Verhoeff-Rollmanschool in Bodegraven

Het team van Verhoeff-Rollmanschool in Bodegraven

Current section: team
Dronenpark 1
2411 Bodegraven

Zie hier hoe het team van Verhoeff-Rollmanschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Verhoeff-Rollmanschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Verhoeff-Rollmanschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Verhoeff-Rollmanschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Verhoeff-Rollmanschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Verhoeff-Rollmanschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.2%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (13.6%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (4.5%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Verhoeff-Rollmanschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (20%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Verhoeff-Rollmanschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Invallers en Onderwijscontinuïteit bij Verhoeff-Rollmanschool

Bij de Verhoeff-Rollmanschool in Bodegraven staat de continuïteit van het onderwijs voorop. We hanteren een model waarbij maximaal twee leerkrachten verantwoordelijk zijn voor elke groep. Dit zorgt ervoor dat bij een incidentele afwezigheid van één leerkracht, de andere direct de lessen kan overnemen. Onze toegewijde pool van flexibele invalleerkrachten garandeert dat uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde professional. Wij zetten ons in voor een stabiele en veilige leeromgeving, zelfs bij onverwachte uitval van personeel.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Expressie
63%
Levensbeschouwing
13%
Taal
8.7%
Buiten spelen
6.5%
Rekenen en wiskunde
4.3%
Engels
2.2%
Sociale vaardigheden
2.2%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
19.6%
Taal
18.4%
Levensbeschouwing
11.6%
Overig
11.2%
Wereldoriëntatie
10.5%
Lezen
10%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.8%
Bewegingsonderwijs
6.5%
Engelse taal
3.4%

Individuele Ondersteuning en Ontwikkeling op de Verhoeff-Rollmanschool

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid voor Elke Leerling

Op de Verhoeff-Rollmanschool geloven we in het bieden van op maat gemaakte ondersteuning aan al onze leerlingen. We zetten ons in om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen, zowel academisch als persoonlijk. Ons team van ervaren leerkrachten en specialisten werkt nauw samen om individuele behoeften te identificeren en te voldoen. Dit omvat extra begeleiding voor leerlingen die dat nodig hebben, evenals uitdagingen voor leerlingen die extra stimulans zoeken. Voor een gedetailleerd overzicht van de specifieke ondersteuningsmogelijkheden en de aanpak van onze school, nodigen wij u van harte uit om ons uitgebreide ondersteuningsprofiel te raadplegen. Hierin vindt u alle relevante informatie over hoe wij het verschil maken in het onderwijs van uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan

Wat zijn de kernambities van ons schooljaar?

Ons schoolplan, dat een vierjarige visie schetst, wordt jaarlijks vertaald naar concrete doelen en actiepunten. Voor het schooljaar 2023-2024 focussen we op diverse belangrijke thema's. We zetten de ontwikkeling van 'Leren Zichtbaar Maken' voort. Hierbij ligt de nadruk op effectieve feedbackgesprekken met leerlingen en het concreet maken van leerdoelen en -processen. Elke leerling krijgt zo beter inzicht in de weg naar succes. De leerlijn voor executieve functies wordt verder uitgebouwd. Met de middelen uit het Nationaal Programma Onderwijs (NPO) pakken we leemtes in de ontwikkeling aan, optimaliseren we het lesaanbod en investeren we in de professionalisering van ons team. Deze investeringen zijn essentieel voor de continue verbetering van ons onderwijs en zijn vastgelegd in het jaarplan. Als erkende SAM-school (Samen opleiden en professionaliseren) begeleiden we aankomende leraren die twee dagen per week praktijkervaring opdoen op onze school. Dit draagt bij aan de instroom van gekwalificeerd personeel. Specifieke aandacht gaat uit naar het versterken van de doorlopende leerlijn burgerschap en de implementatie van de nieuwe rekenmethode 'Wereld in Getallen'. Ook introduceren we 'De Kanjertraining' voor sociaal-emotionele vorming en versterken we de lijn van bewegingsonderwijs. Deze initiatieven zijn zorgvuldig gepland en dragen bij aan een rijke en stimulerende leeromgeving voor al onze leerlingen.

Hoe waarborgt de Verhoeff-Rollmanschool onderwijskwaliteit?

