Basisschool De Rythmeen

Het team van Basisschool De Rythmeen in Bathmen

Current section: team
Prins Constantijnlaan 1
7437 Bathmen

Zie hier hoe het team van Basisschool De Rythmeen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Rythmeen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Rythmeen bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Rythmeen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Rythmeen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 80% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (80%)
Man (20%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Rythmeen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (9.1%)
35-45 jaar (54.5%)
45-55 jaar (9.1%)
55-65 jaar (27.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Rythmeen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Rythmeen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Rythmeen: Efficiënt en Deskundig Geregeld

Op Basisschool De Rythmeen zorgen we voor een naadloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van onze vaste leerkrachten. Wij maken hiervoor gebruik van de gespecialiseerde invalpool van Personeelscluster Oost Nederland (PON). Dit samenwerkingsverband garandeert dat wij altijd beschikken over gekwalificeerde en ervaren onderwijsprofessionals. Deze aanpak zorgt ervoor dat uw kind altijd les krijgt van een bevoegde leerkracht, wat bijdraagt aan een stabiele en leerzame omgeving. Onze samenwerking met PON is een essentieel onderdeel van onze kwaliteitsgarantie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

totaal
100%

Leerjaar 3 t/m 8

Rekenen/wiskunde
20%
Taal
18%
Overig
17.3%
Lezen
13.7%
Wereldoriëntatie
11.7%
Kunstzinnige en creatieve vorming
9%
Bewegingsonderwijs
7%
Levensbeschouwing
2%
Engelse taal
1.3%

Ontwikkelingsondersteuning op Maat: Specialisten voor Elk Kind op Basisschool De Rythmeen

0

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bij Basisschool De Rythmeen streven we ernaar de leerontwikkeling van elk kind te optimaliseren. Indien er extra ondersteuning nodig is op het gebied van taal en rekenen, maken we gebruik van gespecialiseerde expertise vanuit ons samenwerkingsverband. Deze experts helpen ons om gerichte interventies te bieden en de leerresultaten van onze leerlingen te verbeteren. Zo garanderen we dat ieder kind de kans krijgt om zijn of haar potentieel volledig te benutten op academisch vlak.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal bij Basisschool De Rythmeen. We creëren een omgeving waarin kinderen zich veilig en gewaardeerd voelen, wat essentieel is voor hun algehele welzijn en leerprestaties. Wanneer extra begeleiding op dit vlak gewenst is, schakelen we de expertise van specialisten uit ons samenwerkingsverband in. Zij adviseren ons over de beste aanpak om sociale vaardigheden en emotionele veerkracht te versterken.

0

Gedrag, Werk Houding en Taak Aanpak: Effectief Leren Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en een effectieve taakaanpak zijn cruciaal voor succesvol leren. Op Basisschool De Rythmeen besteden we veel aandacht aan deze aspecten, zodat leerlingen gemotiveerd en gefocust aan hun taken kunnen werken. Voor specifieke uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding of taakaanpak, kunnen we rekenen op de expertise van ons samenwerkingsverband. Deze professionals bieden waardevolle inzichten en strategieën om leerlingen hierin te ondersteunen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Bewegen is essentieel voor de ontwikkeling van kinderen. Op Basisschool De Rythmeen stimuleren we een actieve levensstijl en besteden we aandacht aan de motorische ontwikkeling van onze leerlingen door middel van gevarieerde bewegingsactiviteiten. Bij specifieke behoeften op het gebied van motoriek of lichamelijke ontwikkeling, wordt er nauw samengewerkt met een ergotherapeut of een gespecialiseerde vakleerkracht voor bewegingsonderwijs. Zij zorgen voor een passende aanpak om de fysieke vaardigheden van elk kind te bevorderen.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Gezondheid en Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van groot belang. Basisschool De Rythmeen zorgt voor een veilige omgeving waarin ook aandacht is voor persoonlijke verzorging en eventuele medische ondersteuning. In situaties waar specifieke medische zorg of begeleiding nodig is, onderhouden wij nauwe contacten met de GGD, wijkverpleegkundigen en de schoolarts. Deze samenwerking waarborgt dat onze leerlingen de juiste ondersteuning ontvangen op het gebied van gezondheid.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
thema lokaal
multi functionele ruimte
peutergroep
Breinbrekersgroep (meer- en hoogbegaafde leerlingen)
Krachtklas (voor meer praktisch ingestelde leerlingen)

