Basisschool Jenaplanschool Antonius in Barneveld

Het team van Jenaplanschool Antonius in Barneveld

Current section: team
Achterdorpstraat 3
3772 Barneveld

Zie hier hoe het team van Jenaplanschool Antonius is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Jenaplanschool Antonius. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Jenaplanschool Antonius bij jullie?

Ontdek hoe goed Jenaplanschool Antonius bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Jenaplanschool Antonius gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invallersregeling op Jenaplanschool Antonius

Jenaplanschool Antonius hanteert een proactieve aanpak voor leerkrachtvervanging, waarbij we streven naar minimale verstoring van het leerproces. Wij maken optimaal gebruik van de gespecialiseerde invallerspool IPPON om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Ons doel is om het aantal wisselingen van leerkrachten binnen elke groep consistent laag te houden, wat bijdraagt aan een stabiele leeromgeving voor uw kind. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, wordt direct 's ochtends een geschikte vervanger gezocht via ons netwerk. Ouders worden proactief geïnformeerd over eventuele wijzigingen in het lesrooster via het communicatieplatform Social Schools. Indien het onverhoopt niet lukt om een externe invaller te vinden, zet de school alles op alles om de ontstane situatie intern op te lossen. Afhankelijk van de specifieke omstandigheden, kan de school in uitzonderlijke gevallen besluiten om de leerlingen tijdelijk naar huis te sturen. In dergelijke situaties worden ouders zo spoedig mogelijk geïnformeerd over de genomen maatregelen en de verdere planning.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op Jenaplanschool Antonius

3

Expertise in Taal en Rekenen voor Elke Leerling

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Intern Begeleider
Gespecialiseerde Rekenspecialist
Ervaren Remedial Teacher

Toelichting van de school:

Op Jenaplanschool Antonius in Barneveld bieden we gerichte hulp bij taal- en rekenuitdagingen. Uw kind krijgt eerst ondersteuning van de eigen leerkracht in de klas. Indien aanvullende expertise nodig is, wordt de intern begeleider ingeschakeld. Samen met de leerkracht beoordelen zij de specifieke behoeften van uw kind en bepalen de meest effectieve ondersteuningsvorm. We zorgen ervoor dat de benodigde expertise, zowel intern als extern, optimaal wordt ingezet voor de ontwikkeling van uw kind.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Betrokken Intern Begeleider
Getrainde Leerkrachten (Kanjertraining)
Deskundige Kanjercoördinator

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen. Uw kind ontvangt in de eerste instantie begeleiding van de eigen leerkracht. Bij specifieke hulpvragen op dit gebied werken de intern begeleider en de Kanjercoördinator nauw samen met de leerkracht. Zij analyseren de situatie en adviseren over de beste aanpak, waarbij we beschikken over interne expertise en waar nodig externe specialisten betrekken.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimalisatie

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor leerlingen die extra ondersteuning behoeven op het vlak van gedrag, werkhouding of taakaanpak, start de begeleiding bij de eigen leerkracht. De intern begeleider kan worden ingeschakeld om samen met de leerkracht te bekijken welke specifieke ondersteuning geboden kan worden. We evalueren continu de beschikbare expertise binnen onze school of zoeken naar passende externe specialisten om uw kind optimaal te begeleiden.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Ondersteunende Intern Begeleider
Vakbekwame Gymdocent

Toelichting van de school:

Jenaplanschool Antonius stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. De eerste ondersteuning vindt plaats in de klas door de leerkracht. Bij specifieke behoeften zijn de intern begeleider en de gymdocent beschikbaar om samen met de leerkracht een passende aanpak te ontwikkelen. We zorgen voor de juiste deskundigheid, of deze nu intern of extern wordt ingevuld, om de ontwikkeling van uw kind te bevorderen.

0

Persoonlijke Verzorging en Medische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

In situaties die persoonlijke verzorging of medische handelingen vereisen, bieden wij ondersteuning in nauwe samenwerking met ouders. De eigen leerkracht is het eerste aanspreekpunt. Indien nodig wordt de intern begeleider betrokken om samen met de leerkracht en ouders de benodigde zorg en ondersteuning te coördineren. We onderzoeken continu of de benodigde expertise binnen de school aanwezig is of dat externe hulp ingeschakeld moet worden.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gemeenschapsruimte met toneel
Kindertuin
Twee schoolpleinen met o.a. een voetbalkooi

