Kindcentrum De Sleutelbloem in Beverwijk

Het team van Kindcentrum De Sleutelbloem in Beverwijk

Current section: team
Hoflanderweg 45
1947 Beverwijk

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De Sleutelbloem is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Sleutelbloem. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De Sleutelbloem bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Sleutelbloem bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De Sleutelbloem zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 79.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (79.2%)
Man (20.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Sleutelbloem. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12%)
25-35 jaar (28%)
35-45 jaar (24%)
45-55 jaar (28%)
55-65 jaar (8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De Sleutelbloem werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (62.5%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Management (4.2%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Sleutelbloem gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Vervanging van Leerkrachten: Ons Plan van Aanpak

Bij Kindcentrum De Sleutelbloem streven we naar continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht wegens ziekte, verlof of professionele ontwikkeling afwezig is, zorgen we voor een naadloze overname van de lessen. In eerste instantie zetten we hiervoor onze flexibele interne vervangingspool in, bestaande uit extra ondersteunend personeel. Ondanks onze inspanningen kan het lerarentekort ook ons raken, waardoor directe vervanging niet altijd mogelijk is. In dergelijke situaties hanteren wij een zorgvuldig stappenplan om de impact op uw kind te minimaliseren. Uw kind blijft altijd onder deskundig toezicht en krijgt kwalitatief goed onderwijs. Ons plan van aanpak omvat onder andere het slim verdelen van leerlingen over klassen, het inzetten van leraarondersteuners of onderwijsassistenten voor begeleiding na instructie, en het bieden van kansen aan leraren in opleiding (LIO) onder intensieve begeleiding. We bereiden elke dag voor en evalueren deze met hen. In uitzonderlijke gevallen waarin alle vervangingsopties zijn uitgeput, informeren wij u direct via een spoedbericht op Klasbord. Dit bericht bevat de nodige informatie zodat u weet wanneer uw kind niet naar school kan komen. Uw begrip en medewerking zijn hierbij essentieel voor een soepele voortgang.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Sleutelbloem werkt met onderwijsteams. Onderwijsteam 1-2-3, 4-5 en 6-7-8. De leerlingen zijn bij de start van het schooljaar ingedeeld in een stamgroep. De dag start en eindigt in de stamgroep. Een moment van aandacht, welkom geheten worden, reflecteren en het evalueren van de dag. Naast de stamgroep heeft elk kind een eigen mentor. De mentor is het eerste aanspreekpunt voor ouders en kind.

Groeperingsvormen

Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Begeleiding: Specialisten voor Optimale Leerlingontwikkeling op De Sleutelbloem

5

Taalontwikkeling en Rekenen: Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist voor lees- en spellingondersteuning
Rekenspecialist voor wiskundige vaardigheden
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdagende leertrajecten
Taalspecialist voor brede taalvaardigheid
Woordenschatspecialist voor rijke taalverwerving

Toelichting van de school:

Op Kindcentrum De Sleutelbloem zetten wij ons in voor een sterke basis in taal en rekenen. Onze gespecialiseerde leerkrachten bieden gerichte ondersteuning om elke leerling te helpen excelleren. Wij geloven in een aanpak op maat, waarbij we de unieke talenten en leerbehoeften van uw kind centraal stellen. Ontdek hoe onze experts uw kind naar een hoger niveau tillen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welzijn en Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor positief klassenmanagement
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor sociaal-emotionele uitdagingen
Specialist Coolplein voor welzijnsbevordering

Toelichting van de school:

Het sociaal-emotionele welzijn van uw kind is cruciaal voor een succesvolle schoolervaring. Kindcentrum De Sleutelbloem biedt gespecialiseerde begeleiding om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van veerkracht en zelfvertrouwen. Onze experts werken aan een veilige en ondersteunende leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd voelt. Wij stimuleren positieve interacties en effectieve copingstrategieën.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor aanpak van gedragsproblematiek
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor aangepaste studiemethoden
Specialist Coolplein voor verbetering van werkhouding

Toelichting van de school:

Een optimale werkhouding en een effectieve taakaanpak zijn essentieel voor leerresultaten. Kindcentrum De Sleutelbloem beschikt over specialisten die leerlingen ondersteunen bij het ontwikkelen van discipline en zelfstandigheid. Wij bieden praktische strategieën en begeleiding om leerlingen te helpen focussen en hun leerdoelen te bereiken. Onze aanpak bevordert een positieve en productieve leeromgeving.

