Kindcentrum De Branding Veller in Barneveld

Het team van Kindcentrum De Branding Veller in Barneveld

Current section: team
Tusolaan 4
3772 Barneveld

Zie hier hoe het team van Kindcentrum De Branding Veller is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum De Branding Veller. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum De Branding Veller bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum De Branding Veller bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum De Branding Veller zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 95.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (95.7%)
Man (4.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum De Branding Veller. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (23.8%)
25-35 jaar (38.1%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (4.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum De Branding Veller werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (82.6%)
Direct ondersteunend personeel (8.7%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum De Branding Veller gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vakdocenten en Invallers: Zorgeloze Lescontinuïteit bij Kindcentrum De Branding Veller

Bij Kindcentrum De Branding Veller zorgen we voor een soepele voortzetting van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Wanneer een docent zich ziek meldt, volgen we een zorgvuldig proces om de beste oplossing te vinden voor onze leerlingen. We zetten eerst de duo-partner of een professional uit onze specifieke invallerspool in. Deze pool, beheerd door PCO Gelderse Vallei, garandeert gekwalificeerde vervanging. Indien nodig, worden klassen tijdelijk samengevoegd of wordt de groep opgesplitst om het leerproces te optimaliseren. De aanwezigheid van LIO-studenten biedt ons flexibiliteit om vrijgeroosterd personeel in te zetten, wat de continuïteit waarborgt. Onze prioriteit ligt bij het creëren van een stabiele en werkbare situatie met minimale verstoring. We streven ernaar om dezelfde invallers per groep in te zetten voor herkenbaarheid en continuïteit. Directie en intern begeleiders worden alleen ingeschakeld in uitzonderlijke omstandigheden. In het zeldzame geval dat geen enkele vervangingsoptie voldoet, en als absolute laatste redmiddel, kan een groep tijdelijk naar huis gestuurd worden. Dit gebeurt altijd in overleg en met schriftelijke berichtgeving aan de ouders, conform de richtlijnen van de hoofdinspectie. Voor deze leerlingen wordt in de school opvang geregeld. We informeren proactief de clusterdirecteur en inspectie over dergelijke situaties.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bewegingsonderwijs
25.8%
Kunstzinnige en creatieve vorming
14.4%
Wereldoriëntatie
13.9%
Taal
10.3%
Rekenen/Wiskunde
10.3%
Zelfstandig werken
9.3%
Levensbeschouwing
8.2%
pauze
5.2%
Schrijven
2.6%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
17.3%
Rekenen/wiskunde
17.3%
Overig
16.3%
Lezen
11.9%
Wereldoriëntatie
11.9%
Kunstzinnige en creatieve vorming
10.8%
Levensbeschouwing
7.7%
Bewegingsonderwijs
5.8%
Engelse taal
1%

Extra Ondersteuning op Kindcentrum De Branding Veller: Onze Specialisten

4

Taal en Rekenen: Specialistische Hulp voor Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Branding Veller biedt gespecialiseerde ondersteuning voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben op het gebied van taal en rekenen. Meer- en hoogbegaafde leerlingen ontvangen gerichte instructie buiten de klas, waarna de leerstof in de groep wordt verwerkt. Bovendien is er stichtingsbreed een Plusklas ingericht, speciaal voor leerlingen vanaf groep 6 die extra stimulans zoeken. Deze aanpak garandeert dat elke leerling op zijn of haar niveau wordt uitgedaagd en ondersteund.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Kanjertraining en Positief Groepsgedrag

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Gecertificeerde Kanjertrainers (het gehele team)
Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

Ons team is volledig geschoold in het effectief toepassen van de Kanjertraining, gericht op het bevorderen van positief sociaal-emotioneel gedrag. De intern begeleider werkt nauw samen met de kanjercoördinator om de Kanjerlessen te observeren en constructieve feedback te geven. Daarnaast initieert zij het periodiek afnemen van gedragsvragenlijsten en sociogrammen, wat bijdraagt aan een veilige en ondersteunende leeromgeving voor alle leerlingen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

De intern begeleider van Kindcentrum De Branding Veller begeleidt ons team proactief bij de aanpak van gedrag, werkhouding en taakuitvoering. Om deze begeleiding te optimaliseren, zijn er kwaliteitskaarten ontwikkeld die concrete handvatten bieden voor leerkrachten. Dit zorgt voor een consistente en effectieve ondersteuning van alle leerlingen in hun leerproces.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leermomenten

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Kindcentrum De Branding Veller beschikt over uitstekende faciliteiten voor bewegingsonderwijs, waaronder een modern speellokaal en een volledig uitgeruste gymnastiekzaal. Een gespecialiseerde vakleerkracht bewegingsonderwijs begeleidt de leerlingen met gerichte opdrachten die de lichamelijke en motorische ontwikkeling stimuleren. Observaties en specifieke leer- en ontwikkellijnen binnen ons kindvolgsysteem zorgen voor een optimale begeleiding, met name voor de jongste leerlingen en kinderen in de opvang.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veilige Zorg

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Binnen Kindcentrum De Branding Veller bieden wij de reguliere begeleiding op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging voor al onze leerlingen. Een deel van ons toegewijde team is gecertificeerd voor bedrijfshulpverlening (BHV), inclusief gespecialiseerde kind-EHBO trainingen. Wij zorgen voor een veilige en zorgzame omgeving waarin de gezondheid en het welzijn van elk kind centraal staan.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Twee leerpleinen

