de Bethelschool in Beverwijk

Het team van de Bethelschool in Beverwijk

Current section: team
Noorderwijkweg 92
1943 Beverwijk

Zie hier hoe het team van de Bethelschool is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van de Bethelschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past de Bethelschool bij jullie?

Ontdek hoe goed de Bethelschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij de Bethelschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.8%)
Man (18.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.5%)
Man (16.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij de Bethelschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.5%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (9.5%)
45-55 jaar (28.6%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (4.8%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25.6%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (18.3%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij de Bethelschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (23.8%)
Management (9.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor de Bethelschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op De Bethelschool: Een Duidelijke Aanpak

Op De Bethelschool streven we naar een continue leerervaring voor al onze leerlingen. Wanneer een leerkracht tijdelijk afwezig is, bijvoorbeeld door professionele ontwikkeling, ziekte of gepland verlof, zorgen wij voor een deskundige opvang. In eerste instantie zetten we onze interne flexibele schil van onderwijsondersteuners en extra leerkrachten in om de continuïteit te waarborgen. Ondanks onze inspanningen kan het landelijke lerarentekort soms uitdagingen met zich meebrengen bij het vinden van directe vervanging. Mocht dit zich voordoen, hanteren wij een helder stappenplan om de impact op de lesuren te minimaliseren. Dit kan inhouden dat klassen tijdelijk worden samengevoegd of dat leerkrachten, onderwijsassistenten en leraren in opleiding (LIO's) de instructie en begeleiding verzorgen. Indien deze flexibele oplossingen ontoereikend zijn, informeren wij u als ouders proactief over eventuele aanpassingen in het lesrooster. Wij begrijpen dat dit ongemak kan veroorzaken en doen er alles aan om dit tot een absoluut minimum te beperken. Uw kind kan rekenen op een structurele leeromgeving, zelfs tijdens onvoorziene omstandigheden. De Bethelschool overtreft het wettelijk verplichte aantal onderwijsuren ruimschoots. Met een extra marge van 20 lesuren per schooljaar per leerling, garanderen wij dat uw kind altijd voldoende onderwijsuren ontvangt om aan de leerplicht te voldoen. Dit biedt een solide vangnet voor alle schoolse activiteiten en zorgt voor een complete educatieve ontwikkeling.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepsverdeling Hoe komt de groepsverdeling tot stand? Jaarlijks op 1 februari worden de leerlingen van basisscholen ‘geteld’. Op 1 februari 2025 hadden we 295 leerlingen. Dit aantal is bepalend voor het budget (lumpsum) dat wij krijgen voor het schooljaar 2025-2026. In het bestuursformatieplan van Stichting Fedra staat op welke wijze de personele gelden per school worden besteed. Het formatieplan beschrijft o.a. hoe de organisatie van de school er uit ziet. In dit ‘functiebouwwerk’ staat hoeveel formatie de directie, onderwijzend personeel en onderwijsondersteunend personeel per school kost. De GMR heeft ingestemd met het bestuursformatieplan 2025-2026.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op de Bethelschool

0

Verbetering Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze toegewijde zorgcoördinator biedt leerkrachten waardevolle expertise en ondersteuning bij eventuele uitdagingen op het gebied van rekenen en lezen. Deze proactieve aanpak zorgt ervoor dat leerlingen die extra hulp nodig hebben, de juiste begeleiding krijgen om hun academische vaardigheden te ontwikkelen en te optimaliseren. Wij streven ernaar om een solide basis te leggen voor toekomstig succes in alle leergebieden.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Voor specifieke vragen omtrent de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen, kunnen leerkrachten rekenen op de gespecialiseerde kennis van onze gedragsspecialist. Deze samenwerking garandeert dat kinderen die extra aandacht nodig hebben, effectieve ondersteuning ontvangen om zich positief te ontwikkelen. Het welzijn en de brede ontwikkeling van elk kind staan centraal in onze schoolaanpak.

1

Optimale Gedragsvorming en Leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist biedt waardevolle ondersteuning aan leerkrachten bij het aanpakken van gedragsvraagstukken en het verbeteren van de werkhouding. Samen met de zorgcoördinator wordt een effectieve aanpak ontwikkeld om leerlingen te helpen zich optimaal te concentreren en hun leerdoelen te bereiken. Een positieve leeromgeving waarin elk kind zich veilig en gestimuleerd voelt, is onze prioriteit.

