Openbare Basisschool de Kraaienboom in Benningbroek

Het team van Openbare Basisschool de Kraaienboom in Benningbroek

Current section: team
Kreek 14
1654 Benningbroek

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool de Kraaienboom is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool de Kraaienboom. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool de Kraaienboom bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool de Kraaienboom bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool de Kraaienboom zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool de Kraaienboom. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (16.7%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool de Kraaienboom werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (20%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool de Kraaienboom gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool de Kraaienboom

Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht door ziekte, streven wij ernaar om direct een gekwalificeerde vervanger te regelen voor de betreffende groep. Het vinden van geschikte invallers is echter een uitdaging door het huidige lerarentekort. Indien een directe invalkracht niet beschikbaar is, volgen wij een zorgvuldig stappenplan. Eerst onderzoeken we de mogelijkheid om de lesgevende taken tijdelijk over te dragen aan een beschikbare leerkracht, leerkrachtondersteuner of onderwijsassistent. Dit waarborgt continuïteit in het onderwijs voor uw kind. Als dit niet haalbaar is, kijken we naar het opdelen van de klas over andere bestaande groepen. Deze optie minimaliseert de impact op de dagelijkse routine van onze leerlingen. Pas wanneer deze oplossingen niet mogelijk zijn, overwegen we als laatste redmiddel om de betreffende groep tijdelijk naar huis te sturen. Bij een eventuele thuissituatie informeren we ouders direct via Parro, om samen de beste opvang te regelen. Mocht thuisopvang onverhoopt niet lukken, dan bieden wij altijd een veilige opvangplek op school onder begeleiding van een van onze teamleden. We hanteren hierbij een maximale periode van twee aaneengesloten dagen voor thuissituaties. In het geval van langdurige afwezigheid zonder directe vervanging, of indien de bovengenoemde maatregelen niet volstaan, maken we gebruik van ons noodplan. Dit plan bevat alternatieve oplossingen om de onderwijskwaliteit te blijven garanderen. We streven ernaar om onderwijsverstoringen tot een minimum te beperken.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Subsidie van de gemeente Medemblik maakt het mogelijk het muziekonderwijs een impuls te geven. Wij hebben hiervoor een muziekdocent op school die twee-wekelijks muziekles geeft aan de groepen 1 t/m 8. Voor de muzieklessen wordt gebruik gemaakt van de methode 123 Zing.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool de Kraaienboom

3

Taal- en Rekenspecialisten: Boost uw Kind's Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor lees- en spellingsvaardigheden
Kwaliteitscoördinator voor onderwijsverbetering

Toelichting van de school:

Op Openbare Basisschool de Kraaienboom bieden we gerichte hulp voor taal- en rekenvaardigheden. Leerlingen met leesproblemen op zorgniveau 3 ontvangen extra begeleiding met methodes als Ralfi en Estafette. Voor leerlingen met ernstige dyslexie stellen we hulpmiddelen beschikbaar, zoals voorleessoftware, om lezen en schrijven te ondersteunen. Bij rekenproblemen, waaronder dyscalculie, zetten we speciale rekenmachines, getalkaarten en een opzoekboek in. Met een persoonlijk handelingsplan en aangepaste lesprogramma's, met name vanaf groep 6, ondersteunen we leerlingen met ernstige rekenproblemen of dyscalculie via de RekenRoute methode.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Leergedrag: Een Positieve Schoolervaring

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal welzijn
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor talentontwikkeling
Kwaliteitscoördinator voor schoolbreed beleid

Toelichting van de school:

Wij bevorderen de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen, zodat ze goed kunnen omgaan met leeftijdsgenoten en uitdagingen. Lessenseries zoals 'De Vreedzame School' worden vanaf groep 1/2 aangeboden om positief sociaal gedrag te stimuleren. Onze School Maatschappelijk Werker biedt individuele begeleiding voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Neem contact op met de leerkracht van uw kind voor meer informatie over onze sociaal-emotionele ondersteuningsprogramma's.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimaliseer het Leerproces

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Specialist meer- en hoogbegaafdheid voor uitdagende leertrajecten
Kwaliteitscoördinator voor effectieve onderwijsaanpak

Toelichting van de school:

Onze school biedt gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. Leerlingen met specifieke behoeften op deze gebieden ontvangen gerichte begeleiding van onze gedragsspecialisten en kwaliteitsمدewerker. We streven naar een optimale leeromgeving waarin elke leerling succesvol kan zijn.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Kwaliteitscoördinator voor gymlessen
Leerkracht lichamelijke opvoeding met gespecialiseerde MRT-training

Toelichting van de school:

