
De resultaten van Kindcentrum De Branding Veller in Barneveld
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum De Branding Veller, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Kindcentrum De Branding Veller bij jullie?
Ontdek hoe goed Kindcentrum De Branding Veller bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Behalen van het Fundamenteel Niveau op De Branding Veller
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als signaleringswaarde, gelijk voor alle basisscholen in Nederland, om de basiskwaliteit te waarborgen.
Grafiek
Grafiek laden...
Het Streefniveau op Kindcentrum De Branding Veller
Het streefniveau daagt leerlingen uit om hogere academische prestaties te leveren, verder dan het basisniveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen in groep acht dit ambitieuze streefniveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de unieke kenmerken van onze leerlingenpopulatie. Dit percentage dient als richtlijn voor onze schoolontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum De Branding Veller?
Bij Kindcentrum De Branding Veller begeleiden we leerlingen optimaal naar het voortgezet onderwijs. In groep 7 stellen we een voorlopige indicatie op voor het vervolgonderwijs. Dit helpt leerlingen en ouders om zich voor te bereiden. In oktober en november van groep 8 analyseren we de prestaties van de leerling, met speciale aandacht voor de B8-resultaten. In januari wordt een voorlopig schooladvies opgesteld, gebaseerd op alle verzamelde gegevens. Dit advies is een belangrijke stap in het keuzeproces. De doorstroomtoets vindt plaats in februari. Deze toets speelt een cruciale rol in het bepalen van het definitieve schooladvies. Na de doorstroomtoets wordt het definitieve advies vastgesteld. Leerlingen kunnen zich vervolgens aanmelden bij de middelbare scholen die passen bij hun schooladvies. Ouders ontvangen alle relevante informatie over dit proces in een duidelijke folder genaamd 'PO-VO'.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkel Sterke Sociale Vaardigheden op Kindcentrum De Branding Veller
Bij Kindcentrum De Branding Veller geloven we dat een veilige, zichtbare en gewaardeerde omgeving essentieel is voor optimale leerontwikkeling. Wij stimuleren het zelfvertrouwen van onze leerlingen en creëren een veilige sfeer, zowel binnen als buiten het klaslokaal. Onze focus ligt op het ontwikkelen van essentiële sociale vaardigheden en het effectief oplossen van conflicten. We leren kinderen dat er voor elk probleem meerdere oplossingsstrategieën bestaan, wat hen helpt uitdagingen met vertrouwen aan te gaan. Een integraal onderdeel van ons onderwijs is de Kanjertraining. Deze bewezen methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling is gebaseerd op vijf kernprincipes: vertrouwen, hulpvaardigheid, samenwerking, plezier en participatie. Deze waarden vormen de basis van onze schoolcultuur. Daarnaast hechten we groot belang aan open en transparante communicatie tussen ouders, kinderen en school. Een sterke driehoeksrelatie bevordert de sociale groei van ieder kind aanzienlijk.
Zelfvertrouwen versterken
Sociale vaardigheden ontwikkelen
Conflicthantering verbeteren
Hoe bevordert Kindcentrum De Branding Veller de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Kindcentrum De Branding Veller hanteert de Kanjertraining, een methode die naadloos aansluit bij onze schoolnormen en -waarden. Twee keer per jaar evalueren we de sociale en emotionele vooruitgang met behulp van vragenlijsten voor zowel leerkrachten als leerlingen uit groep 5-8. Op basis van deze resultaten identificeren we gebieden waar extra ondersteuning nodig is, zowel individueel als op groepsniveau. Sociogrammen helpen ons de sociale dynamiek binnen klassen te begrijpen. Leerkrachten passen de Kanjerlessen aan de actuele klassituatie aan, wat we communiceren via nieuwsbrieven. Ouders worden actief betrokken bij de voortgang van hun kinderen wanneer dit relevant is. Zowel leerlingen als ouders zijn bekend met de Kanjertraining, de bijbehorende regels en materialen, zoals de iconische petjes en posters. Onze status als Kanjerschool wordt zichtbaar gemaakt op de schoolmuur, en ons team volgt periodieke bijscholing om de kwaliteit van de training te waarborgen.
Welke instrumenten gebruikt De Branding Veller om sociale resultaten te meten?
Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Kindcentrum De Branding Veller gebruik van het volgende registratiesysteem:
- Kanvas
Welke methodiek voor sociaal-emotioneel leren wordt toegepast op deze school?
Kindcentrum De Branding Veller zet de volgende effectieve methode voor sociaal-emotioneel leren in:
- Kanjertrainingen
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling bij Kindcentrum De Branding Veller
Kindcentrum De Branding Veller in Barneveld, met 254 leerlingen in het basisonderwijs, streeft naar uitmuntend onderwijs. Onze school legt de focus op een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Wij geloven in een brede ontwikkeling, waarbij niet alleen academische prestaties, maar ook sociale vaardigheden en creativiteit centraal staan. Ons toegewijde team van professionals werkt continu aan innovatieve lesmethoden en een gepersonaliseerde aanpak. Op deze pagina vindt u essentiële informatie over de bevindingen van de onderwijsinspectie. Ontdek hoe wij transparantie waarborgen en hoe de inspectieresultaten bijdragen aan onze voortdurende kwaliteitsverbetering.