Daltonbasisschool De Borgwal in Bemmel

Het team van Daltonbasisschool De Borgwal in Bemmel

Current section: team
Het Hoog 20
6681 Bemmel

Zie hier hoe het team van Daltonbasisschool De Borgwal is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Daltonbasisschool De Borgwal. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Daltonbasisschool De Borgwal bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonbasisschool De Borgwal bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Daltonbasisschool De Borgwal zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 61.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (61.5%)
Man (38.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Daltonbasisschool De Borgwal. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (53.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (6.7%)
55-65 jaar (6.7%)
&ge;65 jaar (6.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Daltonbasisschool De Borgwal werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (64.3%)
Direct ondersteunend personeel (28.6%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Daltonbasisschool De Borgwal gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Drama
Engelse taal
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Tekenen
Wetenschap en Technologie

Vervanging Leerkrachten op Daltonbasisschool De Borgwal: Een Betrouwbaar Plan

Op Daltonbasisschool De Borgwal garanderen we de continuïteit van ons onderwijs door een robuust vervangingsplan. Bij kortdurende afwezigheid van leerkrachten, zoals bij ziekte of gepland verlof, streven we ernaar dit altijd intern op te lossen. Dit zorgt voor een stabiele leeromgeving en minimale verstoring voor de leerlingen. Onze school beschikt over een eigen, toegewijde invalpool van ervaren oud-collega's. Deze aanpak biedt de kinderen het comfort van bekende gezichten, wat bijdraagt aan een gevoel van veiligheid en vertrouwdheid. In uitzonderlijke situaties, waarbij een interne oplossing niet direct haalbaar is, doen we een beroep op de flexibele invalpool van IPPON. Dankzij deze strategie hebben we de afgelopen jaren geen enkele groep leerlingen naar huis hoeven sturen wegens een gebrek aan vervanging. Voor langdurige vervanging, zoals bij zwangerschapsverlof, zetten we actief wervingsprocedures op om nieuwe, getalenteerde collega's aan te trekken. De aantrekkingskracht van Daltonbasisschool De Borgwal blijkt groot; we vinden consequent geschikte kandidaten die graag deel willen uitmaken van ons toegewijde team en ons vernieuwende onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Daltonbasisschool De Borgwal

7

Taal- en Rekenspecialisten: Verbeter uw kind's leerprestaties

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rekenspecialist
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

De Borgwal innoveert met de 'wisselklas' voor passend Daltononderwijs. Ons Daltononderwijs is gericht op resultaten en houdt rekening met de unieke leerbehoeften van elke leerling. De variatie in leerdoelen binnen de klassen vraagt om een flexibele aanpak van onze leerkrachten. Om deze uitdaging aan te gaan, hebben we de 'wisselklas' geïntroduceerd. Voorheen ontvingen leerlingen met specifieke behoeften diverse begeleidingen, wat voor onrust zorgde. De wisselklas bundelt deze ondersteuning, waarbij leerlingen in kleine groepen, op niveau, werken aan specifieke leerdoelen. Dit zorgt voor gerichte aandacht en op maat gemaakt passend onderwijs. In de wisselklas ontvangen leerlingen intensieve en verrijkende instructie in kleine groepen (maximaal 8 leerlingen). Dit biedt de extra individuele aandacht die nodig is voor specifieke leeronderdelen, met name rekenen en begrijpend lezen. Deze vakken vereisen inzicht en worden daarom in de wisselklas betekenisvol en functioneel aangeboden, wat de motivatie verhoogt en effectieve feedback mogelijk maakt (NPO, 2021; Dietrichson et al., 2021).

3

Sociaal-emotionele Ontwikkeling met ABC Bemmel

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Voor een stabiele sociaal-emotionele ontwikkeling werken wij nauw samen met ABC Bemmel. Zij bieden gedurende het schooljaar deskundige begeleiding aan onze leerlingen. Meer informatie vindt u op www.abcbemmel.nl.

