Openbare Basisschool Meester Haye in Beets

Het team van Openbare Basisschool Meester Haye in Beets

Current section: team
Beets 52
1475 Beets

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool Meester Haye is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool Meester Haye. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool Meester Haye bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Meester Haye bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool Meester Haye zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 66.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (66.7%)
Man (33.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool Meester Haye. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (33.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool Meester Haye werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (100%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool Meester Haye gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten bij Openbare Basisschool Meester Haye

Bij Openbare Basisschool Meester Haye streven we ernaar om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Of het nu gaat om ziekte, noodzakelijke bijscholing, of andere vormen van verlof, de directeur zet zich actief in om passende vervanging te regelen. Ondanks onze inspanningen, signaleren we net als veel andere scholen de uitdagingen van het huidige lerarentekort. Dit kan soms betekenen dat we creatieve oplossingen moeten bedenken om de lessen doorgang te laten vinden. Denk hierbij aan de inzet van ons toegewijde ondersteunend personeel, het tijdelijk verdelen van leerlingen over andere groepen, of in uitzonderlijke gevallen, het faciliteren van thuiswerk voor leerlingen. Transparante communicatie met ouders is hierbij essentieel. Bij elke vorm van afwezigheid en de genomen vervangingsmaatregelen, informeren wij u direct. Zo blijft u altijd op de hoogte van de gang van zaken rondom de dagelijkse lespraktijk op onze school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepen

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Expert Ondersteuning op Basisschool Meester Haye: Specialisten voor Uw Kind

4

Taal en Rekenen: Fundament voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Pedagogische Ondersteuning
Rekenspecialist voor Numerieke Vaardigheden
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Communicatieve Ontwikkeling

Toelichting van de school:

Binnen ons team werken specialisten nauw samen en zijn zij kwartetbreed inzetbaar voor optimale leerondersteuning. Elke expert is lid van een toegewijd leerteam. Deze teams ontwikkelen ons onderwijs en beleid per vakgebied, waardoor we continu streven naar verbetering en innovatie in taal en rekenen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat we een breed scala aan expertise kunnen bieden, afgestemd op de individuele behoeften van elke leerling.

3

Sociaal-emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Schoolomgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Gedragsmanagement
Intern Begeleider voor Emotionele Steun
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Ons leerteam pedagogisch klimaat heeft een proactief beleidsplan ontwikkeld gericht op de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen. Via ons initiatief "Bouwen aan een positieve school" werken we preventief aan het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving. Het volledige beleidsplan is beschikbaar in de boekenkast van ons ouderportaal. Deze focus op welzijn draagt bij aan een prettige schoolsfeer waarin elk kind zich gewaardeerd en gesteund voelt.

3

Gedrag, Werk- en Leerhouding: Talenten Ontwikkelen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Studiegedrag
Intern Begeleider voor Studieplanning
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op Basisschool Meester Haye bieden we eigentijds en uitdagend onderwijs dat is afgestemd op de moderne tijd. Kinderen ontwikkelen hier vertrouwen in hun eigen kunnen en leren hun unieke talenten ontdekken en benutten. Wij leiden onze leerlingen op tot zelfstandige wereldburgers. We creëren een inspirerende leeromgeving waarin kinderen de ruimte krijgen om op hun eigen manier te leren, spelenderwijs, ontdekkend en onderzoekend, wat essentieel is voor een brede ontwikkeling.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Fysiotherapeut voor Bewegingsondersteuning
Vakleerkracht Gymnastiek (2x per week)

Toelichting van de school:

Onze Dynamische Schooldag stimuleert een optimale balans tussen zitten en bewegen, waardoor kinderen niet alleen cognitief worden uitgedaagd, maar ook voldoende beweging, ontspanning en sociale interactie ervaren. De klaslokalen, het schoolgebouw en het schoolplein zijn ingericht om deze dynamiek te ondersteunen. Bewegen wordt gedurende de dag op diverse manieren geïntegreerd, zowel binnen als buiten de lessen. Onze vakleerkracht gym observeert leerlingen nauwgezet en verwijst, indien nodig en in overleg met ouders, door naar de schoolverbonden fysiotherapeut voor gespecialiseerde ondersteuning.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

BHV'ers (Bedrijfshulpverleners)

Toelichting van de school:

Elke basisschool beschikt over gecertificeerde BHV'ers om de veiligheid te waarborgen en is er een duidelijk protocol voor medisch handelen. Dit protocol, essentieel voor de veiligheid en gezondheid van onze leerlingen, is toegankelijk via de boekenkast van Basisonline. Wij nemen de zorg en het welzijn van uw kind zeer serieus en zorgen voor een veilige omgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Gymlokaal
SKOP, Kinderopvang
Schoolfruit, aangeboden door EU
Tommy Tomato, warme lunch
Sportkoepel, Sportactiviteiten
Your Talent, activiteiten op en na school

Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod

Gepersonaliseerde Begeleiding voor Elke Leerling bij Meester Haye

Bij Openbare Basisschool Meester Haye geloven we in de kracht van individuele aandacht. Al onze toegewijde teamleden spelen een cruciale rol in het bieden van zowel basisondersteuning als gespecialiseerde hulp, naadloos geïntegreerd binnen ons opbrengstgericht werken. Binnen ons deskundige team beschikken we over diverse expertises die garant staan voor de extra ondersteuning die uw kind nodig heeft. We zijn er trots op kinderen met uiteenlopende ondersteuningsbehoeften te kunnen begeleiden, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen binnen hun eigen mogelijkheden. Onze school is flexibel en bereid om continu de eigen expertise uit te breiden. Zo kunnen wij garanderen dat we ook in de toekomst een breed scala aan extra ondersteuning kunnen blijven bieden, afgestemd op de nieuwste inzichten en de unieke leerbehoeften van elke leerling.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan op Basisschool Meester Haye

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan?

Kwaliteitsbeleid voor Excellent Onderwijs Op Openbare Basisschool Meester Haye staat het beste onderwijs voor elk kind centraal. Ons gezamenlijke kwaliteitsbeleid garandeert onderwijs dat verder reikt dan alleen academische prestaties. We focussen op de brede ontwikkeling van leerlingen, met aandacht voor essentiële kennis, actief burgerschap, cruciale 21e-eeuwse vaardigheden, sociale competenties en een veilige leeromgeving. We monitoren de voortgang van onze leerlingen nauwgezet via observaties, individuele gesprekken en gerichte toetsen, allemaal geïntegreerd in een geavanceerd leerlingvolgsysteem. Ons toegewijde team evalueert en analyseert gezamenlijk de resultaten per groep en schoolbreed na midden- en eindtoetsen, evenals de sociale veiligheid. Op basis van deze inzichten formuleren we doelgerichte actieplannen. Collega's voeren regelmatig intervisiegesprekken en klassenbezoeken uit om elkaar te ondersteunen en de onderwijskwaliteit continu te verhogen. Elke vier jaar voeren we een uitgebreid tevredenheidsonderzoek uit onder ouders, leerlingen en medewerkers. Wij verantwoorden de kwaliteit van ons onderwijs en onze ontwikkelingen transparant in het jaarverslag en tijdens persoonlijke gesprekken met ouders, de Medezeggenschapsraad (MR), het College van Bestuur en de onderwijsinspectie. Ons schoolplan schetst de strategische doelen voor de komende vier jaar en vormt de ruggengraat van onze langetermijnvisie. Jaarplannen vertalen deze ambitieuze doelen naar concrete, uitvoerbare acties in de dagelijkse onderwijspraktijk. Zo waarborgen we een continue verbetercyclus voor het best mogelijke onderwijs voor ieder kind. Voor de periode 2023-2027 richten we ons op de volgende kernverbeteringen: We streven naar significante verbeteringen in de rekenvaardigheden van onze leerlingen. Techniek en ICT worden structureel geïntegreerd in de leeromgevingen van alle groepen. De cognitieve eindresultaten van onze leerlingen zullen het niveau bereiken dat verwacht mag worden op basis van de specifieke kenmerken van onze leerlingenpopulatie. De ontwikkelingen op het gebied van burgerschapsvorming en de beoogde resultaten zijn gedetailleerd beschreven in ons beleidsstuk burgerschap, beschikbaar via BasisOnline. Speerpunten: Resultaten en Toekomstplannen Focus afgelopen jaar (2024-2025): Onze prioriteit lag bij de effectieve implementatie en borging van afspraken met betrekking tot rekenen, burgerschap en begrijpend lezen, zoals vastgelegd in onze kwaliteitskaarten. Het plan 'Verbeteren Basisvaardigheden' was hierbij leidend. Alle leerkrachten optimaliseren het klassenmanagement voor een effectieve leeromgeving. Alle leerkrachten passen het EDI-model (Expliciete Directe Instructie) toe, conform de recente trainingen, met focus op gedifferentieerde instructie, begripcontrole en feedback op het leerproces. We hebben geïnvesteerd in Close Reading trainingen om het tekstbegrip te vergroten. Het integreren van rijke teksten binnen ons thematisch onderwijs versterkt de samenhang in begrijpend lezen. ICT en techniek zijn nu een vast onderdeel van de leeractiviteiten in groepen 4 tot en met 8. In alle groepen stimuleren we beweging tussen lessen door en organiseren we minimaal één keer per week een bewegende leeractiviteit per vakgebied. OPSPOOR werkt nauw samen met InHolland en iPABO voor de opleiding van toekomstige leerkrachten via 'Samen Opleiden'. Vier ontwikkelpijlers waarborgen de kwaliteit van deze opleidingsprogramma's, met de focus op ontwikkeling, verankering en verdieping binnen onze school als opleidingsinstituut. Dit creëert een professionele leergemeenschap waar theorie en praktijk elkaar versterken. We hebben Mijnrapportfolio verder ingevuld volgens de planning van het leerteam. Het team heeft een inspirerende studiedag gevolgd over hoogbegaafdheid, georganiseerd door het Landelijk Informatiecentrum Hoogbegaafdheid, wat resulteerde in praktische handvatten voor ons onderwijs. Speerpunten voor 2025-2026: Het ICT-leerteam verzorgt trainingen voor een nieuwe digitale geletterdheidsmethode, ter vervanging van de huidige, voor betere thematische aansluiting. Alle leerkrachten implementeren een woordenschatmuur met visuele ondersteuning. We borgen de toepassing van Close Reading binnen ons thematisch onderwijs, inclusief uitwisseling van rijke teksten binnen Het Kwartet. Via de subsidie basisvaardigheden versterken we ons reken-, taal- en burgerschapsonderwijs. Leerkrachten geven gestructureerd burgerschapsonderwijs, waarbij leerlingen actief oefenen met burgerschapscompetenties. De leerlijn debatteren wordt geïntroduceerd in groep 7/8, burgerschapsdoelen worden in het thematisch onderwijs verwerkt en de leerlingenraad speelt een actieve rol. Groep 1/2 implementeert 'Met Sprongen Vooruit' voor rekenonderwijs na een succesvolle training. Groepen 3 t/m 8 automatiseren rekenvaardigheden vijf keer per week met behulp van de Bareka kast. We focussen preventief op een positief pedagogisch klimaat met de 'Gouden Weken' en 'Zilveren Weken' voor teambuilding. Alle leerkrachten volgen de Rots&Water training om sociale en emotionele competenties te bevorderen. We schaffen de nieuwste versie van onze spellingmethode 'Staal' aan, inclusief training voor alle leerkrachten.

