Basisschool Beekpark in Borne

Het team van Beekpark in Borne

Current section: team
Bongerdsweg 2
7623 Borne

Zie hier hoe het team van Beekpark is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Beekpark. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Beekpark bij jullie?

Ontdek hoe goed Beekpark bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Beekpark zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Beekpark. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (55.6%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Beekpark werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (17.6%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.9%)
Onbekend (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Beekpark gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op Beekpark: Zekerheid en Continuïteit in het Onderwijs

Bij Stichting Brigantijn, waar Beekpark deel van uitmaakt, is uw kind verzekerd van kwalitatieve lessen, zelfs bij afwezigheid van de vaste leerkracht. Wij hanteren een efficiënt vervangingssysteem met een speciaal samengestelde A-pool. Deze groep toegewijde professionals staat klaar om zowel kortdurende als langdurige vervangingen op te vangen. Dit garandeert een stabiele leeromgeving en de continuïteit van het onderwijsprogramma voor alle leerlingen van Beekpark.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialistische Ondersteuning voor Elke Leerling

2

Taal en Rekenen: Verrijkingsprogramma's

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Op basisschool Beekpark hanteren we een proactieve aanpak voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben op het gebied van taal en rekenen. Dit programma is speciaal ontworpen voor leerlingen in groep 3 tot en met 8 die een ontwikkelingsvoorsprong hebben of talentvol zijn binnen specifieke vakgebieden. We stimuleren hoger-orde denkvaardigheden, gebaseerd op de Taxonomie van Bloom, zoals analyseren, evalueren en creëren. Praktische Uitwerking: Leerlingen krijgen duidelijke lesdoelen. Zij bepalen, met begeleiding, zelf hoe, met wie en waar ze aan deze doelen werken. Dit bevordert zelfstandigheid en een actieve leerhouding. De leerkracht zorgt voor passend klassenmanagement en individuele begeleiding. Voor de jongste leerlingen (groep 1-2) passen we deze aanpak aan. Hierbij worden doelen omgezet naar HOD-activiteiten binnen thematische hoeken of projecten. Leerkrachten werken met kleine groepjes om aan te sluiten bij specifieke onderwijsbehoeften, met focus op uitdaging en onderzoekend leren. Ouders worden hierover geïnformeerd, en de activiteiten verrijken het groepsbrede thema met uitdagende opdrachten die kritisch denken stimuleren.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Begeleider Sociaal Emotioneel

Toelichting van de school:

Bij Beekpark zetten we 'Kernreflectie' in om de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren. Deze methodiek helpt kinderen hun eigen kernkwaliteiten, zoals daadkracht, hulpvaardigheid of creativiteit, te herkennen en te benoemen. Door het geven van positieve feedback ('kernfeedback') versterken we hun zelfvertrouwen en stimuleren we de groei van hun talenten. Kernreflectie is een essentieel instrument om leerlingen zelfinzicht te geven. Ze leren reflecteren op wie ze zijn en ontdekken hun sterke punten. Dit draagt bij aan een positief zelfbeeld en vergroot hun zelfkennis en zelfvertrouwen gedurende hun schooltijd.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Daltononderwijs

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Dalton Coördinatoren

Toelichting van de school:

Basisschool Beekpark omarmt de kernprincipes van het Daltononderwijs: vrijheid en verantwoordelijkheid, samenwerken, zelfstandigheid, reflectie en effectiviteit. Vrijheid en Verantwoordelijkheid: Leerlingen krijgen de ruimte binnen gestelde kaders om hun taken zelf te organiseren, wat leidt tot actieve leerhouding en zelfinzicht. Leerkrachten begeleiden dit proces om vrijheid effectief binnen grenzen te leren hanteren. Samenwerken: Onze school functioneert als een leefgemeenschap waar leerlingen, leerkrachten en ouders samenwerken en van elkaar leren. Dit bevordert sociale vaardigheden, respect en het leren omgaan met verschillen en teleurstellingen. Zelfstandigheid: Leerlingen worden aangemoedigd om doelgericht te werken en hulp te zoeken wanneer nodig. Dit stimuleert probleemoplossend denken en de ontwikkeling van zelfredzaamheid. Reflectie: Leerlingen leren hun eigen werk en gedrag te beoordelen en te reflecteren op hun leerproces. Dit helpt hen hun zelfstandigheid en samenwerkingsvaardigheden te vergroten. Effectiviteit: Daltononderwijs is gericht op een efficiënte inzet van tijd, middelen en menskracht. Leerlingen worden aangemoedigd om verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces, wat leidt tot doelgerichter en effectiever onderwijs. We zien leerlingen als 'jonge ondernemers' in hun eigen leerproces.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Buurtsportcoach/Gymdocent