5

Gedrag, Werk en Studievaardigheden: Daltonvisie in de Praktijk

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Remedial Teacher
Daltoncoördinator
Logopedist

Toelichting van de school:

Daltonbasisschool De Borgwal integreert gedrag, werkhouding en taakaanpak in het dagelijks onderwijs. Onze school hanteert een duidelijke Daltonvisie, waarbij ontwikkeling in gedrag, werkhouding en taakaanpak centraal staat. Elementen zoals doelenkaarten en weektaken ondersteunen deze aanpak. De Daltoncoördinator coacht leerkrachten en introduceert vernieuwingen, waarbij de input van leerlingen via de leerlingenraad wordt meegenomen. Logopedische screenings in de onderbouw identificeren en adresseren taalontwikkelingspunten vroegtijdig. De intern begeleider, orthopedagoog en remedial teacher dragen bij aan het aanbod en de aanpak van de wisselklassen, zowel in verrijkende als intensieve trajecten. Leerlingen voelen zich gehoord en betrokken door actief deel te nemen aan schoolontwikkelingen. Dit draagt bij aan een positieve leeromgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen.

2

Motorische Ontwikkeling: Fysieke Vaardigheden op De Borgwal

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Fysiotherapeutische ondersteuning voor optimale motorische ontwikkeling op De Borgwal. In de onderbouw voeren wij screenings uit met een fysiotherapeut om motorische aandachtspunten vroegtijdig te signaleren. Tijdens de middenbouw focussen we op schrijfontwikkeling met specifieke lessen verzorgd door de fysiotherapeut. Onze dagelijkse buitensportactiviteiten, begeleid door een vakleerkracht, versterken de algehele motorische ontwikkeling van onze leerlingen. Daarnaast integreert ons curriculum diverse activiteiten die de fijne en grove motoriek bevorderen. Dit zorgt ervoor dat leerlingen zich zowel cognitief als fysiek breed kunnen ontwikkelen binnen onze schoolomgeving.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Daltonbasisschool De Borgwal biedt flexibele ondersteuning bij medische behoeften. Hoewel we momenteel geen leerlingen hebben die gespecialiseerde medische handelingen vereisen, zijn we voorbereid op diverse zorgsituaties, zoals allergieën of diabetes. Ons team is getraind om, na duidelijke instructies van ouders, passende ondersteuning te bieden. Bij toekomstige zorgvragen werken we nauw samen met ouders om de benodigde zorg op De Borgwal te organiseren. Uw kind's welzijn en veiligheid staan bij ons voorop, en we streven naar een inclusieve omgeving waar iedereen zich thuis voelt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Tussen Schoolse Opvang

Individuele Leerlingondersteuning op De Borgwal: Kansen en Grenzen

Ons Beleid voor Passend Onderwijs en Begeleiding

Op Daltonbasisschool De Borgwal streven we ernaar om elk kind een inspirerende leeromgeving te bieden. Hoewel we ernaar uitkijken om alle leerlingen welkom te heten, is het belangrijk om transparant te zijn over onze mogelijkheden en de grenzen van onze ondersteuning. Deze grenzen worden bepaald door de specifieke onderwijs- en begeleidingsbehoeften van uw kind, en de draagkracht van de groep waarin hij of zij les krijgt. We kijken continu of onze expertise aansluit bij de leerbehoeften en of we de kwaliteit van het onderwijs voor de hele groep kunnen waarborgen. Situaties waarin we mogelijk geen passende plek kunnen bieden, omvatten leerlingen die aantoonbaar beter gedijen op een andere school, kinderen die complexe medicatie nodig hebben die door leerkrachten moet worden toegediend, of leerlingen met gedragsproblemen die een risico vormen voor zichzelf of anderen. Deze beslissingen zijn gebaseerd op langdurige observaties en worden altijd in nauw overleg met ouders en eventuele externe partners genomen. Onze aanpak is altijd gericht op maatwerk. Bij elke aanmelding, en voor elke leerling die al bij ons op school zit, evalueren we individueel of De Borgwal de juiste omgeving kan bieden. Dit proces omvat een gesprek met de directeur, de intern begeleider en de leerkracht, waarbij we samen met u bekijken of ons onderwijs aansluit bij de onderwijsbehoeften van uw kind en de groepsdynamiek. We zetten ons actief in om onze kennis over diverse ontwikkelingsproblematieken bij kinderen te vergroten. Door continu te investeren in deskundigheidsbevordering, willen we onze capaciteit voor inclusief onderwijs vergroten en beter begrijpen welke aanpassingen we kunnen doen. Dit stelt ons in staat om nog gerichter te anticiperen op de behoeften van alle leerlingen, waardoor we onze mogelijkheden en grenzen op het gebied van ondersteuning helder in kaart brengen en optimaliseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Daltonbasisschool De Borgwal: Kwaliteitszorg en Toekomstgericht Schoolplan

Welke Strategische Doelen Omvat Ons Schoolplan 2024-2027?

