
Het team van Flora Basisonderwijs in Borne
Current section: teamZie hier hoe het team van Flora Basisonderwijs is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Flora Basisonderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Flora Basisonderwijs bij jullie?
Ontdek hoe goed Flora Basisonderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Flora Basisonderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Flora Basisonderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Flora Basisonderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Flora Basisonderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten bij Flora Basisonderwijs: Zekerheid voor Uw Kind
Hoe zorgen wij voor continuïteit in het onderwijs bij afwezigheid van leerkrachten? Bij Flora Basisonderwijs begrijpen we het belang van een stabiele leeromgeving. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is vanwege ziekte of gepland verlof, zetten wij direct onze interne vervangingsstrategie in werking. We streven ernaar dat uw kind altijd les krijgt van een bevoegde en vertrouwde leerkracht. Onze eerste prioriteit is het inzetten van de vaste invalleerkracht die verbonden is aan onze school via Stichting Brigantijn. Deze leerkracht kent onze school, de leerlingen en onze onderwijsaanpak. Indien deze vaste invalleerkracht niet beschikbaar is, schakelen we de ruime regionale invalpool in waar Stichting Brigantijn deel van uitmaakt. Dit garandeert een breed netwerk van beschikbare en gekwalificeerde invallers. In uitzonderlijke situaties, waarin geen directe vervanging mogelijk is en ook geen enkele leerkracht uit het vaste team kan bijspringen, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over andere klassen. Mocht de situatie zich voordoen dat meerdere leerkrachten tegelijkertijd afwezig zijn en vervanging onmogelijk is, dan behouden wij ons het recht voor om, in het belang van de veiligheid en kwaliteit van het onderwijs, leerlingen naar huis te sturen. U wordt in dit geval onmiddellijk geïnformeerd via onze schoolinformatie-app, Socialschools, zodat u direct op de hoogte bent.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Flora Basisonderwijs: Specialisten voor Uw Kind
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Flora Basisonderwijs zetten we ons in voor optimale leerresultaten. Hoewel er momenteel geen specifieke taal- en rekenexperts gedetacheerd zijn, integreren wij gespecialiseerde methodes en didactieken in ons dagelijks onderwijs. Ons team is getraind om leerlingen met diverse leerbehoeften te begeleiden en te stimuleren, zodat ieder kind zijn of haar potentieel kan bereiken in taal en rekenen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Veiligheid Voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons schoolteam, bestaande uit een Intern Begeleider en een KiVa Coördinator, waarborgt de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen. Zij werken nauw samen aan een veilige en positieve leeromgeving. Meer gedetailleerde informatie over onze aanpak en de rol van KiVa in het bevorderen van sociaal welzijn vindt u in de oudergids 'Veiligheid op School: Oudergids KiVa'.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Sturen naar Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Flora Basisonderwijs hecht groot belang aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Deze ontwikkeling is essentieel voor zowel academisch succes als persoonlijk welzijn, en vormt de basis voor een positieve en veilige schoolervaring. Onze visie is gericht op het ontwikkelen van competenties zoals samenwerken, conflictoplossing en zelfredzaamheid. We streven naar een omgeving waarin kinderen zich veilig en gerespecteerd voelen, en waarin ze leren verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces en gedrag. Dit bevordert een positieve schoolcultuur en stimuleert persoonlijke groei. Om deze doelen te bereiken, hanteren we duidelijke schoolregels en werken we met methodes als KiVa voor sociaal-emotioneel leren en Beweegwijs voor een actieve en plezierige pauze. Deze methodes ondersteunen een gestructureerde en positieve aanpak van gedrag en werkhouding, zodat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Beweegwijs Coördinator op Flora Basisonderwijs stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Door middel van de Beweegwijs methode zorgen we ervoor dat kinderen tijdens de pauzes actief en op een veilige manier met elkaar spelen en bewegen. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en een positieve schoolervaring.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Flora Basisonderwijs bieden we een veilige en verzorgende omgeving. Hoewel er geen specifieke medische professionals op locatie zijn voor dagelijkse medische handelingen of persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met ouders en externe instanties om de gezondheid en het welzijn van alle leerlingen te waarborgen. Bij specifieke behoeften wordt altijd een passende oplossing gezocht om de zorg en verzorging van uw kind te garanderen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingontwikkeling: Ons Aanbod voor Extra Ondersteuning
Gedetailleerde Uitleg van de Ondersteuningsstructuur op Flora Basisonderwijs
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan Flora Basisonderwijs: Ontwikkeling en Visie
Welke ambitieuze doelen staan centraal in ons schoolplan?
Hoe realiseren wij continu verbetering van ons onderwijs?
Hoe stimuleren wij actieve ontwikkeling en brede talenten bij onze leerlingen?
Hoe dragen wij bij aan burgerschap en wereldburgerschap?
Hoe betrekken wij alle ouders actief bij onze schoolgemeenschap?
Hoe evalueert en monitort de school haar kwaliteitsdoelen?
Ontdek Ons Aanbod voor Jonge Kinderen: Vroeg- en Voorschoolse Educatie bij Flora Basisonderwijs
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Flora Basisonderwijs extra educatieve programma's voor jonge kinderen?
Ja, Flora Basisonderwijs zet zich actief in voor de ontwikkeling van jonge kinderen door middel van specifieke programma's. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een vliegende start te geven en hun leerproces te optimaliseren. We bieden extra ondersteuning waar nodig, met aandacht voor taal, sociaal-emotionele ontwikkeling en algemene leervaardigheden.
Met welke partnerschappen werkt Flora Basisonderwijs samen voor het jonge kind?
Om de ontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen, onderhoudt Flora Basisonderwijs waardevolle samenwerkingen. Een van onze partners is Kinderopvang Ludiek, waarmee we een gezamenlijke visie delen op een stimulerende en veilige omgeving voor peuters en kleuters. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en effectieve pedagogische aanpak.