Rooms Katholieke Basisschool St Theresia in Bilthoven

Het team van Rooms Katholieke Basisschool St Theresia in Bilthoven

Current section: team
Gregoriuslaan 4
3723 Bilthoven

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool St Theresia is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool St Theresia. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool St Theresia bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool St Theresia bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool St Theresia zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool St Theresia. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (26.8%)
35-45 jaar (17.1%)
45-55 jaar (26.8%)
55-65 jaar (22%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool St Theresia werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.5%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool St Theresia gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool St Theresia: Een Slimme Aanpak

Bij Rooms Katholieke Basisschool St Theresia waarborgen we continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We hebben een proactieve strategie ontwikkeld voor personeelsvervanging, waarbij we streven naar minimale verstoring van het leerproces van uw kind. Onze school, onderdeel van Stichting Delta De Bilt, heeft ervoor gekozen om vervanging intern te organiseren. Dit betekent dat we geen dure externe bureaus inschakelen. De bespaarde middelen investeren we direct in de kwaliteit van ons onderwijs en de faciliteiten op school. Hierdoor kunnen we het hele schooljaar door rekenen op extra ondersteuning. Deze extra inzet van personeel, die vooral merkbaar is op dagen dat ons vaste team compleet is, komt ten goede aan de klassen. "Extra handen op de werkvloer" betekent directe hulp en extra aandacht voor elke leerling in de klas. Dit verhoogt de leeropbrengsten en het welzijn van de kinderen. Recente jaren tonen aan dat het vinden van gekwalificeerde invalkrachten een uitdaging is. Door onze eigen vervanging te regelen, garanderen we de kwaliteit en continuïteit. Onze vervangers zijn geen onbekenden; ze kennen de kinderen en de school, wat zorgt voor een vertrouwde en effectieve invulling van de lessen. Dit draagt bij aan een stabiele en prettige leeromgeving voor alle leerlingen van St Theresia.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Theresiaschool heeft ruim leerlingen, verdeeld over 16 parallel, homogene groepen, 3A en 3B tot en met 8A, 8B. In de kleutergroepen hebben we gekozen voor combinatieklassen groep 1/2 A, 1/2B, 1/2C en 1/2D.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Nederlands
33%
Bewegingsonderwijs
26%
Kunstzinnige en creatieve vorming
13%
Rekenen/wiskunde
10%
Wereldoriëntatie
8%
Levensbeschouwing
6%
Engelse taal
2%
Digitale geletterdheid
2%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
21%
Rekenen/wiskunde
20%
Lezen
14.3%
Wereldoriëntatie
10.4%
Kunstzinnige en creatieve vorming
10%
Overig
9.3%
Bewegingsonderwijs
6.9%
Levensbeschouwing
6%
Engelse taal
2%

Deskundige Ondersteuning op Basisschool St Theresia: Specialisten voor Elke Uitdaging

5

Taal en Rekenen: Versterk de Basisvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (Kwaliteitscoördinator)
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Logopedist

Toelichting van de school:

Op Basisschool St Theresia bieden onze twee Kwaliteitscoördinatoren (voorheen Intern Begeleiders) een cruciale rol in het waarborgen van kwalitatief hoogstaand onderwijs. Wij geloven in de kracht van leraren die in leerteams zelfstandig leerproblemen aanpakken, gebaseerd op actuele wetenschappelijke inzichten. Onze Kwaliteitscoördinatoren fungeren als zorgregisseur, leercoördinator en trendanalist. Als leercoördinator bevorderen zij passend onderwijs door continue professionalisering van ons onderwijspersoneel en de ontwikkeling van effectieve lesmethoden. Als zorgregisseur werken zij nauw samen met de leerkrachten om de individuele zorgbehoeften van elke leerling optimaal te vervullen. Als trendanalist sturen zij, in samenspraak met de leerteams en de schoolleiding, de onderwijsambities en zorgen zij voor gerichte bijsturing waar nodig.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Stimulerende Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider (Kwaliteitscoördinator)
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Kindercoach

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen zetten wij onze twee Kwaliteitscoördinatoren (voorheen Intern Begeleiders) in. Zij vormen de spil in het creëren van een veilige en positieve schoolomgeving waarin elk kind zich gewaardeerd en begrepen voelt.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Kindercoach