Onze school hecht belang aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Met gespecialiseerde gymlessen en begeleiding door onze leerkracht lichamelijke opvoeding stimuleren we een gezonde levensstijl en motorische vaardigheden. We zorgen voor een breed aanbod aan bewegingsactiviteiten.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid en Welzijn Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Openbare Basisschool de Kraaienboom volgt strikte protocollen voor medicatie en medisch handelen. Onze school is deels rolstoeltoegankelijk en beschikt over een invalidentoilet voor extra comfort. Met ondersteuning van Ziezon zorgen we dat langdurig zieke leerlingen zoveel mogelijk deel kunnen blijven uitmaken van het schoolleven. Bovendien zijn er twee BHV'ers (Bedrijfshulpverleners) aanwezig voor de veiligheid.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Peuterspeelzaal Berend Botje

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elk Kind op De Kraaienboom

Ontdek Ons Toegewijde Ondersteuningsaanbod

Bij Openbare Basisschool de Kraaienboom geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op onderwijs dat aansluit bij zijn of haar individuele behoeften. Ons schoolondersteuningsprofiel, dat we jaarlijks actualiseren, beschrijft gedetailleerd hoe wij passend onderwijs realiseren door samenwerking en specialistische hulp. Onze interne expertise wordt versterkt door een toegewijde kwaliteitscoördinator. Daarnaast werken we nauw samen met externe specialisten zoals orthopedagogen, P2O-ers en schoolmaatschappelijk werkers via ons samenwerkingsverband. Kinderen die extra uitdaging zoeken, profiteren van gespecialiseerde programma's voor hoogbegaafdheid, verzorgd door dit samenwerkingsverband. Ons onderwijsaanbod omvat essentiële ontwikkelingsgebieden zoals hoogbegaafdheid, spraak- en taalontwikkeling, sociale vaardigheden en het waarborgen van sociale veiligheid op school. Wij zetten ons in voor een veilige en stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen. **Het Ondersteuningsteam: Samen Werken aan Succes** Indien uw kind extra ondersteuning nodig heeft, komt ons multidisciplinaire ondersteuningsteam (OT) bijeen. Dit team, bestaande uit ouders, de schooldirecteur, kwaliteitscoördinator, leerkrachten, schoolmaatschappelijk werker, orthopedagoog en P2O-er, komt vijf keer per jaar bijeen. Wij bespreken de specifieke ondersteuningsbehoefte van uw kind en bepalen de meest effectieve aanpak, altijd in nauw overleg met u. De besprekingen richten zich op de vraag of de school zelf de benodigde hulp kan bieden, of externe expertise ingeroepen moet worden, of aanvullend onderzoek, zoals door een psycholoog of orthopedagoog, noodzakelijk is. Uw betrokkenheid en input zijn hierbij cruciaal. **Samenwerking met Externe Deskundigen: Duidelijke Afspraken** Wij waarderen uw initiatief om externe deskundigen in te schakelen ten behoeve van uw kind. Om een optimale samenwerking te garanderen, vragen wij u rekening te houden met de volgende criteria voor het betrekken van externe onderzoeksresultaten bij onze aanpak: * Het onderzoek dient te zijn uitgevoerd door een gekwalificeerde en onafhankelijke deskundige. * De deskundige dient aantoonbare ervaring te hebben met basisschoolleerlingen. * Onze school moet input kunnen leveren in het formuleren van de onderzoeksvraag. * Wij dienen zowel mondeling als schriftelijk volledig geïnformeerd te worden over de onderzoeksresultaten. Indien een extern gekozen deskundige niet aan deze criteria voldoet, behoudt de school zich het recht voor om de onderzoeksresultaten niet integraal over te nemen. **Vormingsonderwijs: Keuzevrijheid voor Ouders** Als openbare basisschool bieden wij, conform de wet, de mogelijkheid tot het volgen van vormingsonderwijs op verzoek van ouders. Deze lessen, zoals godsdienst- en levensbeschouwelijk vormingsonderwijs, vinden plaats binnen schooltijd maar vallen buiten de directe verantwoordelijkheid van de school. Ze complementeren onze eigen lessen over geestelijke stromingen en burgerschapsvorming, mede gebaseerd op de Kanjertraining. Indien minimaal zeven ouders interesse tonen, kunnen wij wekelijkse lessen van drie kwartier organiseren, verzorgd door een bevoegde docent van een specifieke levensbeschouwing. U kunt kiezen uit boeddhistisch, hindoeïstisch, humanistisch, islamitisch, katholiek of protestants-christelijk vormingsonderwijs. Deze lessen zijn kosteloos voor zowel u als de school. Meer informatie vindt u op www.vormingsonderwijs.nl. **Toekomstvisie: Continue Verbetering van Ondersteuning** Binnen onze school hanteren we een handelingsgerichte aanpak, waarbij elke zes weken een evaluatie plaatsvindt om zorgbehoeften te bespreken en actie te ondernemen. Wij streven ernaar deze zorg continu te verbeteren en waar nodig specialisten in te schakelen om onze leerlingen de best mogelijke begeleiding te bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan De Kraaienboom: Onze Ambitie

Wat zijn de doelen van ons schoolplan 2023-2027?