1

Stimulering Motorische en Lichamelijke Vaardigheden

Beschikbare specialisten:

Remedial teacher

Toelichting van de school:

Voor gerichte ondersteuning bij de motorische en lichamelijke ontwikkeling van leerlingen, kunnen leerkrachten terecht bij onze gespecialiseerde Remedial Teacher (MRT-specialist). Samen met de zorgcoördinator wordt er gekeken naar individuele behoeften en passende interventies. Wij geloven in een holistische benadering waarbij ook de fysieke ontwikkeling een belangrijke rol speelt.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij specifieke vragen met betrekking tot medische handelingen of persoonlijke verzorging, biedt onze zorgcoördinator ondersteuning en advies aan de leerkrachten. Voor gedetailleerde informatie over de procedures rondom verzorging en medicijngebruik, verwijzen wij u graag naar sectie 4.5 Extra informatie voor ouders. De veiligheid en het welzijn van alle leerlingen hebben de hoogste prioriteit op de Bethelschool.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Doe lab

Individuele Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling van de Bethelschool

Ons Toegewijde Zorgbeleid Uitgelegd

Optimale Ontwikkeling door Gerichte Ondersteuning De Bethelschool in Beverwijk streeft naar passend onderwijs voor alle leerlingen, ongeacht hun leerstijl of achtergrond. Ons uitgebreide zorg- en begeleidingssysteem is ontworpen om kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, zowel op academisch als sociaal-emotioneel vlak, optimaal te faciliteren. Door vroegtijdige signalering en gedegen diagnostiek, stellen we ons onderwijsaanbod voortdurend bij om aan te sluiten bij de unieke behoeften van elk kind. Onze toegewijde leerkrachten, in nauwe samenwerking met het zorgteam, vormen de kern van deze ondersteuning. De Rol van de Zorgcoördinator Onze zorgcoördinator is het centrale aanspreekpunt voor de ontwikkeling en implementatie van ons zorgbeleid. Deze professional ondersteunt leerkrachten bij het creëren van een gedifferentieerd lesaanbod en fungeert als een kritische klankbord. De zorgcoördinator begeleidt leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften en faciliteert constructieve gesprekken tussen ouders en leerkrachten wanneer er specifieke vragen zijn over de begeleiding. Samenwerking Binnen het Pedagogisch Team Het pedagogisch team, bestaande uit de schoolleiding en de zorgcoördinator, evalueert regelmatig de onderwijskundige en pedagogische voortgang binnen de klassen. Door klassenbezoeken en observaties identificeren we gezamenlijk mogelijke verbeterpunten en aanpassingen in het lesmateriaal en de lesmethoden. Dit proactieve proces stelt ons in staat om het onderwijsaanbod continu te optimaliseren. De Zorgkaart: Een Gezamenlijke Visie Voor leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, stellen we in overleg met de zorgcoördinator een 'zorgkaart' op. Dit document legt de wederzijdse verwachtingen vast tussen de school en ouders met betrekking tot de ondersteuning van het kind. De zorgkaart wordt periodiek geëvalueerd en indien nodig bijgesteld om optimale resultaten te garanderen. Ondersteuningsplannen en Aangepaste Leerdoelen In uitzonderlijke gevallen kan het pedagogisch team, in samenspraak met ouders, besluiten tot een doublure of het opstellen van een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP). Een OPP beschrijft specifieke, op het kind afgestemde leerdoelen en wordt regelmatig met ouders geëvalueerd. Deze maatwerkbenadering zorgt ervoor dat elk kind de uitdagingen aangaat die het beste bij zijn of haar ontwikkeling passen. Specifieke Leerproblemen: Dyslexie en Dyscalculie De Bethelschool hanteert specifieke protocollen voor de begeleiding van leerlingen met dyslexie en dyscalculie. Deze protocollen bieden gerichte ondersteuning voor kinderen die uitdagingen ervaren met taal en rekenen. Meer gedetailleerde informatie over onze aanpak is beschikbaar op onze website. Ondersteuning bij Langdurige Ziekte Bij langdurige ziekte blijft de Bethelschool de educatieve verantwoordelijkheid dragen. We onderhouden nauw contact met zowel leerlingen als ouders om sociaal-emotionele isolatie te voorkomen. Indien nodig schakelen we externe expertise in van onderwijsbegeleidingsdiensten of academische ziekenhuizen. Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond Als onderdeel van Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond (SWV IJmond) werken wij samen met scholen in de regio om ieder kind passend onderwijs te bieden. Dit samenwerkingsverband, dat zich uitstrekt van Limmen tot Santpoort, zorgt ervoor dat ook kinderen met complexere ondersteuningsbehoeften de juiste plek vinden, eventueel binnen speciaal (basis)onderwijs. Integrale Kindcentra (IKC's) binnen SWV IJmond Binnen het SWV IJmond zijn er twee locaties die als Integraal Kindcentrum (IKC) fungeren: De Zeearend in Beverwijk en De Boekanier in Velsen. Deze IKC's bieden een geïntegreerde aanpak van speciaal basisonderwijs, speciaal onderwijs en gespecialiseerde hulpverlening, wat een holistische ondersteuning voor kinderen garandeert. Verwijzing naar Speciaal (Basis)Onderwijs Elke school binnen SWV IJmond heeft een ondersteuningsteam dat bestaat uit vertegenwoordigers van de school, het samenwerkingsverband en externe deskundigen. Dit team bepaalt, in samenwerking met de leerkracht en zorgcoördinator, de meest geschikte ondersteuning. In gevallen waar een kind beter gedijt in speciaal (basis)onderwijs, wordt een zorgvuldig verwijzingstraject gestart, waarbij ouders nauw betrokken zijn. Samenwerking met GGD Kennemerland De Bethelschool collaborateert nauw samen met de afdeling Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Kennemerland. Een toegewijde jeugdarts en jeugdverpleegkundige monitoren de groei en ontwikkeling van onze leerlingen, met vaste controles in groep 2 en groep 7. Ouders ontvangen tijdig informatie over deze consultaties. Consultatie en Advies via JGZ De jeugdarts en jeugdverpleegkundige kunnen worden ingeschakeld voor overleg tussen ouders en school, en bieden anoniem advies over de beste vervolgstappen voor leerlingen. De jeugdarts adviseert ook bij schoolverzuim. Ouders kunnen zelf ook afspraken maken met de JGZ voor vragen over opvoeding en gezondheid. Contactgegevens JGZ Kennemerland Voor vragen over gezondheid, opgroeien, opvoeding en ouderschap kunt u contact opnemen met de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) van GGD Kennemerland. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:30-12:30 uur en 13:15-17:00 uur via 023-7891777 of frontofficejgz@vrk.nl. Meer informatie vindt u op de website van de GGD. Professionele Hulp via Socius Maatschappelijk Dienstverleners De Bethelschool werkt ook samen met Socius Maatschappelijk Dienstverleners en het Centrum voor Jeugd en Gezin om ouders te ondersteunen bij vragen over het welzijn van hun kinderen. Schoolondersteuningsprofiel (SOP) Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft de brede ondersteuning die wij bieden aan leerlingen met leerproblemen zoals dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid of sociaal-emotionele uitdagingen. Voor complexere behoeften werken we samen met externe partners. Het volledige SOP is in te zien op onze website. Toekomstvisie op Extra Ondersteuning De Bethelschool zet zich in voor thuisnabij onderwijs en een optimale ontwikkeling van elk kind, passend bij zijn of haar mogelijkheden. Tijdig signaleren en in kaart brengen van ondersteuningsbehoeften, in nauwe samenwerking met ouders als ervaringsdeskundigen, staat centraal. We evalueren continu de mogelijkheden van onze school om de ondersteuning te bieden die elk kind verdient.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan op de Bethelschool

Welke ambitieuze doelen streeft de Bethelschool na met haar schoolplan?

Het strategische schoolplan van de Bethelschool vormt de ruggengraat van ons onderwijskundig en personeelsbeleid. Dit beleidsdocument, dat eens in de vier jaar wordt geactualiseerd, beschrijft onze visie op kwaliteitszorg en onderwijsontwikkeling. De doelstellingen in ons schoolplan sluiten naadloos aan bij de kernthema's van het Koersplan van Stichting Fedra voor de periode 2025-2028. Deze thema's zijn: hoogwaardig onderwijs, de school als integraal onderdeel van de omgeving, het stimuleren van een leven lang leren bij zowel leerlingen als personeel, en het verstevigen van Fedra als een herkenbaar en sterk merk. Meer gedetailleerde informatie over onze toekomstgerichte doelen is te vinden op onze officiële website: www.bethelschool.nl.

