Anne Frankschool
Lijsterlaan 8
2665 TK Bleiswijk

Schoolweging

Schoolweging
32.42
Spreiding
7.39

De schoolweging van Anne Frankschool Bleiswijk is 32,42 , met een spreiding van 7,39 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 95,4% scoren leerlingen ruim boven de inspectienorm van 85% voor het fundamenteel niveau. De score ligt zelfs iets boven het landelijk vergelijkingsgemiddelde (95,2%), wat de basiskwaliteit van taal- en rekenonderwijs onderstreept.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

De school behaalt met 59,8% ruim boven de eigen signaleringswaarde van 43,5% voor het streefniveau. Dit is ook hoger dan het vergelijkingsgemiddelde van 55,4%, wat wijst op effectieve ondersteuning van talenten. De focus op combinatieklassen en gepersonaliseerd leren draagt hier mogelijk aan bij.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De school geeft vaker hogere adviezen: 18,5% vwo (vs. 18,6% regio) en 14,8% havo/vwo. Praktijkonderwijs valt met 3,7% wel hoger uit dan regionaal gemiddeld (1,0%). De brede adviesrange loopt van VMBO-B (18,5%) tot VWO, passend bij de relatief complexe leerlingenpopulatie en spreiding in schoolweging (7,39).

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsAnne Frankschool BleiswijkGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Bij ons op school wordt de ontwikkeling van leerlingen systematisch gevolgd door regelmatig toetsen af te nemen. Deze toetsen, zoals methodetoetsen en IEP toetsen, meten de voortgang en vaardigheden van de leerlingen in verschillende vakken. De resultaten van deze toetsen worden geanalyseerd om inzicht te krijgen in de sterke en zwakke punten van de leerlingen. Op basis van deze analyses kunnen leerkrachten hun lesplannen aanpassen om extra ondersteuning te bieden waar nodig, of juist uitdagendere stof aan te bieden aan leerlingen die daar aan toe zijn. Hierdoor wordt het onderwijs afgestemd op de individuele behoeften van de leerlingen, wat hun leerproces optimaliseert.

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 3,85% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk 11,81%). Het hoge percentage leerlingen op advies (76,9%) toont realistische plaatsing. De combinatie van leerlingvolgsystemen en nauwkeurige adviesprocedures (zoals drie adviesmomenten per jaar) lijkt hierbij effectief.

Sociale ontwikkeling

Een goede loopbaan in het onderwijs begint bij een veilige plek. Dit is de basis van al het leren. Daarom hebben we drie heldere stellingen in de school: * Zorg goed voor je zelf * Zorg goed voor de ander * Zorg goed voor de omgeving Dit kan nooit los van elkaar gezien worden en vormt een eenheid die in al ons handelen is terug te zien. LEES MINDER

Persoonlijke aandacht

Verbondenheid

Leren

Wat is de werkwijze van de Anne Frankschool voor sociale ontwikkeling?

De kinderen van de Anne Frankschool worden dagelijks geobserveerd en er is regelmatig contact met ouders over het welzijn van hun kind op school. De sociale veiligheid wordt jaarlijks gemonitord met vragenlijsten in Parnassys.

Welke registratievorm(en) gebruikt de Anne Frankschool om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

De Anne Frankschool gebruikt 'Zien' om sociale opbrengsten in kaart te brengen.

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt de Anne Frankschool?

De Anne Frankschool gebruikt de methode 'Kwink' voor sociaal-emotioneel leren.