en het onderwijzend personeel te minimaliseren. Onze eerste aanpak richt zich op interne oplossingen en het benutten van externe expertise via ons mobiliteitscentrum. Bij kortdurende afwezigheid zoeken we primair naar beschikbare collega's binnen onze school. Indien dit niet direct haalbaar is, dienen we een digitaal verzoek in bij het mobiliteitscentrum. Hier wordt gezocht naar geschikte vervangers uit een specifieke poule. Als er geen passende oplossing gevonden kan worden, schakelen we over naar verdere stappen om de onderwijskwaliteit te garanderen. Om de werkdruk van ons toegewijde team te beheersen, zetten we leerkrachten zonder eigen groep en medewerkers met specifieke ondersteunende taken niet in als invaller voor klassen. Ook de continuïteit van de zorg voor leerlingen met speciale behoeften wordt hierin meegewogen. Een uitzondering hierop is de eerste ziektedag, waarbij we wettelijk verplicht zijn voor opvang te zorgen. In overleg kan hiervan incidenteel worden afgeweken. Alternatieve oplossingen omvatten het tijdelijk samenvoegen van klassen of het overnemen van een groep door een aanwezige onderwijsassistent. Wanneer er na de eerste dag geen invaller gevonden kan worden, volgen we een strikt protocol. Dit protocol waarborgt de kwaliteit en continuïteit van het onderwijs voor alle leerlingen. Indien er na de eerste dag geen vervanging beschikbaar is, informeren we ouders schriftelijk of digitaal over de noodzakelijke maatregelen, zoals het tijdelijk naar huis sturen van leerlingen. Deze maatregelen worden per groep afgestemd om de impact te spreiden. Het bevoegd gezag wordt hierover geïnformeerd. Dit alles met als doel het onderwijs op de St. Stephanusschool zo min mogelijk te verstoren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

ORGANISATIE VAN HET ONDERWIJS Elke leerling krijgt op de St. Stephanusschool vakken die wettelijk verplicht zijn. Door het werken met cruciale leerdoelen, gekoppeld aan een overkoepelende leerlijn, is er sprake van een doorgaande lijn: een ontwikkelingslijn in de basisschool en een doorgaande lijn naar het voortgezet onderwijs. METHODEOVERZICHT Om een heldere lijn vast te houden, waarin we alle cruciale leerdoelen en kerndoelen onderwijs behalen, worden methodes gebruikt. Groep 1/2: Onderbouwd 123 Zing Groep 3: Veilig leren lezen Wereld in getallen Bareka Blink geïntegreerd 123 Zing Groep 4 t/m 8: Blink Lezen Blink geïntegreerd Wereld in getallen Bareka 123 Zing

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialistenteam St. Stephanusschool

4

Taalontwikkeling, Rekenen en Hoogbegaafdheid

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op de St. Stephanusschool streven we naar optimale leerresultaten voor elke leerling. Door de resultaten van diverse evaluaties te analyseren, stellen we na elk leerblok een gerichte actiepuntenlijst op. Deze lijst biedt inzicht in de doelen die in het volgende blok opnieuw aan bod komen, met als doel het voorkomen van leerachterstanden en het direct bieden van gerichte ondersteuning. De actiepuntenlijst is cruciaal voor het plannen van nieuwe leerblokken en het bepalen van de meest effectieve interventies. We hanteren de richtlijn dat niet behaalde doelen binnen het daaropvolgende leerblok alsnog gerealiseerd moeten worden. Bij aanhoudende leerproblemen analyseren we de situatie in overleg met de intern begeleider. Voor onbeantwoorde hulpvragen kan de ondersteuning van het Schoolondersteuningsteam (SOT) ingeschakeld worden.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
In je Sas Trainers

Toelichting van de school:

