Basisschool kindcentrum De Sparkel in Beverwijk

Het team van kindcentrum De Sparkel in Beverwijk

Current section: team
Laan van Blois 193
1943 Beverwijk

Zie hier hoe het team van kindcentrum De Sparkel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van kindcentrum De Sparkel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past kindcentrum De Sparkel bij jullie?

Ontdek hoe goed kindcentrum De Sparkel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij kindcentrum De Sparkel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij kindcentrum De Sparkel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (13.3%)
25-35 jaar (20%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (23.3%)
&ge;65 jaar (3.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij kindcentrum De Sparkel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80.6%)
Direct ondersteunend personeel (9.7%)
Indirect ondersteunend personeel (3.2%)
Management (6.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor kindcentrum De Sparkel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Kindcentrum De Sparkel: Een Duidelijke Aanpak

Bij Kindcentrum De Sparkel zorgen we voor een betrouwbare onderwijscontinuïteit, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We hanteren een gestructureerde aanpak om vervanging zo spoedig en efficiënt mogelijk te regelen, met minimale impact op de leerlingen. Onze eerste stap is het inschakelen van de gespecialiseerde vervangingspool van IJmare. Deze pool biedt flexibele en gekwalificeerde leerkrachten die direct inzetbaar zijn om uw kind te ondersteunen. We streven ernaar om zo snel mogelijk een passende oplossing te vinden. Indien de vervangingspool geen geschikte leerkracht kan aanbieden, zetten we intern onze flexibele krachten in. Onze duo-leerkrachten en parttimers staan klaar om de lessen van de afwezige collega over te nemen en de vertrouwde leeromgeving te waarborgen. Als laatste redmiddel, en om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen, verdelen we de leerlingen met passend werk over de bestaande klassen. Soms kiezen we voor een flexibele organisatie waarbij meerdere leerkrachten tijdelijk voor één groep staan. Ouders worden te allen tijde geïnformeerd over de vervangingsregeling via ons communicatieplatform Social Schools, zodat u op de hoogte blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ook voor hoogbegaafde leerlingen!

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum De Sparkel: Specialisten voor Uw Kind

6

Taal, Rekenen en Specialistische Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid (HB)
Logopedist

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Sparkel biedt gespecialiseerde hulp voor taal en rekenen met een intern begeleider drie dagen per week. Onze rekenspecialist en HB-specialisten, die ook lesgeven in onze HB-groep, zijn toegankelijk. Verder assisteren wij met logopedische screenings, die enkele keren per jaar plaatsvinden, en bieden we dyslexietrainingen direct op het kindcentrum aan voor optimale ondersteuning.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Positief Groepsgedrag

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Mediatorentrainers (De Vreedzame School)
Vakdocent Gymnastiek
Taal/Leesspecialist

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat onze intern begeleider, gespecialiseerd in rekenen en gedrag, drie dagen per week klaar. Wij zetten ons in voor een positieve sfeer met het programma 'De Vreedzame School'. Twee van onze leerkrachten zijn getrainde mediatorentrainers. Zij leiden de mediatietrainingen en coördineren de implementatie van 'De Vreedzame School' binnen onze gemeenschap.

3

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid (HB)

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Sparkel beschikt over een toegewijd team voor gedrag en werkhouding. Onze intern begeleider, gedragsspecialist en specialist meer- en hoogbegaafdheid werken nauw samen. Zij ondersteunen leerlingen bij het ontwikkelen van een optimale werkhouding en effectieve taakaanpak, zodat elk kind zijn of haar potentieel kan bereiken.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkelingsondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke motorische specialisten vast aan ons centrum verbonden zijn, bieden we ondersteuning waar nodig. De logopedist voert namelijk enkele keren per jaar screenings uit. Dit helpt bij het vroegtijdig signaleren van eventuele ontwikkelingspunten op het gebied van spraak, taal en communicatie.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor leerlingen met specifieke medische behoeften, zoals diabetes, werken wij samen met externe zorgverleners. De kinderthuiszorg is dagelijks aanwezig op het kindcentrum. Zij bieden ondersteuning op vaste tijden, om 10.15 uur en 12.30 uur, om ervoor te zorgen dat alle leerlingen de nodige medische zorg en persoonlijke verzorging ontvangen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Een kooklokaal.
Een HB-groep (meerkunnersgroep).
Kinderopvang (KDV)
Peuteropvang (POV)
Buiten Schoolse Opvang (BSO)

Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling bij Kindcentrum De Sparkel

Ontdek ons Passend Onderwijs Beleid

Kindcentrum De Sparkel is trots lid van Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond. Dit betekent dat we samen met andere scholen in de regio afspraken hebben gemaakt om passend onderwijs voor elk kind te realiseren. Ons ondersteuningsplan en de notitie basisondersteuning van SWV PO IJmond schetsen de kaders voor onze aanpak. Wij streven ernaar om kinderen uit de omgeving de mogelijkheid te bieden om dicht bij huis onderwijs te volgen. Centraal staat de ontwikkeling van elk kind, aangepast aan zijn of haar unieke talenten en mogelijkheden. Het vroegtijdig signaleren en in kaart brengen van ondersteuningsbehoeften is hierbij cruciaal. Dit doen we in nauwe samenwerking met u, de ouders, die we beschouwen als essentiële partners en ervaringsdeskundigen. Ons beleid focust op de individuele behoeften van het kind en de capaciteiten van onze school. Zo zorgen we voor een onderwijsleeromgeving die optimaal aansluit bij wat uw kind nodig heeft. Soms overstijgen deze behoeften onze reguliere mogelijkheden. In dergelijke gevallen zoeken we samen met u naar de beste oplossing. Dit kan extra ondersteuning op onze school betekenen, met hulp van middelen of expertise van het samenwerkingsverband. In uitzonderlijke gevallen bekijken we samen met u of een andere school beter kan voorzien in de onderwijsbehoefte van uw kind. Het samenwerkingsverband en ons schoolbestuur bieden hierbij ondersteuning. Toekomstgericht Onderwijs: Extra Ondersteuning voor Succes Bij Kindcentrum De Sparkel geloven we dat een positieve en veilige leeromgeving de basis vormt voor succes. Leerlingen die zich prettig voelen op school, ontwikkelen zich optimaal en met plezier. We observeren nauwlettend de individuele leerbehoeften van elke leerling. Ons onderwijsaanbod passen we hierop aan, en indien nodig, betrekken we gespecialiseerde externe partners om de best mogelijke ondersteuning te garanderen. Uw kind verdient de beste kansen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteit en Ontwikkeling: Ons Schoolplan bij Kindcentrum De Sparkel

