Montessorischool Beverwijk

Het team van Montessorischool Beverwijk in Beverwijk

Current section: team
Laan Van Blois 100
1943 Beverwijk

Zie hier hoe het team van Montessorischool Beverwijk is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessorischool Beverwijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessorischool Beverwijk bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessorischool Beverwijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessorischool Beverwijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 88.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (88.9%)
Man (11.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.5%)
Man (17.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessorischool Beverwijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.8%)
25-35 jaar (15.8%)
35-45 jaar (21.1%)
45-55 jaar (21.1%)
55-65 jaar (26.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessorischool Beverwijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (77.8%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessorischool Beverwijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vakdocent Vervanging: Continuïteit in Onderwijs bij Montessorischool Beverwijk

Uw kind kan rekenen op deskundig onderwijs, ook wanneer een vaste leerkracht van Montessorischool Beverwijk tijdelijk afwezig is. We zorgen voor een soepele overgang bij ziekte, verlof of professionele ontwikkeling van ons team. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van de leercontinuïteit. Vaak nemen collega's lessen over of wordt er een beroep gedaan op onze flexibele pool van onderwijskrachten. Desondanks kunnen ook wij de impact van het landelijke lerarentekort niet negeren. Bij onvoorziene afwezigheid zonder directe vervanger, hanteren we een zorgvuldig stappenplan. Dit omvat het inschakelen van duo-collega's, het slim herverdelen van leerlingen over klassen met vergelijkbare leerdoelen, en het inzetten van onderwijsassistenten voor begeleiding na instructie. Ook LIO-stagiairs, onder intensieve begeleiding, spelen een rol. In uitzonderlijke gevallen, wanneer geen van deze oplossingen mogelijk is, informeren wij u tijdig. We bieden jaarlijks extra lesuren bovenop het wettelijk minimum, wat de kans op gemiste onderwijsuren minimaliseert. Uw kind ontvangt zo altijd het kwalitatieve montessori-onderwijs dat u van ons gewend bent.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij hebben vakleerkrachten voor gymnastiek, drama en muziek. Wij werken met de volgende combinatiegroepen:

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Cognitieve vakken
59.8%
Sociale ontwikkeling
19.9%
kunstzinnige en creatieve vorming
12.3%
Bewegingsonderwijs
8%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
23.1%
Rekenen/wiskunde
22.4%
Lezen
20.8%
Wereldoriëntatie
14%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.6%
Bewegingsonderwijs
6%
Engelse taal
3.2%
Levensbeschouwing
2%

Uitzonderlijke Ondersteuning door Specialisten op Montessorischool Beverwijk

7

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Wanneer een leerling meer nodig heeft dan het reguliere lesaanbod, bieden wij gerichte extra ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Deze hulp kan plaatsvinden binnen of buiten de klas, individueel of in kleine groepen. Onze specialisten werken nauw samen om ervoor te zorgen dat elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. Wij geloven in een proactieve aanpak om leerachterstanden te voorkomen en talenten te ontwikkelen. Door te investeren in gespecialiseerde begeleiding, helpen we leerlingen hun volledige potentieel te bereiken en een solide basis te leggen voor toekomstig succes.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Op Montessorischool Beverwijk creëren we een omgeving waarin elk kind zich veilig, gezien en begrepen voelt. Dit is de kern van onze pedagogische visie, geïnspireerd door Maria Montessori. Wij erkennen dat elk kind uniek is en zich in zijn eigen tempo ontwikkelt, mits de omstandigheden optimaal zijn. Ons positieve pedagogische klimaat is essentieel voor de ontwikkeling tot zelfstandige, sociale en evenwichtige individuen. Onze school beschikt over twee toegewijde intern begeleiders en een gespecialiseerd kernteam. Dit team is cruciaal voor het vroegtijdig signaleren, begeleiden en ondersteunen van leerlingen met specifieke behoeften. Het kernteam werkt samen met externe partners zoals de schoolarts, jeugdverpleegkundige, leerplichtambtenaar, CJG-coach, sociaal team, gedragsspecialist en een consulent van het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond. Deze multidisciplinaire aanpak garandeert een snelle en effectieve respons op de behoeften van zowel kinderen als ouders, en versterkt ons onderwijs op alle fronten.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Succesvolle Leerstrategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft bij de werkhouding of taakaanpak, ontwikkelen de leerkracht en de intern begeleider een persoonlijk plan van aanpak. Dit plan is afgestemd op de specifieke leerbehoeften van het kind. Bij complexere vraagstukken schakelen we de expertise van specialisten in via het Samenwerkingsverband. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we altijd de meest effectieve strategieën kunnen toepassen om leerlingen te helpen slagen. Ons doel is om leerlingen zelfvertrouwen te geven en hen te voorzien van de vaardigheden die nodig zijn voor een succesvolle schoolloopbaan en daarbuiten.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
2 Vakleerkrachten Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze school telt twee gespecialiseerde vakleerkrachten Bewegingsonderwijs die met veel enthousiasme de lessen voor alle groepen, van kleuters tot oudere leerlingen, verzorgen. Daarnaast is er een ervaren MRT-leerkracht (Motorische Remedial Teaching) binnen ons team. Indien er specifieke behoeften zijn op het gebied van motorische ontwikkeling, kunnen wij via het Samenwerkingsverband additionele ondersteuning aanvragen. Dit garandeert dat alle leerlingen de kans krijgen zich fysiek optimaal te ontwikkelen. We streven ernaar beweging en sport een integraal onderdeel te maken van het schoolleven, wat bijdraagt aan de algehele gezondheid en het welzijn van onze leerlingen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