Een positief pedagogisch klimaat en sociale veiligheid zijn de fundamenten van onze school. We bevorderen een open sfeer waarin respect en positieve communicatie centraal staan, zowel binnen als buiten de klas. De St. Stephanusschool neemt haar maatschappelijke rol serieus en participeert actief in buitenschoolse projecten, organiseert informatieavonden en betrekt ouders via een klankbordgroep en het Juniorteam (leerlingenraad). Via onze website en sociale media houden we iedereen op de hoogte. Onze aanpak is gebaseerd op Opbrengstgericht Passend Onderwijs (OGPO) en Handelingsgericht Werken (HGW). Samenwerking met ouders en externe partners is essentieel voor de ontwikkeling van onze leerlingen. Korte communicatielijnen creëren een gevoel van verbondenheid en veiligheid, wat een voorwaarde is voor een optimale leer- en werkomgeving. Om de groepsvorming te versterken, starten we elk schooljaar met de 'Gouden weken', aangevuld met 'Zilveren weken' na de kerstvakantie. Hierbij zetten we energizers, samenwerkings- en coöperatieve opdrachten in. Onze 'In je Sas' trainers bieden specialistische begeleiding op het gebied van sociaal-emotionele ontwikkeling. Zij helpen leerlingen en leerkrachten om elkaar beter te begrijpen en te ondersteunen. Door middel van gesprekken, systemisch werken en het opnieuw aanleren van sociale vaardigheden, stimuleren we positieve groepsvorming. Oplossingsgericht werken staat hierbij centraal. Bij specifieke zorgvragen kunnen wij, met toestemming van de ouders, een orthopedagoog inschakelen voor advies en ondersteuning.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De St. Stephanusschool streeft naar een positief pedagogisch klimaat en een veilige leeromgeving waar leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Respectvolle communicatie en een positieve sfeer zijn hierbij leidend. Onze school is een actieve deelnemer aan de maatschappij, met diverse buitenschoolse activiteiten, ouderavonden en een actieve leerlingenraad (Juniorteam). Via onze website en sociale media delen we informatie met de community. Wij werken vanuit de principes van Opbrengstgericht Passend Onderwijs (OGPO) en Handelingsgericht Werken (HGW), waarbij de mogelijkheden van elk kind en de samenwerking met ouders centraal staan. Korte lijnen en een veilige omgeving bevorderen groei en ontwikkeling. Om de groepssfeer te optimaliseren, besteden we aandacht aan groepsvorming door middel van de 'Gouden weken' en 'Zilveren weken'. Deze periodes zijn gericht op het versterken van samenwerking en het creëren van een positieve dynamiek. Onze gespecialiseerde 'In je Sas' trainers ondersteunen leerlingen en leerkrachten bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en een proactieve werkhouding. Door middel van gerichte trainingen en gesprekken, bevorderen we wederzijds begrip en een effectieve taakaanpak. In situaties die specifieke expertise vereisen, werken we nauw samen met een orthopedagoog, altijd in overleg met de ouders.

2

Motorische en Lichamelijke Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Op de St. Stephanusschool werken we nauw samen met gespecialiseerde fysiotherapeuten en logopedisten om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen te ondersteunen. In gevallen waar extra begeleiding nodig is, schakelen we deze specialisten in om mee te kijken en te adviseren. Dit gebeurt altijd in goed overleg met u, de ouders of verzorgers, om de best mogelijke ondersteuning voor uw kind te garanderen.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Op de St. Stephanusschool bieden we gespecialiseerde zorg aan leerlingen met specifieke behoeften, waaronder twee leerlingen met het Syndroom van Down en een leerling met een spierziekte. Deze leerlingen worden ondersteund door persoonlijke begeleiders, gefinancierd via PGB. Deze begeleiders zetten zich in voor de individuele leerlingen, maar bieden ook ondersteuning aan andere leerlingen waar mogelijk. De begeleiding vindt zoveel mogelijk plaats binnen de klas, om integratie en participatie te bevorderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Schooltuinen

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Elke Leerling

Toekomstige Ontwikkelingen: Innovatieve Extra Ondersteuning op Maat

De St. Stephanusschool in Bornerbroek is toegewijd aan het bieden van optimale leeromstandigheden voor al haar 199 leerlingen. Wij werken continu aan het uitbreiden en verbeteren van ons aanbod voor extra ondersteuning, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Ontdek hoe wij met gerichte aandacht en innovatieve methoden de talenten van uw kind stimuleren en ondersteunen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan 2024-2025

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan?