Op Maat Gemaakte Leerondersteuning op Jenaplanschool Antonius

Ontdek Ons Ondersteuningsaanbod

Bij Jenaplanschool Antonius in Barneveld staat elke leerling centraal. Onze toegewijde leerkrachten bieden in de klas de essentiële basisondersteuning die elk kind verdient. Voldoet dit niet, dan staan onze gespecialiseerde krachten klaar. Onze RT'er (Remedial Teacher), onderwijsassistenten en de leerkracht van de plusgroep bieden proactief extra hulp. Deze ondersteuning vindt vaak individueel of in kleine, gerichte groepjes plaats, buiten de reguliere klassensetting, om de leerbehoefte optimaal te bedienen. Speciaal voor leerlingen in groep 1 tot en met 8 met een bovengemiddelde onderwijsbehoefte, hebben we uitdagende plusgroepen. Hier ervaren ze een aangepast lesprogramma dat verder gaat dan het standaard currrriculum. Voor leerlingen die hieraan succesvol deelnemen, opent zich vanaf groep 5 de mogelijkheid voor deelname aan de bovenschoolse plusgroep van het SKOVV. Zelfs binnen de reguliere groep ontvangen leerlingen met een grotere leerbehoefte uitdagend verdiepings- en verrijkingsmateriaal van hun eigen groepsleerkracht. Zo stimuleren we continue groei en ontwikkeling voor ieder kind. Ontwikkeling van Toekomstig Aanbod aan Extra Ondersteuning Onze school streeft ernaar om alle benodigde ondersteuning zoveel mogelijk intern te bieden. De aanwezigheid van interne experts is hierbij van onschatbare waarde. Wij zetten ons in om dit team van experts verder uit te breiden en organiseren actief kennisuitwisseling met andere scholen om onze dienstverlening continu te verbeteren en te verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Jenaplanschool Antonius: Kwaliteitsborging en Ontwikkelingsplan voor Top Onderwijs

Welke Kernambities Bevat Ons Schoolplan voor Onderwijsontwikkeling?

Binnen ons Jenaplanonderwijs is 'schoolontwikkeling' een continu leer- en verbeterproces dat gericht is op het waarborgen en optimaliseren van de onderwijskwaliteit. We brengen de kwaliteit van ons onderwijs regelmatig in kaart middels grondige zelfevaluaties. Hiervoor maken we gebruik van een geavanceerd kwaliteitsmanagementsysteem (WMK). Dit systeem faciliteert het uitzetten van enquêtes onder onze medewerkers voor zelfevaluaties, en stelt ons in staat de tevredenheid van zowel personeel als ouders en leerlingen te meten. De gecombineerde resultaten van deze enquêtes bieden ons waardevolle inzichten in de onderwijskwaliteit die we nastreven. De zelfevaluatie leidt tot een heldere vaststelling van de reeds behaalde kwaliteit en identificeert concrete punten voor toekomstige ontwikkeling. We zorgen ervoor dat onze persoonlijke professionele groei naadloos aansluit bij de dynamische ontwikkeling van de school. De actieve deelname en betrokkenheid van alle betrokkenen bij dit proces beschouwen we als essentieel voor succes. Een professionele schoolcultuur, waarin teamleden gezamenlijk verantwoordelijkheid dragen voor zowel leerresultaten als de onderliggende processen, is een fundamentele voorwaarde voor duurzame schoolontwikkeling. Om deze cultuur te bevorderen, stimuleert de schoolleiding actief de ontwikkeling van vakmanschap, verhoogt de betrokkenheid, versterkt de verantwoordelijkheidszin en bevordert samenwerking gericht op kwaliteitsverbetering. Dit alles komt tot uiting in onze jaarlijkse planning, met activiteiten zoals bijscholing en evaluatiegesprekken over leerresultaten. Een positief en uitgesproken betrokken klimaat bij alle belanghebbenden is cruciaal voor het aanpassingsvermogen en de groei van onze school.

Hoe Realiseert Jenaplanschool Antonius Haar Educatieve Doelstellingen?

De strategieën en methoden voor het bereiken van onze onderwijsdoelen zijn gedetailleerd uiteengezet in ons schoolplan. Dit document biedt een helder overzicht van onze aanpak.

Jonge Kind Programma: Start uw kind met Jenaplanschool Antonius

Toelichting van de school

Jenaplanschool Antonius biedt een warme en stimulerende omgeving voor jonge kinderen, ook al zijn we geen VVE-school en werken we niet direct samen met peuterspeelzalen of kinderdagverblijven. We hechten veel waarde aan een soepele overgang naar het basisonderwijs. Om deze reden onderhouden we nauw contact met lokale peuterspeelzalen en kinderdagverblijven. Dit zorgt voor een effectieve informatie-uitwisseling wanneer kinderen de stap naar onze school maken. Een speciaal overdrachtsformulier faciliteert dit proces, waarbij een 'warme overdracht' steeds vaker de standaard wordt.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Jenaplanschool Antonius voor jonge kinderen?

Jenaplanschool Antonius heeft geen specifiek extra programma voor jonge kinderen, maar focust op een optimale integratie en voorbereiding op het basisonderwijs. We zorgen voor een goede aansluiting vanuit de kinderopvang. Onze aanpak richt zich op het creëren van een vertrouwde omgeving waar jonge kinderen zich welkom voelen en zich op hun eigen tempo kunnen ontwikkelen. De nadruk ligt op spelenderwijs leren en sociale interactie, essentieel voor de vroege ontwikkeling.

Met welke organisaties werkt Jenaplanschool Antonius samen voor het jonge kind?

Jenaplanschool Antonius werkt momenteel niet formeel samen met externe partijen op het gebied van specifieke programma's voor jonge kinderen. Onze focus ligt op het onderhouden van sterke communicatielijnen met de kinderopvang. Dit contact is cruciaal voor een soepele overgang; we wisselen relevante informatie uit om de kinderen een vliegende start te geven in ons basisonderwijs. Door deze proactieve benadering waarborgen we een continue ontwikkeling voor elk kind.
Team | Jenaplanschool Antonius in Barneveld | [2025] Schoolregister