De kwaliteit van ons onderwijs is een topprioriteit. We stellen continu kritische vragen: 'Doen we de juiste dingen en doen we die dingen goed?' En belangrijker nog: 'Hoe weten we dit en hoe borgen we dit?' Om deze vragen te beantwoorden, hanteren we een gestructureerd beleid en maken we gebruik van gedegen instrumenten, in nauwe samenwerking met andere scholen van Educatis. Onze kwaliteitszorg richt zich niet alleen op leerresultaten, maar ook op het sociaal-emotionele welzijn van leerlingen, een cruciale voorwaarde voor effectief leren. Ons vierjarige schoolplan vormt de basis, waarin strategische doelen van Educatis worden vertaald naar concrete schoolplannen en jaarplannen. Niet-gerealiseerde plannen worden meegenomen in volgende planningscycli. Regelmatige overleggen zijn de spil van onze kwaliteitsborging. Twee maandelijks overlegt de directie met de intern begeleiders over zorgleerlingen. Aandachtspunten worden gedeeld in teamvergaderingen of opgenomen in het jaarplan. Wekelijks overlegt de directie over alle schoolzaken, terwijl maandelijkse team- of bouwvergaderingen (onder- en bovenbouw) focussen op onderwijskundige thema's. Vier keer per jaar evalueren we groepsplannen met leerkrachten en intern begeleiders, waarbij we de onderwijsbehoeften van de groepen centraal stellen. Drie studiemiddagen per jaar zijn gewijd aan onderwijskundige ontwikkelingen. Nieuwe inzichten uit Educatis- en Berseba-overleggen leiden tot actiepunten. Voortgang wordt gecommuniceerd via nieuwsbrieven en de schoolgids, en relevante documenten zijn beschikbaar op onze website. We meten onze prestaties met diverse instrumenten: enquêtes (ouders, leerlingen, leerkrachten) die input leveren voor beleidswijzigingen, trendanalyses vanuit Parnassys, CITO-toetsen (Leerling in Beeld), doorstroomtoetsen (Route 8) en de adviezen van de Onderwijsinspectie. Vierjaarlijkse ouder-, leerling- en leerkrachtenenquêtes, evenals interne audits en audits gericht op leerlingenondersteuning, bieden waardevolle feedback. Sociale veiligheid wordt jaarlijks gemeten via vragenlijsten, en de doorstroomgegevens naar het voortgezet onderwijs worden kritisch geanalyseerd. Ons beleid passen we continu aan op basis van deze data. Het schoolplan, dat vierjaarlijks wordt opgesteld en geëvalueerd, integreert de bevindingen uit deze meetinstrumenten. Extra verdieping wordt geboden door een 'quick scan' van Cees Bos. Jaarplannen worden geëvalueerd en niet-gerealiseerde doelen worden meegenomen in de volgende cyclus. Borgingsdocumenten registreren de voortgang van geïmplementeerde plannen.

Speciaal Aanbod Jonge Kind: Verhoeff-Rollmanschool Bodegraven

Toelichting van de school

De Verhoeff-Rollmanschool in Bodegraven biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen om te groeien en te leren. Wij geloven in een sterke basis voor de toekomst. Onze school is een warme en veilige plek waar kinderen zich welkom voelen en de ruimte krijgen om hun talenten te ontdekken. Met een enthousiast team van ervaren leerkrachten zetten we ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Ontdek de mogelijkheden voor uw kind op de Verhoeff-Rollmanschool, waar ontwikkeling en plezier hand in hand gaan. Wij nodigen u van harte uit om onze school te bezoeken en de unieke sfeer zelf te ervaren.

Veelgestelde vragen

Heeft de Verhoeff-Rollmanschool speciaal aanbod voor jonge kinderen in Bodegraven?

De Verhoeff-Rollmanschool richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen ons basisonderwijs. We zorgen voor een veilige en stimulerende leeromgeving vanaf de start. Wij bieden een gevarieerd lesprogramma dat aansluit bij de behoeften van jonge leerlingen. Hierbij ligt de nadruk op spelend leren en de sociale, emotionele en cognitieve ontwikkeling. Onze school zorgt ervoor dat elk kind de aandacht krijgt die het nodig heeft om zich optimaal te kunnen ontwikkelen binnen het basisonderwijs.

Met welke partners werkt de Verhoeff-Rollmanschool samen voor het jonge kind?

De Verhoeff-Rollmanschool werkt nauw samen met gerenommeerde partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen zorgen voor een doorlopende ontwikkeling en optimale ondersteuning. We zijn verheugd om samen te werken met Quadrant kindcentrum, een organisatie die bekend staat om hun deskundigheid in kinderopvang en ontwikkeling. Meer informatie vindt u op hun website. Daarnaast onderhouden we een waardevolle relatie met Kinderopvang het Tuinhuis, een lokale partner die zich inzet voor kwalitatieve kinderopvang. Ontdek hun locaties en diensten via de verstrekte link.

De Verhoeff-Rollmanschool werkt nauw samen met gerenommeerde partners om het aanbod voor jonge kinderen te verrijken. Deze samenwerkingen zorgen voor een doorlopende ontwikkeling en optimale ondersteuning. We zijn verheugd om samen te werken met Quadrant kindcentrum, een organisatie die bekend staat om hun deskundigheid in kinderopvang en ontwikkeling. Meer informatie vindt u op hun website. Daarnaast onderhouden we een waardevolle relatie met Kinderopvang het Tuinhuis, een lokale partner die zich inzet voor kwalitatieve kinderopvang. Ontdek hun locaties en diensten via de verstrekte link.

Team | Verhoeff-Rollmanschool in Bodegraven | [2025] Schoolregister