De St. Stephanusschool streeft continu naar de verbetering van ons onderwijs. De afgelopen jaren hebben we significante veranderingen doorgevoerd in onze lesmethoden, registratieprocessen en het handelen van onze leerkrachten. Deze ontwikkeling zetten we voort in de komende planperiode met concrete stappen voor het schooljaar 2024-2025. Ons primaire doel is Opbrengstgericht Passend Onderwijs. We hebben ambitieuze eindresultaten vastgesteld die aansluiten bij de specifieke kenmerken en onderwijsbehoeften van onze leerlingen. Deze ambities zijn gedocumenteerd in onze onderwijsplannen, inclusief de strategieën om ze te realiseren. Regelmatige teamgesprekken over deze doelen, de behaalde resultaten en de effectiviteit van onze aanpak staan centraal. We monitoren de respons op instructie en passen ons leerkrachtgedrag continu aan. Door onderlinge ondersteuning en kritische reflectie op onze methodes en ons eigen handelen, verhogen we de kwaliteit. De verfijning en implementatie van deze werkwijze is een speerpunt voor het komende jaar. Daarnaast focussen we op Onderzoekend en Ontdekkend Leren. We hebben duidelijke afspraken gemaakt over het digitale proces en dit geborgd in onze onderwijsplannen en bouwstenen. Een ontwikkelde ICT-leerlijn zorgt ervoor dat alle leerlingen meegaan in technologische ontwikkelingen. We spelen in op de leerbehoeften van onze kinderen, die vaardigheden nodig hebben voor de toekomst. Het vermogen om informatie te vinden, zelfstandig onderzoek te doen en vanuit intrinsieke nieuwsgierigheid te leren, staat centraal. Dit vereist de ontwikkeling van specifieke vaardigheden en competenties, die we actief stimuleren. Een derde belangrijk doel is het bevorderen van Lezen. Vanaf schooljaar 2024-2025 introduceren we de methode ‘Blink Lezen’ voor de groepen 4 tot en met 8. Deze geïntegreerde methode combineert technisch en begrijpend lezen met een focus op leesplezier en leesmotivatie. We blijven daarnaast de LIST-methodiek hanteren, die we al jaren succesvol toepassen. Vier keer per week sluiten we de begrijpend leesles af met voorlezen uit speciaal geselecteerde boeken die de methode ondersteunt. Tot slot zetten we vol in op Activerende en Coöperatieve Werkvormen. Actieve en betrokken leerlingen ontwikkelen zich beter en halen meer rendement uit het onderwijs. Activerende en coöperatieve werkvormen zijn effectief mits ze voldoen aan belangrijke voorwaarden, zoals Gelijke deelname, Individuele aanspreekbaarheid, Positieve wederzijdse afhankelijkheid en Simultane actie. Een gestructureerde werkvorm en bewuste keuze van samenwerkingspartners door de leerkracht zijn hierbij cruciaal. Voor schooljaar 2024-2025 blijven we ons inzetten voor Opbrengstgericht Passend Onderwijs, waarbij we waar nodig interventies inzetten om de resultaten te maximaliseren. Onderzoekend en ontdekkend leren blijft een kernspeerpunt, geïntegreerd in onze thematische blokplanningen.

Hoe waarborgt de school de kwaliteit van het onderwijs?

De kwaliteit van ons onderwijs wordt gewaarborgd door onze visie op opbrengstgericht passend onderwijs. Om de kaders scherp te houden en de kwaliteit continu te monitoren, werken we met gedetailleerde onderwijsplannen en specifieke kwaliteitskaarten. De onderwijsplannen vormen de basis van onze lesinhoud, terwijl de blokplanningen de praktische uitwerking per groep beschrijven. In de kwaliteitskaarten leggen we onze werkwijzen vast voor diverse onderwijsaspecten. Jaarlijks evalueren we de effectiviteit van deze kwaliteitskaarten met het gehele team. Dit cyclische proces stelt ons in staat om te beoordelen of onze aanpak nog voldoet of dat aanpassingen noodzakelijk zijn. Elke kwaliteitskaart specificeert wie verantwoordelijk is voor het volgen en borgen van de betreffende onderwijscomponent. Nieuwe ontwikkelingen en verbeterpunten worden eveneens vastgelegd in kwaliteitskaarten. Deze kaarten worden in teamverband opgesteld, formeel vastgesteld tijdens een teamvergadering en vervolgens geïntegreerd in onze reguliere evaluatiecycli.