Hoe realiseert de Bethelschool haar onderwijsdoelen en waarborgt zij de kwaliteit?

De Bethelschool committeert zich aan continue kwaliteitsverbetering, met een specifieke focus op het verhogen van leerresultaten in lezen, taal en rekenen door middel van effectief opbrengstgericht werken. Dit doen we intern door gerichte nascholing voor ons team, met een jaarlijkse evaluatie van ons onderwijsbeleid en door de landelijke referentieniveaus voor taal en rekenen als leidraad te nemen voor ons onderwijsaanbod. We analyseren regelmatig de onderwijsresultaten om onze aanpak te optimaliseren. Als basis voor ons onderwijsaanbod in Nederlandse taal en rekenen & wiskunde hanteren we de door het ministerie vastgestelde referentieniveaus. Deze niveaus specificeren de essentiële kennis en vaardigheden die leerlingen moeten beheersen. Niveau 1F en 1S, relevant voor het einde van het basisonderwijs, screenen we nauwkeurig in onze lesmethodes. Indien nodig vullen we deze aan om optimale aansluiting te garanderen. De school monitort en verantwoordt de behaalde onderwijsresultaten middels de CITO Leerling in Beeld toetsen en de IEP Doorstroomtoets voor groep 8. Na de CITO-toetsweken presenteren de zorgcoördinator en directeur een gedetailleerde analyse van de opbrengsten. Door middel van dwarsdoorsneden, trendanalyses en groepsanalyses brengen we de schoolkwaliteit in kaart en toetsen we deze aan vastgestelde kwaliteitsnormen. Waar nodig passen we het onderwijs aan voor specifieke groepen, leerjaren of vakgebieden. De resultaten van de CITO-toetsen voor de groepen 3 tot en met 7 bevinden zich over het algemeen op het niveau van het landelijk gemiddelde. We signaleren wel verschillen tussen groepen en vakgebieden, waarop wij als team actief sturen. Door deze toetsresultaten zorgvuldig te analyseren in teamvergaderingen, passen we ons aanbod en onze didactische werkwijzen continu aan. Zo waarborgen we de kwaliteitsverbetering en optimale leerresultaten voor al onze leerlingen. Om onze kwaliteit continue te waarborgen, verzamelen we actief feedback van alle betrokkenen. We voeren een 'Ouder Tevredenheids Onderzoek' uit, waarvan de meest recente afname plaatsvond in het voorjaar van 2025. Daarnaast organiseren we een 'Medewerkers Onderzoek' om de tevredenheid en ontwikkelpunten binnen ons team in kaart te brengen.

Ontdek ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen in Beverwijk

Toelichting van de school

De Bethelschool in Beverwijk biedt een warm welkom aan jonge kinderen, ook al is het geen officiële VVE-school. We geloven sterk in de kracht van samenwerking en werken daarom nauw samen met diverse gerenommeerde peuterspeelzalen in de regio. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat uw kind optimaal wordt voorbereid op de basisschool. We delen kennis en expertise om een soepele overgang te garanderen, waarbij de ontwikkeling en het welzijn van uw kind centraal staan.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt De Bethelschool voor jonge kinderen?

De Bethelschool richt zich op een brede basis voor alle jonge kinderen en biedt geen specifiek extra programma aan. Onze focus ligt op een soepele overgang vanuit de peuterspeelzaal naar de basisschool. We zorgen voor een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen zich kunnen ontwikkelen en voorbereiden op het leerproces.

Met welke kinderopvangpartners werkt De Bethelschool samen voor het jonge kind?

De Bethelschool onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande kinderopvangorganisaties in Beverwijk. Deze partnerschappen zijn essentieel om een doorlopende leerlijn te waarborgen. Onze samenwerkingspartners zijn: Stichting Kinderopvang Beverwijk, Kinderopvang Beverwijk Partou en Welschap Kinderopvang. Samen zorgen we voor een optimale start voor uw kind.

De Bethelschool onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande kinderopvangorganisaties in Beverwijk. Deze partnerschappen zijn essentieel om een doorlopende leerlijn te waarborgen. Onze samenwerkingspartners zijn: Stichting Kinderopvang Beverwijk, Kinderopvang Beverwijk Partou en Welschap Kinderopvang. Samen zorgen we voor een optimale start voor uw kind.

Team | de Bethelschool in Beverwijk | [2025] Schoolregister