Ons schoolplan 2023-2027 bevat de ambitieuze doelen die de komende vier jaar centraal staan voor Openbare Basisschool de Kraaienboom. We focussen op continu verbeteren van het didactisch handelen van onze leerkrachten en zorgen dat de leeropbrengsten aansluiten bij de behoeften van onze leerlingen. Onze kwaliteitszorg is planmatig en cyclisch, met constante aandacht voor de ontwikkeling van elke leerling. We streven naar een professionele organisatie waar visie en beleid rondom burgerschap en digitale geletterdheid helder zijn uitgewerkt. Voor schooljaar 2025-2026 zetten we in op het versterken van begrijpend lezen, het aanscherpen van onze zorgstructuur en het monitoren van onze nieuwe wereldoriëntatiemethode. Ook werken we aan een passend aanbod voor sociaal-emotionele ontwikkeling, waarbij we goede resultaten op 1S/2F-niveau nastreven.

Hoe waarborgt De Kraaienboom de gestelde onderwijsdoelen?

Binnen de Allure scholen draagt de directeur de eindverantwoordelijkheid voor kwaliteitszorg, ondersteund door directe communicatie en observaties in de klassen. Leerkrachten volgen de leerlingontwikkeling nauwgezet via observaties, toetsen en individuele leergesprekken. Op bovenschools niveau vinden structurele overleggen plaats tussen bestuur, directie en kwaliteitszorgmedewerkers om de voortgang en basiskwaliteit te waarborgen. Jaarlijkse Quickscans (QS) uit WMK, onderdeel van een vierjarenplanning, bieden inzicht in de individuele schoolprestaties en die van het bestuur als geheel. De QS-resultaten vormen de basis voor evaluaties en de ontwikkeling van toekomstige jaarplannen. Onze school kenmerkt zich door een veilige omgeving, een positief pedagogisch klimaat en effectief didactisch handelen. Een tweejaren-scholingsprogramma ('Goed Presterende scholen' met Academica Business College) heeft geleid tot een wetenschappelijk onderbouwde onderwijsaanpak. Vanaf 2020-2021 werken we met professionele leerteams aan een sterke schoolcultuur, waarbij afspraken worden vastgelegd in kwaliteitskaarten. Teamleden, directie en Kwaliteitscommissie werken samen aan de realisatie van de jaarplan-doelen. Individuele en teamgerichte scholing, gefinancierd vanuit het CAO-PO budget, draagt bij aan de verdere ontwikkeling van onze missie, visie en jaarlijkse ambities.

Speciaal Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool De Kraaienboom

Toelichting van de school

Ontdek onze warme en stimulerende omgeving speciaal voor jonge kinderen op Openbare Basisschool De Kraaienboom. We integreren onze peuterspeelzaal nauw met de schoolactiviteiten, waardoor een soepele overgang naar het basisonderwijs wordt gegarandeerd. Onze toekomstige kleuters maken, onder begeleiding van hun peuterleidsters, regelmatig kennis met de klas en de leerkrachten. Dit zorgt ervoor dat de stap naar groep 1 minder spannend is en kinderen zich snel thuis voelen in onze bruisende schoolgemeenschap.

Veelgestelde vragen

Welk Extra Aanbod Biedt Basisschool De Kraaienboom voor Peuters en Jonge Kinderen?

Openbare Basisschool De Kraaienboom zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Wij bieden gespecialiseerde programma's die de voor- en vroegschoolse educatie (VVE) omvatten, inclusief toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een vliegende start te geven met een rijke leerervaring.

Openbare Basisschool De Kraaienboom zet zich in voor een optimale ontwikkeling van jonge kinderen. Wij bieden gespecialiseerde programma's die de voor- en vroegschoolse educatie (VVE) omvatten, inclusief toegankelijke peuteropvang. Deze programma's zijn ontworpen om kinderen een vliegende start te geven met een rijke leerervaring.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met Welke Partners Werkt Basisschool De Kraaienboom Samen voor het Jonge Kind Programma?

Voor een naadloze aansluiting en verrijking van ons aanbod voor jonge kinderen, werkt Openbare Basisschool De Kraaienboom nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met peuterspeelgroep De Minimolen van BerendBotje, die bekend staat om haar kwalitatieve opvang en educatie.

Voor een naadloze aansluiting en verrijking van ons aanbod voor jonge kinderen, werkt Openbare Basisschool De Kraaienboom nauw samen met gerenommeerde partners. Een belangrijke samenwerking is met peuterspeelgroep De Minimolen van BerendBotje, die bekend staat om haar kwalitatieve opvang en educatie.

Team | Openbare Basisschool de Kraaienboom in Benningbroek | [2025] Schoolregister