1

Motorische Ontwikkeling: Actieve Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht bewegingsonderwijs voor sportieve vaardigheden

Toelichting van de school:

Beweging en sport dragen bij aan de algehele ontwikkeling van uw kind. Onze gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs zorgt voor een stimulerend en uitdagend lesprogramma. Wij moedigen alle leerlingen aan om actief deel te nemen en plezier te beleven aan sport en spel. Ontdek de voordelen van een gezonde motorische ontwikkeling op De Sleutelbloem.

0

Medische Zorg en Verzorging: Veiligheid en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Hoewel leerkrachten geen medicijnen toedienen, bieden zij wel eenvoudige hulp zoals het plakken van een pleister of het aanbrengen van zonnebrandcrème. Voor specifieke medische zorg of medicijngebruik tijdens schooltijd werken we nauw samen met ouders en volgen we protocollen. Individuele plannen garanderen deskundige opvolging en informatieverstrekking aan het schoolteam.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Het Sleutelplein; leerplein en bibliotheek
Groen schoolplein
Coolplein

Optimale Leerlingondersteuning op De Sleutelbloem

Onze Visie op Passend Onderwijs en Begeleiding

Kindcentrum De Sleutelbloem biedt een uitgebreid schoolondersteuningsprofiel dat de mogelijkheden voor leerlingen met diverse onderwijsbehoeften beschrijft. Als onderdeel van het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond, streven we naar thuisnabij onderwijs voor alle kinderen. Onze aanpak is gericht op de mogelijkheden van elk kind, met een veilige en stimulerende leeromgeving. We besteden veel aandacht aan zowel de cognitieve als de sociaal-emotionele ontwikkeling, zodat ieder kind zich thuis voelt en optimaal kan presteren. We hanteren een gestructureerde aanpak voor het volgen en begeleiden van leerlingen. Door middel van methodegebonden toetsen en het leerlingvolgsysteem IEP volgen we de voortgang nauwgezet. Voor de jongste leerlingen gebruiken we aanvullende systemen zoals 'KIJK!' om de ontwikkeling in kaart te brengen en de aanpak te personaliseren. Als een leerling extra ondersteuning nodig heeft, signaleren leerkrachten dit en bespreken dit met ouders. De zorgspecialist is het eerste aanspreekpunt voor leerkrachten, en indien nodig wordt de zorgcoördinator ingeschakeld voor een effectieve leerlingbespreking. De zorgcoördinator speelt een centrale rol in de begeleiding en het beheer van leerlinggegevens. Samen met zorgspecialisten en leerkrachten zorgt de zorgcoördinator voor een integrale aanpak van leerproblemen. Dit kan leiden tot handelingsplannen, gespecialiseerde begeleiding of, in uitzonderlijke gevallen, een verwijzing naar speciaal onderwijs. In het ondersteuningsteam werken we samen met ouders, interne en externe deskundigen om de beste zorg en begeleiding te garanderen. Dit team bespreekt de onderwijsbehoeften van leerlingen en adviseert over passende interventies. Soms is nader onderzoek nodig, wat zowel intern als extern kan plaatsvinden. De directeur neemt uiteindelijk beslissingen over leerjaarverlenging en verwijzingen, altijd in overleg met de betrokkenen. Kindcentrum De Sleutelbloem hecht waarde aan een proactieve samenwerking met het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond en externe partners. We streven naar inclusiever onderwijs, waarbij we expertise uit gespecialiseerd onderwijs en jeugdhulp benutten om aan de behoeften van alle kinderen te voldoen. Voor leerlingen met specifieke behoeften, zoals dyslexie of spraak-taalproblemen, bieden we gerichte ondersteuning. Onze dyslexiespecialist en samenwerking met organisaties als Auris garanderen deskundige begeleiding. Ook bieden we ondersteuning aan hoogbegaafde leerlingen met verdiepende en uitdagende lesstof. Bij langdurige ziekte of medicijngebruik volgen we strikte protocollen, opgesteld in samenwerking met ouders en medische professionals. De school blijft verantwoordelijk voor het onderwijs en de betrokkenheid van de zieke leerling. We streven ernaar om elk kind, ongeacht de omstandigheden, de best mogelijke onderwijservaring te bieden. We werken nauw samen met de JGZ GGD Kennemerland voor de gezondheid en ontwikkeling van onze leerlingen. De jeugdarts en jeugdverpleegkundige bieden ondersteuning en advies bij specifieke zorgen. Voor medische handelingen volgen we het basisprotocol 'Medische handelingen op scholen', met duidelijke afspraken en protocollen voor specifieke situaties. Op het 'Coolplein' bieden we gespecialiseerde ondersteuning aan leerlingen die moeite hebben met emotieregulatie. Een gespecialiseerde leerkracht helpt deze kinderen om hun gedrag te reguleren en biedt begeleiding om weer succesvol deel te nemen aan de les. We blijven ons aanbod aan extra ondersteuning continu verbeteren door een sterke samenwerking met het Samenwerkingsverband en het inzetten van externe deskundigen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Kindcentrum De Sleutelbloem