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool De Rythmeen

Ons Zorgbeleid: Een Diepgaande Toelichting

Bij Basisschool De Rythmeen erkennen we dat ieder kind uniek is. Deze diversiteit vormt de kern van ons boeiende onderwijs. Onze toegewijde leerkrachten zorgen ervoor dat elke leerling de aandacht en begeleiding krijgt die nodig is om optimaal te presteren. Dit noemen we onze 'zorg voor onze leerlingen'. Onze interne begeleider coördineert deze zorgstructuur en biedt proactief advies aan leerkrachten bij mogelijke ontwikkelingsuitdagingen van leerlingen. Twee keer per jaar evalueren we de voortgang van alle kinderen tijdens groepsbesprekingen. Leerkrachten kunnen het hele jaar door terecht bij de intern begeleider voor vragen over een passend onderwijsaanbod, zodat we de ontwikkeling van elke leerling op leerling-, groeps- en schoolniveau nauwlettend volgen. Als de ontwikkeling van een leerling stagneert, stellen we een persoonlijk hulpplan op. Indien dit niet het gewenste resultaat oplevert, nodigen we u als ouders uit voor een gesprek om gezamenlijk de vervolgstappen te bespreken. We zijn wettelijk verplicht om een passende onderwijsplek te garanderen, ook voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften. Dit noemen we de zorgplicht: 'Gewoon als het kan, speciaal als het moet'. Voor optimale extra ondersteuning werken alle basisscholen in Deventer, waaronder Basisschool De Rythmeen, samen binnen het samenwerkingsverband Sine Limite. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd welke basisondersteuning en extra ondersteuning wij bieden. We streven ernaar om, waar mogelijk, de benodigde aanpassingen zelf te realiseren met de expertise binnen onze school. Onze school maakt gebruik van gespecialiseerde uitvoerders die kortdurend ondersteuning bieden bij gedrag, sociale en emotionele ontwikkeling, en aanpassingen in lesstof of werkhouding. Indien basisondersteuning ontoereikend is, dienen we een PAC-aanvraag in bij het samenwerkingsverband voor aanvullend advies. In uitzonderlijke gevallen kan een arrangement worden aangevraagd via de Commissie voor toelaatbaarheidsverklaringen (TLV). Soms is er behoefte aan intensieve, tijdelijke begeleiding. In zulke gevallen kan besloten worden dat speciaal (basis)onderwijs de beste oplossing is voor het kind. We streven ernaar om zoveel mogelijk onderwijs thuisnabij te bieden en hebben ervaring met diverse ondersteuningsbehoeften, zoals bij kinderen met het syndroom van Down, visuele beperkingen of gehoorverlies.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool De Rythmeen

Welke concrete doelen zijn vastgelegd in ons schoolplan?

Alle scholen binnen Zinder volgen een gestandaardiseerde kwaliteitscyclus. In onze eigen tweejaarlijkse schoolplannen integreren we gezamenlijke, bovenschoolse ontwikkeldoelen die voortkomen uit het koersplan. Het schoolplan omvat een gedetailleerd jaarplan en leidt tot specifieke actieplannen die door onze toegewijde teamleden worden uitgevoerd. Dankzij een robuust kwaliteitszorgsysteem behoudt de schoolleiding een helder overzicht van alle schoolactiviteiten. De directeur beoordeelt regelmatig alle schoolaspecten, stuurt bij waar nodig en deelt de schoolontwikkelingen transparant met het voltallige team.

Hoe realiseert onze school de gestelde onderwijsdoelen?

