
Het team van Van Dijckschool in Bilthoven
Current section: teamZie hier hoe het team van Van Dijckschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Van Dijckschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Van Dijckschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Van Dijckschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Van Dijckschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Personeelsplanning voor Onderwijskwaliteit op de Van Dijckschool
Op de Van Dijckschool zorgen we proactief voor effectieve personeelsvervanging bij kortdurend verlof, zoals ziekte. Onze flexibele inzet van onderwijzend personeel, dat ook taken buiten de eigen lesgroep uitvoert, minimaliseert de impact van afwezigheid. Indien nodig, en als laatste redmiddel, kunnen klassen tijdelijk worden samengevoegd of leerlingen worden verdeeld over andere groepen om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Praktische informatie:
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op de Van Dijckschool
Taal en Rekenen: Boost Uw Kind's Academische Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school heeft een toegewijde coördinator die zorgt voor een consistente aanpak van taal en rekenen. We bieden meerdere dagen per week remedial teaching (RT) om leerlingen extra te ondersteunen. Voor spelling gebruiken we 'Taal in Blokjes', waarbij klanken visueel worden gemaakt met kleuren om de klankstructuur te verduidelijken. Leerlingen hebben toegang tot speciale 'spiekschriftjes' met spellingsregels. Voor rekenen beschikken we over een speciale rekenkast met concreet materiaal dat het leerproces ondersteunt, zowel in de klas als tijdens RT. We zetten het 'muurtje van Bareka' in voor vroege signalering. Als de geboden hulp niet volstaat, adviseren we ouders over mogelijk verder onderzoek naar onderliggende leerstoornissen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Om de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen te monitoren, gebruiken we bij de jongsten 'Bosos'. In de hogere groepen passen we de Kanvaslijsten van de Kanjertraining toe. Leerkrachten voeren tweemaal per jaar kindgesprekken met leerlingen vanaf groep 2. Bij signalen op sociaal-emotioneel gebied denken de intern begeleider en kanjercoördinatoren actief mee met de leerkrachten. Als de school de problematiek niet zelfstandig kan oplossen, gaan we in gesprek met ouders om hen te adviseren over het inschakelen van externe hulpverlening.
Gedrag en Werkhouding: Effectieve Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Wanneer leerkrachten uitdagingen signaleren op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, starten zij een overleg met de intern begeleider. Samen stellen we een effectief plan van aanpak op. We kunnen interventies inzetten zoals observatie, het gebruik van een timetimer, het aanbieden van stappenplannen voor zelfstandig werken of het gebruik van afdekbladen. Als deze interventies onvoldoende resultaat opleveren, overleggen we met ouders. We kunnen dan hulp inschakelen van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) of het samenwerkingsverband ZOUT.
Motorische Ontwikkeling: Fysieke Gezondheid en Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Om de motorische en lichamelijke ontwikkeling van leerlingen in kaart te brengen, gebruiken we de MQ scan. Deze motorische vaardigheidsscan wordt tweemaal per jaar afgenomen, en ouders kunnen de resultaten inzien. Indien een leerkracht een achterstand constateert, kan er een gesprek plaatsvinden met de intern begeleider of vakdocent. Doorverwijzing naar externe organisaties voor gespecialiseerde hulp is ook een mogelijkheid om de ontwikkeling te stimuleren.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Van Dijckschool is dagelijks een gediplomeerde bedrijfshulpverlener (BHV'er) aanwezig om de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen en medewerkers te waarborgen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingondersteuning op de Van Dijckschool
Gedetailleerde Toelichting van Ons Educatief Aanbod
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van de Van Dijckschool
Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?
Hoe realiseert de Van Dijckschool haar onderwijsdoelen?
Downloaden
Download Ons Uitgebreide Schoolplan HierOntdek het Jonge Kind Programma op Basisschool Van Dijckschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Heeft Basisschool Van Dijckschool Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen?
Met Welke Partners Werkt Basisschool Van Dijckschool Samen voor het Jonge Kind Programma?
Basisschool Van Dijckschool werkt nauw samen met Kind&Co Ludens om het programma voor het jonge kind te verrijken. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende ontwikkeling en een breder aanbod aan activiteiten. Kind&Co Ludens brengt expertise in kinderopvang en voorschoolse educatie mee. Samen met Kind&Co Ludens bieden we een naadloze overgang en een consistente pedagogische aanpak voor onze jongste leerlingen.