Basisschool Sint Anna in Blitterswijck

Het team van Basisschool Sint Anna in Blitterswijck

Current section: team
Plein 2
5863 Blitterswijck

Zie hier hoe het team van Basisschool Sint Anna is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Sint Anna. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Sint Anna bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Sint Anna bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Sint Anna zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Sint Anna. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Sint Anna werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (71.4%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (14.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Sint Anna gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek

Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak en Garantie

Bij Basisschool Sint Anna staat de continuïteit van onderwijs voorop. We volgen nauwgezet de richtlijnen van het ministerie en de onderwijsinspectie om lesuitval te minimaliseren. Onze prioriteit is het waarborgen van de onderwijskwaliteit voor al onze leerlingen, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van leerkrachten. Geplande afwezigheid van leerkrachten wordt ruim van tevoren doorgegeven aan de schoolleiding, zodat wij direct kunnen starten met het regelen van passende vervanging. Bij onverwachte ziekte melden leerkrachten zich zo vroeg mogelijk, zodat we de tijd hebben om een oplossing te vinden. Kleine absenties tot een week worden intern opgevangen met ons toegewijde team van eigen, flexibele medewerkers. Voor langdurigere afwezigheid schakelen we ons ervaren flexpool personeel in, wat zorgt voor een stabiele onderbreking van het lesprogramma. Mocht er onverhoopt toch geen directe vervanging beschikbaar zijn, dan organiseren we op de eerste dag van afwezigheid een alternatief lesprogramma. Dit kan door het samenvoegen van klassen of de inzet van een ambulante medewerker. In uitzonderlijke gevallen, waarbij een groep tijdelijk geen regulier onderwijs kan ontvangen, informeren we ouders en het bestuur proactief. We doen er alles aan om alsnog de benodigde vervanging te realiseren en de impact op het leerproces te beperken. Uw kind kan rekenen op ons voortdurende streven naar uitmuntendheid in het onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Werken met ontwikkelingsmateriaal
38.6%
Bewegingsonderwijs en buitenspel
25%
Taalbeleving (inclusief leesbeleving en dramatisch
18.2%
Kunstzinnige oriëntatie
13.6%
Engelse Taal
2.3%
Voorbereidend Schrijven
2.3%

Leerjaar 3 t/m 8

Wereldoriëntatie
19.4%
Lezen
18.8%
Rekenen/wiskunde
17.5%
Taal
16.8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
11.7%
Bewegingsonderwijs
7.8%
Overig
4.2%
Levensbeschouwing
1.9%
Engelse taal
1.9%

Optimale Ondersteuning op Maat: Ontdek Onze Specialisten bij Basisschool Sint Anna

1

Taal en Rekenen: Versterking van Kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze toegewijde leerkrachten ontwikkelen een rijk lesaanbod voor elke groep. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft op het gebied van taal of rekenen, stelt ons deskundige kwaliteitsteam gerichte plannen op. Bij complexe vragen werken we nauw samen met externe experts en instanties om de best mogelijke begeleiding te garanderen. Zo zorgen we ervoor dat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Welzijn en Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gespecialiseerd Leraarondersteuner, Kindercoach

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde leraarondersteuner, tevens een gediplomeerd kindercoach, verzorgt wekelijks interactieve lessen sociale vaardigheden in elke groep. Deze lessen sluiten naadloos aan bij de actuele behoeften en situaties binnen de klas. Daarnaast biedt onze leraarondersteuner individuele begeleiding of ondersteuning aan kleine groepjes leerlingen, indien gewenst. Deze hulp is doorgaans tijdelijk, met als doel leerlingen zelfredzaam te maken en hun welzijn te bevorderen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De leerkracht is primair verantwoordelijk voor het lesaanbod en de begeleiding binnen de groep. Indien een leerling extra ondersteuning nodig heeft op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, wordt er binnen de school gekeken naar mogelijke oplossingen. Onze interne begeleider en het kwaliteitsteam onderzoeken samen de beste aanpak. Indien nodig schakelen we het Bovenschools Kwaliteits Team van Dynamiek Scholengroep in voor gespecialiseerde expertise.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Alle leerlingen van groep 3 tot en met 8 genieten wekelijks van een gevarieerd bewegingsonderwijs in de sporthal van Meerlo, verzorgd door hun groepsleerkracht. Groep 1 en 2 bewegen wekelijks in onze eigen speelzaal. Elke groep heeft daarnaast een extra beweegmoment op school. Hoewel we veel aandacht besteden aan beweging, hebben we geen specifieke specialist voor extra motorische of lichamelijke begeleiding.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn drie BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) opgeleid en beschikbaar. Zij zijn getraind om adequaat te handelen in geval van medische situaties of calamiteiten. Hoewel we geen specialisten hebben voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging, zorgen onze BHV'ers voor een veilige omgeving waarin leerlingen zich geborgen voelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Op Maat Gemaakt Onderwijs: Ondersteuning voor Elke Leerling bij Sint Anna

