Basisschool De Kleine Beer in Berlicum

Het team van Basisschool De Kleine Beer in Berlicum

Current section: team
Westerbroek 2
5258 Berlicum

Zie hier hoe het team van Basisschool De Kleine Beer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Kleine Beer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Kleine Beer bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Kleine Beer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Kleine Beer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 71.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (71.4%)
Man (28.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Kleine Beer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (37.5%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Kleine Beer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (50%)
Direct ondersteunend personeel (33.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (16.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Kleine Beer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Personeel: Onze Aanpak bij Afwezigheid

Bij Basisschool De Kleine Beer zetten we vol in op een naadloze continuïteit van het onderwijs. Wanneer een leerkracht afwezig is wegens verlof, streven we ernaar om de vervanging primair intern te organiseren. Dit zorgt voor stabiliteit in de klas en behoud van de vertrouwde leeromgeving. Onze interne flexibiliteit garandeert dat uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde en betrokken professional. Mocht interne vervanging onverhoopt niet mogelijk zijn, dan zoeken we direct naar de best passende externe oplossing.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

algemeen onderwijs
100%

Leerjaar 3 t/m 8

Lezen
24.8%
Rekenen/wiskunde
20.1%
Taal
18.8%
Wereldoriëntatie
16.8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
8.1%
Bewegingsonderwijs
8.1%
Engelse taal
3.4%

Extra mogelijkheden op deze school

Technieklokaal
Gymlokaal
Kinderdagverblijf, Smartroom, drama-toneellokaal in wording.

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool De Kleine Beer

Hoe Basisschool De Kleine Beer leerlingen extra begeleiding biedt

Bij Basisschool De Kleine Beer geloven we in een onderwijsaanpak die is afgestemd op de individuele behoeften van elke leerling. Binnen ons leerstofjaarklassensysteem bieden we klasoverstijgende ondersteuning aan leerlingen die extra uitdaging of begeleiding nodig hebben. Onze expertise omvat diverse methoden zoals pre- en reteaching, compacten en verrijken, en verlengde instructie. We creëren extra verwerkingstijd en zorgen ervoor dat de leerstof centraal staat in ons handelen. Door opbrengstgericht te werken, passen we ons onderwijsaanbod flexibel aan de ontwikkelingsvraag van uw kind aan. We hanteren een gedegen zorgstructuur om uitval te minimaliseren. Dit omvat gedetailleerde groepsoverzichten en groepsplannen voor lezen, spelling en rekenen. Indien nodig stellen we individuele handelingsplannen op, waarvan de inzet u kunt terugvinden in ons zorgplan. Ontwikkelperspectieven worden opgesteld voor leerlingen die baat hebben bij aangepast onderwijs, gebaseerd op hun specifieke onderwijs- en ondersteuningsbehoeften.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan op De Kleine Beer

Welke ambitieuze doelen staan centraal in ons schoolplan?

Op Basisschool De Kleine Beer stimuleren we een actieve professionele dialoog over eigenaarschap binnen ons onderwijsproces, met een sterke focus op kwaliteitsborging. We volgen een gestructureerde cyclus van meten en verbeteren om de kwaliteit van ons onderwijs en leerproces continu te waarborgen. Jaarlijks voeren we een interne kwaliteitsmeting uit, waarbij ons gehele team betrokken is. Dit wordt aangevuld met collegiale visitaties. Een collega schoolleider beoordeelt onze school met dezelfde kwaliteitsmonitor, inclusief klassenbezoeken, om een helder beeld te krijgen van onze huidige prestaties. Deze observaties, gezamenlijk met directie en intern begeleider, kunnen gericht worden op specifieke schoolvragen. Daarna volgt een constructief feedbackgesprek tussen de schoolleiders. De interne metingen worden ondersteund door een kwaliteitsmonitor die uniform is voor alle scholen binnen Stroomm. Een extern onderwijsadviesbureau analyseert de resultaten op Stroomm-niveau, waarna onze bovenschoolse werkgroep Kwaliteit conclusies trekt en verbeteracties formuleert. Deze bevindingen, samen met resultaten van toetsen zoals Cito, worden verwerkt in onze trendanalyse en het Schooljaarplan. Dit resulteert in een jaarlijkse schoolzelfevaluatie. Op basis van deze evaluatie stellen we concrete verbeterdoelen en -activiteiten op, die we vastleggen in ons schoolplan en Schooljaarplan voor zowel de lange (4 jaar) als korte termijn (1 jaar). Elke leerkracht vertaalt de schoolbrede verbeterdoelen naar persoonlijke ontwikkeldoelen in zijn of haar Professionele Ontwikkelplan (POP). Met behulp van observaties en kijkwijzers evalueren we jaarlijks het professionele handelen van elke leerkracht, in lijn met de schoolse verbeterdoelen.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen effectief?

We hanteren de PDCA-cyclus om onze meerjarendoelen te vertalen naar concrete jaarplannen en deze vervolgens te evalueren. Afspraken per vakdomein worden vastgelegd in duidelijke Kwaliteitskaarten, die onderdeel uitmaken van onze vierjarige kwaliteitscyclus.
Team | Basisschool De Kleine Beer in Berlicum | [2025] Schoolregister