Downloaden

Ontwikkeling voor het Jonge Kind: Start uw Kind op St. Stephanusschool

Toelichting van de school

Peuteropvang Sam en Lot, strategisch gelegen binnen onze schoolmuren, biedt een stimulerende omgeving voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Hier kunnen zij volop spelen, sociale vaardigheden ontwikkelen en zich voorbereiden op een succesvolle start in het basisonderwijs. Onze peuteropvang is meer dan alleen een speelplek; het is een cruciale eerste stap in de educatieve reis van uw kind. Wij geloven in een warme en veilige omgeving waar elk kind de aandacht krijgt die het verdient. Voor meer informatie over peuteropvang Sam en Lot, kunt u contact opnemen met Human Kind via 0546-545070. Wij helpen u graag verder met al uw vragen.

Veelgestelde vragen

Biedt St. Stephanusschool extra programma's voor peuters en jonge kinderen?

Absoluut! St. Stephanusschool zet zich in voor een optimale start van alle jonge kinderen. Wij bieden gespecialiseerde programma's, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een toegewijde peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve en sociale ontwikkeling van uw kind te stimuleren. Door deelname aan onze VVE-programma's wordt uw kind spelenderwijs voorbereid op de uitdagingen van groep 1 en 2. Ons aanbod zorgt ervoor dat uw kind zich zelfverzekerd en goed voorbereid voelt bij de overstap naar de basisschool, wat essentieel is voor een positieve leerervaring.

Absoluut! St. Stephanusschool zet zich in voor een optimale start van alle jonge kinderen. Wij bieden gespecialiseerde programma's, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een toegewijde peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om de cognitieve en sociale ontwikkeling van uw kind te stimuleren. Door deelname aan onze VVE-programma's wordt uw kind spelenderwijs voorbereid op de uitdagingen van groep 1 en 2. Ons aanbod zorgt ervoor dat uw kind zich zelfverzekerd en goed voorbereid voelt bij de overstap naar de basisschool, wat essentieel is voor een positieve leerervaring.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang

Met welke organisaties werkt St. Stephanusschool samen voor het programma voor jonge kinderen?

St. Stephanusschool werkt nauw samen met Human Kind, specifiek met hun peuteropvanglocatie 'Sam en Lot'. Deze samenwerking garandeert een naadloze overgang van de peuteropvang naar onze basisschool. Human Kind deelt onze visie op vroege kinderontwikkeling en zorgt voor een stimulerende en educatieve omgeving. De professionals van Sam en Lot zijn toegewijd aan het welzijn en de ontwikkeling van elk kind. Deze partnerschap versterkt ons aanbod voor het jonge kind en biedt ouders een betrouwbare en kwalitatieve optie voor de opvang en voorbereiding van hun peuter.

St. Stephanusschool werkt nauw samen met Human Kind, specifiek met hun peuteropvanglocatie 'Sam en Lot'. Deze samenwerking garandeert een naadloze overgang van de peuteropvang naar onze basisschool. Human Kind deelt onze visie op vroege kinderontwikkeling en zorgt voor een stimulerende en educatieve omgeving. De professionals van Sam en Lot zijn toegewijd aan het welzijn en de ontwikkeling van elk kind. Deze partnerschap versterkt ons aanbod voor het jonge kind en biedt ouders een betrouwbare en kwalitatieve optie voor de opvang en voorbereiding van hun peuter.

Human Kind: Peuteropvang Sam en Lot
Team | St. Stephanusschool in Bornerbroek | [2025] Schoolregister