Hoe Basisschool Sint Anna Leerlingen Begeleidt

Bij Basisschool Sint Anna geloven we in de belofte "We zien wie je bent en bieden wat je nodig hebt". Ons doel is om thuisnabij onderwijs te bieden dat aansluit bij de individuele behoeften van elk kind. We streven ernaar om binnen onze mogelijkheden de benodigde begeleiding te bieden, zoals individuele aandacht en nabijheid van onze leerkrachten en onderwijsassistenten. Hoewel we ons uiterste best doen, zijn er momenten waarop de school de grenzen van haar ondersteuningscapaciteit bereikt. Dit kan komen door wisselingen in ons onderwijsteam, wat betekent dat we niet altijd dezelfde gezichten kunnen garanderen. Soms kan het onderwijs plaatsvinden in grotere groepen, en tijdens informele momenten zoals pauzes zorgen we voor toezicht, maar continue individuele begeleiding is niet altijd haalbaar. Daarnaast kunnen we geen specialistische medische begeleiding bieden. De veiligheid van alle leerlingen staat voorop. Wanneer een leerling meer ondersteuning nodig heeft dan wij kunnen bieden, werken we samen met ouders om een passende plek te vinden op een andere reguliere school of een school voor speciaal (basis)onderwijs, waar de benodigde expertise wel aanwezig is. **Ondersteuningsniveaus bij Sint Anna:** We hanteren drie niveaus van ondersteuning. Op Niveau 1 sluit het reguliere klassikale onderwijs doorgaans goed aan bij de ontwikkeling van uw kind. Indien uw kind extra ondersteuning nodig heeft die de school kan bieden, spreken we van Niveau 2. Voor gespecialiseerde hulp schakelen we externe deskundigen in, wat valt onder Niveau 3. Wanneer leerlingen, zelfs met externe hulp, onvoldoende vooruitgang boeken, hebben we de grenzen van onze ondersteuning bereikt. **Ons Toekomstig Aanbod voor Inclusief Onderwijs:** Basisschool Sint Anna streeft naar een inclusieve leeromgeving waar elk kind, ongeacht achtergrond, zich thuis voelt en gewaardeerd wordt. Wij geloven in de kracht van ontmoeting, respect en waardering voor verschillen. Onze school is een gemeenschap waar kinderen niet alleen academisch groeien, maar ook hun persoonlijkheid ontwikkelen, zelfvertrouwen opbouwen en leren keuzes te maken. Dynamiek Scholengroep werkt aan de implementatie van inclusief onderwijs. St. Anna onderschrijft deze ambitie en wil een optimale leer- en ontwikkelplek zijn voor alle kinderen in de omgeving. Ons team is toegewijd aan het benutten van gezamenlijke kennis om dit te realiseren, altijd vanuit mogelijkheden en met een positieve instelling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ons Streven naar Excellentie: Kwaliteitszorg op Basisschool Sint Anna

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Ons schoolplan vertaalt zich naar concrete jaarplannen die onze focus voor het schooljaar bepalen. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons specifiek op de volgende ontwikkelingsgebieden. We zetten in op het cultiveren van een sterke professionele cultuur binnen ons team. Daarnaast versterken we de continuïteit van ons burgerschapsonderwijs, zodat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Verder herzien we onze visie en de doorlopende lijn van ons aanbod op het gebied van Informatie, Wetenschap & Technologie (IW&T). Ook verbeteren we gerichte ons taalonderwijs en de taalverzorging, en werken we aan een verdere ontwikkeling en versterking van ons rekenonderwijs.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Onze jaarlijkse ambities worden vertaald naar haalbare tussendoelen, die we gedurende het schooljaar nastreven. Binnen ons hechte team benut ieder zijn unieke talenten en neemt verantwoordelijkheid voor de actieve vormgeving van onze schoolontwikkeling. Twee toegewijde kwaliteitszorgmedewerkers binnen het team werken onze schoolontwikkelingsplannen uit en zorgen voor de benodigde randvoorwaarden. Zij bieden ondersteuning en begeleiding aan alle teamleden, gericht op het behalen van onze gezamenlijke doelen. Tijdens teamvergaderingen en studiemiddagen delen we bevindingen en maken we concrete afspraken voor onze dagelijkse onderwijspraktijk. Aanbevelingen en besluiten worden vastgelegd in gespecialiseerde kwaliteitskaarten. De directie van Basisschool Sint Anna onderhoudt driemaal per jaar een voortgangsgesprek met het College van Bestuur. Hierin bespreken we de voortgang op onze jaarplanambities en de behaalde resultaten, om zo continu te blijven sturen op kwaliteit.

Peuterprogramma en Vroege Schoolervaring bij Basisschool Sint Anna

Toelichting van de school

Hoewel Basisschool Sint Anna geen Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aanbiedt, geloven we sterk in de waarde van spelend leren en ontwikkeling voor jonge kinderen. Onze peuteropvang, in samenwerking met Spring Kinderopvang, biedt een stimulerende omgeving waar uw kind kan groeien. De pedagogisch medewerkers van Spring Kinderopvang focussen op de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind. Ze stimuleren interactie, respect voor materiaal en gezamenlijk spel, wat essentieel is voor een goede start. Uw kind mag naar school vanaf vier jaar. Het schooljaar waarin uw kind vier wordt, ontvangt u van de gemeente een uitnodiging voor een kennismaking en aanmelding. Tijdens speciale inloopmomenten kunt u samen met uw kind onze school verkennen. Uw kind mag de dag na de vierde verjaardag starten. Om de overgang soepel te laten verlopen, mag uw kind na aanmelding, in overleg met de leerkracht, alvast een paar keer de groep bezoeken. Voorafgaand aan de start plannen we een persoonlijk intakegesprek. Na aanmelding krijgt u toegang tot ons informatiesysteem ISY voor updates en communicatie.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Sint Anna specifieke programma's voor het jonge kind?

Basisschool Sint Anna biedt geen extra programma's specifiek gericht op het jonge kind buiten de reguliere basisschoolactiviteiten.

Met welke kinderopvangorganisatie werkt Basisschool Sint Anna samen voor peuters?

Basisschool Sint Anna werkt nauw samen met Spring Kinderopvang voor het peuterprogramma, dat twee ochtenden per week plaatsvindt.

Basisschool Sint Anna werkt nauw samen met Spring Kinderopvang voor het peuterprogramma, dat twee ochtenden per week plaatsvindt.

Team | Basisschool Sint Anna in Blitterswijck | [2025] Schoolregister