Welke Educatieve Doelen Streef Kindcentrum De Sparkel Na?

Op Kindcentrum De Sparkel streven we naar een geïntegreerde aanpak voor kinderen van 0 tot 12 jaar, waarbij onderwijs en opvang naadloos op elkaar aansluiten. Onze thematische werkwijze, gebaseerd op de VierKeerWijzer methode, verrijkt de wereldoriëntatie van onze leerlingen. Met Effectieve Directe Instructie (EDI) bieden onze leerkrachten gestructureerde lessen, waarbij elk leerdoel duidelijk wordt gecommuniceerd, zodat leerlingen weten waar ze aan werken. Handelingsgericht werken (HGW) staat centraal: we stemmen ons onderwijs af op de individuele onderwijs- en basisbehoeften van elk kind, met aandacht voor zowel groepsanalyses als specifieke leerlingkenmerken.

Hoe Garandeert Kindcentrum De Sparkel de Behaalde Educatieve Resultaten?

Kwaliteitsborging vindt plaats door regelmatige klassenbezoeken van directie en intern begeleiders, en door intercollegiale consultaties waarbij leerkrachten van elkaar leren. Als onderdeel van IJmare, met de slogan 'Samen sterk voor goed onderwijs!', focussen wij op een kansrijke leeromgeving met hoge verwachtingen voor optimale leerlingontwikkeling. IJmare is een lerende organisatie die continu streeft naar verbetering, met medewerkers gericht op het creëren van blijvende impact op leren. Ons strategisch beleidsplan beschrijft hoe we samen bouwen aan kwalitatief sterk onderwijs, met aandacht voor vier kerngebieden: onderwijskundig leiderschap, professionele cultuur, didactisch vakmanschap en een positief pedagogisch klimaat. Binnen IJmare werken directeuren in leerteams samen, waarbij opbrengst- en ontwikkelgesprekken plaatsvinden, ondersteund door de directeur onderwijs en/of bestuurder. Thematisch onderzoek binnen deze leerteams evalueert de implementatie van IJmare's leidende principes, gericht op de vier eerder genoemde kerngebieden. Interne audits, uitgevoerd door een gespecialiseerd team met externe expertise, monitoren en verbeteren continu de onderwijskwaliteit en organisatie. Elke school wordt cyclisch geauditeerd, met jaarlijkse evaluaties en gesprekken met het bestuur. Bij zorgen of een 'onvoldoende' beoordeling volgt een herstelopdracht en eventueel herstelonderzoek. Bij significante zorgsignalen wordt een externe audit ingezet, met een daaropvolgend herstelplan. Jaarlijks vinden er tweemaal koersgesprekken plaats tussen directie en directeur onderwijs, met mogelijke deelname van de bestuurder, om de onderwijskwaliteit te borgen en te verbeteren. Teamscholingen worden afgestemd op onze jaarlijkse doelen, en het jaarplan van Kindcentrum De Sparkel documenteert en evalueert deze doelen. De medezeggenschapsraad (MR) is actief betrokken bij beleidsvorming en wordt om advies en instemming gevraagd.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum De Sparkel

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum De Sparkel geloven we in een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van elk kind. We creëren een naadloze doorgaande lijn tussen peuteropvang, basisonderwijs en buitenschoolse opvang. Dit zorgt voor een logische en soepele overgang, waarbij kennis wordt gedeeld en kinderen optimaal worden voorbereid op de toekomst. Onze school hanteert het programma 'De Vreedzame School'. Dit uitgebreide programma richt zich op sociale vaardigheden en democratisch burgerschap. De klas en de school worden gezien als een leefgemeenschap waar kinderen gehoord en gezien worden. Ze krijgen een stem, leren samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Dit bevordert onderlinge verantwoordelijkheid en openheid voor verschillen, wat essentieel is voor hun groei.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft Kindcentrum De Sparkel voor jonge kinderen?

Kindcentrum De Sparkel biedt diverse extra faciliteiten en programma's specifiek gericht op de vroege ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat naadloze integratie met kinderopvang en VVE-programma's.

Kindcentrum De Sparkel biedt diverse extra faciliteiten en programma's specifiek gericht op de vroege ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat naadloze integratie met kinderopvang en VVE-programma's.

Kinderopvang Diensten
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) & Peuteropvang
Geïntegreerd Kindcentrum

Met welke partners werkt De Sparkel samen voor het aanbod voor jonge kinderen?

Kindcentrum De Sparkel werkt nauw samen met Welschap Kinderopvang om een hoogwaardig en consistent aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en gedeelde expertise.

Kindcentrum De Sparkel werkt nauw samen met Welschap Kinderopvang om een hoogwaardig en consistent aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en gedeelde expertise.

Team | kindcentrum De Sparkel in Beverwijk | [2025] Schoolregister