
Het team van Basisschool De Dorpsschool in Bathmen
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool De Dorpsschool is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Dorpsschool. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool De Dorpsschool bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Dorpsschool bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool De Dorpsschool zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 70.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Dorpsschool. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool De Dorpsschool werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Dorpsschool gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op De Dorpsschool: Een Betrouwbaar Plan
Op Basisschool De Dorpsschool zetten we alles op alles om de continuïteit van ons onderwijs te waarborgen, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Ons prioriteit is dat uw kind altijd in een vertrouwde leeromgeving terechtkomt. Ons beleid voor personeelsvervanging begint met het direct aanvragen van een invalleerkracht via de erkende invalpoule van PON (Personeelscluster Oost Nederland). Deze samenwerking stelt ons in staat om snel gekwalificeerd personeel in te zetten. Daarnaast benaderen we proactief onze interne flexibele schil. Hieronder vallen duo-collega's en oud-collega's die bereid zijn om bij te springen. Hierbij houden we nadrukkelijk rekening met hun draagkracht om overbelasting te voorkomen. In specifieke gevallen vragen we ook ouders met een onderwijsbevoegdheid om hun expertise in te zetten en een groep te begeleiden. Dit zorgt voor een vertrouwde omgeving en het behoud van de leskwaliteit. Een andere effectieve methode is het inschakelen van derdejaars Pabo-studenten of LIO-studenten (Leerkracht in Opleiding). Zij nemen zelfstandig een groep op zich, waardoor een ervaren leerkracht kan worden ingezet bij de groep die vervanging behoeft. In uitzonderlijke situaties kunnen we een beroep doen op onderwijsassistenten of gespecialiseerde ondersteuners. Echter, dit doen we met grote terughoudendheid om de zorg voor andere leerlingen niet in gevaar te brengen. Soms kan dit leiden tot tijdelijke wisselingen van leerkrachten binnen een groep, of in zeer zeldzame gevallen, tot het opsplitsen van groepen. We streven er te allen tijde naar om het naar huis sturen van leerlingen te allen tijde te voorkomen, en hopen dat dit een uitzondering blijft.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Dorpsschool
Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool De Dorpsschool streven we ernaar om extra ondersteuning zoveel mogelijk binnen de klas te bieden. Voor kinderen die meer specifieke hulp nodig hebben, met name in zorgniveau 3, bieden onze onderwijsassistent en logopedist gespecialiseerde begeleiding buiten de reguliere lesgroep. Kinderen met dyslexie ontvangen gerichte hulp conform ons dyslexie-protocol (zorgniveau 2 en 3). Evenzo krijgen kinderen met kenmerken van dyscalculie extra ondersteuning volgens het vastgestelde dyscalculie-protocol, om hun rekenvaardigheden optimaal te ontwikkelen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons beleidsdocument "Voor Elkaar" beschrijft onze integrale aanpak voor sociaal-emotioneel leren op schoolbreed niveau. Wanneer de reguliere aanpak niet volstaat, bieden we extra ondersteuning in ons gespecialiseerde hulplokaal. Hier staat onze gedragsspecialist of onderwijsassistent klaar om hulp op maat te bieden. Indien nodig, organiseren we trajectoverleggen met ouders, de intern begeleider en het samenwerkingsverband om de beste oplossingen te vinden voor elk kind.
Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij executieve vaardigheden, beschikken we over een speciaal hulplokaal. Hier bieden onze gedragsspecialist en onderwijsassistent begeleiding op maat. Het Groeilab speelt hierbij ook een cruciale rol. Om leerlingen optimaal voor te bereiden op het voortgezet onderwijs, bieden we in het Groeilab gerichte begeleiding aan peer-groepen. Hier werken kinderen aan de ontwikkeling van executieve functies en stellen we persoonlijke leerdoelen vast. Ouders, specialisten en kinderen bespreken en evalueren deze doelen regelmatig. Doelen van het Groeilab omvatten het behouden van leerplezier, het ontwikkelen van een positieve mindset, het versterken van intrinsieke motivatie, zelfkennis, veerkracht en doorzettingsvermogen. Bij onvoldoende expertise raadplegen we het samenwerkingsverband voor passende oplossingen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Vanaf groep 3 ontvangen leerlingen bewegingsonderwijs van een gespecialiseerde vakdocent, die tevens een signalerende rol heeft bij motorische ontwikkeling. Bij specifieke behoeften kunnen wij doorverwijzen naar externe specialisten zoals fysiotherapeuten, logopedisten of ergotherapeuten. De ondersteuning wordt nauw afgestemd tussen de leerkracht, ouders, de intern begeleider en de externe professionals om een optimaal resultaat voor het kind te garanderen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Indien er specifieke medische zorg of persoonlijke verzorging nodig is die buiten onze expertise valt, raadplegen wij de deskundigen van ons samenwerkingsverband. Dit kan tevens de jeugdverpleegkundige van de GGD omvatten voor gespecialiseerd advies en ondersteuning.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Individuele Leerontwikkeling en Extra Ondersteuning op Basisschool De Dorpsschool
Ontdek Ons Toekomstig Aanbod voor Effectieve Leerlingbegeleiding
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Een Schoolplan voor Toekomstgericht Onderwijs
Welke ambitieuze onderwijsdoelen sturen onze schoolontwikkeling?
Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen effectief?
Stimuleer Vroegtijdige Ontwikkeling: Aanbod Jonge Kind bij De Dorpsschool
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod biedt Basisschool De Dorpsschool voor jonge kinderen?
Basisschool De Dorpsschool biedt specifieke programma's gericht op de vroege ontwikkeling van kinderen. Dit omvat een stimulerende omgeving die aansluit bij de behoeften van jonge kinderen, met als doel een sterke basis te leggen voor hun verdere schoolloopbaan. Ons aanbod is ontworpen om kinderen een vliegende start te geven en hun natuurlijke nieuwsgierigheid te voeden.
Met welke partners werkt Basisschool De Dorpsschool samen voor het jonge kind programma?
Basisschool De Dorpsschool werkt nauw samen met kinderopvangorganisatie DOK13. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang van de peuteropvang naar de basisschool. Samen met DOK13 bieden we kwalitatieve voor- en vroegschoolse educatie die de ontwikkeling van jonge kinderen ten goede komt.