
Het team van IKC G.A. de Ridder in Beilen
Current section: teamZie hier hoe het team van IKC G.A. de Ridder is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC G.A. de Ridder. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past IKC G.A. de Ridder bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC G.A. de Ridder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij IKC G.A. de Ridder zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 77.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC G.A. de Ridder. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij IKC G.A. de Ridder werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC G.A. de Ridder gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Vervangingsregeling Leerkrachten bij IKC G.A. de Ridder
IKC G.A. de Ridder, onderdeel van Kits Primair, hanteert een proactief beleid voor leerkrachtvervanging bij ziekte of onverwachte afwezigheid. We beschikken over een eigen flexibele poule van gekwalificeerde leerkrachten die primair worden ingezet voor vervangingen binnen onze IKC's. Dit zorgt voor continuïteit in het onderwijs. Daarnaast maken we gebruik van een uitgebreide database met leraren, die ook wordt ingezet voor openbare schoolbesturen in Drenthe via onze samenwerking in Top Drenthe. Hiermee maximaliseren we de kans op beschikbare vervanging. We anticiperen op een toename van situaties waarin vervanging lastig te regelen is. Indien er onverhoopt geen geschikte vervanger beschikbaar is, onderzoeken we altijd de mogelijkheid voor interne oplossingen, zoals het inzetten van collega's voor extra uren. Wanneer dit niet haalbaar blijkt en vervanging definitief niet geregeld kan worden, moeten we helaas overgaan tot het informeren van ouders over het thuisblijven van hun kinderen. Wij informeren u hierover zo spoedig mogelijk, zodat u tijdig passende opvang kunt regelen. We realiseren ons dat dit ongemak kan veroorzaken en doen er alles aan om dit te voorkomen. Uw begrip in dergelijke uitzonderlijke omstandigheden wordt zeer gewaardeerd. De medezeggenschapsraad heeft ingestemd met het onderstaande beleid, dat verschillende scenario's beschrijft om de impact op leerlingen en ouders te minimaliseren. Scenario 1: Spoedziekmelding zonder Vervanging Als een leerkracht 's ochtends tussen 6.45 en 7.00 uur telefonisch ziek meldt en er direct geen vervanging beschikbaar is, worden de kinderen verdeeld over andere klassen. Deze verdeling gebeurt in overleg met de schoolleiding, waarbij zoveel mogelijk wordt gekeken naar parallelgroepen of aangrenzende leerjaren om de continuïteit te waarborgen. Scenario 2a: Vooraf bekende Afwezigheid (vóór 16.00 uur) Indien een leerkracht de dag van tevoren ziek meldt en er geen vervanging verwacht wordt, informeert de directeur de ouders uiterlijk om 16.00 uur. Ouders worden verzocht rekening te houden met het thuisblijven van hun kinderen en zelf opvang te regelen. Een definitief bericht volgt uiterlijk om 07.30 uur de volgende ochtend. De school biedt in dit geval geen opvang binnen andere groepen. Scenario 2b: Laat gemelde Afwezigheid (na 16.00 uur) Bij een ziekmelding laat op de middag, waardoor communicatie vóór 16.00 uur niet mogelijk is, informeert de directeur de ouders uiterlijk om 19.00 uur. Ouders krijgen het verzoek rekening te houden met thuisblijven en zelf opvang te regelen. Een definitief bericht volgt uiterlijk om 07.30 uur. Voor ouders die absoluut geen opvang kunnen regelen, biedt de school beperkte opvang in een andere groep. Scenario 3: Langdurige Afwezigheid Bij langdurige ziekte van een leerkracht zonder vervanging, geldt een maximum van één dag per week dat een groep thuis moet blijven. Op de tweede dag blijft de parallelgroep thuis, gevolgd door een aangrenzend leerjaar op de derde dag, etc. De school biedt geen opvang in andere groepen. De schoolleiding bepaalt de exacte invulling. Ouders worden hierover uiterlijk een dag van tevoren voor 15.00 uur geïnformeerd.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij IKC G.A. de Ridder
