
De resultaten van IKC G.A. de Ridder in Beilen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van IKC G.A. de Ridder, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past IKC G.A. de Ridder bij jullie?
Ontdek hoe goed IKC G.A. de Ridder bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Elke Leerling
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten aan het einde van groep 8 middels een gestandaardiseerde eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor dit basisniveau. Dit betekent dat minimaal 85% van alle leerlingen dit essentiële niveau moet behalen. Op IKC G.A. de Ridder streven we ernaar dit percentage ruimschoots te overtreffen, met een focus op solide basisvaardigheden voor alle kinderen. Onze leerlingen aan het IKC G.A. de Ridder presteren uitstekend op het fundamentele niveau. Met een score van 94,9% behalen zij dit niveau ruimschoots boven de landelijke norm van 85%. Dit toont de effectiviteit van ons onderwijs aan en de sterke basis die wij leggen voor de verdere ontwikkeling van onze leerlingen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Ambitie en Doorontwikkeling
Het streefniveau gaat verder dan de basis en daagt leerlingen uit om hun potentieel volledig te benutten. Het is ons doel om zo veel mogelijk leerlingen aan het einde van groep 8 dit hogere niveau te laten bereiken. De specifieke doelstelling voor het streefniveau wordt per school bepaald door de onderwijsinspectie, rekening houdend met de unieke leerlingpopulatie. Deze schoolspecifieke norm is leidend voor onze ambitie om leerlingen uit te dagen en te stimuleren tot excellentie. IKC G.A. de Ridder zet zich in om leerlingen naar een hoger niveau te brengen. Met een score van 60,6% op het streefniveau, presteren onze leerlingen beter dan de schoolspecifieke norm van 50,6%. Dit onderstreept onze toewijding aan het maximaliseren van de leeropbrengsten en het voorbereiden van onze leerlingen op succesvolle vervolgstappen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van IKC G.A. de Ridder?
Op IKC G.A. de Ridder in Beilen bereiden we leerlingen optimaal voor op de overstap naar het voortgezet onderwijs. Aan het einde van de basisschool legt elke leerling een verplichte doorstroomtoets af, zoals de IEP-toets die wij hanteren. Deze toets meet de kennis en vaardigheden die tijdens de basisschoolperiode zijn opgedaan. Op basis van deze resultaten, in combinatie met methodetoetsen en de sociaal-emotionele ontwikkeling, geven wij een passend schooladvies. Het basisniveau (1F) is het minimale beheersingsniveau dat verwacht wordt aan het einde van de basisschool. Echter, wij streven naar het hogere streefniveau (1S), wat bij taal overeenkomt met 2F. Dit betekent dat onze leerlingen teksten met een complexere structuur en een bredere woordenschat beheersen en rekenvaardigheden toepassen met complexere getallen en meerdere denkstappen. Ongeveer tweederde van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat aantoont dat onze onderwijsaanpak effectief is. Rond groep 6 wordt al een indicatie gegeven van het niveau dat uw kind waarschijnlijk zal behalen. Als een leerling op de doorstroomtoets beter presteert dan het initiële advies, wordt dit heroverwogen en indien nodig bijgesteld. De school faciliteert de overstap naar het voortgezet onderwijs door middel van informatieavonden, het verspreiden van voorlichtingsmateriaal en het organiseren van schoolbezoeken. De uiteindelijke inschrijving is de verantwoordelijkheid van de ouders. Wij zorgen voor een soepele 'warme overdracht' aan de ontvangende school met een digitaal dossier. Om de kwaliteit van onze adviezen te waarborgen, monitoren we de prestaties van onze leerlingen in de eerste drie jaar van het voortgezet onderwijs en onderhouden we nauw contact met deze scholen. De gepresenteerde data, aangeleverd door DUO, wordt continu geactualiseerd om u de meest recente informatie te bieden.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op IKC G.A. de Ridder: Samen Leren, Samen Leven
Bij IKC G.A. de Ridder vieren we de unieke kwaliteiten van elke leerling. We geloven dat de verschillen en overeenkomsten tussen onze leerlingen juist een bron van waardevolle ervaringen zijn. Door kinderen te leren hoe ze respectvol met elkaar om kunnen gaan, leggen we een sterke basis voor wederzijds respect en begrip voor alle medemensen. We stimuleren de sociale groei van al onze leerlingen door positief gedrag te erkennen en te belonen. Dit helpt hen essentiële vaardigheden te ontwikkelen, zoals effectieve samenwerking, conflictresolutie en zelfredzaamheid. Deze vaardigheden dragen bij aan een veilige en prettige leeromgeving, wat de schoolprestaties ten goede komt en kinderen voorbereidt op een positieve deelname aan de maatschappij. Deze focus op sociale ontwikkeling zorgt ervoor dat onze leerlingen niet alleen academisch groeien, maar ook uitgroeien tot sociaal vaardige en betrokken burgers. Ze leren hoe ze op een constructieve manier kunnen bijdragen aan hun omgeving en de bredere gemeenschap.
Samen leven, samen leren: de kern van onze schoolcultuur
Positief gedrag belonen: stimulans voor groei en ontwikkeling
Respect voor iedereen: basis voor een inclusieve gemeenschap
Wat is de aanpak van IKC G.A. de Ridder voor de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze school hanteert een proactieve aanpak gericht op het bevorderen van respect, samenwerking en positief gedrag. We waarderen diversiteit en leren leerlingen hoe ze succesvol kunnen omgaan met verschillen, wat essentieel is voor hun persoonlijke groei en participatie in de samenleving.
Welke methoden gebruikt IKC G.A. de Ridder om sociale vooruitgang te meten?
Om de sociale opbrengsten en de ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van een gestructureerde registratie:
- Vragenlijst Vensters PO
Welke programma's voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op IKC G.A. de Ridder?
IKC G.A. de Ridder zet effectieve programma's in om het sociaal-emotioneel leren te versterken:
- School Wide Positive Behavior Support (SWPBS)
- Kwink
Onderwijsinspectie Rapport IKC G.A. de Ridder Beilen: Wat U Moet Weten
IKC G.A. de Ridder in Beilen is een dynamisch kindcentrum waar onderwijs en opvang naadloos in elkaar overvloeien. Wij streven naar uitmuntendheid in het basisonderwijs, met een focus op de ontwikkeling van elk kind. Onze school biedt een veilige en stimulerende leeromgeving, waarin kinderen worden aangemoedigd om hun talenten te ontdekken en te ontplooien. Kwaliteit staat bij ons centraal, zowel in de lesstof als in de pedagogische aanpak. Ontdek meer over de prestaties en de ontwikkeling van ons kindcentrum via de officiële rapporten van de onderwijsinspectie. Deze inzichten helpen ons om continu te blijven verbeteren en u te informeren over ons onderwijs.