
De resultaten van de Bethelschool in Beverwijk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van de Bethelschool, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past de Bethelschool bij jullie?
Ontdek hoe goed de Bethelschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Beheersing op de Bethelschool
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau bereiken. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten van de Bethelschool
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit niveau bereikt aan het einde van groep acht. De inspectie stelt voor elke basisschool individueel een streefpercentage vast, gebaseerd op de specifieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de officiële signaleringswaarde voor het streefniveau van de school, een indicator van de onderwijskwaliteit en ambitie.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van de Bethelschool?
Transitie naar het Voortgezet Onderwijs: Richtinggevend Advies voor Uw Kind. Bij De Bethelschool in Beverwijk begeleiden we uw kind zorgvuldig naar het voortgezet onderwijs. Vanaf groep 3 volgen we de ontwikkeling met de CITO LIB-grafieken. Hierdoor zien we hoe uw kind presteert ten opzichte van het landelijk gemiddelde. Ons doel is om altijd kansrijk te adviseren, rekening houdend met de groeipotentie van uw kind. Wij zijn er trots op dat de scholen voor voortgezet onderwijs onze eindadviezen als zeer accuraat en passend beoordelen. Dit bevestigt onze toewijding aan een optimale voorbereiding op het vervolgonderwijs van uw kind.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op de Bethelschool
Op de Bethelschool in Beverwijk leren kinderen 'Samen spelen, samen werken, leren leren, leren leven'. Onze opvoedingsdoelen zijn gericht op een brede persoonlijke ontwikkeling. We stimuleren zelfstandigheid, een actieve deelname aan de maatschappij en het omgaan met verschillen vanuit gelijkwaardigheid. Plezier in leren en leven staat centraal. In een veilige, respectvolle en stimulerende omgeving, waar rust en waardering heersen, kunnen kinderen hun talenten volledig ontdekken. Wij werken vanuit de kernprincipes van relatie, competentie en autonomie om deze optimale leeromgeving te waarborgen. Competentie betekent geloven in eigen kunnen. Autonomie is het vermogen om zelfstandig dingen te ondernemen. Relatie is het gevoel dat anderen betrokken zijn bij wie je bent, hoe je je gedraagt en wat je doet.
Respect voor elkaar
Persoonlijke aandacht
Ontwikkelen van zelfvertrouwen
Hoe bevordert de Bethelschool de sociale ontwikkeling van leerlingen?
De Bethelschool creëert een positief en veilig klassenklimaat waarin elk kind met plezier kan leren en spelen. Dit wordt bereikt door groepsvormende activiteiten en het gezamenlijk opstellen van duidelijke klassenregels. Burgerschapsvorming is een belangrijk onderdeel van ons onderwijs, met aandacht voor levensbeschouwing en culturele tradities, zoals de vieringen rond Kerst en Pasen. Hierbij gebruiken we diverse prentenboeken en verhalen. Om sociaal-emotionele vaardigheden te versterken, maken we in alle groepen gebruik van de methode 'Kwink'. Kinderen leren hun emoties te herkennen, benoemen en ermee om te gaan. Ze ontwikkelen vaardigheden zoals zelfmotivatie, empathie en actief luisteren. In de bovenbouw focussen we op actief burgerschap, sociale integratie en mediawijsheid. Ouders worden via de nieuwsbrief geïnformeerd over de inhoud van 'Kwink'. Voor groep 1, 2 en 3 gebruiken we aanvullend 'De doos vol gevoelens', een speelse methode om kinderen te helpen gevoelens te herkennen, begrijpen en uiten. We stimuleren openheid naar de samenleving door actuele gebeurtenissen te bespreken en wekelijks naar het Jeugdjournaal te kijken (groep 4-8). Aardrijkskunde en geschiedenis bieden oriëntatie op de wereld, zowel dichtbij als veraf, vroeger en nu, met aandacht voor cultureel erfgoed. De Bethelschool adopteert het verzetsmonument aan het Westerhoutplein en leerlingen leggen op 4 mei een krans. Regelmatig ontvangen we gasten in de klas en gaan de kinderen op bezoek bij externe organisaties. Dit helpt hen omgaan met gastvrijheid, communicatie en gepast gedrag. Excursies vergroten hun bekendheid met de samenleving. Onze geschiedenismethode behandelt maatschappelijke verhoudingen en staatsinrichting. Via 'Kwink' leren kinderen over actief burgerschap, de democratische rechtsstaat en politieke besluitvorming. Ze ontwikkelen vaardigheden en houdingen voor actieve deelname aan de samenleving en verkennen hun identiteit en die van anderen, inclusief levensbeschouwelijke waarden. Als school fungeren we als oefenplaats voor gewenst gedrag, waarbij volwassenen het goede voorbeeld geven.
Welke methoden gebruikt de Bethelschool voor het monitoren van sociale opbrengsten?
De Bethelschool monitort sociale opbrengsten met behulp van de volgende registratievormen:
- Zien
- Sociogram
Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden op de Bethelschool toegepast?
De Bethelschool maakt gebruik van de volgende methoden voor sociaal-emotioneel leren:
- Een doos vol gevoelens
- Kwink
- Grip op de groep
Inspectierapport Bethelschool: Resultaten en Kwaliteit
De Bethelschool in Beverwijk wordt periodiek getoetst door de onderwijsinspectie. Dit gebeurt middels een kwaliteitsonderzoek dat de onderwijsontwikkeling en de betrokkenheid van de school bij kwaliteitsverbetering evalueert. In november 2011 behaalde onze school een uitstekend beoordelingsresultaat. De inspectie stelde vast dat de leerresultaten van onze leerlingen, rekening houdend met hun achtergrondkenmerken, voldoen aan de gestelde verwachtingen. Sinds dit bezoek ontvangt de Bethelschool jaarlijks een basisarrangement, wat aangeeft dat de inspectie geen aanleiding ziet voor aanvullend toezicht op ons onderwijs. U kunt het volledige inspectierapport online inzien. Het rapport is beschikbaar op de website van de Inspectie van het Onderwijs (www.owinsp.nl), op de officiële website van de Bethelschool (www.bethelschool.nl), en tevens via de speciale app van onze school voor een snelle toegang.