Taal- en Rekenspecialisme voor Succesvol Leren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij IKC G.A. de Ridder zetten wij ons in om elke leerling optimaal te ondersteunen op het gebied van taal en rekenen. Onze twee toegewijde intern begeleiders coördineren de leerlingenzorg en fungeren als aanspreekpunt voor leerkrachten en ouders. Zij faciliteren leerling- en groepsbesprekingen en dragen bij aan het beleid voor leerlingenzorg. Heeft u specifieke vragen over de ontwikkeling van uw kind? De groepsleerkracht is uw eerste contactpersoon. Daarnaast beschikken wij over gespecialiseerde taal- en rekencoördinatoren. Deze leerkrachten volgen de nieuwste ontwikkelingen en adviseren het team om ons reken- en taalonderwijs continu te verbeteren, mede op basis van gedegen data-analyse. Ons dyslexieprotocol waarborgt een vroege signalering en adequate begeleiding voor leerlingen met dyslexie of leesproblemen. Ernstige dyslexie wordt ondersteund met onderzoek, diagnose en intensieve begeleiding, waarbij de gemeente een vergoeding biedt. Wij zorgen voor een zorgvuldige signalering, tijdige interventies en een compleet leerlingdossier.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welbevinden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welbevinden van onze leerlingen staat centraal bij IKC G.A. de Ridder. Wij streven naar een positief pedagogisch klimaat waarin elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt. Onze sociaal-emotionele ontwikkeling stimuleren we actief met de methode Kwink. Hoewel we geen gedragsspecialist in vaste dienst hebben, kunnen we op indicatie een beroep doen op Schoolmaatschappelijk Werk (SMW). Met toestemming van ouders werkt de SMW-er samen met het kind aan oplossingen voor specifieke uitdagingen. Jaarlijks meten we het welbevinden van onze leerlingen via de Monitor Sociale Veiligheid (Vensters PO). De resultaten analyseren we grondig en verwerken we in concrete verbeterplannen. Voor informatie over de Meldcode Kindermishandeling en Huiselijk Geweld verwijzen we naar de website van Kits Primair en de bijlage in onze IKC-Gids.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij IKC G.A. de Ridder stimuleren we de zelfstandigheid en het eigenaarschap van leerlingen, wat essentieel is voor een goede werkhouding en effectieve taakaanpak. We maken gebruik van dag- en weektaken, waarbij leerlingen leren reflecteren op hun eigen rol, aangepast aan hun leeftijd. Ons gedragsbeleid is gebaseerd op de Positive Behavior Support (PBS) methodiek. PBS is een bewezen, schoolbrede aanpak die zich richt op het versterken van gewenst gedrag en het proactief voorkomen van ongewenst gedrag, wat bijdraagt aan een positief schoolklimaat voor iedereen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze leerlingen krijgen wekelijks twee gymlessen, waarvan één gegeven wordt door een gespecialiseerde vakleerkracht gymnastiek. We richten onze schoolomgeving zo in dat deze beweging stimuleert, en passen 'bewegend leren' toe om de motivatie en leerprestaties te verhogen. In groep 3 volgen alle kinderen wekelijks een gymles, en in groep 4 om de week. Deze lessen bevorderen zelfredzaamheid en actieve deelname aan watersporten, gericht op het aanleren van zwemvaardigheden en het ontwikkelen van waterplezier.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij IKC G.A. de Ridder besteden we veel aandacht aan persoonlijke verzorging, zowel binnen onze sociaal-emotionele leermethoden als in ons dagelijkse onderwijs. We bevorderen een omgeving waarin kinderen zich comfortabel voelen en leren zelfzorg. Voor situaties die medische handelingen door leerkrachten vereisen, hanteren wij een strikt medicijnprotocol. Indien nodig zorgen wij voor specifieke scholing voor onze leerkrachten om aan deze zorgverplichtingen te voldoen en de veiligheid van alle leerlingen te garanderen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Ondersteuning op Maat voor Elk Kind op IKC G.A. de Ridder
Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Hoogwaardige Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsgericht Schoolplan
Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan en IKC-plan?
Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen met teamparticipatie?
Downloaden
Download ons actuele Schoolplan hierOntdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen bij IKC G.A. de Ridder
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke extra programma's biedt IKC G.A. de Ridder voor jonge kinderen?
IKC G.A. de Ridder zet vol in op de ontwikkeling van jonge kinderen met diverse extra programma's. Ons aanbod omvat hoogwaardige kinderopvangfaciliteiten en stimulerende voor- en vroegschoolse educatie (VVE) via onze peuteropvang. Als integraal kindcentrum (IKC) bieden we een doorlopende ontwikkellijn, waarbij we de overgang van opvang naar onderwijs naadloos laten verlopen. Dit zorgt voor een stabiele en vertrouwde omgeving waarin uw kind optimaal kan groeien. Ontdek hoe wij een solide basis leggen voor een leven vol leren en ontdekkingen.