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialisten worden ingezet via de Kwaliteitscoördinatoren, altijd in nauw overleg met de betreffende leerkracht. Dit waarborgt een afgestemde aanpak voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van gedrag en werkhouding. De kindercoach wordt ingeschakeld in samenspraak met zowel de ouders als de leerkracht, en na afstemming met de Kwaliteitscoördinatoren. Deze multidisciplinaire benadering zorgt ervoor dat elke leerling de best mogelijke begeleiding ontvangt.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider (Kwaliteitscoördinator)
Logopedist
Leerkrachten Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde leerkrachten bewegingsonderwijs zijn gecertificeerd om de Motorische Screening Kwaliteit (MQ scan) af te nemen. Dit stelt ons in staat om de motorische ontwikkeling van uw kind nauwkeurig te volgen en te ondersteunen. Daarnaast beschikken wij over een logopedist die expertise biedt op het gebied van spraak- en taalontwikkeling, wat bijdraagt aan een brede ontwikkeling van onze leerlingen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke vragen rondom medisch handelen en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met externe partners om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
14
Totaal specialisten
14
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Hal met groot theaterpodium

Ontdek Onze Aanpak voor Extra Ondersteuning en Talentontwikkeling

Gedetailleerde Uitleg van Basisschool St Theresia

Rooms Katholieke Basisschool St Theresia, een hechte buurtschool, trekt veel kinderen uit gezinnen met een hoog opleidingsniveau. Dit stimulerende thuis- en leerklimaat wordt door ons onderwijs versterkt. Wij bieden onderwijs op maat, afgestemd op elk individueel leerniveau, inclusief verdiepende lesstof en uitdagende projecten binnen en buiten de klas. Speciaal voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, zoals meer- en hoogbegaafde kinderen, hebben we diverse programma's. Passend onderwijs is de kern van onze zorg. Elk kind verdient een leeromgeving die perfect aansluit bij zijn of haar unieke capaciteiten en leerbehoeften. Onze toegewijde leerkrachten worden hierin nauw ondersteund door onze intern begeleiders. Wij hanteren de 1-zorgroute en passen handelingsgericht werken (HGW) toe. Dit omvat zes heldere stappen, van zorgvuldige gegevensverzameling tot de uitvoering en evaluatie van onze groepsplannen, om zo optimale leerresultaten te garanderen. Leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontvangen de benodigde hulpmiddelen en, indien noodzakelijk, deskundige begeleiding van interne of externe specialisten. Bij externe ondersteuning werken we nauw samen met het Schoolondersteuningsteam (SOT) binnen ons samenwerkingsverband ZOUT. Onze school biedt extra uitdagingen voor meer- en hoogbegaafde leerlingen door middel van uitdagende meerwerkopdrachten en gespecialiseerde programma's zoals de 'Pittige Plus Torens', om hun talenten optimaal te benutten. We monitoren de voortgang van elke leerling nauwkeurig met behulp van zowel methodetoetsen als landelijk erkende Cito-toetsen. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling zetten we effectieve observatiemethoden in, zoals 'Leerling in Beeld' en het programma 'De Vreedzame School'. Passend onderwijs is een wettelijke garantie. Binnen het samenwerkingsverband ZOUT bundelen scholen hun krachten om de benodigde ondersteuning te bieden. Mocht onze school de specifieke zorg niet kunnen faciliteren, dan zoeken we in overleg met u naar de meest geschikte school voor uw kind. Toekomstige Ontwikkelingen in Ondersteuning De komende jaren focussen we op het verder versterken van een positief en veilig pedagogisch klimaat. Een omgeving waarin leerlingen zich prettig voelen, bevordert hun leermotivatie en leerprestaties aanzienlijk. Onze visie is om leerlingen zoveel mogelijk binnen de klas te begeleiden en te ondersteunen, in plaats van hen structureel uit de groep te halen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Onderwijsvisie van Theresiaschool

Welke ambitieuze doelen formuleren wij in ons schoolplan?