Voor de schooljaren 2024-2027 heeft Daltonbasisschool De Borgwal een dynamisch schoolplan opgesteld, gericht op continue verbetering en innovatie. Ons team is georganiseerd in toegewijde pijlergroepen, elk met specifieke focuspunten die voortkomen uit onze kernvisie en eerdere successen. Deze groepen werken samen aan de ontwikkeling van essentiële leertrajecten. Daarnaast fungeren borgingsgroepen als kwaliteitsbewakers, die ervoor zorgen dat onze ontwikkelingen duurzaam worden verankerd en continu worden geoptimaliseerd. Ontdek onze focusgebieden: Professionele leergemeenschap, organisatiestructuur, taal- en leesonderwijs, handschriftontwikkeling, cultuurparticipatie, en digitale geletterdheid. Ook borgen we expertise op het gebied van burgerschap, rekenonderwijs, samenwerking, bewegend leren en de kernprincipes van het Daltononderwijs. Voor een gedetailleerde uiteenzetting van onze ambities en strategieën, nodigen we u van harte uit om ons uitgebreide meerjarenplan op onze website te raadplegen.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen Effectief?

De pijlergroepen van Daltonbasisschool De Borgwal komen gedurende het schooljaar regelmatig bijeen om concrete actieplannen te formuleren en te implementeren. Deze acties worden vervolgens breed gedragen binnen het gehele team. Tijdens reguliere teamvergaderingen worden alle teamleden geïnformeerd over de voortgang en worden de gezamenlijk uitgevoerde acties uitgebreid besproken en geëvalueerd. Deze proactieve communicatie en samenwerking zorgen ervoor dat we onze kwaliteitsdoelen efficiënt en effectief behalen, met een constante focus op de ontwikkeling van elk kind.

Warm Welkom voor Jonge Kinderen bij Daltonbasisschool De Borgwal

Toelichting van de school

Daltonbasisschool De Borgwal in Bemmel koestert sterke banden met alle lokale peuterspeelzalen, voorschoolse opvanglocaties en gastouders. Bij de start van uw kind op onze school zorgen we voor een soepele en warme overdracht. Onze kleuterleerkrachten werken nauw samen met de begeleiders van de voorschoolse opvang. Deze samenwerking garandeert een naadloze overgang naar de basisschool, waarbij de ontwikkeling van uw kind centraal staat. We streven ernaar dat elke leerling zich direct thuis voelt en met plezier aan zijn of haar schoolcarrière begint. Ontdek de voordelen van onze gestructureerde en kindgerichte aanpak.

Veelgestelde vragen

Biedt Daltonbasisschool De Borgwal extra programma's voor jonge kinderen?

Daltonbasisschool De Borgwal richt zich op een solide basis voor alle jonge kinderen binnen het reguliere lesprogramma. We bieden een gestructureerde en stimulerende omgeving waar kinderen spelenderwijs leren en zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze focus ligt op een warme overdracht en een goede start, zodat elk kind zich veilig en geborgen voelt.

Met welke organisaties werkt De Borgwal samen voor de voorschoolse educatie?

Daltonbasisschool De Borgwal werkt nauw samen met vooraanstaande lokale partners om een optimale start voor jonge kinderen te waarborgen. Zo onderhouden we een waardevolle relatie met Wolkenwereld Bemmel en SportBSO. Deze samenwerkingen faciliteren een soepele overgang van de voorschoolse opvang naar onze school. We delen kennis en werkwijzen, zodat de ontwikkeling van uw kind continu en goed wordt ondersteund. Ontdek hoe deze partnerschappen bijdragen aan een positieve schoolervaring.

Daltonbasisschool De Borgwal werkt nauw samen met vooraanstaande lokale partners om een optimale start voor jonge kinderen te waarborgen. Zo onderhouden we een waardevolle relatie met Wolkenwereld Bemmel en SportBSO. Deze samenwerkingen faciliteren een soepele overgang van de voorschoolse opvang naar onze school. We delen kennis en werkwijzen, zodat de ontwikkeling van uw kind continu en goed wordt ondersteund. Ontdek hoe deze partnerschappen bijdragen aan een positieve schoolervaring.

Team | Daltonbasisschool De Borgwal in Bemmel | [2025] Schoolregister