Openbare Basisschool Meester Haye

De resultaten van Openbare Basisschool Meester Haye in Beets

Current section: resultaten
Beets 52
1475 JD Beets

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Openbare Basisschool Meester Haye, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Schoolweging van Openbare Basisschool Meester Haye

Schoolweging
32.01
Spreiding
4.95

De schoolweging van Meester Haye is 32,01 , met een spreiding van 4,95 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Hoe goed past Openbare Basisschool Meester Haye bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool Meester Haye bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel niveau

Alle leerlingen (100%) behalen het fundamentele niveau, ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit onderstreept de effectieve basiskwaliteit van het onderwijs, zelfs met een complexe leerlingenpopulatie.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

De school overtreft de inspectiedoelen ruimschoots: 70,6% van de leerlingen behaalt het streefniveau, tegen een verwachte 43,5%. Dit laat zien dat het onderwijsprogramma effectief aansluit bij de diversiteit aan leerpotenties.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Openbare Basisschool Meester Haye?

De uitstroomcijfers tonen een focus op middelbare schoolniveaus: in 2021-2022 kreeg 22,7% van de leerlingen een VMBO-T- of hoger advies. Recente data toont echter een toename in 'Overig'-adviezen (3 leerlingen in 2023-2024), wat mogelijk wijst op maatwerk bij leerlingen met specifieke behoeften.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2021-2022

ToetsMeester HayeGemeente AmsterdamNederland

Groep 8 Toetsen 2021-2022

Score
58

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Binnen Het Kwartet hanteren wij een protocol opbrengstanalyse waarin de cyclus van de toets-trendanalyse op school-, groep- en leerling niveau is geborgd. Er is een effectieve en planmatige zorgstructuur. Alle leerkrachten werken volgens de zorgcyclus zoals steeds aan het begin van het schooljaar wordt vastgesteld door de IB-ers. De leerkrachten stemmen hun leerstofaanbod, instructie en verwerking af op de leerbehoeftes van de leerlingen. Zij maken groeps-en individuele plannen n.a.v. de toets & trend analyses. Er worden klassenbezoeken afgenomen door directie en IB.

Zitten de oud-leerlingen van Openbare Basisschool Meester Haye in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Geen enkele leerling stroomt onder advies door (0% vs. 11,81% landelijk). Maar liefst 62,5% presteert boven het gegeven advies, wat de nauwkeurigheid van de NIO-testen en ontwikkelingsgerichte advisering onderstreept. Deze aanpak sluit aan bij het gedetailleerde doorstroomprotocol in het schoolplan.

Sociale ontwikkeling

Wat is de visie van uw school op sociale opbrengsten? Binnen Het Kwartet heerst over het algemeen een uitstekend pedagogisch klimaat. Kinderen voelen zich veilig en prettig binnen de school. Om structureel te werken aan een veilig pedagogisch klimaat en te zorgen voor een doorgaande lijn, zijn we vorig jaar gestart, in samenwerking met ABC het traject: "Bouwen aan een positieve school". We besteden aandacht aan de groepsvorming en de waarden en normen van een groep. Centraal staat een veilig pedagogisch klimaat wat een positief effect zal hebben op de leerresultaten. We zijn het afgelopen jaar gestart met een leerlingenraad waarin leerlingen vanaf groep 4 meedenken en beslissen over ontwikkelingen in de groep en de school. De ouderbetrokkenheid vinden wij van groot belang. LEES MINDER

Veiligheid

Plezier

Vertrouwen

Wat is de werkwijze van deze school voor sociale ontwikkeling?

De kernwaarden zijn met gehele team van Het Kwartet bepaald. De veiligheidsbeleving van de kinderen wordt een keer per jaar gemonitord via de vragenlijsten in PO-vensters. Wij vinden het belangrijk dat kinderen zich sociaal veilig voelen.

Welke registratievorm(en) gebruikt deze school om sociale opbrengsten in kaart te brengen?

Deze school gebruikt de volgende registratievorm(en) om sociale opbrengsten in kaart te brengen: Kijk! Sociaal Emotionele Vragenlijst

Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt deze school?

Deze school gebruikt de volgende methode(s) voor sociaal-emotioneel leren: Bouwen aan een positieve school.