Binnen ons team worden gespecialiseerde actieteams samengesteld die zich richten op specifieke thema's. Deze teams fungeren als expertisegroepen en nemen de rol van 'kartrekkers' op zich, waarbij ze het voortouw nemen in de ontwikkeling. De voortgang wordt periodiek besproken tijdens diverse overlegvormen, zoals bouw- en teamoverleg, en op strategische studiedagen. Waar nodig schakelen we externe specialisten in om het proces te versterken. Elk schooljaar reflecteren we grondig op de gestelde doelen op drie cruciale gebieden: de start van het proces, het verloop ervan en het uiteindelijke resultaat. Vervolgens bepalen we de vervolgstappen voor het daaropvolgende schooljaar. Binnen Zinder wisselen schoolleiders actief ideeën uit over hun schoolontwikkelingen en delen ze reflectiedocumenten met collega's. Ook evalueren we gezamenlijk de voortgang van de gedeelde doelen. De directeur rapporteert over de ontwikkeling van het schoolplan aan de bestuurder tijdens werkbesprekingen en schoolbezoeken. Bovendien bespreekt de directeur de schoolontwikkeling regelmatig met de Medezeggenschapsraad (MR) om draagvlak en inzicht te waarborgen. Jaarlijks evalueren we onze kwaliteitszorgprocessen conform de richtlijnen van de inspectie. Hierbij controleren we of onze borgingsdocumenten up-to-date zijn en of we de afgesproken procedures nog steeds naleven. In deze documenten beschrijven we gedetailleerd hoe wij de verschillende leergebieden aanbieden, zoals rekenen, taal, burgerschap, wereldoriëntatie en sociale vaardigheden.

Ontwikkeling voor het Jonge Kind bij Basisschool De Rythmeen

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum De Rythmeen in Bathmen bieden we een naadloze overgang voor jonge kinderen. Peuteropvangorganisatie DOK13 verzorgt het peuterspelen, in nauwe samenwerking met onze school. Onze gezamenlijke visie, 'drempelloos door', zorgt voor een consistente pedagogische lijn van 2 tot 13 jaar. Dit integreren we in het peuterarrangement, primair onderwijs en buitenschoolse opvang. Wij bieden een compleet pakket: voorschoolse opvang (2-13 jaar, 07:15-08:15u), peuterspelen en kinderopvang (2-4 jaar, 08:15-12:30u), verlengde opvang (2-4 jaar, 12:30-14:00u) en naschoolse opvang (2-13 jaar, 14:00-18:30u).

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool De Rythmeen?

Basisschool De Rythmeen biedt specifieke programma's voor de ontwikkeling van het jonge kind. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen. Ons aanbod omvat activiteiten die de sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden van jonge kinderen stimuleren. Hierdoor leggen we een sterke basis voor hun verdere schoolcarrière.

Basisschool De Rythmeen biedt specifieke programma's voor de ontwikkeling van het jonge kind. Deze programma's zijn ontworpen om een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen. Ons aanbod omvat activiteiten die de sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden van jonge kinderen stimuleren. Hierdoor leggen we een sterke basis voor hun verdere schoolcarrière.

Kinderopvang De Rythmeen
Peuteropvang & VVE bij De Rythmeen
Kindcentrum De Rythmeen

Met welke partners werkt De Rythmeen samen voor het jonge kind?

Basisschool De Rythmeen werkt nauw samen met DOK13, een gespecialiseerde peuteropvangorganisatie. Deze samenwerking is essentieel voor onze 'drempelloos door' visie. Door deze samenwerking garanderen we een doorlopende pedagogische lijn, vanaf de peuterleeftijd tot aan het einde van de basisschoolperiode. Dit zorgt voor continuïteit in de opvang en educatie van uw kind.

Basisschool De Rythmeen werkt nauw samen met DOK13, een gespecialiseerde peuteropvangorganisatie. Deze samenwerking is essentieel voor onze 'drempelloos door' visie. Door deze samenwerking garanderen we een doorlopende pedagogische lijn, vanaf de peuterleeftijd tot aan het einde van de basisschoolperiode. Dit zorgt voor continuïteit in de opvang en educatie van uw kind.

Team | Basisschool De Rythmeen in Bathmen | [2025] Schoolregister