De Theresiaschool zet vol in op een continue kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. Door systematische kwaliteitszorg, met behulp van systemen als WMK en Ultimview binnen ParnasSys, borgen we de kwaliteit. Wij volgen de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) op alle niveaus. Dit betekent dat we concrete doelen stellen in ons schoolplan en specifieke verbeterplannen ontwikkelen. Ambitiegesprekken met ons team vormen de basis voor onze plannen. De uitvoering (Do) garanderen we door regelmatige voortgangsgesprekken, gerichte scholing en studiedagen. Team- en domeinvergaderingen, ontwikkelgesprekken, klassenbezoeken en effectieve coaching zorgen voor de dagelijkse borging. Intervisie en collegiale consultatie versterken onze professionele ontwikkeling. De evaluatie (Check) gebeurt via LOVS-Cito-toetsen en methodegebonden toetsen. Inspectierapporten, schoolvragenlijsten, en enquêtes over sociale veiligheid en tevredenheid van leerkrachten, ouders en leerlingen, geven ons waardevolle inzichten. We analyseren toetsresultaten op zowel school- als groepsniveau. Borging (Act) vindt plaats door het inwerken en opleiden van nieuwe leerkrachten. Coaching en de vastlegging van procedures in de ABC-map, samen met groepsmappen en schooljaarplannen, verzekeren een consistente aanpak.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen en waarborgen we resultaten?

Onze concrete onderwijsdoelen zijn vastgelegd in het schoolplan en het schooljaarplan. Tweemaal per jaar evalueren we deze doelen gezamenlijk met ons toegewijde team. De Medezeggenschapsraad (MR) heeft instemmingsrecht op onze plannen en volgt nauwlettend de voortgang van de geïnitieerde acties, wat bijdraagt aan een transparant proces. Opbrengstdoelen worden zowel intern geanalyseerd met gerichte interventies binnen het team, als extern verantwoord aan het bestuur door de directie. Dit zorgt voor een proactieve benadering. Ouders worden tweemaal per jaar persoonlijk uitgenodigd door de leerkrachten om de individuele resultaten en voortgang van hun kind te bespreken. Zo werken we samen aan een optimale ontwikkeling.

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen in Bilthoven

Toelichting van de school

Rooms Katholieke Basisschool St Theresia biedt een warm welkom en een veilige leeromgeving voor alle jonge kinderen in Bilthoven. Ons onderwijs is gericht op de brede ontwikkeling van uw kind, met aandacht voor zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei. Wij geloven in een speelse en gestructureerde aanpak die de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen prikkelt. Uw kind leert spelenderwijs de wereld om zich heen kennen, ontwikkelt belangrijke sociale vaardigheden en bouwt een solide basis voor toekomstig schoolsucces. Op onze basisschool in Bilthoven staat uw kind centraal. We zetten ons dagelijks in om een omgeving te creëren waar elk kind zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt. Ontdek de unieke mogelijkheden die St Theresia uw kind biedt.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijs of extra ondersteuning is er voor jonge kinderen op Basisschool St Theresia?

Rooms Katholieke Basisschool St Theresia in Bilthoven richt zich op het bieden van een rijke en stimulerende leeromgeving voor alle jonge kinderen. We bieden een breed curriculum dat is ontworpen om de cognitieve, sociale en emotionele ontwikkeling te bevorderen. Onze aanpak is erop gericht om elk kind de kans te geven zich optimaal te ontwikkelen binnen een veilige en ondersteunende sfeer. We besteden veel aandacht aan spelend leren en de ontwikkeling van essentiële vaardigheden, zodat uw kind een sterke start maakt. Voor specifieke vragen over individuele ondersteuningsbehoeften of extra programma's, raden wij u aan contact op te nemen met de school. We bespreken graag hoe we uw kind het beste kunnen begeleiden.

Met welke partners werkt Basisschool St Theresia samen voor het programma voor jonge kinderen?

Rooms Katholieke Basisschool St Theresia hecht waarde aan samenwerking om de beste zorg en ontwikkeling voor onze jongste leerlingen te garanderen. We werken nauw samen met gespecialiseerde partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Kind & Co Ludens. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze dienstverlening voor jonge kinderen te verrijken en te zorgen voor een naadloze overgang naar de basisschool. Via Kind & Co Ludens bieden we aanvullende expertise en faciliteiten die bijdragen aan een optimale ontwikkeling van uw kind in de vroege jaren.

Rooms Katholieke Basisschool St Theresia hecht waarde aan samenwerking om de beste zorg en ontwikkeling voor onze jongste leerlingen te garanderen. We werken nauw samen met gespecialiseerde partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Kind & Co Ludens. Deze samenwerking stelt ons in staat om onze dienstverlening voor jonge kinderen te verrijken en te zorgen voor een naadloze overgang naar de basisschool. Via Kind & Co Ludens bieden we aanvullende expertise en faciliteiten die bijdragen aan een optimale ontwikkeling van uw kind in de vroege jaren.

Team | Rooms Katholieke Basisschool St Theresia in Bilthoven | [2025] Schoolregister