Welke Concrete Doelen Bevat Ons Schoolplan voor Kindcentrum De Sleutelbloem?

Bij Kindcentrum De Sleutelbloem streven we naar excellent onderwijs door een haalbaar en gedegen programma aan te bieden. Ons onderwijs is groepsdoorbrekend en leerjaardoorbrekend georganiseerd binnen vier gespecialiseerde onderwijsteams. We zetten lesmethoden en didactische aanpakken in die aansluiten bij de leerbehoeften van elk kind, met focus op rekenen, lezen, taal en spelling. De leerdoelen en succescriteria worden helder gecommuniceerd binnen de teams. We zorgen voor een veilige en stimulerende leeromgeving waarin leerlingen zich prettig voelen. Onze didactische aanpak, gebaseerd op het IGDI-model, faciliteert zowel convergente als divergente differentiatie. Pedagogisch handelen en klassenmanagement zijn geïntegreerd met de belevingswereld van het kind, vaak door thematisch werken. Leerlingen ontvangen feedback op hun leerproces (formatief evalueren) om betrokkenheid te vergroten. Het portfolio vervangt het traditionele leerlingenrapport, wat eigenaarschap bij kind en ouder bevordert. We onderhouden nauwe banden met ouders en de gemeenschap, inclusief samenwerking met peuteropvang en BSO voor brede schoolactiviteiten. Kindcentrum De Sleutelbloem stimuleert kansengelijkheid en het welzijn van alle leerlingen. Ter ondersteuning van leer- en ontwikkelingsbehoeften werken we samen met externe partners zoals het Jeugdteam en Kernteam. Om de achtergrondkennis van leerlingen te vergroten, onderhouden we contacten met organisaties als TTT, het Kanjerinstituut en Playing for Success. Ons team is continu in ontwikkeling en functioneert als een lerende, professionele organisatie. De ambities van Stichting Fedra, waar Kindcentrum De Sleutelbloem deel van uitmaakt, worden zichtbaar gemaakt in ons handelen en onze communicatie.

Hoe Zorgt Kindcentrum De Sleutelbloem Voor Continue Verbetering met de PDSA Cirkel?

Kindcentrum De Sleutelbloem hanteert de PDSA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) als kernonderdeel van ons Duurzaam Verbeteren beleid. Deze cyclus is een gestructureerd instrument om verbeteringen, veranderingen en implementaties duurzaam te verankeren in onze organisatie. De PDSA-cyclus zorgt voor een uniforme en herkenbare werkwijze voor al onze leerkrachten. Het is een essentieel instrument binnen onze 'Lerende School'-filosofie, dat ervoor zorgt dat geen stappen worden overgeslagen en processen zorgvuldig worden doorlopen. Dit waarborgt planmatig en doelmatig werken, waarbij realistische doelen worden gesteld op basis van onderzoek en analyse. Regelmatige evaluatie van deze doelen bepaalt de vervolgstappen. Kwaliteit wordt gezamenlijk gerealiseerd; iedereen binnen de PDSA-cyclus wordt uitgenodigd om input te leveren en invloed uit te oefenen. Professionele discussie en dialoog zijn hierbij cruciaal en worden meegenomen in onze plannen en evaluaties. De directie speelt een centrale rol in het planmatig werken. Door middel van dataverzameling uit gesprekken, onderzoeken en metingen wordt de realisatie van het schoolplan gemonitord. Jaarlijks wordt vanuit het schoolplan een jaarplan opgesteld met concrete activiteiten om de gestelde doelen te bereiken. Kwaliteitszorg is een continue cyclus van verbetering, waarbij we systematisch streven om 'de goede dingen nog beter te doen'. Onze missie en de ambities van het strategisch beleidsplan van Stichting Fedra zijn vertaald naar strategische doelen. Deze doelen worden in de jaarplannen en beleidsplannen omgezet in concrete, meetbare acties. Onderzoek en evaluatie vormen de basis voor het bepalen van de kwaliteit van ons onderwijs. Alleen door gedegen onderzoek kunnen we vaststellen 'wat goed is' en 'of het goede gedaan wordt'. Het bestuur verwacht van de directie een heldere presentatie en verantwoording van de schoolkwaliteit tijdens de halfjaarlijkse kwaliteitsgesprekken. Proactief onderzoek, monitoring van doelrealisatie en evaluatie van interventies stellen ons in staat om zwakke plekken tijdig te signaleren en aan te pakken.