Hoe realiseren wij onze schoolambities?

Wij realiseren onze schoolambities door middel van gerichte professionele ontwikkeling, effectieve teamoverleggen en actieve kennisuitwisseling tussen leerkrachten. Regelmatige klassenbezoeken en evaluatiegesprekken zorgen ervoor dat we de voortgang bewaken en waarborgen. Afspraken worden vastgelegd in ons schoolbeleid en gezamenlijk evalueren we de voortgang richting onze gestelde doelen. De resultaten en de behaalde mijlpalen worden gedocumenteerd in ons jaarverslag, wat zorgt voor transparantie en continuïteit in onze kwaliteitsverbetering.

Ontdek het Jonge Kind Programma op Basisschool Meester Haye

Toelichting van de school

Op Openbare Basisschool Meester Haye in Beets bieden we een stimulerende omgeving voor de allerkleinsten. Ons jonge kind programma is speciaal ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en een veilige basis te leggen voor verdere ontwikkeling. Wij geloven in spelenderwijs leren, waarbij kinderen op hun eigen tempo ontdekken en groeien. Onze ervaren leerkrachten begeleiden elke stap met aandacht en expertise, zodat uw kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ontdek de voordelen van ons jonge kind programma en ervaar hoe wij een warme en leerzame start garanderen voor uw kind in Beets.

Veelgestelde vragen

Welke speciale programma's zijn er voor jonge kinderen op Basisschool Meester Haye?

Openbare Basisschool Meester Haye biedt een speciaal programma voor jonge kinderen, gericht op een optimale start in het onderwijs. Dit programma legt de nadruk op spelenderwijs leren en de sociale en emotionele ontwikkeling. We creëren een veilige en stimulerende omgeving waar kinderen kunnen ontdekken, experimenteren en zich voorbereiden op de volgende stappen in hun schoolcarrière. Het programma sluit aan bij de behoeften van jonge kinderen en wordt met veel enthousiasme uitgevoerd door onze pedagogisch medewerkers.

Met welke organisaties werkt Basisschool Meester Haye samen voor het jonge kind programma?

Voor een doorlopende ontwikkeling van jonge kinderen werkt Openbare Basisschool Meester Haye nauw samen met Stichting Kinderopvang Purmerend. Deze samenwerking waarborgt een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Samen met Stichting Kinderopvang Purmerend zorgen we voor een consistente pedagogische aanpak en een gedeelde visie op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit partnerschap versterkt de continuïteit en kwaliteit van de zorg en het onderwijs.

Voor een doorlopende ontwikkeling van jonge kinderen werkt Openbare Basisschool Meester Haye nauw samen met Stichting Kinderopvang Purmerend. Deze samenwerking waarborgt een naadloze overgang van kinderopvang naar basisschool. Samen met Stichting Kinderopvang Purmerend zorgen we voor een consistente pedagogische aanpak en een gedeelde visie op de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit partnerschap versterkt de continuïteit en kwaliteit van de zorg en het onderwijs.

Team | Openbare Basisschool Meester Haye in Beets | [2025] Schoolregister