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning op Maat voor Elke Leerling

Gedetailleerde Toelichting op Ons Educatieve Aanbod

Kindcentrum De Branding Veller zet vol in op de toekomst met een versterkt professioneel aanbod dat opvang en onderwijs naadloos met elkaar verbindt. In het schooljaar 2024-2025 verdiepen we onze onderwijsvisie, met speciale aandacht voor de ontwikkeling van jonge kinderen tussen 0 en 7 jaar. We optimaliseren ons leesonderwijs en wereldoriëntatie door middel van thematisch werken, wat zorgt voor een rijke en effectieve leerervaring voor al onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Kindcentrum De Branding Veller

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan?

Ons schoolplan is gericht op het versterken van de onderwijskwaliteit en de betrokkenheid van onze schoolgemeenschap. We streven ernaar om ouders en leerkrachten nauwer te betrekken bij onze onderwijsvisie, zodat we samen de beste leeromgeving creëren. Daarnaast faciliteren we leerkrachten om de voordelen van werken in combinatiegroepen te ervaren, wat leidt tot een rijker onderwijsleerproces. We geloven in gedeeld leiderschap als middel om leerkrachten te ondersteunen bij het effectief uitvoeren van hun taken. Tevens waarborgen we de onderwijskwaliteit door het vastleggen van duidelijke doorlopende leerlijnen en het consequent toepassen van de PDCA-cyclus: Plan, Do, Check, Act.

Hoe realiseert De Branding Veller haar educatieve doelen?

De gestelde doelen en de bijbehorende strategische acties worden zorgvuldig gepland en geïntegreerd in de jaarlijkse vergaderplanning van de school. Om de voortgang en effectiviteit van onze doelen te monitoren, richten we waar nodig gespecialiseerde ontwikkel- of taakgroepen in. Deze groepen spelen een cruciale rol in het borgen van de kwaliteit en het continu verbeteren van ons onderwijs.

Speciaal Onderwijs voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum De Branding Veller

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum De Branding Veller zetten we de Parnassys-methode in om elk jong kind optimaal te begeleiden. Deze methode sluit naadloos aan bij de leeftijd en het individuele ontwikkelingsniveau van uw kind. Door continu de ontwikkeling te observeren, bieden we activiteiten die perfect zijn afgestemd op de specifieke behoeften van uw kind. Dit zorgt voor een stimulerende leeromgeving waarin iedereen kan groeien. Voor kinderen die extra uitdaging nodig hebben of juist ondersteuning op maat, stellen we een persoonlijk plan van aanpak op. Zo garanderen we dat elk kind zich op zijn eigen tempo kan ontwikkelen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op onze basisschool?

Kindcentrum De Branding Veller biedt een breed scala aan extra ondersteuning en activiteiten voor jonge kinderen. Dit omvat onder andere speciale aandacht voor taal- en rekenactiviteiten, en, indien geïndiceerd, het Levelspel voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. We zorgen voor een omgeving waarin elk kind kan excelleren, ongeacht het startpunt. Onze aanpak is erop gericht om kinderen die extra uitdaging of ondersteuning nodig hebben, de juiste middelen en begeleiding te bieden. Dit draagt bij aan een succesvolle schoolloopbaan vanaf de eerste jaren.

Kindcentrum De Branding Veller biedt een breed scala aan extra ondersteuning en activiteiten voor jonge kinderen. Dit omvat onder andere speciale aandacht voor taal- en rekenactiviteiten, en, indien geïndiceerd, het Levelspel voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. We zorgen voor een omgeving waarin elk kind kan excelleren, ongeacht het startpunt. Onze aanpak is erop gericht om kinderen die extra uitdaging of ondersteuning nodig hebben, de juiste middelen en begeleiding te bieden. Dit draagt bij aan een succesvolle schoolloopbaan vanaf de eerste jaren.

Professionele kinderopvang dichtbij
Geïntegreerd kindcentrum voor optimale ontwikkeling
Gerichte ondersteuning bij taal en rekenen
Levelspel voor hoogbegaafde en meerbegaafde kinderen

Met welke partners werkt Kindcentrum De Branding Veller samen voor het jonge kind?

Kindcentrum De Branding Veller werkt nauw samen met de verschillende onderdelen binnen ons eigen kindcentrum om een doorlopende leerlijn te garanderen. Dit zorgt voor een naadloze overgang en consistente begeleiding van het jonge kind. Onze samenwerking binnen het kindcentrum is essentieel om een holistische benadering van de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen. We bundelen onze expertise om de beste zorg en educatie te bieden.

Kindcentrum De Branding Veller werkt nauw samen met de verschillende onderdelen binnen ons eigen kindcentrum om een doorlopende leerlijn te garanderen. Dit zorgt voor een naadloze overgang en consistente begeleiding van het jonge kind. Onze samenwerking binnen het kindcentrum is essentieel om een holistische benadering van de ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen. We bundelen onze expertise om de beste zorg en educatie te bieden.

Team | Kindcentrum De Branding Veller in Barneveld | [2025] Schoolregister