
Het team van Basisschool Sint Anna in Blitterswijck
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool Sint Anna is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Sint Anna. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool Sint Anna bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Sint Anna bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool Sint Anna zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Sint Anna. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool Sint Anna werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Sint Anna gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten: Onze Aanpak en Garantie
Bij Basisschool Sint Anna staat de continuïteit van onderwijs voorop. We volgen nauwgezet de richtlijnen van het ministerie en de onderwijsinspectie om lesuitval te minimaliseren. Onze prioriteit is het waarborgen van de onderwijskwaliteit voor al onze leerlingen, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van leerkrachten. Geplande afwezigheid van leerkrachten wordt ruim van tevoren doorgegeven aan de schoolleiding, zodat wij direct kunnen starten met het regelen van passende vervanging. Bij onverwachte ziekte melden leerkrachten zich zo vroeg mogelijk, zodat we de tijd hebben om een oplossing te vinden. Kleine absenties tot een week worden intern opgevangen met ons toegewijde team van eigen, flexibele medewerkers. Voor langdurigere afwezigheid schakelen we ons ervaren flexpool personeel in, wat zorgt voor een stabiele onderbreking van het lesprogramma. Mocht er onverhoopt toch geen directe vervanging beschikbaar zijn, dan organiseren we op de eerste dag van afwezigheid een alternatief lesprogramma. Dit kan door het samenvoegen van klassen of de inzet van een ambulante medewerker. In uitzonderlijke gevallen, waarbij een groep tijdelijk geen regulier onderwijs kan ontvangen, informeren we ouders en het bestuur proactief. We doen er alles aan om alsnog de benodigde vervanging te realiseren en de impact op het leerproces te beperken. Uw kind kan rekenen op ons voortdurende streven naar uitmuntendheid in het onderwijs.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Optimale Ondersteuning op Maat: Ontdek Onze Specialisten bij Basisschool Sint Anna
Taal en Rekenen: Versterking van Kernvaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde leerkrachten ontwikkelen een rijk lesaanbod voor elke groep. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft op het gebied van taal of rekenen, stelt ons deskundige kwaliteitsteam gerichte plannen op. Bij complexe vragen werken we nauw samen met externe experts en instanties om de best mogelijke begeleiding te garanderen. Zo zorgen we ervoor dat elke leerling de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei in Welzijn en Zelfvertrouwen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gespecialiseerde leraarondersteuner, tevens een gediplomeerd kindercoach, verzorgt wekelijks interactieve lessen sociale vaardigheden in elke groep. Deze lessen sluiten naadloos aan bij de actuele behoeften en situaties binnen de klas. Daarnaast biedt onze leraarondersteuner individuele begeleiding of ondersteuning aan kleine groepjes leerlingen, indien gewenst. Deze hulp is doorgaans tijdelijk, met als doel leerlingen zelfredzaam te maken en hun welzijn te bevorderen.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De leerkracht is primair verantwoordelijk voor het lesaanbod en de begeleiding binnen de groep. Indien een leerling extra ondersteuning nodig heeft op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, wordt er binnen de school gekeken naar mogelijke oplossingen. Onze interne begeleider en het kwaliteitsteam onderzoeken samen de beste aanpak. Indien nodig schakelen we het Bovenschools Kwaliteits Team van Dynamiek Scholengroep in voor gespecialiseerde expertise.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Alle leerlingen van groep 3 tot en met 8 genieten wekelijks van een gevarieerd bewegingsonderwijs in de sporthal van Meerlo, verzorgd door hun groepsleerkracht. Groep 1 en 2 bewegen wekelijks in onze eigen speelzaal. Elke groep heeft daarnaast een extra beweegmoment op school. Hoewel we veel aandacht besteden aan beweging, hebben we geen specifieke specialist voor extra motorische of lichamelijke begeleiding.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de veiligheid en het welzijn van onze leerlingen zijn drie BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) opgeleid en beschikbaar. Zij zijn getraind om adequaat te handelen in geval van medische situaties of calamiteiten. Hoewel we geen specialisten hebben voor specifieke medische handelingen of persoonlijke verzorging, zorgen onze BHV'ers voor een veilige omgeving waarin leerlingen zich geborgen voelen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Op Maat Gemaakt Onderwijs: Ondersteuning voor Elke Leerling bij Sint Anna
Hoe Basisschool Sint Anna Leerlingen Begeleidt
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ons Streven naar Excellentie: Kwaliteitszorg op Basisschool Sint Anna
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?
Downloaden
Download ons uitgebreide schoolplan hierPeuterprogramma en Vroege Schoolervaring bij Basisschool Sint Anna
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Sint Anna specifieke programma's voor het jonge kind?
Met welke kinderopvangorganisatie werkt Basisschool Sint Anna samen voor peuters?
Basisschool Sint Anna werkt nauw samen met Spring Kinderopvang voor het peuterprogramma, dat twee ochtenden per week plaatsvindt.