
De resultaten van IKC Schatrijk in Bodegraven
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC Schatrijk, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IKC Schatrijk bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC Schatrijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing Fundamenteel Niveau op IKC Schatrijk
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van het basisonderwijs moet beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage is de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau en is uniform voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie Streefniveau op IKC Schatrijk
Het streefniveau daagt onze leerlingen uit om meer te bereiken dan het fundamentele niveau. Het is ons doel dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. De inspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau naar verwachting moeten halen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC Schatrijk?
De overstap van IKC Schatrijk naar het voortgezet onderwijs is een belangrijke mijlpaal. Wij bereiden onze leerlingen hier zorgvuldig op voor. Eind groep 7 ontvangen de leerlingen een voorlopige indicatie van hun doorstroommogelijkheden. Deze indicatie is gebaseerd op hun prestaties bij begrijpend lezen en rekenen, en wordt aangevuld met hun inzet en werkhouding. Gedurende groep 8 informeren we uitgebreid over alle varianten van het voortgezet onderwijs. Tussen 10 en 31 januari wordt een voorlopig schooladvies uitgebracht. Na de doorstroomtoets, die in de eerste twee weken van februari plaatsvindt, kan het schooladvies worden aangepast indien de resultaten significant beter zijn dan verwacht en dit in het belang van het kind is. Uiterlijk op 24 maart ontvangen leerlingen en ouders het definitieve schooladvies. De inschrijvingsperiode voor het voortgezet onderwijs is van 25 tot en met 31 maart, waarbij ouders hun kind aanmelden met het definitieve advies van IKC Schatrijk.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling en Welzijn op IKC Schatrijk
Bij IKC Schatrijk geloven we in een brede ontwikkeling voor al onze leerlingen. We creëren een veilige en stimulerende omgeving waarin de sociaal-emotionele ontwikkeling centraal staat. Leerlingen krijgen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen voor hun leerproces en leren effectief samenwerken. We richten ons op het ontwikkelen van essentiële toekomstvaardigheden, met aandacht voor morele vorming en actief burgerschap. Ons brede creatieve en culturele aanbod verrijkt deze ontwikkeling verder.
Zelfvertrouwen bevorderen
Veilige leeromgeving creëren
Saamhorigheid stimuleren
Hoe bevordert IKC Schatrijk de sociale ontwikkeling van leerlingen?
IKC Schatrijk koestert een positief schoolklimaat waarin leerkrachten een inspirerende rol aannemen. Sociaal-emotionele vaardigheden en waarden integreren we actief in het onderwijs. Dit schooljaar introduceren we 'De Vreedzame School', een uitgebreid programma gericht op sociale competentie en democratisch burgerschap. Het bevordert een gemeenschapsgevoel waarin leerlingen gehoord en gezien worden, een eigen stem krijgen en leren om gezamenlijk beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Ons doel is dat kinderen zich verantwoordelijk voelen voor elkaar en de gemeenschap, en openstaan voor diversiteit. Dit versterkt zowel het individu als de groep. Coöperatief leren is een dagelijkse werkvorm die samenwerking op een plezierige en effectieve manier stimuleert. Onze enige kernregel is: "Ik gedraag me". Wij zijn ervan overtuigd dat iedereen op IKC Schatrijk zich kan en wil gedragen, wat blijkt uit de volgende gedragingen: 1. Ik help een ander 2. Ik kijk een ander aan 3. Ik luister naar een ander 4. Ik ben rustig op de gang 5. Ik ga netjes met de spullen om.
Welke methoden hanteert IKC Schatrijk voor het monitoren van sociale vooruitgang?
IKC Schatrijk gebruikt het registratiesysteem 'Zien' om de sociale opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen.
- Zien
Welke methodiek wordt ingezet voor sociaal-emotioneel leren op IKC Schatrijk?
IKC Schatrijk maakt gebruik van de erkende methodiek 'De Vreedzame School' om sociaal-emotioneel leren te stimuleren en te verankeren in de dagelijkse schoolpraktijk.
- Vreedzame school
Inspectierapport IKC Schatrijk: Kwaliteit van het Onderwijs
IKC Schatrijk in Bodegraven, met 196 leerlingen, biedt hoogwaardig basisonderwijs. Ontdek de resultaten van de onderwijsinspectie en hoe wij streven naar excellente leerresultaten. Onze school, gelegen aan de Eendrachtsweg 30, is trots op de transparantie over de onderwijskwaliteit. Lees hier meer over de bevindingen van de inspectie en onze voortdurende inzet voor een veilige en stimulerende leeromgeving. Wij nodigen u uit om het officiële inspectierapport te bekijken. Dit geeft een gedetailleerd beeld van onze prestaties en de ontwikkeling van ons onderwijs. Zo kunt u zelf de kwaliteit van IKC Schatrijk beoordelen.