5 Gediplomeerde BHV'ers

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan te allen tijde voorop. Bij het toedienen van medicatie volgen wij strikt het geldende medicijnprotocol. Onze vijf gediplomeerde BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) zijn getraind om adequaat te handelen in geval van nood en zorgen voor een veilige omgeving. Dit proactieve beleid garandeert dat alle leerlingen de zorg en aandacht ontvangen die nodig is, conform de hoogste standaarden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
19
Totaal specialisten
19
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Een schoolplein met freerun parkour
Een schoolplein met moestuin en natuurlijk spelen
Een professionele sportkooi voor sport en spel.

Uitmuntende Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op Montessorischool Beverwijk

Ontdek Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid

Bij Montessorischool Beverwijk geloven we in de unieke ontwikkeling van elk kind. Indien een leerling extra begeleiding nodig heeft om de lesstof op het niveau van de groep te beheersen, bieden wij op maat gemaakte ondersteuning. Verschillende capaciteiten en omstandigheden vragen om een flexibele aanpak, waarbij onze leerkrachten bedreven zijn in het omgaan met groepsdiversiteit. We streven ernaar leerstof op alle niveaus binnen de heterogene groepen aan te bieden. Een handelingsplan, opgesteld in samenwerking met de intern begeleider en leerkracht, vormt de basis voor gerichte hulp. Ouders worden hierbij nauw betrokken en geïnformeerd, omdat een sterke samenwerking tussen school en thuis essentieel is voor optimale leerresultaten. Samen zetten we ons in om elke leerling binnen zijn of haar mogelijkheden te laten excelleren. Onze voortgangsregistratie is cruciaal voor het bieden van de juiste ondersteuning. Van groep 3 tot en met 8 maken we gebruik van het leerlingvolgsysteem met de IEP midden- en eindtoetsen, tweemaal per jaar afgenomen. De resultaten worden grondig geanalyseerd, zowel op groepsniveau als schoolbreed, en vergeleken met gestelde doelen en landelijke gemiddelden. Dit proces, inclusief bouwanalyse en teamdiscussies, stelt ons in staat de onderwijskwaliteit te toetsen en onze toekomstige doelen te bepalen. Voor rekenonderwijs volgen we methodegebonden toetsen (6x per jaar) om resultaten te evalueren en te analyseren, wat leidt tot aangepaste plannen en doelen elke zes weken. In lezen gebruiken we VNL lezen, met AVI en DMT toetsen (minimaal 2-3x per jaar). Spelling en begrijpend lezen worden tweemaal per jaar getoetst met de landelijke IEP toetsen. Alle resultaten en analyses worden besproken in het team, waarna nieuwe plannen worden opgesteld. Ouders ontvangen tijdens oudergesprekken inzage in de toetsresultaten. Indien een leerling een eigen leerlijn volgt met afwijkende toetsen, gebeurt dit in overleg met de intern begeleider. Bij onvoldoende inzicht door reguliere toetsen, kunnen aanvullende toetsen door de intern begeleider worden afgenomen, altijd in samenspraak met ouders en leerkrachten. Bij vermoeden van leerstoornissen of sociaal-emotionele problemen zoeken we, indien nodig, contact met externe deskundigen voor advies. Hoogbegaafde leerlingen profiteren van ons verrijkingsaanbod. Op Montessorischool Beverwijk bieden we uitdagende mogelijkheden voor leerlingen die meer aankunnen. Via Levelwerk, een kindvriendelijke en doorlopende leerlijn van groep 3 t/m 8, werken kinderen op twee sporen: een compacte basislijn en een verrijkingslijn. Dit speciale aanbod wordt één dagdeel per week aangeboden, los van de reguliere lesmethodes, om hun talenten optimaal te ontwikkelen. Verlenging en aangepaste programma's: een zorgvuldige afweging. In uitzonderlijke gevallen, waarbij extra inspanningen onvoldoende effect hebben op de cognitieve of sociaal-emotionele ontwikkeling, kan in overleg met ouders besloten worden tot een jaarverlenging. Soms krijgt een leerling een aangepast programma voor specifieke vakken, waarbij we een eigen leerlijn ontwikkelen die aansluit op het voortgezet onderwijs, zodat ook zij hun potentieel kunnen maximaliseren. Continue ontwikkeling van extra ondersteuning. Wij zetten ons voortdurend in om ons onderwijsaanbod te verbeteren. Ons team wordt regelmatig bijgeschoold via studiedagen en individuele trainingen. Dit schooljaar focussen we op rekenen, taal, de IEP-systemen voor leerlingvolging (groep 3-8 en 1-2), techniek, muziek en Gezonde School, om onze leerlingen de best mogelijke begeleiding te garanderen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitsborging en Toekomstgericht Schoolplan Montessorischool Beverwijk

