Verhoeff-Rollmanschool in Bodegraven

De resultaten van Verhoeff-Rollmanschool in Bodegraven

Current section: resultaten
Dronenpark 1
2411 Bodegraven

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Verhoeff-Rollmanschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Verhoeff-Rollmanschool bij jullie?

Ontdek hoe goed Verhoeff-Rollmanschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Behaald Fundamenteel Niveau op de Verhoeff-Rollmanschool

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Onze school streeft ernaar dat al onze 306 leerlingen dit basisniveau behalen, getest via de doorstroomtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het fundamentele niveau. Op de Verhoeff-Rollmanschool zien we dat 95.83% van de leerlingen dit cruciale basisniveau bereikt, wat ruim boven de landelijke norm van 85% ligt.

Grafiek

Grafiek laden...

Behaald Streefniveau op de Verhoeff-Rollmanschool

Het streefniveau biedt een uitdaging voor leerlingen om verder te gaan dan de basis en hogere academische doelen te bereiken. Voor de Verhoeff-Rollmanschool is de specifieke signaleringswaarde voor dit ambitieniveau vastgesteld op 50.1%, gebaseerd op onze unieke leerlingpopulatie. Wij zijn trots te melden dat 63.69% van onze leerlingen in groep acht het streefniveau haalt. Dit resultaat overtreft de door de inspectie vastgestelde norm van 50.1%, wat getuigt van de effectiviteit van ons onderwijs en de inzet van onze leerlingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Verhoeff-Rollmanschool?

De Verhoeff-Rollmanschool hanteert een zorgvuldig proces voor het bepalen van schooladviezen, met als doel elke leerling optimaal te begeleiden naar het voortgezet onderwijs. In november vindt er een belangrijk overleg plaats tussen de schoolleiding, de intern begeleider en de leerkrachten van groep 7 en 8. Tijdens dit overleg wordt een voorlopig advies opgesteld, gebaseerd op de ontwikkeling en prestaties van elke leerling. In januari wordt dit proces vervolgd met een persoonlijk adviesgesprek. Hierin worden ouders, het kind en de leerkrachten van groep 8 betrokken om het voorlopige advies te bespreken en eventuele vragen te beantwoorden. De doorstroomtoets, die cruciaal is voor het definitieve schooladvies, wordt in februari afgenomen door de leerlingen van groep 8. Zodra de resultaten van deze toets bekend zijn, ontvangen de leerlingen hun definitieve schooladvies, wat een solide basis vormt voor hun verdere schoolcarrière.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling Basisschool Verhoeff-Rollmanschool

Op de Verhoeff-Rollmanschool in Bodegraven zetten we ons dagelijks in voor de brede ontwikkeling van elk kind. Wij geloven dat sociale vaardigheden essentieel zijn voor een succesvolle toekomst. Kinderen leren hierdoor hoe ze effectief kunnen samenwerken, conflicten op een constructieve manier kunnen oplossen en zelfredzaam kunnen zijn in diverse situaties. Deze competenties dragen direct bij aan een positieve en sociaal veilige leeromgeving. Een goed sociaal klimaat verbetert niet alleen de leerprestaties, maar legt ook een stevige basis voor actief burgerschap en maatschappelijke betrokkenheid op latere leeftijd.

Veiligheid voorop

Respect voor iedereen

Gedeelde verantwoordelijkheid

Hoe bevordert de Verhoeff-Rollmanschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?

De Verhoeff-Rollmanschool integreert het vak 'Sociaal Emotionele Ontwikkeling' (SEO) actief in het lesprogramma. Hiervoor maken we gebruik van de bewezen effectieve 'Kanjertraining', waarbij al onze leerkrachten gecertificeerd zijn. Deze training richt zich op de interactie tussen kinderen onderling en hun eigen zelfbeeld. Het doel is een verbetering van leerresultaten, verhoogde concentratie, positieve gedragsverandering en een significante reductie van pestgedrag. De Kanjertraining werkt met vijf kernafspraken en maakt gebruik van rollenspellen, verhalen en vier verschillende 'petten' om kinderen inzicht te geven in hun eigen gedrag en de rollen die ze innemen.

Welke methoden gebruikt de school om sociale vooruitgang te meten?

Om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van twee gestandaardiseerde registratievormen: * **Kanvas**: Dit systeem helpt ons om de sociale interacties en vooruitgang van leerlingen systematisch te volgen en te analyseren. * **Sociaal Emotionele Vragenlijst**: Deze vragenlijst biedt waardevolle inzichten in hoe leerlingen zichzelf en hun sociale omgeving ervaren.

  • Kanvas
  • Sociaal Emotionele Vragenlijst

Welke specifieke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op onze basisschool?

Onze school hanteert de 'Kanjer trainingen' als kernmethode voor sociaal-emotioneel leren. Deze trainingen zijn speciaal ontworpen om kinderen te voorzien van de nodige vaardigheden om op een positieve manier met zichzelf en anderen om te gaan. Door de inzet van de Kanjertraining creëren we een omgeving waarin kinderen zich veilig voelen, zich sociaal vaardig ontwikkelen en beter kunnen presteren.

  • Kanjer trainingen

Inspectierapport Verhoeff-Rollmanschool: Resultaten en Kwaliteit

Ontdek de officiële bevindingen van de Onderwijsinspectie over de Verhoeff-Rollmanschool. Deze school, gelegen in het hart van Bodegraven, zet zich dagelijks in voor excellent basisonderwijs. Het inspectierapport biedt een helder inzicht in de onderwijskwaliteit en de schoolontwikkeling. Lees hier meer over de prestaties en de visie van onze school, zodat u een weloverwogen keuze kunt maken voor de educatieve toekomst van uw kind.

Resultaten | Verhoeff-Rollmanschool in Bodegraven | [2025] Schoolregister