Treehouse Tree of Infinity
Zuiderparklaan 45
2662 AD Bergschenhoek

Schoolweging

Schoolweging
24.12
Spreiding
5.58

De schoolweging van Treehouse Tree of Infinity is 24,12 , met een spreiding van 5,58 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Een perfecte score van 100% op het fundamenteel niveau (vs. 97.34% regio) toont aan dat alle leerlingen de basisvaardigheden beheersen. De school overschrijdt hiermee ruim de inspectienorm van 85%, wat consistent is over meerdere jaren.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Met 88.9% behaalt de school ruimschoots haar streefniveau (signaleringswaarde: 56.2%). Dit percentage overtreft regionale peers (66.85%) en benadrukt de kwaliteit van adaptief onderwijs, ondanks de complexe spreiding in schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De school hanteert een bijzonder adviesprofiel: 100% van de uitstroom valt onder 'Overig', wat wijst op maatwerkadviezen voor specifieke onderwijstrajecten. Dit contrasteert met regionale trends waar 86% van de adviezen richting vmbo-t, havo of vwo gaat. Mogelijk speelt het kleine cohort (4 leerlingen) en de focus op gepersonaliseerde leerlijnen hierin een rol.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
154

Schooladvies vergelijking

Grafiek

Grafiek laden...

Van de uitgestroomde leerlingen presteert 25% boven hun geïndividualiseerde advies, terwijl 0% onder presteert. Dit duidt op voorzichtige advisering met ruimte voor groei, passend bij het ‘growth mindset’-beleid dat beschreven staat in het schoolplan.