
Schoolweging
De schoolweging van Bij de Boarne is 28,30 , met een spreiding van 6,37 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
99,1% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ruim boven de inspectienorm van 85%. De school scoort hiermee 2,7 procentpunt hoger dan vergelijkbare scholen (96,4%), een bevestiging van basiskwaliteit.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Met 75% behaalt de school ruimschoots haar streefniveau (signaleringswaarde: 48,6%). Dit is 24,5 procentpunt hoger dan het gemiddelde van vergelijkbare scholen (60,5%), wat wijst op effectieve ondersteuning van talentontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school geeft nadruk op theoretische leerwegen: 30% havo/vwo-advies (vs. 10,9% regio) en 10% vwo-advies. Opvallend is het ontbreken van praktijkonderwijs-adviezen, terwijl dit regionaal 1,01% bedraagt. De brede adviesrange van vmbo-k tot vwo sluit aan bij de variatie in de leerlingenpopulatie.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Bij de Boarne | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
58,3% van de leerlingen presteert boven hun advies (landelijk: 25,3%), met slechts 8,3% onderadvies. Deze prestatie onderstreept de kwaliteit van het adviesproces en adequate doorstroombegeleiding, zoals beschreven in het schoolondersteuningsprofiel.