Ontdek Ons Aanbod voor Jonge Kinderen: Peuteropvang en VVE

Toelichting van de school

Start uw kind met een voorsprong op Kindcentrum De Sleutelbloem. Onze peuteropvang heet uw kinderen van 2 tot 4 jaar van harte welkom. U kunt uw kind inschrijven voor twee tot maximaal vijf dagdelen per week. Dit aanbod is exclusief beschikbaar voor gezinnen woonachtig in de gemeente Beverwijk, wat zorgt voor een sterke lokale verbinding. Wij werken met het erkende Uk & Puk programma, een voorschoolse educatiemethode (VVE). Dit programma is speciaal ontworpen om de taalontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Een sterke taalbasis is essentieel voor een succesvolle start op de basisschool en draagt bij aan hun algehele ontwikkeling. Kinderen die extra taalondersteuning nodig hebben, kunnen op doorverwijzing van het consultatiebureau twee extra dagdelen gratis deelnemen aan onze peuteropvang. Het consultatiebureau beoordeelt de noodzaak van deze extra ondersteuning, zodat uw kind de best mogelijke begeleiding krijgt. Meer details vindt u op de website van Peutercentra Beverwijk. **Buitenschoolse Opvang (BSO) door Partou** Partou biedt een veilige en stimulerende omgeving voor kinderen na schooltijd. Kinderen kunnen kiezen uit diverse activiteiten, zoals buiten spelen, gezelschapsspellen, creatieve workshops of rustig lezen. Partou organiseert regelmatig leuke uitjes en boeiende projecten die bijdragen aan de ontwikkeling en het plezier van uw kind. Voor kinderen tot en met 6 jaar biedt Partou opvang in een kleine, knusse setting binnen De Sleutelbloem. Met maximaal 22 kinderen en twee vaste pedagogisch medewerkers per dag, garanderen we persoonlijke aandacht en een vertrouwde sfeer. Onze BSO-ruimte is gezellig ingericht en biedt kinderen na school de ruimte om te ontspannen, iets te eten en te drinken, en vervolgens deel te nemen aan diverse activiteiten. Kinderen vanaf 7 jaar zijn welkom bij de sportieve BSO van Partou op de Loenenlaan. Deze locatie ligt dichtbij Kindcentrum De Sleutelbloem en biedt, dankzij de grotere capaciteit, uitgebreide mogelijkheden voor sport, spel en beweging. Dit helpt kinderen om actief te blijven en nieuwe vaardigheden te ontwikkelen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijs en opvang is er voor peuters en kleuters op De Sleutelbloem?

Kindcentrum De Sleutelbloem biedt gespecialiseerde programma's voor de allerkleinsten. Dit omvat een hoogwaardige peuteropvang en een focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) met het Uk & Puk programma. Dit alles draagt bij aan een optimale start voor elk kind in ons kindcentrum.

Kindcentrum De Sleutelbloem biedt gespecialiseerde programma's voor de allerkleinsten. Dit omvat een hoogwaardige peuteropvang en een focus op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) met het Uk & Puk programma. Dit alles draagt bij aan een optimale start voor elk kind in ons kindcentrum.

Peuteropvang Beverwijk
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Kindcentra Beverwijk

Met welke externe partners werkt De Sleutelbloem samen voor kinderopvang?

Voor de continuïteit van zorg en educatie werkt Kindcentrum De Sleutelbloem samen met gerenommeerde partners. Zo bieden wij peuteropvang via Peuteropvang Calimero en na schooltijd is er de buitenschoolse opvang verzorgd door Partou.

Voor de continuïteit van zorg en educatie werkt Kindcentrum De Sleutelbloem samen met gerenommeerde partners. Zo bieden wij peuteropvang via Peuteropvang Calimero en na schooltijd is er de buitenschoolse opvang verzorgd door Partou.

Team | Kindcentrum De Sleutelbloem in Beverwijk | [2025] Schoolregister