Toelichting van de school:

Om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen te optimaliseren, werkt basisschool Beekpark nauw samen met gekwalificeerde buurtsportcoaches. Deze coaches dragen bij aan de kwaliteit van de gymlessen, organiseren sportieve evenementen en toernooien en voeren gespecialiseerde motorische screenings uit. Deze samenwerking zorgt ervoor dat leerlingen gestimuleerd worden in hun fysieke ontwikkeling en plezier beleven aan sport en beweging.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorgingsbehoeften verwijzen wij naar de gespecialiseerde ondersteuning buiten de school. Onze school richt zich primair op het onderwijskundige en pedagogische aanbod. Voor vragen over medische zorg of ondersteuning bij persoonlijke verzorging adviseren wij u contact op te nemen met de huisarts of andere relevante zorgverleners.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Optimale Leerlingontwikkeling: Extra Ondersteuning op Beekpark

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Veiligheid en een Stimulerend Liefdevol Klimaat Op Basisschool Beekpark in Borne creëren we een omgeving waar elk kind zich veilig, gewaardeerd en gesteund voelt. Dit warme en veilige schoolklimaat vormt de essentiële basis voor optimale persoonlijke en academische groei. Individuele Ondersteuning op Maat Wij bieden op maat gemaakte ondersteuning die aansluit bij de unieke behoeften van iedere leerling. Of uw kind nu extra begeleiding wenst bij schoolse vaardigheden, gedragsuitdagingen of sociaal-emotionele ontwikkeling, wij garanderen een snelle en effectieve interventie. Deze hulp wordt zowel binnen de klas als door gespecialiseerde teamleden en externe experts geboden, altijd in nauwe samenwerking met u als ouder. Een Veilige Schoolomgeving voor Iedereen Veiligheid is een gedeelde verantwoordelijkheid. Wij hanteren duidelijke regels en bevorderen een sfeer van wederzijds respect. Om pesten en ander ongewenst gedrag actief tegen te gaan, beschikken we over een vertrouwenspersoon en een interne aandachtsfunctionaris voor directe ondersteuning. Proactief Welzijn en Sociale Vaardigheden We monitoren continu het sociale klimaat en het welzijn van onze leerlingen. Met programma's zoals Rots & Water versterken we de weerbaarheid en sociale competenties, waardoor een positieve en veilige leeromgeving wordt gewaarborgd. Toekomstgerichte Ondersteuning en Inclusiviteit Basisschool Beekpark streeft naar voortdurende verbetering van onze ondersteuningsmogelijkheden. We omarmen een inclusief onderwijsmodel waarin elk kind, ongeacht achtergrond of leerbehoeften, welkom is en volledig kan participeren. Ons doel is om elk kind de kans te geven zich ten volle te ontplooien binnen onze stimulerende gemeenschap.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan van Beekpark

Wat Zijn de Kernambities van Ons Schoolplan?

