Beekpark
Bongerdsweg 2
7623 AJ Borne

Schoolweging

Schoolweging
24.6
Spreiding
5.59

De schoolweging van Beekpark is 24,60 , met een spreiding van 5,59 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

97,1% van de leerlingen bereikt het fundamentele niveau, aanzienlijk boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit toetst de basiskwaliteit van het onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

58,1% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 56,2%. Dit onderstreept de focus op hogere leerdoelen binnen de complexe leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

40% van de leerlingen krijgt een vwo-advies, ruim boven het regionale gemiddelde van 18,6%. Tegelijkertijd is het praktijkonderwijsadvies laag (0% vs. 1,01% regio), passend bij de relatief gunstige schoolweging. De adviezen benadrukken academische ambities.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2014-2015

ToetsBeekparkGemeente AmsterdamNederland
199.71

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
127

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Op basis van methode gebonden toetsen en onafhankelijke, landelijk genormeerde toetsen wordt in alle groepen digitaal en schriftelijk vastgelegd hoe de ontwikkeling van het kind verloopt. Dit gebeurt op vaste momenten in het schooljaar. Zo krijgen we een overzicht van alle vorderingen die een kind maakt in zijn/haar schoolloopbaan. Voor de verwerking van de toetsen gebruiken we het digitale computersysteem LOVS. Als ouder heeft u recht het dossier van uw kind in te zien. Wanneer wij gegevens aan derden willen verstrekken, vragen wij daarvoor altijd eerst uw toestemming. De toetsen worden met de ouders besproken tijdens de ouder-kind gesprekken. Tussentijds is het ook altijd mogelijk om in gesprek te gaan met elkaar.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Geen enkele leerling presteert onder advies (landelijk 11,8%), terwijl 35,7% boven advies scoort. Dit weerspiegelt een nauwkeurig adviesproces en effectieve doorstroombegeleiding, zoals omschreven in het ondersteuningsprofiel.

Sociale ontwikkeling

Binnen Beekpark hechten we grote waarde aan een sterk en veilig pedagogisch klimaat, waarin leerlingen, personeel en ouders zich willen inzetten om samen te werken aan goed onderwijs. Dit geven we inhoud door leerlingen actief te betrekken in het opstellen van schoolafspraken die bijdragen aan een goed en veilig klimaat binnen de klassen en de school en door ouders, personeel en leerlingen op regelmatige basis te bevragen naar het welbevinden en de ervaren veiligheid binnen de scholen. Naast een effectief veiligheidsbeleid zijn op al onze scholen een vertrouwenspersoon en een interne aandachtsfunctionaris aanwezig die er mede voor zorgdragen dat het pedagogisch klimaat en de veiligheid voor eenieder zo optimaal mogelijk is. Om dit na te kunnen gaan, wordt jaarlijks de sociale veiligheid gemonitord, wordt jaarlijks de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen gevolgd en worden eens in de 2 jaar tevredenheidsonderzoeken uitgezet onder leerlingen, ouders en personeel. De opbrengsten van deze metingen leiden waar nodig tot aanpassingen in de klas of binnen de school. Wat leren de leerlingen bij ons? Op leerlingniveau is het uitgangspunt dat iedere leerling een leerrendement behaalt op de basisvakken dat past bij zijn of haar persoonlijk perspectief. Hierbij zetten we specifiek in op de groei van leerlingen ten opzichte van zichzelf. Dit willen we realiseren door leerlingen eigenaar te laten worden van hun eigen leerproces door gesprekken met hen te voeren, passende doelen met hen te stellen en hen bovenal inzicht te verschaffen in hun eigen (on)vermogens. Naast een stevige basis op cognitief vlak streven we naar een bredere basis voor iedereen, met eigen mogelijkheden en interesses als leidraad en waarbij leerlingen worden toegerust om bij te dragen aan een betere wereld. Daarnaast vinden we het belangrijk dat leerlingen, ouders en ontvangende scholen in het voortgezet onderwijs een adequate aansluiting van onze leerlingen ervaren. LEES MINDER

Wij zijn aardig voor elkaar

Wij zorgen ervoor dat iedereen rustig kan werken

Wij ..... dat iedereen rustig kan spelen en denken

Wat is de werkwijze van Beekpark voor sociale ontwikkeling?

Beekpark werkt met kernwaarden en eigen klassenafspraken. Sinds schooljaar 2023-2024 wordt er gewerkt met IEP, waarbij de focus ligt op groei in plaats van prestatie. De school vergelijkt kinderen niet met elkaar en werkt vanuit hoge verwachtingen. Het onderdeel 'hart en handen' van IEP geeft leerlingen inzicht in hun eigen profiel op sociaal-emotioneel gebied, leeraanpak en creatief vermogen. Sociale veiligheid en welbevinden worden gemonitord in groep 7 en 8 via een koppeling met Vensters van de PO-raad, in lijn met de Wet Veiligheid op School.

Welke registratievorm(en) gebruikt Beekpark om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Beekpark gebruikt IEP Hoofd, hart en handen om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Beekpark?

Beekpark gebruikt kernreflectie en Rots & Water als methoden voor sociaal-emotioneel leren. Daarnaast wordt er onderzoek gedaan naar diverse andere methodieken.