
De resultaten van Rooms Katholieke Basisschool St Theresia in Bilthoven
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rooms Katholieke Basisschool St Theresia, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool St Theresia bij jullie?
Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool St Theresia bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van Basisschool St Theresia
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool dient te beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau moeten behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, van toepassing op alle Nederlandse basisscholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Prestaties op Basisschool St Theresia: Ambitieuze Leerdoelen
Het streefniveau ligt hoger dan de basisvereisten en onze school streeft ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen dit niveau bereiken aan het einde van groep acht. De prestatie-indicatoren voor het streefniveau worden door de inspectie specifiek voor elke school bepaald, rekening houdend met de unieke leerlingpopulatie. Dit resulteert in een gepersonaliseerde signaleringswaarde, die aangeeft welk percentage van onze leerlingen dit ambitieuze niveau moet halen, wat de gerichte aanpak van Basisschool St Theresia weerspiegelt.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rooms Katholieke Basisschool St Theresia?
Op Basisschool St Theresia in Bilthoven starten we het proces van schooladvies al in groep 7. Hierbij bespreken we met ouders de verwachtingen voor het voortgezet onderwijs. De leerkracht van groep 7 geeft op basis van het Cito leerlingvolgsysteem een indicatie van de huidige prestaties. Begin groep 8 ontvangen ouders en leerlingen een pre-advies na het afnemen van de entreetoets. Voor een doordacht advies komen de leerkrachten van groep 8, intern begeleiders en de directie samen. Dit team beoordeelt diverse aspecten zoals werkhouding, inzet, toetsresultaten (Cito en methodetoetsen), motivatie en huiswerk. Aandachtspunten worden altijd benoemd door de leerkracht. Na de doorstroomtoets ontvangen leerlingen het definitieve advies voor aanmelding op het voortgezet onderwijs. Jaarlijks evalueren we onze adviesprocedure met feedback van het voortgezet onderwijs om onze werkwijze te optimaliseren. Voor vragen over onze schooladviezen kunt u contact opnemen met de directie van onze basisschool.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op RK Basisschool St Theresia: Groei in een Veilige Omgeving
Op RK Basisschool St Theresia geloven we dat een positieve sociale ontwikkeling essentieel is voor plezier op school en succesvolle leerprestaties. Onze school werkt actief aan een stimulerende omgeving, gedragen door onze kernwaarden: Samen, Creativiteit, Ontplooiing, Plezier en Eigenaarschap. Veiligheid en zelfvertrouwen staan hierbij centraal. Wij betrekken onze leerlingen actief bij schoolzaken via de leerlingenraad, wat hun gevoel van eigenaarschap versterkt. Door de inzet van de Vreedzame School-methode worden leerlingen opgeleid tot mediators. Zij helpen bij het oplossen van conflicten op het schoolplein, wat bijdraagt aan een harmonieuze sfeer.
Samenwerken en respect
Creatieve expressie en ontdekking
Persoonlijke groei en zelfstandigheid
Plezier in leren en ontwikkelen
Eigenaarschap over eigen leerproces
Hoe bevordert RK Basisschool St Theresia de sociale ontwikkeling van leerlingen?
RK Basisschool St Theresia hanteert de effectieve methode 'De Vreedzame School'. Deze aanpak richt zich op het sociaal-emotionele welzijn en de groepsvorming, waarbij de inbreng van elk kind wordt gewaardeerd. Meer details zijn te vinden op www.devreedzameschool.nl. Daarnaast gebruiken we 'Leerling in Beeld', een geavanceerd volgsysteem dat inzicht biedt in sociale interacties en het welbevinden van kinderen. Elk jaar meten we de sociale veiligheid met de 'Leerling in Beeld-veiligheidsthermometer' via ParnasSys.
Welke registratiemiddelen zet de school in voor sociale opbrengsten?
Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt RK Basisschool St Theresia gebruik van een specifiek registratiesysteem.
- Leerling in Beeld: Een gedetailleerd volgsysteem voor sociale interactie en welbevinden.
Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op deze school?
RK Basisschool St Theresia zet zich in voor een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling met behulp van een bewezen methodiek.
- Vreedzame School: Een uitgebreide methode gericht op samenwerking, conflictresolutie en groepsvorming.
Inspectierapport Basisschool St Theresia: Kwaliteit van Onderwijs en Veiligheid
Ontdek wat de Onderwijsinspectie zegt over de educatieve prestaties en de veilige leeromgeving van Rooms Katholieke Basisschool St Theresia. Deze pagina biedt directe inzichten in de bevindingen van de inspectie, zodat u een compleet beeld krijgt van de schoolkwaliteit. We streven continu naar excellentie en een stimulerende omgeving voor elke leerling.