Ons schoolplan 2023-2027 omvat ambitieuze doelen gericht op persoonlijke groei en wederzijds respect. We faciliteren een omgeving waar elke leerling zich gezien en gewaardeerd voelt. We excelleren in het bieden van gespecialiseerde ondersteuning aan leerlingen met unieke leer- en gedragsbehoeften. Een veilig en stimulerend schoolklimaat is cruciaal voor optimale ontwikkeling. Onze school kenmerkt zich door actieve samenwerking, het stimuleren van talent en het toepassen van onderzoekend en ontwerpend leren. Hierdoor ontwikkelen leerlingen eigenaarschap over hun leerproces. De doorlopende leerlijnen voor kernvakken zijn duidelijk uitgedacht en zichtbaar, wat zorgt voor een consistente educatieve ervaring. Leerlingen ervaren succes en bouwen aan een positief zelfbeeld. We verrijken het schoolprogramma met de Rots en Watertraining en besteden structureel aandacht aan onze kernwaarden, met ruimte voor verdere verdieping. Dit bevordert burgerschap en sociale cohesie. Ons lesaanbod is breed en omvat essentiële basisvaardigheden, inclusief burgerschapsonderwijs. Techniekonderwijs krijgt een vaste plek, net als digitale geletterdheid en een breder aanbod in kunstzinnige oriëntatie. Voor taalontwikkeling zetten we in op spel en expressie, met een doorlopende lijn van groep 4 tot en met 8. Een nieuw leersysteem wordt momenteel onderzocht en geïmplementeerd. In rekenen implementeren we WIG 5, en bewegingsonderwijs wordt verzorgd met een tweede gymles per week. Alle leerkrachten zijn bevoegd om deze lessen te geven. We versterken Wetenschap en Techniek met een aangestelde coördinator en een nieuw beleidsplan. Daltonsdoelen worden uitgevoerd via taakgericht werken en eigen leerdoelen. Voor administratie en leerlingvolging optimaliseren we het gebruik van Parsnassys en 'Zicht op Ontwikkeling', inclusief de IEP-toets. Rapportages en oudergesprekken worden aangepast, en kernreflectie en Rots & Water worden verankerd. Met betrekking tot IKC-vorming onderzoeken we samenwerkingsverbanden en intensiveren we contacten met partners voor een naadloze leerlijn. Het ICT-beleidsplan wordt geïmplementeerd. Didactisch handelen is gericht op afgestemde instructies en hoge verwachtingen, met ondersteuning en uitdaging voor elke leerling. Het kwaliteitsbeleid wordt herzien met een focus op een kwaliteitsmonitor voor het onderwijsproces.

Hoe Realiseert Beekpark Haar Educatieve Doelstellingen?

Bij Basisschool Beekpark bereiken we onze ambitieuze doelen door intensief samen te werken in leerteams en een gedeelde onderzoeksagenda te hanteren. De voortgang van onze onderzoeken en de implementatie van innovatieve werkwijzen worden gedurende het schooljaar nauwlettend gemonitord. Elk schooljaar starten we met een heldere onderzoeksagenda die fungeert als leidraad voor al onze activiteiten. Dit zorgt voor focus en continuïteit in onze kwaliteitsverbetering. Daarnaast maken we gebruik van een mandaatsysteem voor onze coördinatoren. Elke coördinator draagt de verantwoordelijkheid voor een specifiek domein binnen onze schoolorganisatie en stuurt actief op het behalen van de gestelde doelen. Zij voeren regelmatig collegiale consultaties uit in de klassen om de effectiviteit van ons beleid te waarborgen en eventuele ondersteuningsbehoeften van collega's te signaleren.

Optimale Start voor Jonge Kinderen op Beekpark

Toelichting van de school

Basisschool Beekpark gelooft in een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Wij onderhouden hechte banden met lokale kinderopvangpartners om een warme en veilige start voor uw kind te garanderen. Hoewel er geen kinderopvang op onze schoollocatie gevestigd is, zorgen onze gezamenlijke inspanningen voor een vloeiende kennismaking met onze leeromgeving. Uw kind wordt met open armen ontvangen.

Veelgestelde vragen

Biedt Beekpark speciale programma's voor jonge kinderen?

Basisschool Beekpark focust op een solide basis voor alle jonge leerlingen. We integreren ontwikkelingsgerichte activiteiten binnen het reguliere lesprogramma, zodat elk kind zich optimaal kan ontplooien.

Met welke kinderopvangorganisaties werkt Beekpark samen?

Voor een optimale start werken wij samen met gerenommeerde kinderopvangpartners in de regio. Deze samenwerkingen met Parbedie, Parbedie, en Ludiek en Partou zorgen voor een consistente en zorgzame begeleiding van uw kind.

Voor een optimale start werken wij samen met gerenommeerde kinderopvangpartners in de regio. Deze samenwerkingen met Parbedie, Parbedie, en Ludiek en Partou zorgen voor een consistente en zorgzame begeleiding van uw kind.

Parbedie
Parbedie
Ludiek en Partou
Team | Beekpark in Borne | [2025] Schoolregister