Welke Ambities Bevat Ons Vierjarige Schoolplan?

Ons schoolplan 2023-2027 is opgesteld met concrete actiepunten om ons onderwijs continu te verbeteren. We richten ons op de verdere ontwikkeling van kernvaardigheden, waarbij bewegend leren centraal staat. Daarnaast begeleiden we de groei en instroom van leerlingen om de hoge onderwijskwaliteit te waarborgen. We integreren innovatieve digitale leermiddelen en combineren Montessori-materialen met gestructureerde methodische aanpakken. Ons taalonderwijs wordt versterkt door de nieuwste educatieve inzichten, en ook het rekenonderwijs krijgt extra aandacht. Verder zorgen we voor een optimale aanvulling van Montessori-leermiddelen in elke klas. Tot slot optimaliseren we ons taakbeleid van een basismodel naar een overlegmodel, voor een effectievere samenwerking.

Hoe Realiseert Montessorischool Beverwijk Haar Educatieve Doelstellingen?

Ons schoolplan is de ruggengraat van onze kwaliteitszorg, waarin onze missie, visie en specifieke doelen gedetailleerd zijn uitgewerkt. Door middel van grondige analyses van onze huidige situatie identificeren we onze sterke punten en ontwikkelgebieden. Dit stelt ons in staat om gerichte en haalbare actiepunten te formuleren voor de komende vier jaar, specifiek voor de periode 2023-2027. Het schoolplan dient tevens als een essentieel verantwoordingsdocument voor het bevoegd gezag en onze gewaardeerde ouders, en als een leidraad voor onze toekomstige ontwikkeling. Jaarlijks vertalen we deze actiepunten naar een concreet jaarplan, en in het jaarverslag evalueren we de voortgang en het behalen van onze gestelde doelen. Deze systematische cyclus van plannen, uitvoeren en evalueren garandeert een continue kwaliteitsverbetering van ons onderwijs.

Ontdek Ons Uitgebreide Aanbod voor Peuters en Jonge Kinderen in Beverwijk

Toelichting van de school

Montessorischool Beverwijk biedt een veilige en stimulerende omgeving waar jonge kinderen vanaf de vroegste leeftijd floreren. Wij begrijpen het belang van een warme start, daarom werken we nauw samen met Zoople, onze toegewijde partner voor kinderopvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Ons Montessori Peutercentrum, onderdeel van Zoople Beverwijk, is prachtig gevestigd binnen onze schoolmuren. Peuters genieten van een eigen, inspirerende ruimte die perfect aansluit bij de Montessoribenadering. Hier worden kinderen aangemoedigd om zelfstandig te ontdekken, hun nieuwsgierigheid te volgen en zich in hun eigen tempo te ontwikkelen, omringd door zorg en geborgenheid. Deze hechte samenwerking tussen onze school en de peuteropvang garandeert een soepele overgang naar het basisonderwijs. Samen bouwen we aan een solide fundament voor de toekomst van uw kind, geworteld in rust, vertrouwen en een sterke gemeenschapszin.

Veelgestelde vragen

Biedt Montessorischool Beverwijk specifieke programma's voor peuters en jonge kinderen?

Ja, Montessorischool Beverwijk faciliteert een uitgebreid aanbod voor jonge kinderen, waaronder gespecialiseerde peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's. Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren in een veilige en leerzame omgeving.

Ja, Montessorischool Beverwijk faciliteert een uitgebreid aanbod voor jonge kinderen, waaronder gespecialiseerde peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma's. Deze programma's zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren in een veilige en leerzame omgeving.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) via Zoople

Met welke organisaties werkt Montessorischool Beverwijk samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Montessorischool Beverwijk werkt nauw samen met het Montessori Peutercentrum van Zoople Beverwijk. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze integratie en een consistente pedagogische aanpak, wat de ontwikkeling van jonge kinderen ten goede komt.

Montessorischool Beverwijk werkt nauw samen met het Montessori Peutercentrum van Zoople Beverwijk. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze integratie en een consistente pedagogische aanpak, wat de ontwikkeling van jonge kinderen ten goede komt.

Team | Montessorischool Beverwijk in Beverwijk | [2025] Schoolregister